آموزش 7 روش حذف حالت Test Mode ویندوز 10 ، 8 و 7

آموزش ۷ روش حذف حالت Test Mode ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

در برخی از موارد ممکن است در گوشه صفحه ویندوز شما، علامت و واترمارک تست مود (Test Mode) ? نمایش داده شود. اگر با این واترمارک آشنا نیستید و به دنبال راهی برای حذف آن هستید، با ما همراه باشید. امروز در انزل وب نحوه حذف حالت Test Mode ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه حذف واترمارک و Test Mode ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Disable Test Mode in Windows

درایور های مورد استفاده در ویندوز باید دارای امضا دیجیتالی مایکروسافت (Digitally Signed) باشند. اگر شما به واسطه برنامه و.. از درایوری استفاده کنید که هنوز کامل نشده باشد (در فاز تست بوده) و فاقد این امضا باشد، ویندوز به حالت تست مود رفته و در گوشه صفحه واترمارک حالت Test Mod ویندوز را خواهید دید. برای حذف این حالت و یا تنها حذف واتر مارک آن روش هایی وجود دارد که در ادامه آن را بررسی می کنیم.

حذف Test Mode ویندوز ۱۰

برای حذف حالت Test Mode ویندوز ۱۰، ابتدا سرچ ویندوز را باز کرده و عبارت Command Prompt را جستجو کنید. روی نتیجه راست کلیک کرده و Run as administrator را بزنید.

حذف Test Mode ویندوز 10

حال در پنجره باز شده، دستور زیر را وارد کرده و اینتر را فشار دهید.

bcdedit -set TESTSIGNING OFF

حذف Test Mode ویندوز 10

سپس منتظر بمانید تا پیام انجام فرایند خارج شدن از حالت Test Mode ویندوز ۸ و.. با موفقیت را مشاهده کنید. پنجره را بسته و ویندوز را ریستارت کنید. بعد از ریستارت تغییرات را مشاهده خواهید کرد.

توجه داشته باشید که پس از غیر فعال کردن Test Mode ویندوز، دیگر قادر به نصب درایور های بدون امضا و نصب برنامه های در مرحله آزمایش نخواهید بود.

همینطور اگر با مشکل پاپ آپ ویندوز هم رو به رو هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۹ روش غیرفعال کردن و حذف نمایش پیغام پاپ آپ آپدیت ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را هم مطالعه نمایید.ث

حذف واترمارک تست مود (حذف واترمارک ویندوز ۱۰ و..)

برای حذف کردن واتر مارک تست مود (حذف Test Mode Windows 10، ۷ و ۸)، می توانید از این راه استفاده کنید. ابتدا دکمه های Win+R را فشار داده و cmd را تایپ کنید.

حذف واتر مارک تست مود (حذف واترمارک ویندوز 10 و..)

سپس دکمه های Ctrl+Shift+Enter را فشار دهید تا Command Prompt با دسترسی administrator اجرا شود. سپس دستور زیر را وارد کنید.

bcdedit.exe -set loadoptions ENABLE_INTEGRITY_CHECKS

حذف واتر مارک تست مود (حذف واترمارک ویندوز 10 و..)

حال دستور زیر را نیز وارد کرده و اینتر را بزنید.

bcdedit.exe -set TESTSIGNING OFF

حذف واتر مارک تست مود (حذف واترمارک ویندوز 10 و..)

پس از اجرای هر دو دستور با موفقیت، پنجره را بسته و ویندوز را ریستارت کنید.

روش دیگر حذف Test Mode ویندوز ۷، ۸ و ۱۰

اگر فقط می خواهید واتر مارک تست مود را بدون غیر فعال کردن این حالت حذف کنید، ابتدا ابزار Universal Watermark Remove را از سایت اصلی آن دانلود کنید. فایل زیپ دانلود شده را باز کرده و روی فایل exe برای باز کردن برنامه دابل کلیک کنید.

روش دیگر حذف Test Mode ویندوز 7، 8 و 10

در صفحه باز شده روی Install کلیک کنید.

روش دیگر حذف Test Mode ویندوز 7، 8 و 10

در صورت مشاهده پیام تایید ویندوز، روی Yes کلیک کنید. در پیام نشان داده شده روی OK کلیک کنید. پس از آن شما از ویندوز singn out می شوید. مجدد sign in شوید. حال دیگر واترمارک مورد نظر را مشاهده نخواهید کرد.

فعال کردن تست مود

اگر هم به هر دلیلی بعد از غیر فعال کردن Test Mode ویندوز ۱۰ و.. نیاز به فعال کردن این حالت داشتید، می توانید فایل enable_testmode_v2.0.bat را دانلود و نصب کنید. پس از اجرای آن ویندوز را ریستارت کنید تا این حالت فعال شود. همینطور می توانید با روش های ذکر شده در مراحل قبلی وارد Command Prompt با دسترسی administrator شوید. سپس دستور زیر را تایپ و اینتر کنید.

bcdedit /set testsigning on

سپس ویندوز را ریستارت کنید. در ویندوز های ۸/۸.۱, Windows 10, Windows Server 2012/2016/2019 اگر با ارور The value is protected by Secure Boot policy مواجه شدید، ابتدا باید Secure Boot را در تنظیمات بایوس غیر فعال کرده و سپس این فرمان را اجرا کنید.

همچنین مطالعه مطلب آموزش ۵ روش حذف هیستوری و بخش Recent Files در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

خارج شدن از حالت Test Mode ویندوز ۱۰ و.. با برنامه

همینطور می توانید از برنامه نیز کمک بگیرید. ابتدا فایل disable_testmode_v2.0.bat را دانلود و اجرا کنید. پس از ریستارت ویندوز، واتر مارک حذف و مخفی می شود.

روش غیر فعال کردن اجرا ویندوز در حالت تست برای ویندوز های ویستا، ۷، ویندوز سرور ۲۰۰۸

اگر نمی خواهید ویندوز همیشه در حالت تست اجرا شود، می توانید از این روش برای حذف Test Mode Windows 7 و.. استفاده کنید. (این روش باید بعد از هر بار استفاده از برنامه در فاز تست استفاده شود)

روش غیر فعال کردن اجرا ویندوز در حالت تست برای ویندوز های ویستا، 7، ویندوز سرور 2008

ابتدا ویندوز را ریستارت کنید. سپس قبل از لود شدن ویندوز، دکمه F8 را چند بار فشار دهید تا وارد تنظیمات UEFI/BIOS شوید. گزینه Disable driver signature enforcement را انتخاب کنید. درایور ها را نصب کرده و سیستم را ریستارت کنید. پس از ریستارت، تا زمانی که مراحل را تکرار نکنید نمی توانید درایور های بدون امضا را نصب کنید.

روش غیر فعال کردن اجرا ویندوز در حالت تست برای ویندوز های ۸، ۸.۱، ۱۰، سرور ۲۰۱۲، ۲۰۱۶، ۲۰۱۹

این روش رفع مشکل Test Mode ویندوز ۱۰ و.. عملکردی همانند روش قبل را دارد. وارد تنظیمات ویندوز شده و روی Update & recovery کلیک کنید. وارد قسمت Recovery شده و روی Restart Now کلیک کنید. به قسمت Troubleshoot ->Advanced setup -> Startup Settings رفته و روی Restart کلیک کنید. با فشار دادن کلید ۷ گزینه Disable driver signature enforcement را در لیست انتخاب کنید. درایور ها را نصب کرده و سیستم را ریستارت کنید.

پس از ریستارت، تا زمانی که مراحل را تکرار نکنید نمی توانید درایور های بدون امضا را نصب کنید.

در پایان در صورتی که با حذف برنامه ها دچار مشکل شدید، مطالعه مطلب ۹ روش حذف کامل برنامه ها در حالت عادی و غیر قابل حذف ویندوز ۱۰ را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های از بین بردن تست مود ویندوز و حذف واتر مارک آن را به شما معرفی کردیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه Test Mode ویندوز ۸، ۷ و ۱۰ را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات