تغییر سایز آیکون و نام برنامه اندروید

آموزش ۷ روش تغییر سایز آیکون و نام برنامه اندروید

مهم نیست که صفحه نمایش در تلفن ها و تبلت های ما چقدر خوب است، اگر صفحه گوشی یا تبلت شما پر از آیکون برنامه های ⏺️ مختلف باشد، یا بینایی شما ضعیف باشد ممکن است بخواهید سایز این آیکون ها را عوض کنید، از این رو در این پست به آموزش ۷ روش تغییر سایز آیکون و نام برنامه اندروید خواهیم پرداخت، پس با انزل وب همراه باشید.

دانلود برنامه تغییر سایز آیکون و اسم برنامه های اندروید

How To Change The Icon Size On Your Android Phone

پیش از این در انزل وب آموزش ۴ روش دسته بندی حرفه ای برنامه های اندروید و معرفی۱۴ تا از بهترین لانچر و شبیه ساز های محیط آیفون iOS در اندروید را برای شما قرار دادیم. در این پست نیز به آموزش تغییر سایز آیکون و اسم برنامه های اندروید خواهیم پرداخت.

بدون شک اندروید در حال حاضر محبوب ترین سیستم عامل موبایل در جهان است. در مقایسه با هر سیستم عامل موبایل دیگر، Android ویژگی ها و گزینه های سفارشی سازی بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

در موبایل های اندروید همه چیز در مورد شخصی سازی است، اما بسیاری از دستگاه ها اندروید هنوز اندازه آیکون های ثابت دارند. بنابراین شما دنبال راهکاری هستید تا با تغییر سایز نام و آیکون برنامه اندروید آن را برای خود بهینه کنید.

تغییر سایز آیکون اندروید با استفاده از لانچر اندروید خالص

کسانی که تجربه استفاده از Stock Android بر روی گوشی خود را دارند از ویژگی های این نرم افزار تغییر سایز آیکون اندروید برای افزایش اندازه آیکون ها برخوردار هستند. این کار روی هر موبایل و گوشی تلفن و همچنین بسیاری از گوشی های شخص ثالث که UI رسمی Google در آن اجرا شده است، کار خواهد کرد.

تغییر سایز نام و آیکون برنامه اندروید

به سادگی به تنظیمات خود بروید ، “Display” را انتخاب کنید، “Advance” را بزنید و روی “Display size” ضربه بزنید. از اینجا می توانید نمادها را بزرگتر یا کوچکتر از آنچه معمولاً هستند، انتخاب کنید. تنها مشکلی که در این گزینه وجود دارد این است که نه تنها آیکون ها را تغییر می دهد بلکه سایر موارد موجود در تلفن از جمله متن و سایر عناصر صفحه را نیز تغییر می دهد.

کسانی که از این راه حل راضی نیستند گزینه های دیگری دارند پس با انزل وب همراه باشد.

تغییر سایز اسم و آیکون برنامه های اندروید به وسیله لانچرها

تغییر نام آیکون در اندروید

تعداد زیادی از لانچر های شخص ثالث امکان تغییر اندازه آیکون ها و همچنین طرح بندی های شبکه و موارد دیگر را ممکن می سازند. در اینجا چند لانچر معروف برای کسانی که می خواهند کنترل بیشتری بر روی ایکون های خود داشته باشند (و به طور کلی UI) توصیه می کنیم.

Nova Launcher ،Apex Launcher، GO Launcher، POCO Launcher، Microsoft Launcher

در لیست بالا شما می توانید این لانچر هارا دانلود و از آن ها استفاده کنید.

تغییر سایز آیکون در اندروید در گوشی های سامسونگ با TouchWiz

تغییر نام آیکون در اندروید

اگر صاحب گوشی هوشمند اندرویدی سامسونگ هستید ، این شرکت آن را با رابط کاربری TouchWiz UI مخصوص خود ارائه می دهد. از جمله موارد دیگر ، این قابلیت  به این موبایل ها امکان می دهد اندازه آیکون های خود را بدون استفاده از لانچر شخص ثالث تغییر دهند.

اگر می خواهید این تغییر را در تلفن سامسونگ خود ایجاد کنید، کافی است یک فضای خالی را روی صفحه اصلی لمس کرده و نگه دارید، و سپس بر روی نماد تنظیمات صفحه اصلی ضربه بزنید. شما باید دو انتخاب صفحه اصلی و صفحه نمایش برنامه ها را ببینید.

تغییر سایز آیکون و اسم برنامه های اندروید

با استفاده از هر یک از این گزینه ها باید تعدادی گزینه برای تغییر نسبت برنامه ها در صفحه اصلی بین صفحه اصلی برنامه ها و برنامه های شما ایجاد شود، که باعث تغییر اندازه آن برنامه ها نیز می شود. بسته به نوع تلفن شما  انتخاب شبکه صفحه اصلی می تواند ۴در  ۴ ، ۵ در ۴ ، ۵ در ۵ و ۵ در ۶ باشد ، در حالی که نسبت شبکه صفحه نمایش برنامه محدودتر از ۶ در ۴ و ۵ در ۶ است.

تغییر نام آیکون در اندروید یا اپ Lawnchair 2

برای شخصی سازی صفحه موبایل اندروید، از Lawnchair 2  نیز می توان استفاده کرد. برای کسانی که نمی دانند، این یک برنامه لانچر است که مجموعه های بی پایانی از گزینه ها و ویژگی های سفارشی سازی را ارائه می دهد.

نه تنها این اپ توانایی ذکر شده را دارد بلکه، برنامه لانچر یک حالت پشتیبانی را نیز در دستگاه Android خود به ارمغان می آورد. بنابراین، بیایید نحوه سفارشی کردن صفحه گوشی و آیکون های  اندروید با Lawnchair 2 را بررسی کنیم.

در ابتدا باید برنامه Lawnchair 2 را در موبایل اندرویدی خود دانلود و نصب کنید.

تغییر سایز آیکون اندروید

پس از نصب، برنامه را باز کنید و به Lawnchair اجازه دهید widgets ایجاد کند.

تغییر سایز آیکون و اسم برنامه های اندروید

پس از اتمام، باید مجوز های دسترسی را برای اپلیکشن صادر کنید.

تغییر سایز آیکون و اسم برنامه های اندروید

اکنون کشوی برنامه را باز کرده و به جستجوی “Lawnchair Settings” بپردازید.

دانلود برنامه تغییر سایز آیکون و اسم برنامه های اندروید

صفحه تنظیمات به این شکل ظاهر می شود. بر روی دکمه “Theme” ضربه بزنید.

تغییر اندازه آیکون برنامه اندروید

در صفحه تم، می توانید بسته های نماد، شکل های آیکون، شکل ظاهر ، رنگ پس زمینه و غیره را به صورت دلخواه تنظیم کنید، به سادگی همه موارد را مطابق میل خود شخصی سازی و تنظیم کنید.

تغییر اندازه آیکون ها در اندروید

اکنون روی دکمه بازگشت ضربه بزنید و “دسکتاپ” را انتخاب کنید. در زیر پنل دسکتاپ ، می توانید مواردی مانند Icon Grid ، Overlaps ، Color Text و غیره را تنظیم کنید.

تغییر سایز آیکون اندروید

تغییر اندازه نوشته ها در اندروید- نسخه های قدیمی تر

تغییر اندازه فونت در اکثر موبایل های Android آسان نیست. در این شکل ها در اینجا از مدل  Pixel XL Android 7.1.1 Nougat استفاده می شود، اما این روند برای همه دستگاه ها باید یکسان باشد.

بسته به مدل موبایل اندروید و سازنده تلفن شما و همچنین نسخه اندرویدی که استفاده می کنید، ممکن است چیزهایی که توضیح داده می شود کمی متفاوت به نظر برسد، اما کلیات روند تغییر کاملا مشابه باشد.

به عنوان مثال، Android 7.x شامل  یک پیش نمایش از متن به نظر است ، در حالی که در نسخه های قدیمی تر سیستم عامل اندروید به راحتی گزینه ها را بدون پیش نمایش نشان می دهند.

با این وجود ، باید بتوانید به راحتی این آموزش ها را دنبال کنید زیرا همانطور که گفته شد روند کار یکسان است پس نگران نباشید و در ادامه با ما همراه یاشید.

ابتدا وارد منوی تنظیمات شوید. می توانید این کار را با کشیدن بخش نوتیفیکشن ها به پایین (دو بار در برخی از دستگاه ها) و سپس انتخاب نماد چرخ دنده انجام دهید.

تغییر اندازه آیکون ها در اندروید

از اینجا، به بخش “Display” بروید و به روی آن ضربه بزنید. در فهرست این بخش، به دنبال گزینه “Font size” باشید.

تغییر اندازه آیکون ها در اندروید

تصویر سمت چپ نشان می دهد که نحوه نمایش در مدل اندروید  ۷.x ،  است در حالی که در سمت راست Android 6.x است. همانطور که مشاهده می کنید گزینه های مشابه  هستند، فقط با و بدون برخی جزیی کاری ها دسترس هستند.

تغییر اندازه آیکون ها در اندروید

باز هم ، شایان ذکر است که بسته به دستگاه شما ممکن است این روند کمی متفاوت به نظر برسد. برای کامل بودن آموزش، نگاهی به این منو در دستگاه های سامسونگ (سمت چپ) و LG (سمت راست) می اندازیم.

تغییر اندازه آیکون ها در اندروید

پس از انتخاب اندازه فونت مورد نظر خود  به سادگی از این فهرست خارج شوید و تغییرات را مشاهده خواهید کرد.

تغییر سایز آیکون های اندروید- نسخه های قدیمی تر

با آمدن Android Nougat ، Google ویژگی جدیدی را در خود گنجانید این تغییرات شامل امکان تغییر اندازه فونت و سایر عناصر صفحه نمایش است.

در اصل، این بدان معناست که همه چیز از نوار پیمایش گرفته تا آیکون های برنامه و منوها، بزرگتر یا کوچکتر می شوند – به این فکر کنید که این قابلیت مانند تغییر سطح بزرگنمایی در Microsoft Windows است. این یعنی برای کسانی که می خواهند اطلاعات بیشتری را روی صفحه مشاهده کنند، همه چیز را می توانند کوچکتر کنند.

برای کسانی که ممکن است دید محدود ( چشمشان ضعیف باشد به عنوان مثال) داشته باشند ، هر آیکون را می توان بزرگتر کرد، که این خود قابلیت بسیار مهمی بود که به قابلیت های اندروید اضافه شد.

برای دسترسی به این ویژگی جدید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که وارد منوی تنظیمات تلفن Android شوید. بخش اعلان یا همان نوتیفیکشن را پایین بکشید، سپس روی گوشه سمت راست بالای نماد چرخ دنده ضربه بزنید.

تغییر اندازه آیکون برنامه اندروید

در این بخش، به پایین صفحه بروید و بخش “Display” را پیدا کنید. سپس بر روی آن ضربه بزنید.

تغییر اندازه آیکون برنامه اندروید

در این بخش نیز، به پایین صفحه بروید و بخش “Display” را پیدا کنید. بر روی آن ضربه بزنید. فقط در زیر تنظیمات آن گزینه  “Font size” و گزینه ای به نام “Display size” وجود دارد. این همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.

تغییر اندازه آیکون برنامه اندروید

پس از ضربه زدن روی آن، ممکن است یک تأخیر جزئی در حین عملکرد موبایل وجود داشته باشد و سپس از منوی Display Size  به بسته به مدل دستگاه شما به دو بخش دیگر ممکن است وارد شود: پنجره پیش نمایش و بخش کشویی Display Size.

در صفحه پیش نمایش سه نمایش مختلف وجود دارد: یک پیام متنی، آیکون های برنامه و فهرست تنظیمات. البته این ها همه صفحه های ساختگی هستند، بنابراین شما می توانید با فعال شدن این تغییرات، در مورد ظاهر عناصر روی صفحه نمایش خود اطلاعات و حالات پس از تغییر را ببینید. پس با انتخاب تغییرات از میان این پیش نمایش ها تغییرات آنها را مرور کنید.

تغییر اندازه آیکون برنامه اندروید

می توانید اندازه صفحه نمایش را با استفاده از دکمه های + و – در هر طرف کشویی تنظیم کنید – فقط یک گزینه کوچکتر از تنظیم پیش فرض است، اما سه گزینه بزرگتر نیز وجود دارد.  ببینید کدام یک برای شما بهتر و در کدام حالت احساس راحتی بیشتر  می کنید. این تغییرات در همان زمان  اتفاق می افتد، بنابراین شما فوراً خواهید دید که چگونه  آیکون ها به نظر می رسد.

تغییر سایز آیکون در اندروید

وقتی اندازه مورد نظر خود را تنظیم کردید، کافی است دکمه عقب را در گوشه سمت چپ بالای صفحه بزنید. اندازه جدید بلافاصله بدون نیاز به راه اندازی مجدد موبایل، وارد عمل می شود و کار  شما تمام شد. اگر می خواهید دوباره آن را تغییر دهید، به سادگی به منوی Display Size بروید و تغییرات جدیدی را اعمال کنید.

تغییر سایز آیکون های اندروید با استفاده از حالت بزرگنمایی

اگر تمایل به تغییر نگاه کلی فونت ها و سایز آیکون ها ندارید، گزینه دیگری وجود دارد: ذره بین Android. این حالت در واقع بزرگنمایی تمام صفحه است، و به شما امکان می دهد هر نقطه از صفحه را بخواهید بزرگ کنید.

ابتدا به تنظیمات بروید و “Accessibility” را انتخاب کنید. به سمت پایین صفحه حرکت کنید تا بخش System را ببینید، سپس روی “Magnification Gesture” ضربه بزنید.

تغییر سایز آیکون اندروید

این حالت به شما امکان می دهد تا روی صفحه سه بار ضربه بزنید و سپس با دو یا چند انگشت ذره بین را به اطراف بچرخید. اگر می خواهید، حتی می توانید در هر نقطه از صفحه نمایش موبایل زوم کنید.

تغییر سایز آیکون اندروید

این قسمت که در شکل زیر مشاهده می کنید  صفحه بزرگنمایی شده است که از این قابلیت استفاده کرده. حاشیه نارنجی نشان می دهد که دستگاه در حالت زوم است.

تغییر سایز آیکون اندروید

برای خارج شدن از این حالت، دوباره سه بار ضربه به صفحه نمایش بزنید. ممکن است تمرین برای یاد گرفتن و حرفه ای شدن با این قابلیت کمی طول بکشد.

نظرات و پیشنهاد شما؟

در مطلب امروز روش های تغییر اندازه آیکون برنامه اندروید را به شما آمورش دادیم. نظر شما راجع این آموزش چیست؟ می توانید سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه تغییر اندازه آیکون ها در اندروید و تغییر سایز اسم و آیکون برنامه های اندروید را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

6 روش کاربردی و جالب تغییر آیکون برنامه در اندروید (تصویری)
۶ روش کاربردی و جالب تغییر آیکون برنامه در اندروید (تصویری)
آموزش 7 روش حل مشکل نشان ندادن آیکون وای فای در ویندوز 10
آموزش ۷ روش حل مشکل نشان ندادن آیکون وای فای در ویندوز ۱۰
تغییر آیکون های ویندوز
آموزش ۷ روش تغییر آیکون های ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
معنی دو فلش آبی روی آیکون ها فایل و پوشه ها در ویندوز چیست؟ نحوه رفع آن
معنی دو فلش آبی روی آیکون ها فایل و پوشه ها در ویندوز چیست؟ نحوه رفع آن

نظرات

  • سعید says:

    مشکل از گوگل هست که یک لانچر ساده و مسخره گذاشته رو گوشی های خام بنام Quickstep
    این لانچر ساده واقعا شاهکار گوگله
    لانچر اضافی هم نصب میکنی،چون Quickstep لانچر اصلی هست ،ولانچر جدید سبب استفاده از حافظه اصلی میشه
    هرکس میتونه به پشتیبانی گوگل ایمیل بزنه و این لانچر مسخره رو نقد کنه،
    مطمین باشید جواب می گیریم

  • ازاد says:

    سلام. امشب اسم برنامه ها و اندازه و بقیه چیزای موحود درصفحه مدیریت برنامه هام(app manager) نوشته ها ش یهو ضخیم شد و کمی از سرعت لود شدن ایکون ها هم کم شد .گوشیم شیایومی ردمی هستش .. خیلی خیلی ممنون میشم کمکم کنید چون از هر کسی پرسیدم اصلا سوال رو نگرفته چه برسه به جواب-(ضمنا تمام صفحات دیگر تنظیمات گوشیم بدون ایراد کار می‌کنه…