حل مشکل باز نشدن و بالا نیامدن تنظیمات ویندوز 10 (Windows Setting)

۶ روش حل مشکل باز نشدن و بالا نیامدن تنظیمات ویندوز ۱۰

سیستم عامل ویندوز ۱۰ در کنار امکانات و مزایایی که دارد، می تواند محدودیت هایی هم داشته باشد. محدودیت هایی که در صورت برطرف نشدن، کامپیوتر شما را به سیستمی ناکارآمد تبدیل می کنند. ما در انزل وب ۶ روش حل مشکل باز نشدن و بالا نیامدن تنظیمات ویندوز ۱۰ ⚙️ (Windows Setting) را به شما یاد خواهیم داد. در این آموزش چندین راهکار اصولی را مرحله به مرحله برای شما بازگو خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

رفع مشکل باز نشدن تنظیمات ویندوز ۱۰

How to Fix Windows 10 Settings App Not Working

قبل از آموزش و حل مشکل باز نشدن تنظیمات در ویندوز ۱۰ برای آشنایی با سایر تنظیمات بد نیست دو مطلب باز کردن رجیستری در ویندوز و رفع مشکل کار نکردن و باز نشدن Task Manager را مطالعه نمایید.

اما اگر بخش تنظیمات ویندوز ۱۰ شما دچار مشکل شده است و باز نمی شود احتمالا چندین دلیل فنی باعث این مشکل خواهد بود ما در موضوع رفع مشکل باز نشدن تنظیمات ویندوز ۱۰ دسته ای از راهکارهای بسیار مفید را به شما آموزش خواهیم داد. بنابراین اگر با مشکل Setting در ویندوز ۱۰ روبرو هستید بیایید با هم این راهکارها را امتحان کنیم.

رفع مشکل باز نشدن تنظیمات ویندوز 10

رفع مشکل باز نشدن Windows Setting در ویندوز ۱۰

ما در رفع مشکل باز نشدن PC Setting در ویندوز ۱۰ سعی کردیم چندین راه حل اصولی و پرکاربرد را به شما یاد دهیم. لازم به ذکر است این روش ها تست شده و کارآمد خواهند بود.

تصویر گزینه App settings

۱- ابتدا روی منوی Start کلیک کنید و سپس روی آیکون چرخ دنده ⚙️ یا همان تنظیمات راست کلیک کنید ( Right-Click) سپس بر روی گزینه App settings کلیک نمایید.

۲- پس از کلیک بر روی App settings پنجره ای باز خواهد شد که در آن میتوانید از بخش Reset تنظیمات مجدد و پیش فرض را اعمال کنید ممکن است با این چند روش ساده این مشکل حل شود.

نکته : همواره بهترین راه حل ها به نظر ساده می آیند در بحث نرم افزار و فناوری برخی مشکلات با راهنما ها قابل حل خواهند بود.

راههای جایگزین رفع مشکل Setting در ویندوز ۱۰

بسیاری از کاربران علاقه دارند تا به جای اینکه وارد منو های مختلف شوند. با استفاده از کلید های ترکیبی و راه حل سریع به دنبال حل مشکلات باشند. بهترین راهکار سریع برای ورود یکباره صفحه App settings استفاده از کلید ترکیبی  Win + I می باشد. شما حتی می توانید از نوار وظیفه ویندوز در صفحه اصلی دسکتاپ بر روی نماد حباب شکل یا speech bubble کلیک کرده و سپس بر روی بخش Action Center  وارد شوید تا وارد تنظیمات ویندوز شوید.

ورود به صفحه App Settings

البته به این نکته توجه کنید طبق تصویر بالا شما با کلید های ترکیبی میتوانید به صفحه App Settings وارد شوید اما برای ریست کردن ویندوز باید از روش مرحله ۲ که در بالا ذکر شد استفاده نمایید.

رفع مشکل باز نشدن تنظیمات در ویندوز با نصب مجدد برنامه ها

یکی دیگر از راه حل مشکل بالا نیامدن تنظیمات ویندوز به گونه ای است که شما با استفاده از امکانات جادویی در محیط کد دستور نویسی PowerShell می توانید این برنامه را از بخش جستجوی ویندوز پیدا کرده و قبل از باز کردن آن را در حال Run as administrator باز کنید. پس از باز کردن می بایست دستور زیر را وارد نمایید.

win10 PowerShell

Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

با این کار همه برنامه های Windows مجددا ثبت و نصب مجدد خواهد شد ، این امر به احتمال زیاد مشکل تنظیمات ویندوز ۱۰ را حل خواهد کرد.

رفع مشکل بالا نیامدن تنظیمات ویندوز با استفاده از اسکن SFC

استفاده از ترفند اسکن SFC در جهت رفع مشکل باز نشدن ستینگ در ویندوز ۱۰ به عنوان یک اصلاح کننده سریع از خطاهای ناشناخته و دسته ای در ویندوز بسیار کاربرد دارد. اسکن SFC هارد سخت افزاری شما را برای خطاها اسکن می کند. برای اجرای این دستور ابتدا کافی است در بخش جستجوی ویندوز Cmd را تایپ کنید. پس از باز کردن محیط خط فرمان و دستورات CMD ویندوز می بایست دستور sfc / scannow  را اجرا نمایید.

اگر هنگام اجرا کردن این دستور با شکست و یا خطای ناشناخته ای مواجهه شدید. باید سعی کنید از امکان Troubleshooter Windows Update استفاده کنید.

رفع مشکل اجرا نشدن Settings با ایجاد یک کاربر جدید

اگر هنوز نمی توانید بخش تنظیمات ویندوز ۱۰ را باز کنید یک راه حل اساسی دیگری پیش روی شما است. شما می توانید با ایجاد یک کاربر جدید و یا یک اکانت جدید ویندوز با دسترسی کامل و انتقال پرونده ها از اکانت قبلی به جدید این مشکل را به راحتی حل کنید. مخصوصا اگر نسخه ویندوز شما Windows 10 pro باشد با این روش به احتمال قوی مشکل شما حل خواهد شد.

ایجاد یک کاربر جدید با دستور Lusrmgr

۱- بر روی منو Start ویندوز کلیک کرده و در بخش جستجو عبارت lusrmgr.msc تایپ کنید. دستور lusrmgr در واقع مخفف شده Local Users and Groups خواهد بود. پس از وارد کردن این دستور شما می توانید وارد پنجره مورد نظر شده و بر روی نام Users  راست کلیک کرده و سپس add new user را انتخاب و اطلاعات اکانت کاربری شامل نام و یا حتی رمز عبور را انتخاب نمایید.

پس از اینکار با کلید های ترکیبی Ctrl + Alt + Del می توانید اکانت جدید مورد نظر را انتخاب کرده و وارد هر بخش شوید و تنظیمات ویندوز را باز نمایید.

برخی کاربران سوال می کنند اگر نسخه ویندوز ما Home Edition بود به چه صورت می بایست عمل کنید؟

برای پاسخ به این سوال هم راهکاری وجود دارد. شما کافیست از طریق محیط CMD این روش را انجام دهید. شما پس از تایپ کردن کلمه CMD بر روی برنامه راست کلیک کرده و آن را در حالت Run as administrator باز نمایید تا به حالت سیستمی در آید. سپس در CMD دستور زیر را تایپ کرده تا بتوانید به یکباره یک اکانت جدید ایجاد کنید.

اکانت جدید با CMD

net user newusername newpassword /add

۲-  مرحله بعدی می بایست از مسیر مورد نظر اکانت ایجاد شده را مدیریت کنید. مسیر مورد نظر شامل Control Panel -> User Accounts -> User Accounts -> Manage another account.

Manage another account

۳-  بر روی اکانت جدید کلیک کرده و از بخش Change Account Type حالت دسترسی آن را بر روی Administrator قرار می دهیم با این کار کاربر و یا اکانت جدید به عنوان یک سرپرست شناخته می شود.

۴- از حساب فعلی خود و به حساب کاربری جدید وارد شوید. به برنامه تنظیمات دسترسی پیدا کنید و اکنون مشاهده خواهید کرد که به احتمال قوی بخش تنظیمات شما در ویندوز ۱۰ کار می کند.

نکته : عدم امکان دسترسی و محدودیت در باز شدن تنظیمات ویندوز خصوصا بروز رسانی ها باعث می شود ابزارهای حیاتی ویندوز ۱۰ برای شما مختل شود.

چند راهکار دیگر نیز برای آموزش رفع مشکل اجرا نشدن Settings در ویندوز ۱۰ به عنوان یک راهنما وجود دارد که به ترتیب این چند راهکار را به شما معرفی می کنیم. فرض سوال این است که روش های بالا باز هم جوابگوی نیازهای شما نبود. بنابراین در مورد عیب یابی های ویندوز باز هم اگر این راهکارها جوابگو نبود ما در انزل وب جوابگوی نیاز شما خواهیم بود.

رفع مشکل تنظیمات ویندوز ۱۰ با نصب بروزرسانی

اگر ویندوز خود را بروزرسانی نکرده اید , پیشنهاد می کنیم که حتما آخرین نسخه آپدیت را نصب نمایید. احتمال اینکه با آپدیت ویندوز ۱۰ مشکلات نرم افزاری شما برطرف شود بسیار زیاد است. یک روش جالب برای بررسی بروزرسانی های اصولی در ویندوز را به شما یاد خواهیم داد.

جستجوی Windows Update در محیط Control Panel

۱- ابتدا از طریق جستجو ویندوز کلمه Control Panel را تایپ کنید و سپس بر روی آن کلیک کنید تا وارد محیط control panel شوید. البته می توانید از کلید ترکیبی Windows Key+S  هم وارد این صفحه شوید. پس از ورود به کنترل پنل ویندوز در گوشه بالا سمت راست از بخش جستجو کلمه Windows Update را تایپ کنید.

شما میتوانید طبق تصویر بالا تاریخچه ای از آپدیت ها و بروز رسانی های نصب شده در سیستم عامل ویندوز ۱۰ را مشاهده کنید. حتما به نکات زیر توجه کنید.

۱- حتما چک کنید که آیا آپدیت با نام KB3036140 نصب شده است یا خیر اگر نصب نیست حتما آن را نصب نمایید.

۲- بعد از اینکه ویندوز خود را با موفقیت آپدیت کردید و فایل مورد نظر را نصب کردید، سیستم خود را ریستارت کنید.

۳- بعد از ورود به ویندوز و نصب تمام بروز رسانی ها به بخش تنظیمات رفته و مجددا تست کنید آیا این بخش برای شما باز شده است یا خیر.

نظرات و پیشنهادات شما؟

از اینکه تا انتهای مطلب راهکارهای مربوط به آموزش رفع مشکل باز نشدن Setting ویندوز ۱۰ را در این مقاله دنبال کردید، بسیار خرسندیم. اگر تجربه تخصصی و فنی در خصوص رفع این مشکل دارید و راهکار جدیدی را می دانید، لطفا از طریق بخش نظرات انزل وب آن را مطذح کنید. مطمئنا نظرات شما بسیار کمک کننده خواهد بود.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 10 روش رفع ارور Unfortunately setting has stopped
آموزش ۱۰ روش رفع ارور Unfortunately setting has stopped
آموزش 11 روش دسترسی به تنظیمات یا Setting در ویندوز 11
آموزش ۱۱ روش دسترسی به تنظیمات یا Setting در ویندوز ۱۱
براحتی اطلاعات و داده های مهم چندین مرورگر را در یکجا بکاپ بگیرید

نظرات