حل مشکل تغییر و عوض شدن رنگ در فتوشاپ

آموزش ۱۰ روش حل مشکل تغییر و عوض شدن رنگ در فتوشاپ

به عنوان طراح ? ما هیچ وقت دوست نداریم در مورد تغییر ناگهانی و خارج از کنترل رنگ ها صحبت کنیم. ولی اگر این اتفاق افتاد، و رنگ های عکس ما دچار تغییر شد، چاره چیست؟ مشکل تغییر رنگ در فتوشاپ ممکن است علل مختلفی داشته باشد، از این رو امروز در انزل وب به آموزش ۱۰ روش حل مشکل تغییر و عوض شدن رنگ در فتوشاپ خواهیم پرداخت.

نحوه حل مشکل عوض شدن و تغییر در رنگ هنگام خروجی فتوشاپ

How to Fix Color Changing Problem in Photoshop

پیش از این در انزل وب به معرفی ۶ تا از بهترین سایت های فتوشاپ آنلاین و آموزش تصویری ۳ روش تغییر و تنظیم رنگ عکس در فتوشاپ برای شما قرار دادیم. در این پست نیز به علت تغییر رنگ در خروجی فتوشاپ خواهیم پرداخت. مشکل تغییر رنگ JPEG Photoshop CC یک شکایت رایج از سوی کاربران فتوشاپ است. در تصاویر موجود در خروجی این برنامه، ممکن است رنگ های قرمز، آبی یا سبز وجود نداشته باشد.

علت تغییر رنگ در خروجی فتوشاپ

هنگامی که عکس با فرمت JPEG را ذخیره می کنید، مطمئن شوید “Embed Color Profile” در کادر ذخیره بررسی کرده اید. هنگام تعبیه مشخصات رنگ، شما از آن مشخصات رنگی در تصویر JPEG استفاده می کنید. این امر در صورتی قابل استفاده است که تصاویر JPEG شما از قبل دارای مشخصات رنگ sRGB باشند.

مشکل تغییر رنگ در چاپ و ذخیره عکس در وب

با استفاده از دستور “Save For Web” ، تصاویر JPEG خود را در Photoshop ذخیره کنید. این کار به طور خودکار عکس های غیر sRGB را به sRGB JPEG تبدیل می کند بدون اینکه اطلاعاتی را در مورد تصویر تغییر دهد.

توجه: این روش اطلاعات EXIF تصویر JPEG شما را ذخیره نمی کند. داده های EXIF یک عکس JPEG حاوی اطلاعات مربوط به تاریخ، زمان و تنظیمات دوربین در زمان عکسبرداری از تصویر JPEG است.

تنظیمات رنگ در فتوشاپ از طریق فرمان ویرایش به sRGB

می توانید از طریق مسیر زیر این کار را کنید.

Edit>Convert to Profile>sRGB

و سپس از مسیر زیر آن ها را ذخیره کنید.

File>Save As>JPEG

این روش همچنین داده های EXIF عکس های JPEG را ذخیره می کند.

اگر عکس با فرمت JPEG دچار تغییر رنگ هنگام چاپ می شود، می توانید تصویر را مستقیماً از فایل PSD که روی آن کار کرده اید چاپ کنید و از تنظیمات برای رسیدن به سطح کیفیت مطلوب استفاده کنید.

فایل JPEG را در MS Paint باز کنید

نحوه تغییر نکردن رنگ های فتوشاپ در این روش بدین صورت است که با باز کردن آن در Microsoft Paint، می توانید مشخصات رنگ عکس JPEG خود را به حالت RGB تغییر دهید. عکس را در Paint باز کنید و بدون ایجاد تغییر آن را ذخیره کنید. در این روش عکس به حالت RGB تبدیل می شود. اکنون مشکل تغییر رنگ JPEG در خروجی Photoshop برطرف شده است.

همگام سازی تنظیمات رنگ در برنامه های Adobe

هماهنگ سازی باعث می شود تا فتوشاپ در خروجی، تغییر رنگ ندهد و در تمام برنامه های Adobe یکسان به نظر برسد. کاربران Adobe Creative Suite می توانند از Adobe Bridge برای همگام سازی تنظیمات رنگ در برنامه های مختلف استفاده کنند.

Adobe Bridge را در Photoshop CC باز کنید. Edit> تنظیمات Creative SuiteColor Settings را انتخاب کنید. از لیست گزینه تنظیم رنگ را انتخاب کرده و روی اعمال کلیک کنید.

قبل از شروع کار بر روی یک تصویر، همیشه تنظیمات رنگ را هماهنگ کنید تا از مشکلات رنگی Photoshop CC JPEG در هنگام خروجی گرفتن از عکس ها خودداری شود.

علت تغییر رنگ عکس در فتوشاپ در مانیتور های قدیمی

علت تغییر رنگ عکس در فتوشاپ

شما نمی توانید انتظار داشته باشید که از یک مانیتور که برای مصارف حرفه ای طراحی نشده است یا  خیلی قدیمی است،  برای به دست آوردن درست رنگ ها و مقادیر روشنایی ، بازتولید رنگ استفاده خوبی کنید.

در حالی که بیشتر مانیتورها می توانند برای بازی و اهداف تجاری مورد استفاده قرار گیرند،برای طراحی حرفه ای نیاز به یک مانیتور حرفه ای دارید.  این دقیقاً به همین دلیل است که باید همه موارد ذکر شده قبلی را نادیده بگیرید و یک صفحه بزرگ و گرانقیمت خریداری کنید. شما می توانید رنگهایی را ببینید که قبلاً هیچ کس دیگری ندیده است.

مانیتور شما کالیبره نیست

تنظیمات رنگ در فتوشاپ

ممکن است شما دچار مشکل عوض شدن رنگ در فتوشاپ یا مشکل رنگ خاکستری در فتوشاپ شده باشید. کالیبراسیون فرایند گرفتن مانیتور شما برای نشان دادن گسترده ترین طیف رنگ ها و رنگ های خاکستری است، بنابراین شما می توانید چیزهایی را که قرار بود دیده شوند، مشاهده کنید.

بیشتر مانیتورهای سطح بالا و مدرن، کالیبره شده اند، بنابراین نیازی به انجام کارهای زیادی ندارید اما برای بررسی اینکه تنظیمات شما خوب است یا خیر، هیچ هزینه ای ندارد و باید از متخصصین این رشته یا نرم افزار های خاص کمک بگیرید.

مشکل تغییر رنگ در چاپ

مشکل تغییر رنگ در چاپ

شما هرگز نمی دانید که رنگ های شما هنگام چاپ چه شکلی به نظر می رسند. در مقایسه با مانیتور شما، چاپگر شما مانند یک تلسکوپ ارزان قیمت در کنار هابل است. آنها ممکن است به همان چیزها نگاه کنند اما همیشه چیزهای بیشتری نشان داده می شود. دستگاه های دیجیتال از طیف رنگی بسیار گسترده تری نسبت به چاپگرها برخوردار هستند، به همین دلیل همیشه رنگهای شما روی صفحه نمایش بهتر از چاپ می شوند. با روشن کردن حالت رنگ داخلی درون برنامه طراحی خود، می توانید مشاهده کنید که چاپگرها هنگام طراحی خود کارهای شما را چگونه می بینند.

طراحی در حالت رنگی CMYK

مشکل رنگ سفید در فتوشاپ

در حالی که حالت رنگی CMYK برای چاپ مورد نیاز است، استفاده از آن در زمان طراحی در واقع بسیار محدود است. بسیاری از فیلترها و عملکردهای Photoshop در حالت CMYK کار نمی کنند، عملکرد نیز در این حالت کندتر است و اندازه و حجم  فایل شما بزرگتر می شود. به همین دلیل، همیشه بهتر است که در حالت RGB برای تصحیح رنگ کار کنید، سپس پس از نهایی شدن کار، این سند را به CMYK تبدیل کنید. شما نتایج مشابه اما عملکرد بهتر و سریعتر برنامه را در این حالت بدست می آورید.

تغییر دادن رنگ ها به صورت نا آگاهانه

تغییر رنگ هنگام چاپ

ممکن است دچار مشکل رنگ سفید در فتوشاپ یا مشکلاتی با تنظیمات رنگ فتوشاپ برای چاپ داشته باشید. پروفایل های پیش فرض رنگ را در برنامه های طراحی خود تغییر ندهید، مگر اینکه دقیقاً بدانید که می خواهید چه چیزی را کامل کنید یا اینکه کاملاً مطمئن باشید که چه کاری انجام می دهید، هرگز تنظیمات پیش فرض وب ، چاپ و سایر مشخصات رنگی را که با  هنگام کار با فتوشاپ تغییر ندهید.

اگر از نسخه های جدید این برنامه استفاده می کنید، پروفایل های رنگی آنها قبلاً ۹۹ درصد سناریوها را پوشش می دهد و بهترین تولید رنگ ممکن را در بین دستگاه های مختلف برای شما فراهم می کند. پس دلیل کمتری برای دستکاری کردن رنگ ها وجود دارد، مگر اینکه در مدیریت رنگ بسیار با تجربه باشید و دقیقاً بدانید که چه کاری می خواهید انجام دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز نحوه حل مشکل عوض شدن و تغییر در رنگ هنگام خروجی فتوشاپ را به شما آموزش دادیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه تنظیمات رنگ در فتوشاپ و مشکل عوض شدن رنگ در فتوشاپ را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

لیست برترین ها: 15 جایگزین فتوشاپ در ویندوز (سبک تا حرفه ای)
لیست برترین ها: ۱۵ جایگزین فتوشاپ در ویندوز (سبک تا حرفه ای)
راهنما کامل حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ (همه نسخه ها)
راهنما کامل حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ (همه نسخه ها)
آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)

نظرات

  • مهتاب says:

    سلام وقت بخیر
    در فتوشاپ فایل وقتی روی حالت cmyk قرار میگیرد، زرد رنگ میشود اما حالت rgb درست است.
    لطفاً راهنمایی کنید

  • محمد says:

    تو فتوشاپ من رنگ بالای صفحه تیره تر از پایین صفحس. یعنی وقتی یک عکسی یا چیزی رو از پایین صفحه درگ میکنم میبرم بالای صفحه رنگش تیره تر میشه!

    • رضا اسماعیلیان says:

      دوست عزیز شما با لپتاپ دارین کار میکنین و مشکل از مانیتور شما است
      فایل شما مشکلی ندارد
      اگر صفحه لپتاپ رو عقب و جلو کنید متوجه این موضوع خواهید شد