برداشتن و حذف هدر یا فوتر در ورد (یک صفحه یا تمام صفحات)

آموزش ۲ روش برداشتن و حذف هدر یا فوتر در ورد (یک صفحه یا تمام صفحات)

اگر با ورد ? کار کرده باشید دقت کرده‌اید که حاشیه های قابل توجهی در بالا و پایین کاغذ Word وجود دارد که اصطلاحا به بخش حاشیه بالا سربرگ هدر (Header) و به بخش حاشیه پایین پانویس فوتر (Footer) گفته می شود در این مطلب با آموزش روش برداشتن و حذف هدر یا فوتر در ورد (یک صفحه یا تمام صفحات) خدمت شما هستیم.

آموزش نحوه حذف هدر و فوتر در یک صفحه خاص ورد

Remove Header or Footer in Word

در مطالب قبلی انزل وب درباره نحوه ایجاد رفرنس در ورد صحبت کرده ایم حال امروز به حذف Header در Word می پردازیم که انجام آن نیز بسیار ساده است شما پس از مطالعه این مطلب در کمتر از چند دقیقه می توانید حذف Header در ورد را یاد بگیرید و سربرگ های خود را در Word حذف کنید پس با ما باشید تا مروری بر نحوه حذف Header در Word داشته باشیم.

حذف هدر و فوتر در ورد

اغلب، کاربران مایکروسافت ورد تمایل ندارند که سربرگ و پاورقی خود را در صفحه اول سند نشان دهند، در ادامه مطلب زیر چند روش نحوه برداشتن هدر در ورد را شرح خواهیم داد:

۱– برای حذف هدر از یک صفحه در ورد ابتدا بر روی قسمت Header یا Footer پایین صفحه دوبار کلیک کنید تا فعال شود.

آموزش نحوه حذف هدر و فوتر در یک صفحه خاص ورد

۲– اکنون، بخش Header & Footer Tools روی نوار Ribbon فعال می شود. در قسمت نوار Design، کادر Different First Page را علامت بزنید.

آموزش نحوه حذف هدر و فوتر در یک صفحه خاص ورد

۳– با انجام این روند سربرگ و پاورقی از صفحه اول حذف می‌شود. در صورت نیاز می‌توانید اطلاعات مختلف را وارد کنید، یا اینکه آن را به همان صورت خالی رها کنید.

آموزش نحوه حذف هدر و فوتر در یک صفحه خاص ورد

چگونه هدر و فوتر یک صفحه خاص را در ورد حذف کنیم؟

پیش از توضیح این بخش در راستای آموزش ورد اگر با ارور  Selection is locked در Word رو به رو شده‌اید پیشنهاد می کنم روش رفع این ارور را در مطالب قبل انزل وب مطالعه بفرمایید و اما حذف Header یا Footer برای سایر صفحات، حذف هدر و فوتر برای صفحات دیگر کمی با صفحه اول متفاوت می‌­باشد. متاسفانه، شما نمی­‌توانید از طریق Layout  هر صفحه را به صورت مجزا تغییر دهید، تب layout، تغییرات انجام شده را بر روی تمام بخش‌ ‌­های سند اعمال می‌­کند.

ابتدا یک بخش جداگانه در سند ایجاد کنید (حتی اگر هدف یک صفحه باشد)، سپس طرح‌بندی صفحه را برای بخش جدید در جهت Landscape تنظیم کنید.

در سند­، مکان‌نمای خود را در انتهای صفحه درست قبل از صفحه‌­ای که می­‌خواهید سربرگ یا پاورقی حذف شود، قرار دهید. برای مثال، اگر می­‌خواهید سربرگ یا پاورقی صفحه ۱۲ را حذف کنید، مکان‌نمای خود را در انتهای صفحه ۱۱ قرار دهید.

در تب Layout روی Breaks کلیک کنید.

چگونه هدر و فوتر یک صفحه خاص را در ورد حذف کنیم؟

در منوی که مشاهده می کنید ، بر روی گزینه صفحه بعدی (Next Page) کلیک کنید.

چگونه هدر و فوتر یک صفحه خاص را در ورد حذف کنیم؟

با دنبال کردن مراحل ذکر شده، یک بخش جداگانه در جایی که مکان‌نمای موس قرار می‌­گیرد، ایجاد شده و بخش دیگر در صفحه بعد ایجاد می‌­شود.

اکنون، بر روی قسمت بالای سربرگ یا پایین‌تر که قصد حذف کردن آن را دارید، دوبار کلیک کنید. در تب Design، قسمت Header & Footer Tools، روی گزینه Link To Previous کلیک کنید.

چگونه هدر و فوتر یک صفحه خاص را در ورد حذف کنیم؟

نکته مهم : در صورتی که می­‌خواهید هر دو سربرگ و پاورقی را حذف کنید، لازم است متن را حذف کنید و لینک­‌های مربوط به بخش قبلی را به صورت جداگانه اضافه کنید.

سپس، متن را از سربرگ یا پاورقی خود حذف کنید.

چگونه هدر و فوتر یک صفحه خاص را در ورد حذف کنیم؟

هنوز تنظیمات به اتمام نرسیده است برای حذف Footer در Word باید کمی صبور باشید!

حذف سربرگ در ورد

ابتدا پیش از برداشتن فوتر در ورد اگر سند خود را مرور کنید، متوجه خواهید شد که تمام صفحاتی که در قسمت Breaks ایجاد کرده‌­اید، حذف شده است، اکنون بایستی یک بخش دیگر ایجاد کنید و سربرگ یا پاورقی را در بخش بعدی قرار دهید.

مکان‌نمای خود را در انتهای صفحه که می­‌خواهید سربرگ یا پاورقی حذف شود قرار دهید.

در تب Layout روی گزینه Breaks کلیک کنید و در ادامه، گزینه Next Page را انتخاب کنید.

حذف سربرگ در ورد

اکنون، قسمت سربرگ یا پاورقی را در صفحه اول این بخش جدید فعال کنید. در تب Design، قسمت Header & Footer Tools، روی گزینه Link To Previous کلیک کنید.

حذف سربرگ در ورد

پیش از ادامه مطلب در راستای آموزش ورد حتما مطلب ایجاد و حذف سکشن در ورد را نیز مطالعه بفرمایید، و اما اکنون آخرین کاری که برای حذف فوتر در ورد تنها کاری که باید انجام دهید، ایجاد سربرگ و پاورقی برای ادامه سند است. اگر ادامه روند مشابه مراحل قبل باشد، می‌­توانید آن را کپی و پیست کنید. در صورتی که از شماره صفحه استفاده می­‌کنید و می­‌خواهید آن را در این بخش ادامه دهید، باید شماره صفحات را وارد کنید و به ورد دستور دهید که اعداد صفحه را از یک نقطه خاص شروع کند.

نظرات و پیشنهادات؟

در مطلب امروز آموزش روش برداشتن و حذف هدر یا فوتر در ورد (یک صفحه یا تمام صفحات) را در کنار هم مرور کردیم. کدام روش برای شما کارسازتر بود؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه حذف هدر و فوتر در ورد را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (10 روش)
آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (۱۰ روش)
راهنما کامل آموزش جايگزين كردن كلمه در ورد (همه روش ها)
راهنما کامل آموزش جایگزین کردن کلمه در ورد (همه روش ها)
آموزش 6 روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش ۶ روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)
آموزش ۱۳ روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)

نظرات