فهمیدن خط سیم کارت دایورت شده در اندروید ، آیفون و...

آموزش ۲ روش فهمیدن خط سیم کارت دایورت شده در اندروید ، آیفون و..

قابلیت دایورت کردن خط ? کاربرد های زیادی در هنگامی که گوشی و خط شما دچار مشکل شده است دارد اما یکی از سوالاتی که کاربران در زمینه دایورت کردن شماره با آن مواجه می شوند، فهمیدن خط دایورت شده در طرف مقابل می باشد. امروز در انزل وب نحوه فهمیدن خط سیم کار دایورت شده در اندروید و آیفون را به شما آموزش خواهیم داد.

چگونه بفهمیم خط دایورت شده است؟

How Do We Know If The Call is Diverted?

با کمک راه هایی شما می توانید متوجه شوید که تماس دایورت شده است. این کار با استفاده از برنامه و.. امکان پذیر می باشد که در ادامه آن را بیشتر بررسی می کنیم.

دایورت کردن چیست؟ انواع انتقال تماس

دایورت کردن به فرایندی گفته می شود که تماس هایی وارد شده به یک شماره خاص، به شماره دیگری انتقال داده می شوند. یعنی به طور مثال اگر شما گوشی ثابت منزل خود را روی گوشی همراه خود دایورت کنید، زمانی که شخصی با خانه شما تماس بگیرد، به جای تلفن ثابت تلفن همراه شما زنگ خواهد خود.

دایورت کردن چیست؟ انواع انتقال تماس

در حال حاضر گوشی های هوشمند گزینه های زیادی را برای انتقال تماس فراهم کرده اند. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دایورت کردن همه تماس ها
  • دایورت کردن تماس در زمان اشغال بودن خط
  • دایورت کردن تماس در زمان در دسترس نبودن و..

بنابراین می توانید حتی اگر در دسترس نبودید و یا در حال مکالمه هستید، تماس های خود را از دست ندهید.

اگر با روش دایورت کردن آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش و کد فعال کردن یا لغو دایورت خط ایرانسل، همراه اول، رایتل و تلفن ثابت را هم مطالعه نمایید.

نحوه فهمیدن خط دایورت شده، وقتی می نویسد تماس هدایت شد یعنی چه؟

هنگامی که شخصی شماره خود را به شماره دیگری دایورت کند، هنگام تماس با آن شخص پیام انتقال و هدایت تماس به شماره دیگر نمایش داده شده و شخص متوجه می شود که تماسش دایورت یا انتقال داده شده است. این موضوع برای فرد تماس گیرنده مناسب است اما شخصی که تماس را دریافت می کند، ممکن است نیاز باشد بداند که چه تماس هایی به صورت دایورت دریافت کرده و آن ها را از تماس های مستقیم جدا کند. برای این کار باید از روش بعدی استفاده کنید.

نحوه فهمیدن خط دایورت شده، وقتی می نویسد تماس هدایت شد یعنی چه؟

همینطور برای دریافت ریز مکالمات، مطالعه مطلب آموزش ۵ روش دریافت ریز مکالمات ایرانسل دائمی و اعتباری برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

مشاهده نشانه های خط دایورت شده با استفاده از برنامه Forwarded Call Notification اندروید

اگر می خواهید بدانید چه تماسی مستقیما دریافت شده و یا چه تماسی به صورت دایورت دریافت شده است، می توانید از برنامه های جانبی کمک بگیرید. یکی از برنامه های مفید در این زمینه، Forwarded Call Notification می باشد. این برنامه برای آن طراحی شده است که شما از تماس دریافتی که به صورت دایورت انجام گرفته است، آگاه شوید. برای استفاده از این سرویس، پس از دانلود و نصب برنامه آن را اجرا کنید. پس از اجرا پیام مشاهده شده را تایید کنید.

با این کار به تنظیمات تلفن همراه منتقل می شوید. حال به دنبال گزینه Forwarded Call Notificitions باشید و روی آن تپ کنید.

در صفحه باز شده سویچ را در حالت فعال قرار دهید و پیام نمایش داده شده را تایید کنید.

کار به اتمام رسید و در زمان دریافت تماس دایورت شده، پیامی در صفحه تماس مشاهده خواهید کرد.

چطور بفهمیم خط دایورت شده است؟ بلاک شدن در زمان دایورت

اما تماس های دایورت شده همیشه با موفقیت انجام نمی شوند. اگر با کسی تماس گرفتید و بعد از اولین بوق یا زنگ تلفن اشغال شد و بوق اشغال پخش شد، احتمالا شما توسط شخص دایورت شده یا در مسیر بلاک شده اید. در این صورت قادر به برقراری تماس نخواهید بود.

چطور بفهمیم خط دایورت شده است؟ بلاک شدن در زمان دایورت

یکی دیگر از نشانه های فهمیدن خط سیم کارت دایورت شده در آیفون و. نمایش پیغام conditional call forwarding activated یا Incoming call activated یا call is forwarded و پیام های مشابه “رفع هدایت تماس مشروط فعال است” در گوشی های با زبان فارسی بر روی شماره گیر گوشی در هنگام برقراری تماس با خط دایورت یا فوروارد شده می باشد که نشان دهنده موضوع دایورت خط می باشد.

در پایان اگر قصد انتقال بسته اینترنت را نیز داشتید، مطالعه مطلب آموزش ۲ روش انتقال حجم و بسته اینترنت ایرانسل و همراه اول به خط دیگر را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه تشخیص تماس دایورت شده در آیفون ، اندروید و.. را به شما معرفی کردیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه چگونه بفهمیم سیم کارت دایورت شده است؟ را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش همه روش های دایورت کردن خط ایرانسل (ساده و سریع)
آموزش همه روش های دایورت کردن خط ایرانسل (ساده و سریع)
آموزش 4 روش انتقال تماس خط همراه اول به خط دیگر
آموزش ۴ روش انتقال تماس خط همراه اول به خط دیگر
آموزش و کد فعال کردن یا لغو دایورت خط ایرنسل ، همراه اول ، رایتل و تلفن ثابت
آموزش و کد فعال کردن یا لغو دایورت خط ایرانسل، همراه اول، رایتل و تلفن ثابت

نظرات

  • حمید says:

    من تماس گرفتم نوشته هدایت شده راهی نیست بتونم تماس بگیرم اگر هم دایورت شده باید شخص دیگری جواب بده ولی نمیده واقعا میخوام بدونم منو حذف کرده.یانه.من.اولین.باره.اینجا.مطلب.مینویسم.قبلا.چیزی.نگفتم.من چنین چیزی رو قبلا نگفتم چراقبول نمیکنید

  • ساحل says:

    سلام وقتتون بخیر. نمیدونم شمارم روی چه شماره ای دایورت شده. هر بار گوشیم خاموش میشه تماسهام روی خط دیگه ای برقرار میشه و ی آقایی جواب میده. ممنون میشم راهنماییم کنید

  • اسماعیلی says:

    با سلام و خسته نباشید
    چگونه بفهمیم تماسی که گرفته شده در گوشی موبایل به خط ثابت ماست یعنی زمانی که گوشی زنگ میخوره از کجا بفهمیم با شماره ثابت ما تماس گرفته شده یا با خط موبایلم ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

  • فرهاد فرخ زاده says:

    -سلام.وایییییییییییییییییییییی چطور تشکر کتن؟ الان دیگه میدونم*۲۱*شماره# با یه قاز خوردنیه۶۲* با۴ تا اگر قصدتون باللا یردن باردن سایتیته جدالقل به سه تخحص کممل نیاز داریم. جامعه و روانشناس،متخصص مطلب گزینشی وآنالیزگز و ویراستارسقفمفلغ*۱۰*۱۱۷>1>=مبلغ که وابسته به متقررشان تغییر پذیرنند
    در صورت صلاح مجموعه تماس نوشتاری داشته باشیم.نویسنده سه رمان. مشاوره و ارائه ایده های تیلیغاتی. نوشتن زندگی نامه ایده عال یا ذهنی که برایتان آرزوست بامرور و تمرین و تکرار تحقق مالات سریعتر میشود
    ۰۹۱۴۴۱۹… فرهاد فرخ زاده لیسانس علوم اجتماعی

  • مرتضی says:

    سلام من سوالم اینه که چطوری بفهمیم به خطی که داریم زنگ میزنیم اون خط تماس منو انتقال داده؟؟؟

  • فهیم says:

    سلام ،من وقتی میرم تو قسمت تنظیمات خطتم برای گزینه ی مشغول بودن و در دسترس نبودن دایورت شده به یه شماره ایرانسل با چهار تا صفر اخرش که هر چقدر لغو میزنم مینویسه برای سیمکارت اجرا نمیشه
    لطفا شما هم امتحان کنید ببینید برای گوشی های بقیه هم همونو میاره یعنی گوشی هامون همگی دایورت شده
    یا مشکل از سیمکارت منه ؟
    ممنون میشم کمکم کنید

  • مهیار ضیائی says:

    به چه دلیل خط همراه اول من به یک خط ایرانسل دیگر خودم دایورت شده باتوجه باینکه خودم این عمل راانجام نداده ام ، راهنمائی کنید ممنون خواهم شد.

  • کیانا says:

    سلام وقتتون بخیر
    ممکنه که ی موبایل خودش دایورت شه؟

    • شيما says:

      ببخشید خط خاموشی که دایورت شده امکان استفاده از نت اون خط هست؟یازمانی که خط روشن باشه دایورت هم باشه میشه از نتش استفاده کرد؟

      • پارسا says:

        سلام اگه خط روشن باشه میشه استفاده کرد ولی اگه خط خاموش باشه مثل حالت پرواز خوب عادیه نمیشه ولی اگه خط روشن باشه دایورت باشه امکان برقراری اینتر نت هستش

  • ⛓💜 says:

    سلام وقتی گوشی من زنگ میخوره قطع میکنم دوباره تماس گرفته بشه گوشی مامانم زنگ میخوره با همون شماره ولی خطم دایورت نشده چیکار باید بکنم؟

  • سمیه جوادی پور says:

    خط من دایورت شده روی شماره های برادرم خواهرم پدرم هرتماسی ک میخوره میزنه تماس هدایت شد لطفا کمکم کنید ؟؟؟واسه غیرفعال کردن ک دیگه هیچکس نتونه خطمو دایورت کنه چیه ؟

  • گلشیفته says:

    سلام من وقتی با یکی از مخاطب هام تماس میگیرم میگه این شماره اشتباه است وقتی اون با من تماس میگیره میگه شارژ نداریم یا اشغال است در صورتی ک شارژ داریم بلاک هم نکردیم
    نمیدونم چرا اینجوری شده مشکل از چیه؟

    • فرشته says:

      سلام…من وقتی بعضی شماره ها باهام تماس میگیرن نوشته forwarded call یه کسی خطش رو روی خطم فوروارد کرده اما نمیدونم کار کی هست…برای لغوش چیکار باید کنم.. وقت و بی وقت تماس میگیرن

    • حمید says:

      من تماس گرفتم نوشته هدایت شده راهی نیست بتونم تماس بگیرم اگر هم دایورت شده باید شخص دیگری جواب بده ولی نمیده واقعا میخوام بدونم منو حذف کرده.یانه.من.اولین.باره.اینجا.مطلب.مینویسم.قبلا.چیزی.نگفتم.من چنین چیزی رو قبلا نگفتم چراقبول نمیکنید

  • ستاره says:

    سلام پدر من خط منو دایورت کرده میخوام بدونم اگر تو واتساپ به دوستام پیام بدم میره براش دقیقا با این کار چه چیزی هایی مشخص میشه؟

  • نیما says:

    سلام ببخشید کسی ک بمن زنگ میزنه میزنه تماس هدایت شده ینی کسی کاری کرده ک هر کی بمن زنگ بزنه واسه اون طرف بره؟؟؟؟؟
    ببخشید کسی میتونه کاری کنه هر کاری واسه من زتگ بزنه گوشی اون زنگ بخوره؟؟درحالی ک‌گوشی من دسش نبوده ک بتونه کدی بزنه….یا فقط میتونه کاری کنه هر کی ب خودش زنگ مبزنه تماس هاش واسه منم بیاد؟؟؟؟خاهش میکنم راهنمایی کنید

  • Reza says:

    سلام من دو روزه که یک سیمکارت جدید ایرانسل گرفتم و در طی این مدت نزدیک ۲۰ تماس از افراد غریبه داشتم و متوجه شدم که یک نفر تماس هاشو روی من دایورت کرده وقتی به پشتیبانی ایرانسل زنگ زدم نتونست کاری بکنه و کدی که برا لغو میگه فقط برای لغو دایورت تماس های خودمه .الآن باید چیکار کنم که کسی نتونه رو من دایورت کنه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید؟

  • Nima says:

    سلام وقت بخیر ایا میشود تماس های کسی رو بدون اینکه متوجه بشه دایورت کرد؟

    • Reza says:

      سلام من دو روزه که یک سیمکارت جدید ایرانسل گرفتم و در طی این مدت نزدیک ۲۰ تماس از افراد غریبه داشتم و متوجه شدم که یک نفر تماس هاشو روی من دایورت کرده وقتی به پشتیبانی ایرانسل زنگ زدم نتونست کاری بکنه و کدی که برا لغو میگه فقط برای لغو دایورت تماس های خودمه .الآن باید چیکار کنم که کسی نتونه رو من دایورت کنه ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید؟

    • محمد says:

      سلام نمیدونم چیشده هر کی با من تماس میگیره اگه در دسترس نباشم یا خاموش باشم به گوشی خواهر زنم زنگ میخوره

  • اميرحسين says:

    سلام.
    برنامه ای مشابه برا ایفون وجود نداره؟که توانایی نمایش تماس دایورتی رو نشون بده

    • كيا راكب says:

      برنامه براى ایفون که بفهمیم چرا خطى را میگیریم با هر شمارهاى و اشغاله ممتد میزند ؟؟؟

  • ؟hadi says:

    سلام …آیا تنها میشود یک مخاطب را دایورت کرد؟این موضوع شما کل تماسها انتقال پیدا میکنه….مثلا حتی مسدود هم انجام بدهم .اون طرف متوجه شده وحتی تائیدیه پیامهاش میگیره…..ممنون میشم اگر برنامه خاصی هست راهنمایی کنید در این موضوع.