آموزش کامل کار با لایه های فتوشاپ : کپی ، ادغام ، باز کردن قفل و..

آموزش کامل کار با لایه های فتوشاپ : کپی ، ادغام ، باز کردن قفل و..

اگر تعداد زیادی عکس ?️ دارید و می خواهید آنها را در فتوشاپ ویرایش کنید بهتر است با آموزش کامل کار با لایه ها برای کپی ، ادغام ، باز کردن قفل و غیره در نرم افزار فتوشاپ (Photoshop)  مهارت خود را در استفاده از این ابزار محک بزنید ما سعی کردیم در این مطلب به صورت مرحله به مرحله به همراه تصاویر آموزشی تکنیک استفاده از ایجاد لایه در فتوشاپ را در انزل وب به شما آموزش دهیم، با ما همراه باشید.

آموزش نحوه کپی ، اضافه کردن ، یکی کردن و.. لایه در فتوشاپ

How to Add, Merge, Edit and Unlock Layers in Photoshop

قبل از اینکه به معرفی آموزش نحوه کپی، ایجاد لایه در فتوشاپ بپردازیم ما قبلا آموزش ذخیره عکس،لایه ها و خروجی گرفتن و ۶ تا از بهترین سایت های فتوشاپ آنلاین را به شما دادیم که پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه این آموزش ها شما با ترفند ها و استفاده از لایه ها در نرم افزار ویرایش عکس فتوشاپ بهتر آشنا خواهید شد.

لایه ها در فتوشاپ میتواند مجموعه ای از اجزا و ورقه های شفاف و یا مات را شامل شوند لذا با آموزش تنظیمات لایه ها در فتوشاپ شما میتوانید دامنه انتخاب بالایی در ایجاد تغییرات عکس داشته باشید.

به عنوان مثال اگر نوشته و یا اجزایی در لایه بالایی باشد و همچنین برخی اجزاء در لایه پایینی قرار گرفته باشند میتوانند با یک دیگر ادغام شوند از طرفی اگر شما لایه های پرکننده (Fill layer) را در فتوشاپ با رنگ های جامد (Solid Color) ایجاد کنید این رنگ ها باعث پوشش کامل لایه های زیرین خواهد شد.

ایجاد لایه در فتوشاپ

ایجاد لایه جدید در فتوشاپ

راهکارهای بسیاری برای اضافه کردن لایه در فتوشاپ وجود دارند یکی از بهترین روش ها برای ایجاد لایه در سیستم عامل ویندوز استفاده از کلیدهای ترکیبی SHIFT + CTRL + N و در سیستم عامل MAC  از کلید های ترکیبی SHIFT + COMMAND + N قابل انجام است از طرفی می توان لایه ها در فتوشاپ را از طریق منو نرم افزار با عنوان Layers قابل دسترسی، اصلاح، ایجاد و یا حذف نمود .

کپی کردن یک لایه در فتوشاپ

اگر می خواهید لایه ای را در نرم افزار فتوشاپ کپی کنید می توانید از منو بالا در فتوشاپ از بخش Layer  گزینه Duplicate Layer انتخاب نمایید.

کپی کردن لایه در فتوشاپ

با این کار برای شما پنجره ای ظاهر می شود که از شما خواسته می شود تا لایه جدید را نام گذاری کنید.

کپی کردن لایه در فتوشاپ

همچنین می توانید با انتخاب منو کشویی کنار Document (طبق تصویر بالا) ، لایه های مورد نظر را  در برگه های جدیدی باز نمایید.

باز کردن قفل لایه در فتوشاپ

به طور پیش فرض زمانی که لایه ای جدید را در نرم افزار فتوشاپ ایجاد میکنیم همه لایه ها باز هستند اما لایه ای به نام Background Layer علامت قفل در جلوی آن ظاهر می شود.

باز کردن قفل لایه در فتوشاپ

برای باز کردن قفل لایه در فتوشاپ بر روی لایه قفل شده دوبار کلیک می کنیم تا مانند لایه های قبلی شماره گذاری و باز شوند زمانی که بر روی لایه قفل شده کلیک میکنیم معمولا نام آن لایه به Layer 0 به طور پیشفرض تغییر میکند.

نکته : برای قفل کردن یک لایه باز ابتدا بایستی لایه ای را که در نرم افزار فتوشاپ باز میباشد انتخاب کرده و سپس بر روی آیکون lock درست بالای لیست لایه ها در پنل مربوطه کلیک میکنیم.

چگونه در فتوشاپ دو لایه را یکی کنیم؟

یکی کردن دولایه در فتوشاپ

برای ادغام کردن و یا یکی کردن لایه ها در فتوشاپ به طورپیش‌فرض یک لایه ای که در زیر لایه بالایی قرار دارد با استفاده از کلید های ترکیبی ( Ctrl + E ) در سیستم عامل ویندوز و در سیستم عامل مک نیز با کلید های ترکیبی ( CommAND+E ) میتوان با این ترفند یکی کردن دو لایه در فتوشاپ را به راحتی انجام داد لذا با این عمل بقیه لایه های زیرین دست نخورده باقی خواهد ماند.

برای جدا کردن لایه ها در فتوشاپ میتوانید از منو Select  گزینه Isolate Layers را انتخاب کنیم این کار باعث می شود تمامی لایه ها یکبار به اصطلاح پنهان شوند و در صورت لزوم مجددا همه لایه ها با برداشتن تیک Isolate Layers نمایان شوند.

انتخاب لایه ها در فتوشاپ

انتخاب لایه در فتوشاپ

زمانی که یک لایه در ابزار فتوشاپ برجسته می شود در واقع این لایه انتخاب می شود لذا برای انتخاب لایه در فتوشاپ کافی است با استفاده از موس بر روی یکی از لایه ها در پنل مربوطه کلیک کنید تا انتخاب شوند.

نکته : برای انتخاب چند لایه در فتوشاپ نیز کافی است با نگه داشتن کلید Ctrl  و انتخاب لایه ها همزمان چند لایه را برجسته نماییم.

تغییر سایز لایه ها در فتوشاپ

برای تغییر سایز لایه بسیار ساده عمل می کنیم کافی است مانند مرحله قبلی یک لایه مورد نظر را انتخاب کنیم سپس با استفاده از منو بالای ابزار فتوشاپ بر روی Edit  کلیک کرده و گزینه Transform را انتخاب میکنیم.

شما با این کار در واقع لایه مورد نظر را می توانید تغییر اندازه دهید زمانی که بر روی Transform کلیک کنید مقادیر W و H به معنای پهنا و ارتفاع در یک کادر به شما نمایش داده می شود.

جابجایی لایه ها در فتوشاپ

در نرم افزار فتوشاپ برای جابجایی و حرکت دادن لایه ها بسیار ساده عمل می کنیم تنها کافی است با کشیدن و رها کردن لایه ای را از پایین به بالا و یا بالعکس جابجا کنیم.

کپی گرفتن از تمام لایه ها در فتوشاپ

روش کپی گرفتن از لایه ها بسیار ساده است هر زمان بخواهیم در پنل لایه ها در ابزار فتوشاپ از یک لایه کپی بگیریم کافیست لایه مورد نظر را انتخاب کرده و سپس از منو layer  بر روی گزینه new  و سپس گزینه Layer Via Copy کلیک میکنیم با این کار یه کپی از لایه زیرین در بالای آن ایجاد می شود .

تغییر رنگ لایه در فتوشاپ

تغییر رنگ لایه در فتوشاپ

برای تغییر رنگ یک لایه در فتوشاپ میتوان از ابزار Layer style استفاده نمود برای تغییر رنگ یک لایه کافی است بر روی لایه مورد نظر دوبار کلیک کنید در این حالت پنجره ای به نام Layer style نمایان خواهد شد سپس از بخش Color overly میتوان برای رنگ کردن لایه ها استفاده کرد.

نکته : در این بخش شما میتواند رنگ های مختلفی را بر روی لایه مورد نظر که از قبل انتخاب شده است اعمال نماید شما با این روش عمل تغییر رنگ لایه در فتوشاپ را به راحتی انجام خواهید داد.

تغییر نام لایه در فتوشاپ

برای نامگذاری سفارشی و یا تغییر نام لایه ها میتوانید به دو شکل عمل کنید ابتدا باید لایه مورد نظر را انتخاب کنیم سپس میتوانید از منو  Layer  گزینه Rename Layer را انتخاب نمایید با این کار نام لایه مورد نظر انتخاب شده و قادرید آن را به دلخواه تغییر دهید.

تغییر نام لایه در فتوشاپ

در روش دیگر قادر خواهید بود در پنل لایه ها بر روی نام نوشته شده پیشفرض لایه دوبار کلیک کرده تا بتوانید به همین سادگی نام را به دلخواه تغییر دهید.

چرخاندن لایه ها در فتوشاپ

برای چرخاندن لایه ها در فتوشاپ لازم نیست کار خاصی انجام دهیم این عمل بسیار ساده است همانطور که گفتیم اگر مثلا دو یا سه لایه جدید در پنل فتوشاپ ایجاد کرده اید و یا آن را مانند مراحل بالا تغییر رنگ داده اید می توانید از منو Edit گزینه Transform را انتخاب و سپس با ابزار Rotate میتواند به راحتی لایه انتخابی را بچرخانید.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

بسیار ممنونم از اینکه با با آموزش کامل کار با لایه های فتوشاپ در انزل وب همراه ما بودید اگر پیشنهاد و یا نظری در مورد آموزش ادغام لایه ها در فتوشاپ دارید خوشحال خواهیم شد از بخش نظرات همین پست اقدام نمایید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

لیست برترین ها: 15 جایگزین فتوشاپ در ویندوز (سبک تا حرفه ای)
لیست برترین ها: ۱۵ جایگزین فتوشاپ در ویندوز (سبک تا حرفه ای)
راهنما کامل حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ (همه نسخه ها)
راهنما کامل حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ (همه نسخه ها)
آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)

نظرات

  • براتی says:

    سلام خسته نباشید.به یه مشکلی برخوردم وقتی فایل فتوشاپ ذخیره کردم حالا که میخوام تغییرش بدم لایه ها نیست نمیتونم هیچ تغییری بدم راه حلی هست که همه لایه ها دوباره نمایش داده بشه ؟