افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم اندروید

آموزش ۶ روش افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم اندروید

Chrome مرورگری ? بسیار پراستفاده و عامه پسند است که تقریبا تمام جهان از آن استفاده می کنند با این حال، با گذشت زمان کروم در گوشی های اندروید شروع به کند شدن می کند و پس از مدتی سرعت دانلود و آپلود این مرورگر ممکن است از قبل کند تر شود. امروز در این مطلب آموزش ۶ روش افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم اندروید را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه افزایش سرعت گوگل کروم گوشی اندروید

How to Speed up Google Chrome Android Phone

اگر مدتی است که از Chrome در Android استفاده می کنید ، احتمالاً متوجه شده‌اید که مرورگر تلفن همراه شروع به کند شدن می کند و باعث می شود کاربر به دنبال افزایش سرعت دانلود گوگل کروم اندروید باشد. البته اگر افزونه کروم را در گوشی همراه خود ندارید قبلا درباره استفاده و نصب افزونه کروم صحبت کرده‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

همچنین ما در گذشته درباره مشکل آپدیت و باز نشدن گوگل کروم  صحبت کرده‌ایم حال امروز به سراغ افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم خواهیم رفت و روش‌هایی را برای افزایش سرعت کروم در اندروید به شما معرفی خواهیم کرد که می توانید برای بالا بردن سرعت کروم اندروید از آن استفاده کنید، تمام این روش‌ها تست شده هستند و همچنین به سرعت قابل انجام  هستند.

برای افزایش سرعت گوگل کروم در اندروید حافظه نهان را پاک کنید

حافظه نهان را پاک کنید

پاک کردن حافظه نهان یک ترفند قدیمی و بسیار کارآمد برای افزایش سرعت کروم گوشی می باشد که در همه پلتفرم های کروم با انواع گوشی های همراه کار می کند و در گذشته نیز در مطلب افزایش سرعت مرورگر کروم نیز درباره آن صحبت کرده‌ایم اما  در سیستم عامل اندروید پاک کردن حافظه نهان برنامه و داده های موقت اطلاعات و پنجره های بازی را حذف می کند که ممکن است باعث کندی مرورگر بشوند. در اصل این کار به Chrome جان دوباره ای می دهد و باعث می شود دوباره بتوانید سرعت بالا را در یک مرورگر احساس کنید.

برای این کار ابتدا به قسمت تنظیمات در Android بروید، سپس به قسمت برنامه‌ها داخل شوید و Chrome را در لیست پیدا کنید. به پایین بروید و روی دکمه Clear Cache ضربه بزنید، سپس مرورگر را مجدداً راه اندازی کنید و ببینید که آیا این کار تأثیر داشته است یا خیر.

همچنین می توانید گزینه Clear Data را امتحان کنید ، گرچه این هشدار را بدهیم که با زدن این گزینه ممکن است اسم و پسورد اکانت های شما از حافظه کروم پاک شود و نیاز شود مجدداً به سایت های مختلف وارد شوید پس اگر قصد دارید گزینه Clear data را نیز بزنید حتما این نکته را به یاد داشته باشید.

Data saver را فعال کنید

در گذشته در مورد کاهش مصرف حافظه رم  اشاره کرده‌ایم حال در این مطلب روش‌هایی را آموزش خواهیم داد تا با گوشی همراه خود به راحتی هر سایتی را باز کنید. اگر بارگذاری برای شما طول می کشد و سرعت کروم شما در هر آدرس جدید که باز می کنید بسیار کند است پس روش دوم بسیار برای شما مفید است.

Chrome شامل یک ویژگی مفید به نام ذخیره داده یا Data saver است که می تواند افزایش سرعت کروم موبایل و بارگیری صفحه را همزمان تسریع کند برای فعال کردن این ویژگی و افزایش سرعت مرورگر کروم در اندروید ابتدا وارد منوی برنامه شوید، روی تنظیمات ضربه بزنید و سپس داده را برای فعال کردن ویژگی انتخاب کنید.

Data Saver یکی از بهترین ویژگی های Chrome است. این برنامه هر وب سایتی را که بازدید می کنید را به اصطلاح فشرده می کند و به نوبه خود باعث بهبود عملکرد می شود. در نظر داشته باشید که برخی وب‌ها به این ویژگی پاسخ خوبی نمی دهند و ممکن است در برخی وب‌ها نقص عملکردهای ناچیزی را مشاهده کنید حتما برایتان پیش آمده که سایتی را باز کنید و با تصاویر نامشخص رو به رو شوید این نقص به همین دلیل رخ می دهد اما به طور معمول اکثر سایت‌ها مشکلی با Data Saver ندارند.

 افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم با حدس وب سایت‌ها

حدس وب سایت های مورد علاقه شما 

Prefetch Websites ویژگی قوی در کروم است برای زمانی که وب سایت‌ها و صفحاتی را که می خواهید بر اساس عادات مرور گذشته خود بازدید کنید پیش بینی می کند. در اصل، این ویژگی تا حدودی سایتهای مورد علاقه شما را حتی قبل از بازدید بارگیری می کند و سرعت بارگیری را کاهش می دهد طبیعتاً با فعال کردن آن شاهد افزایش سرعت مرورگر کروم خواهید بود.

برای فعال کردن این ویژگی در Chrome، روی دکمه “بیشتر” سه نقطه ای ضربه بزنید و به “Setting -> Privacy” بروید ، سپس کادر کنار“Use a prediction service to load pages more quickly” را تیک بزنید.

برای افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم جاوا اسکریپت را غیرفعال کنید

برای افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم جاوا اسکریپت را غیرفعال کنید

به گزینه تنظیمات در منوی اصلی Chrome بروید و تعدادی از ترفندهایی را که می توانید برای مرورگر تلفن همراه اعمال کنید را مشاهده خواهید کرد، یکی از این ترفند ها غیر فعال کردن جاوا اسکریپت در سایت یا همه سایت ها است است از نظر عملکرد ، غیرفعال کردن JavaScript می تواند به بهبود زمان بارگذاری صفحه و کاهش میزان بارگذاری در مرورگر شما کمک کند. توجه داشته باشید که با این کار ویژگیهای خاصی در وب‌های خاص غیرفعال خواهد شد به طور مثال برخی از پلاگین های تعاملی در سایت‌هایی که مشاوره آنلاین به شما خواهند داد جزو این دسته هستند، با این وجود هنگام غیر فعال کردن آن با افزایش سرعت مواجه خواهید شد که این خود بسیار خوشایند است.

برای اینکار مراحل  Settings > Site settings را طی و گزینه JavaScript انتخاب و آن را غیر فعال کنید.

برای افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم استفاده از داده را کاهش دهید

برای افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم استفاده از داده را کاهش دهید 
برای افزایش سرعت گوگل کروم اندروید سعی کنید همیشه پس از اتمام کار و جست و جو تمام پنجره های اضافی را ببندید و سایت های مهم را که به آن‌ها نیاز دارید را بوک مارک کنید و به طور کلی استفاده از داده را کاهش دهید این کار در دراز مدت سبب افزایش سرعت کروم شما خواهد شد.

تنظیمات کروم در وب

نحوه افزایش سرعت گوگل کروم گوشی اندروید

به طور پیش فرض ، مرورگر Chrome به ۶۴ مگابایت از RAM محدود است اما در برخی از سایتهای سنگین این مقدار RAM دردسر ساز می شود بنابراین با بالا بردن RAM شما یک تجربه بسیار روان تر را در کروم تجربه می کنید.

چگونگی انجام این کار در نسخه Android نسخه Chrome شبیه به نحوه انجام آن در کامپیوتر است. این مراحل را دنبال کنید:

مرورگر Chrome را در دستگاه Android خود باز کنید.

در نوار آدرس chrome://flags/#max-tiles-for-interest-area را تایپ کنید و روی کلید Enter ضربه بزنید.

بر روی قسمت مشخص شده در تصویر ضربه بزنید.

در قسمتی که باز خواهد شد بر روی ۵۱۲ ضربه بزنید.

سپس برای تایید بر روی دکمه Relaunch Now که در پایین صفحه ظاهر می شود ، ضربه بزنید.

اکنون باید یک مرورگر کروم بسیار پاسخگوتر را در Android تجربه کنید.

نظرات و پیشنهادات؟

در این مطلب به آموزش ۶ روش افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم اندروید پرداختیم اگر تجربه ای در این خصوص دارید حتما در دیدگاه این پست تجربه خود را از افزایش و یا کاهش سرعت کروم با ما به اشتراک بگذارید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد مطالب دیگر انزل وب درباره کروم را از دست ندهید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

11 روش بهینه سازی و افزایش سرعت مودم برای بالا بردن سرعت اینترنت
۱۱ روش بهینه سازی و افزایش سرعت مودم برای بالا بردن سرعت اینترنت
آموزش 17 روش افزایش سرعت کپی در ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش ۱۷ روش افزایش سرعت کپی در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
آموزش 17 روش حل مشکل کند بودن ویندوز 11
آموزش ۱۷ روش حل مشکل کند بودن ویندوز ۱۱
آموزش 18 روش موثر افزایش سرعت ویندوز 11
آموزش ۱۸ روش موثر افزایش سرعت ویندوز ۱۱

نظرات

  • حمید رسولی says:

    گزینه دیتا سرور که گفتید پاک شه سرعتش خوب میشه رو من کردم و کرومه گوشیم یکم بهتر شد سرعتش دمتون گرم به درد بخور بود