حل مشکل مخفی و ناپدید شدن آیکون برنامه های اندروید

آموزش ۶ روش حل مشکل مخفی و ناپدید شدن آیکون برنامه های اندروید

تا کنون مشکل ناپدید شدن آیکون در اندروید ? را تجربه کرده اید؟ دلایل ناپدید شدن برنامه های اندروید ممکن است به علت موارد پنهان باشد که تاکنون به آن توجه نکرده اید و ما در پست امروز به بررسی آنها می پردازیم. پس در ادامه با آموزش ۶ روش حل مشکل مخفی و ناپدید شدن آیکون برنامه های اندروید همراه انزل وب باشید.

رفع مشکل حذف و ناپدید شدن برنامه های اندروید

۶ Ways to Fix Missing App Icons on Android Phones

پیش از این در انزل وب آموزش ۱۰ روش رفع مشکل کار نکردن و بالا نیامدن کیبورد اندروید و ۱۰ روش رفع مشکل پاک نشدن عکس ها از گالری اندروید برای شما قرار دادیم. در پست امروز به بررسی حذف شدن آیکون پیام رسان در گوشی شیائومی، هواوی و… و همچنین پاک شدن آیکون برنامه های اندروید خواهیم پرداخت.

ممکن است هنگامی که نمی توانید آیکون برنامه ای را که قبلاً نصب کرده اید پیدا کنید، تعجب کنید. این همان چیزی است که برای بسیاری از دارندگان تلفن های اندرویدی اتفاق می افتد. بنابراین تصمیم گرفتیم نگاهی دقیق تر به این مشکل بیندازیم. اکنون و در ادامه به حل ناپدید شدن آیکون های اندروید و روش های برگرداندن برنامه های مخفی شده اندروید خواهیم پرداخت.

پاک شدت آیکون به علت اضافه کردن به Home Screen

در ادامه بررسی علت های ناپدید شدن برنامه های اندروید ممکن است برنامه را به قسمت صفحه اصلی برده باشید. ممکن است آیکون برنامه و نه خود برنامه خود را از صفحه اصلی حذف کرده باشید.

 ناپدید شدن ایکون منو در اندروید

برای حل این مشکل، بخش برنامه ها را باز کنید و برنامه گم شده را پیدا کنید و روی آیکون فشار دهید  تا اینکه آن را در صفحه اصلی و در پس زمینه مشاهده کنید.

 ناپدید شدن ایکون تماس در اندروید

وقتی در مورد صفحه اصلی صحبت می کنیم، ممکن است حین کار برنامه را به یک پوشه دیگر منتقل کرده باشید و به سادگی به دنبال مکان اشتباه می گردید. همین مسئله می تواند برای گم شدن برنامه شما کافی باشد.

ناپدید شدن برنامه ها به علت تنظیمات لانچر

آیا شما برنامه ای را تا به حال مخفی کرده اید؟ بیشتر لانچر ها این ویژگی را برای مخفی کردن برنامه ها ارائه می دهند. مکان تنظیمات بسته به برنامه لانچری که شما از آن استفاده می کنید متفاوت خواهد بود، اما معمولاً یافتن این تنظیمات آسان است.

 ناپدید شدن ایکون تماس در اندروید

ناپدید شدن آیکون به علت اینکه اپ غیر فعال شده است!

ممکن است حذف شدن آیکون اس ام اس یا ناپدید شدن مخاطبین اندروید مشکل شما باشد. یک اشکال در تنظیمات موبایل شما ممکن است برنامه را بطور تصادفی غیرفعال کرده باشد، به همین دلیل آن برنامه دیگر فعال نیست. در این حالت نمی توان گفت برنامه از روی موبایل شما حذف شده بلکه غیر فعال شده است و از این رو غیرقابل استفاده است و منجر به مشکل عدم نمایش آیکون برنامه شده است.

 ناپدید شدن ایکون تماس در اندروید

برای حل مشکل، تنظیمات  گوشی (Setting) را باز کرده و در قسمت مدیریت برنامه (Apps)، برنامه ای را پیدا کنید که آیکون آن وجود ندارد و برای باز کردن آن به آیکون آن برنامه در تنظیمات ضربه بزنید. آیا گزینه شروع (Start) یا فعال کردن برنامه  (Force Stop) را می بینید؟ اگر پاسخ مثبت است ابتدا بر روی آن تپ کنید تا برنامه مجدد راه اندازی شود. بسته به نوع و مدل گوشی شما می تواند این گزینه کمی متفاوت باشد.

حل مشکل ناپدید شدن آیکون های برنامه ها در شیائومی

نشان ندادن و پاک شدن آیکون ها به علت عدم هماهنگی آیکون تم و لانچر

یکی از مواردی که Android را از iOS متمایز می کند، شخصی سازی ها است. یک روش برای انجام این کار استفاده از تم  و لانچر است. آنچه تم ها انجام می دهند تغییر ظاهر گوشی و آیکون برنامه ها است و گاهی اوقات این قابلیت برخی از برنامه را غیرقابل تشخیص می کند. همچنین ممکن است هنگام نصب برخی لانچر ها نیز آیکون ها تغییر شکل بدهند یا اینکه اصلا نشان داده نشوند. برای رفع این مشکل کافی است لانچر را حذف و یا تم پیش فرض گوشی را فعال کنید.

مشکلات لانچر و پاک شدن آیکون ها در اندروید

لانچر شما ممکن است دچار عیب عملکردی شده باشد. به روز رسانی لانچر یا سیستم عامل اندروید خود می تواند مسئول این مشکل باشد. در این صورت، به بخش راه‌اندازی پیش فرض بروید و بررسی کنید که آیا آیکون های برنامه ها هنوز هم وجود دارند یا خیر.

 حذف شدن آیکون اس ام اس

سپس به شکل زیر ادامه دهید.

پاک شدن دوربین گوشی هواوی

همچنین باید پاک کردن حافظه نهان و دیتای های برنامه لانچر خود، این موضوع را امتحان کنید. به صفحه قبلی برگردید و Clear data را در انتهای صفحه انتخاب کنید و روی پاک کردن همه دیتا ها ضربه بزنید.

حل مشکل پاک شدن آیکون سایر برنامه با پاک کردن کش و دیتا آنها

ممکن است پاک شدن برنامه پیش فرض اس ام اس یا برنامه و بازی که جدیدا نصب کرده اید مشکل شما باشد! برای حل ناپدید شدن آیکون های برنامه ها و.. همانند پاک کردن کش و دیتا لانچر که در بالا توضیح دادیم مجددا به بخش Apps رفته و حافظه Cache و دیتاهای برنامه ای را که آیکون آن از دست رفته است پاک کنید، احتمال بازگشت آیکون مخفی شده بسیار زیاد است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب روش حل مشکل ناپدید و مخفی شدن برنامه ها در گوشی شیائومی ، هواوی ، سامسونگ و .. را به شما آموزش دادیم، شما از کدام روش استفاده کردید؟ تجربه خود را از پاک شدن آیکون پیامک و.. در اندروید با ما در قسمت دیدگاه‌ها در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

6 روش کاربردی و جالب تغییر آیکون برنامه در اندروید (تصویری)
۶ روش کاربردی و جالب تغییر آیکون برنامه در اندروید (تصویری)
آموزش 6 روش تغییر اندازه آیکون دسکتاپ در ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش ۶ روش تغییر اندازه آیکون دسکتاپ در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
آموزش تنظیم فاصله بین آیکون های دسکتاپ ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش تنظیم فاصله بین آیکون های دسکتاپ ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
تغییر آیکون های ویندوز
آموزش ۷ روش تغییر آیکون های ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

نظرات

  • احمدی says:

    من آیکون پیامک گوشیم نیست باید چه کنم

  • سید says:

    سلام من برنامه ویوا کات رو گوشیم نصب نیست ولی می‌خوام نصب کنم بجای نوشتن نصب برنامه می‌نویسه آپدیت برنامه درصورتی که ویوا کات رو گوشیم نصب نیست هر جای گوشی که بگید گشتم و سرچ کردم ویوا کات سر گوشیم نصب نیست ولی موقع نصب برنامه میگه آپدیت برنامه میشه بگید مشکل چیه؟

  • امیرحسین says:

    سلام من دوکو ایکس تیری پرو دارم یه برنامه تحت ایمن گوگل پلی و آگهی یوتیوب دانلود کردم با فیلترشکن رفتم داخلش بعد فیلتر رو خاموش کردم چون نام ضعیف شده بود بعد خود به خود برنامه پاک شد اما نه کامل پیام میاد از برنامه بدون نوشته قابلیت پاک شدنی و صدا های گوشیم متوقف می‌کنه و من مجبورم دوباره صدا رو کم و زیاد کنم اما تعداد پیام هاش زیاده حتی تو تنظیمات هم پیام هاش رو متوقف کردم ولی باز پیام میداد دلیلش چیه که این مشکل پیش اومده؟

  • فرهاد م... says:

    دستتون درد نکنه، مشکلم حل شد

    • سید مصطفی امیر ابادی زاده says:

      ممنون

    • سوری says:

      راه کار برای اندرید ۱۱ اگه برنامه مخفی شده بعد از باز کردن منو بالای صفحه روبه روی گزینه جستجو روی…
      کلیک کنید بعدش تنظیمات بعد گزینه مخفی کردن برنامه ها.اونجا میتونی برنامه مخفی کنی یا از حالت مخفی در بیاری
      یاعلی

  • حامد says:

    سلام گوشیه من شیائومی هست یه سری برنامه مثل mi music رو گوشیم نصبه ولی پیداش نمیکنم هر بار که میخوام وارد بشم باید از گوگول پلی وارد بشم از اونجا نوشته نصبه حتی آپدیتشم میکنم ولی از منوی گوشیم نیست

  • هاشمی says:

    سلام من ردمی۹t دارم برنامه پیام رسانی ایکونش پاک شده احتمالا تو جیبم قفل نبوده صفحه پاک شده اما تو برنامه ها هست پیام میاد باز میشه ولی خودم نمیتونم پیداش کنم

  • زهرا ایوبی says:

    سلام گوشی من سامسونگ m12 هستش و فقط وقتی بازی نصب میکنم اصلا روی صفحه اصلی نمیاد و مجبورم برم تو تنظیمات و تو قسمت برنامه و بازیو پیدا کنم راه حل چیه؟؟؟

    • Sajad says:

      تو گوشی‌های جدید سامسونگ وقتی بازی نصب میکنید ایکون بازی میره داخل برنامه گیم لانچر که داخل منوی برنامه هست که شکل بنفشی داره وداخل ایکون نماد دکمه‌های دسته پلی استیشن هست

      • سید مصطفی امیر ابادی زاده says:

        خیلی عالی در گیم لنچر برنامه هام بود خیلی ممنون

      • بنظرم وقتی داخل مِنوی اصلی جستجو رو بزنی میتونی پیداش کنی😉 says:

        بنظرم وقتی داخل مِنوی اصلی جستجو رو بزنی میتونی پیداش کنی😉

  • عبدالغنی says:

    واقعاً استاد هستید چند روزه بازی دانلود میکنم ولی گم میشن به هر دری زدم نتونستم مشکل رو حل کنم تا اینکه طبق توضیحات شما در سایت خوبتون عمل کردم و مشخص شد برنامه ها فقط در لانچر قابل نمایش هستن که وقتی تنظیمات رو تغییر دادم برنامه ها نمایش داده شدن.
    خیر دنیا و آخرت ببینین

  • حمید رضا says:

    سلام و خسته نباشید گوشی من سامسونگ سری اول a7 میباشد و در گوشیهای دیگر سامسونگ که صفحه اصلی و یا در تنظیمات را میزنیم خیلی راحت گزینه مخفی کردن برنامه ها مشاهده میشود ولی در گوشی من وقتی تنظیمات یا صفحه اصلی را میزنیم گزینه مخفی کزدن دیده نمیشه و بجاش دو گزینه مرتب کردن و ویرایش دیده میشود و نمیدانم چگونه و از چه روشی میتونم مخفی کنم : با تشکر از شما عزیزان‌: لطفا جواب را به ایمیلم بفرستید ممنون میشم 🙏

  • محمد says:

    Game launcher رو سرچ کنید توی قسمت سرچ در صفحه اصلی گوشی بعد به تنظیماتش یرین و یکبارforce close بزنید درست میشه

    • Mojtaba says:

      ممنونم بدردم خورد .
      همه بازی هام ایکونشون مخفی بود و فقط از توی لیست برنامه ها میتونستم ببینمشون
      ++برنامه گیم لانچر باعث این شد++
      و من اون برنامه رو غیر فعال کردن و همه آیکون ها برگشتن

  • یاسر says:

    لطفا تمام مطلب رو پاک کنید بجاش بنویسید: برید تو تنظیمات گوشی و تم گوشی رو دوباره اجرا کنید تمام آیکون های رفته خودشون بر میگردند.

  • خورسند says:

    سلام وقت بخیر واتساپ از صفحه پاک شده و برای نصب اقدام می کنم میزنه بتا پر است اکانت واتساپ هست باید چکا کنم واتساپ بر گرده تشکر

    • Fh says:

      سلام گوشیم نوت۱۱شیاعومی هس.آیکون پیامک و تلن تماس از نوار ابزار پایین پاک شده از کجا دوباره بیارم

  • عماد says:

    ایکس تری پرو دارم و خیلی از بازی ها خیلی از نرمفزارام تو می یو ای نمیاد من ۶۰۹ تا نرم افزار دارم ولی تهش ۳۰۰ نشون میده توی جستجو هم میزنم میاره چیکار کنم

  • Avhn says:

    میشه بگید حالت ساده کجاست

  • Mahdi says:

    سلام
    من اندردیدم را بالا بردم یعنی ۱۱ کردم
    بعد یکی از برنامه هام تا که گوشیم روشن شد نبود
    و الان تا که نصب دو باره می کنم می نویسد اول نسخه ی قبلی را پاک کنید.

    • عماد says:

      ایکس تری پرو دارم و خیلی از بازی ها خیلی از نرمفزارام تو می یو ای نمیاد من ۶۰۹ تا نرم افزار دارم ولی تهش ۳۰۰ نشون میده توی جستجو هم میزنم میاره چیکار کنم

  • عرشیا says:

    سلام
    برا گوشی تون اگه شیائومی هست و آیکون یکی از برنامه ها اگه ناپدید شده اگه یه بار حالت ساده رو فعال کنید و دوباره غیر فعال حل میشه مشکل حتما امتحان کنید 🙏
    منم آیکون دوربین ام ناپدید شده بود که با این روش برگشت

    • محمدعلی says:

      عالی دمت گرم
      منم این روش رو انجام دادم و آیکون تلفنم برگشت

    • متین رایانه says:

      ممنون ، با روش شما اوکی شد

    • Hosna says:

      من اشتباهی پاکسازی کننده گوشیم که اپ فرعی بوده رو حذف کردم ایکونش روی صفحه نیست اما هم داخل تنظیماتم هست هم برنامه های اخیر …
      چرا ایکونش نمیاد روی صفحه..

    • سوری says:

      ببخشید تپی وشی شیاموی اون قسمت ساده که میگین کجاس

  • یک انسان says:

    لطف بگید چی کار کنم گوشیم شیاعومی نوت ۹ هست دستم خورد به پوشه پیام رسان هام بعد غیب شده آیکون برنامه ولی اعلان هاش میاد
    چیکار کنم کمکم کنید هر چی گفتین تنظیمات گوشیم به فارسی هست نمیتونم به انگلیسی پیدا کنم لطفا به من فارسیش رو بگید

  • زهرا says:

    دوستان مال من هم اینجوری شد گوشیم شیائومی رد ۹ هست. همه روشهای مقاله رو رفتم نشد ولی رفتم تو برنامه ها و بعد برنامه لانچر و اون بخش مجوزها، تلفن رو پیدا کردم. خودش روی مجاز هست، من رو مجوز ندادن زدم و بعد دوباره زدم روی مجاز بودن. دیگه به صورت خودکار اومد روی هوم اسکرین

  • Amir says:

    سلام اگه تنظیمات گوشی متوقف بشه باید چیکار کنیم

  • فرشاد says:

    برو مخابرات شکایت کن 🤣🤣🥱

  • شایان says:

    تورو خدا بگید چیکار کنم گوشی من سامسونگ جی۷ هست وقتی گوشی رو خاموش روشن میکنم برنامه ها پاک میشن نوروخدا بگید چیکار کنم

  • امیررضا says:

    من گوشی شیائومی ردمی ۸a دارم دستم خورد به تلفن بعد الان غیب شده ولی تو تنظیمات هست ولی نمیتونم بیارمش رو صفحه اصلی باید چه کار کنم

    • نسی says:

      گوشی منم شیائومی نوت ۹ و همین مشکل واسه تلفن گوشی پیش اومده… ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

      • سامان جواهری says:

        واسه منم همین اتفاق افتاد چی کار کنم

        • محدثه says:

          سلام. من گوشیم سامسونگ a70.. ی چیزی اومد بالای صفحه .زدم روش تمام بازی هام پاک شدن و فقط چنتاشون توی پوشه موند… وقتی سرچ میکنم میتونم بازی هارو پیدا کنم. ولی توی صفحه ی برنامه ها نیستند.. چیکارکنم؟ میشه راهنمایی کنید

          • سپهر says:

            game lancher گوشیتون روشن شده روی ایکون game lancher بزنید بازی هاتونو میبینید

    • نسی says:

      یافتمممم ?
      حالت ساده ی گوشی رو یک بار روشن کنید و بعد دوباره خاموشش کنید… تلفن به نوار پایینی برمیگرده

  • ی بنده خدا says:

    ببخشید من حالت ایمن گوشی فعال شده و اصلا هم خاموش نمیشه و ب دنبال این موضوع اول آیکون برنامه ها عوض شد بعدش هم به کل غیب شدن برنامه ها.فقط وقتی پیام میاد برام بالای صفحه ک علامتش میاد میتونم بازش کنم اونم فقط واتساپ رو.ن تلگرامم میاد ن اینستاگرام و ن هر برنامه نصبی ای ک داشتم.چکارکنم.