اضافه کردن و درج تاریخ و ساعت در اندروید

آموزش ۵ روش اضافه کردن و درج تاریخ و ساعت روی عکس در اندروید

دوربین گوشی ? در سیستم عامل اندروید تنظیمات مختلفی را برای ویرایش تصاویر و درج جزئیات در اختیار دارد. اما با این حال ممکن است افراد نیاز داشته باشند که برخی تنظیمات اضافه برای ویرایش تصاویر از روش های کمکی بهره گیرند. به همین منظور ما در انزل وب آموزش ۵ روش اضافه کردن و درج تاریخ و ساعت در اندروید را به شما معرفی خواهیم نمود.

چگونه روی عکس تاریخ و ساعت اضافه کنیم؟

?How to Add Date and Time to Photo in Android

قبل از مطالعه این آموزش پیشنهاد میکنیم دو مطلب مربوط به بهترین برنامه ویرایش عکس اندروید و درج امضا روی عکس در گوشی اندروید و آیفون را مطالعه کنید. در ادامه نیز شما را با موضوع چگونه روی عکس تاریخ و ساعت اضافه کنیم؟ آشنا خواهیم کرد و برنامه هایی را معرفی خواهیم نمود که اقدام به اضافه کردن تاریخ روی عکس با چند تنظیم ساده بر روی تلفن همراه اندروید شود پس با ما همراه باشید.

نکته : از آنجا که به طور طبیعی برنامه دوربین Android اقدام به درج تاریخ و زمان را به صورت پیشفرض ندارد لذا می بایست تنها از طریق برنامه های شخص ثالث کمک گرفت.

ثبت تاریخ و ساعت روی عکس

در زمان گذشته دوربین های عکاسی آنالوگ برای تشخیص صحنه و ذخیره عکس از قابلیت ثبت تاریخ روی عکس یا همان Timestamp به صورت پیش فرض بهره می بردند. اما امروزه قابلیت های جدید از دوربین های عکاسی در تلفن همراه فروتنانه رشد چشمگیری داشته اند. آنها با فناوری چون بوکه در عکاسی و یا محو کننده تصاویر ( نوعی افکت مات و یا شکل هنری برای عکاسی است که در نواحی خارج از فوکوس تصویر ایجاد می‌شود)تشخیص صحنه و یا چهره و سایر قابلیت ها از جمله افزایش کیفیت تصاویر عرضه شده اند.

اما با وجود این همه امکانات برخی از آنها از قابلیت درج تاریخ و ساعت روی عکس یا همان تکنیک Timestamp برخوردار نیستند. ما در این مطلب به معرفی چند نرم افزار درج تاریخ و ساعت روی عکس خواهیم پرداخت.

نرم افزار درج تاریخ و ساعت Timestamp Camera

نسخه کامل برنامه های عکاسی که ساعت میزند را می توانید از سرویس های داخلی دانلود و نصب کنید.

نرم افزار درج تاریخ و ساعت Timestamp Camera

این برنامه با عنوان Timestamp Camera به عنوان برنامه عکاسی که ساعت می زند برای سیستم عامل Android بسیار کاربردی است. نرم افزار درج تاریخ و ساعت Timestamp Camera در فروشگاه پلی (Google Play ) دارای رتبه بالا است و حدود ۴۰ هزار بار دانلود و نصب شده است. لازم به ذکر است این نرم افزار هم به صورت رایگان و هم به صورت پرمیوم با هزینه حدود ۴.۹۹ دلار قابل بارگیری است. البته نسخه رایگان آن نیز جوابگوی نیاز شما است اما در نسخه پولی آن ویژگی های بسیار زیادتری را به خود اختصاص می دهد.

نکته: هنگام نصب نرم افزارهای ثبت تاریخ روی عکس اندروید بدیهی است بایستی دسترسی لازم به دوربین را مجاز شمرده تا این برنامه ها بتوانند به خوبی کار کنند.

ثبت تاریخ و ساعت روی عکس

نرم افزار ثبت تاریخ و ساعت Photo Stamp Camera

یکی از برنامه های مهم در تعیین موقعیت عکاسی شامل تاریخ , زمان و مکان , نرم افزار ثبت تاریخ Photo Stamp Camera می باشد. این ابزار دارای یک راهنما بسیار کاربردی و کاربر پسند بوده که در هنگام استفاده از آن قادر خواهید بود تا برچسب های زمانی و مکانی دلخواه خود را بر روی تصاویر گرفته شده قرار دهید.

نرم افزار عکاسی Auto Stamper

Auto Stamper برنامه عکاسی که ساعت دارد

این برنامه تقریبا شبیه به برنامه Timestamp Camera در اولین لیست ما خواهد بود. اما ظرافت آنچنانی در طراحی رابط کاربری یا UI را در خود ندارد. از طرفی دارای تبلیغات مداوم بر روی برنامه در هنگام استفاده از نرم افزار Auto Stamper است. اما این برنامه کاملا رایگان بوده و به عنوان نرم افزار جانبی قادر به استفاده در سیستم عامل اندروید خواهد بود.

برنامه عکاسی Open Camera

برنامه عکاسی Open Camera

اگر به شغل عکاسی و گرافیک اهمیت می دهید. احتمالا در مورد نرم افزار Open Camera شنیده اید. این نرم افزار به عنوان یک برنامه شخص ثالث بر روی دوربین تلفن همراه عمل کرده و افکت های مختلفی از جمله تراز سفیدی تصاویر , افکت های رنگ تصاویر و کیفیت تصاویر عمل خواهد کرد. اما یک امکان جالب دیگری نیز در خود جای داده است که به عنوان برنامه عکاسی که ساعت دارد در هنگام استفاده از دوربین تلفن همراه گزینه Timestamp قابلیت فعال شدن خواهد بود.

برنامه Open Camera

لازم به ذکر است که برای فعال شدن این قابلیت باید بر روی نماد ⚙️ (چرخ دنده) در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید تا گزینه Timestamp را مشاهده کرده و با کلیک بر روی آن قابلیت Stamp photos را فعال کنید. علاوه بر این میتوانید به راحتی هرچه تمام تر رنگ و اندازه قلم یا درج تاریخ روی عکس را تغییر داده و از این برنامه بدون هیچ تبلیغ مزاحمی استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

از اینکه در این مطلب با آموزش روش اضافه کردن و درج تاریخ و ساعت در اندروید با ما همراه بودید بسیار خرسندیم ما سعی کردیم تا حد امکان برخی نرم افزارهای رایگان را در انزل وب به شما پیشنهاد کنیم لذا در صورتی که نظر و یا انتقادی دارید خوشحال خواهیم شد نظرات خود را از انتهای همین مطلب برای ما ارسال نمایید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • بابک says:

    سلام و تشکر
    خیلی وقته دنبال همچنین نرم افزاری هستم که تاریخ شمسی رو اضافه کنه. تمام این برنامه ها رو تست کردم ولی متاسفانه هیچ کدوم تاریخ شمسی رو نمیشه اضافه کرد. از همین جا از برنامه نویس های عزیز درخواست دارم این برنامه ها رو فارسی کنن. خیلی ایده خوبی هست میتونن پولی هم بکنن. البته یک مورد تو بازار وجود داره جالب نیست.

  • A min says:

    سلام
    واقعا جای تشکر داره از بابت گلچین کردن یکجای مطالب و ارائه آن به مخاطبان
    ببخشید ایا میتوان تاریخ دوربین گوشی رو به شمسی تغییر داد
    میخوام عکس های که میگیرم وقتی در پوشه ذخیره میشه و نام عکس که خود گوشی خودکار ساعت و تاریخ ذخیرشون میکنه اون تاریخ به شمسی بشه.
    ممنون میشم ما را بی جواب نذارید.