عرفی مناسب ترین سرور برای کسب کار های کوچک

معرفی مناسب ترین سرور برای کسب کار های کوچک

امروزه یکی از نیاز های اولیه در هنگام راه اندازی کسب و کار های کوچک استفاده از سرور کوچک برای انجام کار های کسب و کار است . از طرفی دیگر بالارفتن قیمت دلار ، باعث شده تا صاحبان کسب و کار های کوچک استفاده از سرورهای مجازی را بر استفاده از سرور های فیزکی ترجیح دهند.

ولی همواره استفاده از سرورهای فیزیکی که در محل خود کسب کار قرار دارند و متناسب با نیاز ما کانفیگ شده اند نسبت به استفاده از سرور های ابر محور ترجیح داده میشوند.

در این مقاله سعی داریم تا شما به با دو سرور ارزان قیمت و مناسب برای کسب و کار های کوچک است آشنا کنیم.

معرفی سرور ML10 G9 :

این سرور یکی از ساده ترین سرورهای ایستاده اچ پی ای میباشد . این سرور تقریبا ساده ترین و ارزان ترین سرور اچ پی است و حتی میتوان از آن به جای کامپیوترهای شخصی استفاده کرد.

بر روی این سرور نهایتا میتوان یک پردازنده قرارداد که این پردازنده را میتوانیم از خانواده پردازندها های زیر انتخاب کنیم :

Intel® Xeon® E3-1200 v5 product family

Intel® Pentium®

Intel® Core™ i3

با انتخاب پردازنده از این خانواده از پردازنده ها تعداد ۲ یا ۴ هسته پردازشی در اختیار ما قرار میگیرد .

سرور ML10  دارای چهار اسلات مموری است و برای پر کردن این اسلات ها میتوانیم از مموری های  DDR4 UDIMM که این نوع از مموری ها برای محافظت از دیتا های روی خود در هنگام پردازش از تکنولوژی Unbuffered ECC استفاده میکند .

سرورML10  قابلیت پشتیبانی از ۶  درایو که این درایو ها به صورت LFF یا همان Larg Form Factor و همچنین از نوع Non-hot plug   و همچنین  Non-redundant  میباشند .

سرورML10  بر روی خود دارای یه کارت شبکه یک پورت میباشد ولی در صورت نیاز به کارت شبکه با سرعت و یا تعداد پورت بالاتر میتوانیم کارت شبکه های دیگری را بر روی اکسپنشن اسلات های این سرور قرار دهیم.

همچنین این سرورHP جهت افزایش امنیت اطلاعاتی که قرار است بر روی خود داشته باشد دارای یک استوریج کنترلر میباشد . که این استوریج کنترلر فقط قابلیت پشتیبانی از درایو های SATA  را داراست.

معرفی HPE ProLiant MicroServer Gen10

معرفی HPE ProLiant MicroServer Gen10 :

این سرور ساده ترین سرور از سری سرور های سری ده تولید شده توسط شرکت اچ پی اینترپرایز میباشد.

بر روی این سرور تنها میتوان یک پردازنده از سری پردازنده های AMD Opteron™ X3000 Series قرار داد که با این سری از پردازنده ها دو یا ۴ هسته پردازشی را دارا میباشند.

این میکرو سرور دارای دو اسلات مموری است که حداکثر میتوان مموری های با ظرفیت ۱۶ گیگابایت را بر روی این اسلات ها قرار داد .( پس حداکثر مموری که میتوان بر روی این سرور قرار داد ۳۲ گیگابایت خواهد بود .)

نوع مموری هایی که میتوان بر روی این اسلات ها قرار داد از نوع مموری های standard 288p DIMM slots است که از تکنولوژی Unbuffered ECC برای محافظت از اطلاعات در هنگام پردازش استفاده میکنند .

این میکرو سرور نهایتا تعداد ۴ درایو LFF را میتواند بر روی خود جای دهد .

بر روی این سرورHPE یک کارت شبکه دو پورت به مدل Broadcom 5720 قرار داده شده است ، که البته در صورت نیاز به پورت های بیشتر با سرعت های بیشتر میتوانیم از کارت شبکه های دیگر بر روی اکسپنشن اسلات های این سرور قرار داد .

امید واریم با ارائه این مقاله توانسته باشیم شما را در انتخاب سرور برای کسب و کار خود کمک کرده باشیم . در صورت وجود هرگونه ابهام و یا نیاز به هرگونه راهنمایی میتوانید با کارشناسان شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ  مرکز تخصصی فروش سرورها و استوریج های HPE به شماره ۷۱۱۸۹-۰۲۱ تماس حاصل نمائید . و یا به سایت شرکت یاقوت سرخ به آدرس www.Ysorkh.net مراجعه کنید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • محمد says:

    من خیلی اطلاعات راجبه سرور و شبکه ندارم الان برای دفترم میتونم سرور بزارم اصلا چه سروری باید بخرم خیلی ممنون میشم من و راهنمایی کنید
    ۰۹۳۳۳۲…