آموزش روش باز کردن در ماشین لباسشویی

آموزش ۸ روش باز کردن در ماشین لباسشویی

اگر درب ماشین لباسشویی شما به طور خودکار قفل و بسته شده است ? احتمالا مشکلی در فرآیند کارکرد دستگاه شما وجود دارد. ما در انزل وب آموزش روش باز کردن در ماشین لباسشویی را در مدل های مختلف با چندین روش اصولی به شما خواهیم گفت لازم به ذکر است که در اکثر برندها برخی مشکلات پیش آمده ناشی از عدم باز شدن در تقریبا شبیه به هم می باشد بنابراین مطالعه این راهنما و آموزش بسیار کمک کننده خواهد بود.

چرا در ماشین لباسشویی باز نمیشود؟

How to Fix a Washing Machine Door That’s Jammed

قبل از آشنایی با مشکلات احتمالی و یافتن راه حل باز نشدن درب ماشین لباسشویی پیشنهاد میکنیم دو مطلب مربوط به راهنمای خرید یک ماشین لباسشویی خوب و نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی را مطالعه نمایید تا در صورتی که سوالاتی در این زمینه نیز داشتید با مطالعه بخش های مربوطه پاسخ خود را بیابید. اما برای پاسخ دادن به این سوال چرا در ماشین لباسشویی باز نمی شود؟ واقعیتی است که شاید همه ما در هنگام استفاده از این لوازم ضروری با آن دسته پنجه نرم کرده ایم.

برخی به دلیل نا آشنا بودن ممکن است خود بدون اطلاع از چیزی دست به کار شوند و باعث آسیب بیشتری به ماشین لباسشویی و قطعات آن شوند اما ما در انزل وب سعی کرده ایم به برخی سوالات و مشکلات احتمالی پاسخ دهیم.

پیشنهاد می کنیم ویدئو زیر را نیز تماشا کنید تا با برخی مشکلات باز نشدن درب ماشین لباسشویی آشنا شوید. در این ویدئو به معرفی مشکلات شایع قفل درب ماشین لباسشویی و قطعه رها ساز اشاره تخصصی می شود.

درب ماشین لباسشویی باز نمی شود؟ تخلیه کامل صورت نگرفته است

مهمترین مشکل همین است اینکه در ماشین لباسشویی در بسیاری از برند ها از جمله سامسونگ , ال جی , بوش , اسنوا و یا سایر برند های دیگر باز نمی شود معمولا یک مورد اصلی باعث این مشکل خواهد بود. اگر مثلا در ماشین لباسشویی اسنوا باز نمی شود؟  اولین موردی که شما باید آن را به دقت بررسی کنید این است که آیا درون ماشین لباسشویی شما هنوز آب وجود دارد یا خیر؟

در ماشین لباسشویی باز نمی شود

اگر پاسخ این سوال مثبت می باشد باید به خود فرصت دهید تا قبل از باز شدن در ماشین لباسشویی آب اضافی داخل دستگاه و یا درام (محفظه ماشین لباسشویی) را به طور کامل تخلیه کنید. جهت تخلیه کامل مانند تصویر زیر می بایست از طریق فیلتر تخلیه جلویی اقدام نمایید.

فیلتر تخلیه جلویی ماشین لباسشویی

۱- شما طبق تصویر بالا می توانید اقدام به زهکشی (حذف رسوب و اشیاء از فیلتراسیون ) و تخلیه آب گرم از طریق شیر تخلیه کنار فیلتراسیون اقدام نمایید.

سوپاپ شلنگ تخلیه

۲- طبق تصویر بالا سوپاپ شلنگ تخلیه را باز کرده و یک ظرف مناسب با عمق زیاد و دستمال پارچه ای را بر روی زمین پهن کرده و اقدام به تخلیه آب گرم نمایید.

نکته : به این عمل در اصطلاح تخصصی عملیات زهکشی نیز میگویند , بسیار تاثیرگذار بوده و ممکن است کمی زمان بر باشد. در اکثر مدل های ماشین لباسشویی از جمله سامسونگ , اسنوا و بوش معمولا مشکل برطرف می گردد.

اگر مشکل باز نشدن در ماشین لباسشویی همچنان ادامه دار بود احتمالا به دلیل وجود یک آسیب و یا قطعه معیوب درب خواهد بود. البته طیف گسترده ای از مسائل دیگری نیز وجود دارند که باعث قفل شدن درب ماشین لباسشویی در مدل های مختلف خواهند شد.

بسته نشدن در ماشین لباسشویی سامسونگ و.. به غلت نقص فنی

قفل نشدن و یا بسته نشدن در ماشین لباسشویی نیز به یکی دیگر از مشکلات شایعی است که این روزها برای هر فردی ممکن است پیش آید. در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی سامسونگ ممکن است در ماشین لباسشویی بعد از مدت ها استفاده بسته نشود این امر بیشتر به دلیل نقص در رها سازی و یا نگهدارنده درب ها که به اصطلاح میکروسوئیچ می گویند رخ می دهد.

بسته نشدن در ماشین لباسشویی

در لباسشویی های سامسونگ معمولا سیستم بسته شدن و نگهدارندگی درب ها از یک میکروسوئیچ دستور می گیرد. البته ممکن است اجزاء دیگری نیز در بروز این مشکل تاثیر بسیاری داشته باشد از جمله سیستم قفل و یا زبانه رها سازی درب. البته درهای ماشین لباسشویی می توانند به چندین روش متصل شوند اما باید بسیار مراقب باشید بدون اطلاع و آموزش روش های باز کردن و یا هشدارهای مربوطه اقدام به صدمات بیشتری به دستگاه نکنید.

همیشه این نکته را به یاد داشته باشید قبل از هرگونه اقدامی در دستکاری قفل درب , دستگاه را به طور کامل از برق جدا کنید تا خطرات ناشی از شوک الکتریکی وجود نداشته باشد.

تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

اگر خوشبختانه قفل درب ماشین لباسشویی را دستکاری نکرده اید و اگر فکر می کنید بهتر است از یک تکنسین و تعمیرکار ماشین لباسشویی کمک بگیرید قبل از اینکه نگاهی به دستگاه بیندازید با آنها تماس بگیرید. معمولا دلایل اصلی نحوه  تعویض قفل درب ماشین لباسشویی به این خاطر است که با روش های بالا مشکل اصلی حل نشده باشد و تعمیرکار ماشین لباسشویی چاره ای جز تعویض قطعه معیوب و آسیب دیده نداشته باشد.

تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

دلیل اصلی این مشکل ممکن است به خاطر خرابی میکروسوئیچ (کنترل کننده درب) در دستگاه بوده که اکثر مواقع با تعویض قطعه معیوب مشکل حل می شود. در حالت حادتر گاهی ممکن است که علاوه بر این مشکل برد کنترل اصلی نیز دچار آسیب و یا ایراد فنی شده باشد به همین دلیل در صورتی که پس از تعویض قفل درب ماشین لباسشویی همچنان مشکل پا برجا بود احتمال ایراد از برد کنترل اصلی ماشین لباسشویی نیز وجود دارد.

گرمای بیش از حد ماشین لباسشویی

یک مورد بسیار مهم دیگر که می تواند گاهی اوقات دلیل کافی برای به وجود آوردن مشکلات در اتصالات ماشین لباسشویی باشد. گرمای بیش از حد در داخل دستگاه خواهد بود. در این مورد ممکن است دستگاه به طور عادی کار کند اما ممکن است درب آن باز نشود. این امر بیشتر زمانی اتفاق می افتد که از دستگاه خود به مدت طولانی در روز استفاده کنید.

گرمای بیش از حد ماشین لباسشویی

نکته مهم : یک علامتی که در همه دستگاه های باید مراقب باشید دمای درب ماشین لباسشویی است. اگر درب ماشین لباسشویی شما بیش از حد گرم است آن را ابتدا لمس کرده و منتظر باشید تا دمای آن کاهش یابد. خوشبختانه گرمای بیش از حد معمولا مشکلی است که اگر مدتی به دستگاه استراحت دهیم تا فرصت خنک شدن داشته باشد خود را اصلاح خواهد کرد. بنابراین همواره از گرم شدن بیش از حد دستگاه خودداری نمایید.

مشکل در سیستم زهکشی ماشین لباسشویی

اگر در سیستم زهکشی ماشین لباسشویی شما مانعی وجود دارد که نمی گذارد آب های اضافی داخل درام دستگاه به طور کامل تخلیه شود. به احتمال زیاد همین عامل باعث باز نشدن درب دستگاه خواهد بود ما در این بخش با چند مرحله ساده شما را راهنمایی خواهیم کرد تا در منزل بتوانید این مشکل را برطرف کنید. لازم به ذکر است قبل از انجام مراحل صافی و زهکشی دستگاه خود حتما موارد ایمنی را رعایت نمایید.

مشکل در سیستم زهکشی ماشین لباسشویی

۱- اگر آب داخل دستگاه بیش از حد پر می باشد و با چشم می توانید این آب را مشاهده کنید یا از طریق تصویر بالا محل تخلیه اضطراری را شناسایی کنید که معمولا در پایین دستگاه قرار داد.

۲- به بخش تخلیه اضطراری مراجعه کرده و پنل و یا روکش آن را برداشته و چرخ‌دنده آن را از بخش زهکشی دستگاه جدا می کنیم. با جدا کردن بخش زهکشی رسوبات و جرم های موجود در آن را می توان به راحتی جدا کرده و مجددا به محل خود بازگردانید. دقت کنید در همه مراحل ذکر شده حتما حوله ای تمیز را در زیر دستگاه انداخته تا رسوبات و یا مقداری آب کثیف وارد سطح منازل نشود.

۳- شلنگ تخلیه اضطراری را از محل خود جدا کرده و سپس درون ظرف درپوش آن را نیز جدا می کنیم تا آب های اضافی داخل دستگاه به مرور تخلیه شود. سعی کنید از ظرفی استفاده کنید که عمق زیادی داشته باشد چون معمولا آب داخل ظرف داغ است و ممکن است به بدن آسیب برساند.

پس از رفع انسداد و عملیات زهکشی در ماشین لباسشویی میتوانید بعد از مدتی دستگاه خود را روشن کرده و منتظر بمانید تا دستگاه به طور خودکار آب مورد نیاز و چرخه تخلیه و شستشو را به طور کامل انجام دهد در این صورت پس از اتمام کار درب ماشین لباسشویی به راحتی باز خواهد شد.

در ماشین لباسشویی بوش و.. باز نمی شود؟ بررسی رایج ترین علت ها

ما در این بخش به احتمالات زیاد در خصوص اینکه چرا در ماشین لباسشویی مدل بوش (Bosch) باز نمی شود نکات و دلایل مهمی را که اعظم بسیاری از مشکلات کاربران این نوع برند بوده است ذکر کرده ایم به همین دلیل با رفع مشکلات مربوط به هر بخش می توانید آن را حل کنید. به همین دلیل اگر دستگاه شما مدل بوش می باشد با این ۴ نکته می توانید به این مشکل پی ببرید.

در ماشین لباسشویی بوش باز نمی شود

۱- ممکن است قفل کودک فعال باشد , اگر ماشین لباسشویی مدل بوش در اختیار دارید و در باز نمی شود ممکن است قفل کودک آن فعال شده باشد. به همین دلیل شما بایستی اقدام به غیر فعال کردن قفل کودک نمایید. برای غیر فعال کردن قفل کودک بسیار ساده عمل می کنید. کافی است بر روی دکمه های روی دستگاه مراجعه کرده و هر دو دکمه Finished in  / Rpm  به طور همزمان حدود ۳ ثانیه نگه دارید.

۲- ممکن است لباس های بین درب و فضای خالی داخل دستگاه گیر کرده باشد , لباس هایی که بین درب و فضای داخل دستگاه گیر کرده است مخصوصا لباس های چون جوراب باعث مشکل بین درب و محفظه ماشین خواهد شد. بنابراین بایست از این امر مطلع شوید.

۳- حجم لباس ها بیش از حد است , وقتی تعداد لباس بسیار زیادی را داخل درام (فضای دستگاه) قرار می دهیم به همین دلیل ممکن است درب ماشین لباسشویی بسته نشود. بنابراین به نکات درج شده در دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی بوش توجه نمایید.

۴- ممکن است در هنگام بسته شدن درب و یا باز شدن آن دچار خطایی باشد , این امر اگر توسط موارد بالا حل نشد به احتمال زیاد مشکلی در قفل درب وجود دارد که به این معنا خواهد بود باید حتما یک کارشناس و تعمیرکار ماشین لباسشویی بوش دستگاه شما را از نزدیک مشاهده کند.

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ را باز کنیم؟

عملکرد فعال و یا غیر فعال کردن قفل کودک در اکثر ماشین های لباسشویی تقریبا ساده است و بر روی پانل کامپیوتری دستگاه این مورد توسط فشردن دو دکمه همزمان به مدت سه ثانیه قابل انجام است. اگر در منزل کودک بازیگوشی دارید و می خواهید همزمان با کار با دستگاه قفل کودک را فعال کنید این کار توسط راهنمای انگلیسی درج شده در صفحه دیجیتالی دستگاه توسط فشردن دو دکمه معمولا به نام های Temp/Rinse به طور همزمان فعال و غیر فعال خواهد شد.

چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ را باز کنیم

مکانیسم عملکرد قفل کودک (Child Lock) در ماشین لباسشویی سامسونگ باعث خواهد شد تا تمام دکمه های دستگاه غیر از دکمه پاور قفل شود. البته این روند در چرخه شستشو تغییری ایجاد نمی کند. باز شدن قفل دستگاه ماشین لباسشویی در اکثر برندها برای مثال علامت قفل روی ماشین لباسشویی دوو کاملا مشخص و ساده است و معمولا از کلیدهای ترکیبی که بر روی کیت دیجیتالی دستگاه نقش بسته قابل انجام است.

چگونه درب ماشین لباسشویی LG را باز کنیم؟

بسیاری  از ماشین های لباسشویی ال جی (LG) دارای یک سیستم هوشمند ایمنی داخلی هستند که درب را به طور اتوماتیک قفل می کنند. قفل ایمنی ماشین لباسشویی ال جی به گونه ای طراحی شده است که وقتی سطح آب یا دمای داخلی درام خیلی زیاد باشد , از باز شدن درب جلوگیری می کند.

شاید این سوال که چگونه قفل ماشین لباسشویی ال جی  را باز کنیم سوال بسیاری از کاربران باشد به همین دلیل ما در راهنمای پاسخ به این سوال برای باز کردن درب ماشین لباسشویی LG که توسط سیستم ایمنی به طور خودکار قفل شده می بایست در چند مرحله اقدام کنید.

چگونه درب ماشین لباسشویی LG را باز کنیم

مرحله اول باید بعد از خاموش شدن نشانگر قفل درب آن را باز کنید. این شاخص تا زمانی که چرخه شستشو خاموش نشود. در حالت آفلاین قرار نمی گیرد. اما اگر دستگاه شما در اواسط زمانی چرخه شستشو قرار داشته و یا به واسطه نقص متوقف شده است بایستی مراحل دیگری را امتحان کنید.

مرحله بعدی به واسطه نقص به این صورت انجام می دهیم. ابتدا اگر دستگاه روشن نیست دکمه پاور را می زنیم. سپس در مرحله بعدی  دکمه تنظیم سرعت چرخش را انتخاب میکنیم که با نام Spin Speed  معمولا مشخص است تا به نوعی حالت Drain & Speed cycle فعال شود.

حالت Drain & Speed cycle به این معنی است که دستگاه آب را تخلیه می کند و سپس  لباس ها را خشک می کند. این روش به نوعی آبکشی سریع نام دارد. اما دقت کنید تا زمانی که مجبور به اینکار نشده اید از دکمه Spin Speed  در این حالت از دستگاه استفاده نکنید.

در مرحله آخر بر روی دکمه Start/Pause کلیک کنید تا ماشین لباسشویی LG  شروع به تخلیه کند. پس از تخلیه آب درب ماشین به راحتی باز خواهد شد.

نظرات و پیشنهادات شما ؟

بسیار ممنونم از اینکه با آموزش روش باز کردن در ماشین لباسشویی برندهای گوناگون در انزل وب همراه ما بودید اگر تجربه و یا نظری در مورد راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی دارید خوشحال خواهیم شد از بخش نظرات همین پست اقدام نمایید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 8 روش باز کردن قفل گوشی آیفون بدون داشتن پسورد و فیس آیدی
آموزش ۸ روش باز کردن قفل گوشی آیفون بدون داشتن پسورد و فیس آیدی
آموزش 5 روش باز کردن قفل گوشی با دستکش و ماسک
آموزش ۵ روش باز کردن قفل گوشی با دستکش و ماسک
باز کردن و قفل کردن گوشی اندروید با صدا خود
آموزش ۲ روش باز کردن و قفل کردن گوشی اندروید با صدا خود
قفل OEM چیست و چگونه آن را دستگاه اندروید حتی در صوت نبود OEM Unlock فعال کنیم؟
قفل OEM چیست و چگونه OEM اندروید را حتی در صورت نبود OEM Unlock فعال کنیم؟

نظرات