رفع مشکل ذخیره نشدن و نگرفتن اسکرین شات اندروید

آموزش ۵ روش رفع مشکل ذخیره نشدن و نگرفتن اسکرین شات اندروید

حتما تا به حال با مشکل نگرفتن اسکرین شات در گوشی های اندروید ?️ روبرو شده اید. اگر اخیرا نمی دانید چرا تلفن همراه شما از روی صفحه برنامه ها و یا منو های کاربری مختلف عکس نمی گیرد احتمالا برخی تنظیمات باعث این مشکل شده است. ما در انزل وب آموزش روش های رفع مشکل ذخیره نشدن و نگرفتن اسکرین شات اندروید را به شما یاد خواهیم داد.

حل مشکل اسکرین شات در اندروید

  How to Fix Android Screenshot Not Working

قبل از آموزش رفع مشکل اسکرین شات در اندروید بد نیست دو مطلب مربوط به نرم افزار اسکرین شات اندروید و نحوه اسکرین شات در آیفون را مطالعه نمایید. اما در همه سیستم عامل های اندروید معمولا روش گرفتن اسکرین شات از صفحه تلفن همراه با دکمه های ولوم پایین و دکمه خاموش و یا روشن به صورت همزمان انجام می شود.

حل مشکل اسکرین شات در اندروید

اما اگر در هنگام انجام این کار با یک هشدار مانند Couldn’t save screenshot یا تصویر صفحه گرفته نشد و یا به زبان فارسی در برخی گوشی ها با پیام به دلیل سیاست امنیتی عکس گرفتن از صفحه ممکن نیست روبرو شدید به احتمال زیاد محدودیتی بر روی تلفن همراه شما اعمال شده است که با آن برخورد کرده اید. به همین دلیل برای اینکه بدانیم چرا اسکرین شات ذخیره نمیشود؟ راه حل زیر را با هم امتحان خواهیم کرد.

برای نمونه من امروز با استفاده از تلفن اندرویدی سامسونگ ۸ Galaxy Note خواستم از صفحه نمایش عکس بگیرم اما با پیامی با نام Can’t take screenshot due to security policy روبرو شدم. حال سوال پیش می آید چرا گوشیم اسکرین شات نمیگیرد؟ در واقع چند دلیل باعث این مشکل شده است. در زیر این دلیل ها را بیان می کنیم.

نگرفتن اسکرین شات در حالت ناشناس گوگل کروم

سیستم عامل Android و صفحه ناشناس مرورگر گوگل کروم قادر نخواهد بود به دلایل امنیتی از صفحه نمایش شما عکس بگیرد. به همین دلیل در حال حاضر هیچ راهی برای غیر فعال کردن این ویژگی وجود ندارد. تنها راهی که می توانید از حالت ناشناس عکس بگیرید استفاده از مرورگر فایرفاکس (Firefox) است. اما اگر تنها می خواهید طبق سلیقه با مرورگر Google Chrome کار کنید برای رفع این مشکل از حالت ناشناس استفاده نکنید.

فعال کردن حالت ناشناس گوگل کروم

اگر نمی دانید که چگونه باید از حالت ناشناس مرورگر گوگل کروم در سیستم خود استفاده کنید پیشنهاد می کنیم مطلب فعال کردن حالت ناشناس در مرورگر را مطالعه نمایید.

رفع مشکل نگرفتن اسکرین شات با تنظیم خط مشی تلفن

کلمه خطی مشی در تلفن با نام Policy مشخص شده است. بنابراین اگر تلفن اندروید شما توسط یک آموزشگاه و یا شرکتی جهت انجام امور آموزشی و یا اداری به شما داده شده است. ممکن است بر روی تلفن همراه سیاست هایی را اجرا نموده اند که از اسکرین شات و ذخیره تصاویر جلوگیری می کند. برای رفع ارور couldn’t capture screenshot اندروید شما بایستی با مسئول IT در این زمینه صحبت کرده و یا اگر حساب کاربری در بخش Accounts در تنظیمات تلفن همراه شما ذخیره شده است آن را حذف کنید.

معمولا سیاست های اعمال شده یک شرکت بر روی تلفن همراه به دلایل امنیتی اجرا می شود. به همین دلیل بسیاری از کارمندان با خطی مشی و قوانین آن شرکت کاملا آشنا بوده و آن را پذیرفته اند.

از طرفی تنظیم خطی مشی امنیتی خصوصا در شرکت های مالی و حسابداری و شرکت های امور بانکی به دلیل جلوگیری از اجرای کد مخرب در پس زمینه دستگاه ارائه شده توسط هر شرکتی , معمولا دسترسی یک هکر را محدود خواهد کرد.

رفع مشکل اسکرین شات توسط نرم افزار Scrcpy

نرم افزار رایگان Scrcpy به عنوان مفید ترین نرم افزار کنترل کننده صفحه موبایل از طریق کامپیوتر بوده که این امکان را به شما خواهد داد تا هم بتوانید صفحه تلفن همراه خود را کنترل کرده و هم تصویر از صفحه تلفن همراه ضبط نمایید. یک نکته حائز اهمیت این است که این نرم افزار به صورت کلی از همه برنامه های داخلی گوشی ما تصویر ضبط خواهد کرد. به همین دلیل بهترین روش برای رفع مشکل نگرفتن اسکرین شات در سکرت چت تلگرام و یا پیام رسان ها خواهد بود.

این نرم افزار هم برای سیستم عامل ویندوز و هم مک و هم لینوکس قابل نصب خواهد بود. برای مثال برای سیستم عامل ویندوز ۶۴ بیتی می توانید از طریق لینک Scrcpy اقدام کرده و نصب نمایید. همچنین برای سیستم عامل مک باید دو دستور زیر را اجرایی کنید.

brew install scrcpy

brew cask install android-platform-tools

برای سیستم عامل لینوکس هم باید این نرم افزار را به صورت دستی از لینک Scrcpy نصب نمایید. برای اجرای این نرم افزار از طریق کامپیوتر کافی است تلفن همراه را از طریق کابل USB به رایانه متصل کرده و سپس فایل scrcpy.exe رو اجرا کنید. مطمئن شوید که تلفن یا رایانه لوحی شما اشکال زدایی USB را روشن کرده است.

رفع مشکل اسکرین شات توسط نرم افزار Scrcpy

پس از این مرحله و ورود به نرم افزار Scrcpy یک صفحه خط فرمان سیاه رنگ مانند CMD ویندوز برای شما طبق تصویر بالا نشان داده می شود. حال شما می توانید با استفاده از دستور زیر یک فیلم از صفحه نمایشگر موبایل خود در هر حالتی تهیه کنید و همچنین میتوانید از کلید ترکیبی Ctrl+C ضبط را به پایان برسانید.

scrcpy -r nameyourfile.mp4

تنظیمات اسکرین شات با استفاده از دستیار Google

برنامه دستیار Google به طور پیش فرض برای نسخه اندروید ۶ یا نسخه ۷ فعال است. معمولا دستیار گوگل یا Google Assistant هم در سیستم عامل اندروید و هم در سیستم عامل iOS به صورت پیشفرض فعال می شود. از طرفی می توانید این برنامه را از طریق اپلیکیشن Google Allo ( گوگل الو) امتحان کنید. لازم به ذکر است تنظیمات اسکرین شات سامسونگ و رفع مشکل اسکرین شات در گوشی هواوی و سایر برندهایی که از نسخه اندروید ۶ به بالا استفاده می کنند با تکنیک های ذکر شده در پایین قابل حل خواهد بود.

برای حل مشکل ذخیره نشدن اسکرین شات در اندروید با استفاده از Google Assistant مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول دستیار Google را راه اندازی کنید و روی نماد Explore در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید.

Google Assistant

مرحله دوم روی تصویر چرخ دنده در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و Settings را انتخاب کنید.

Google Assistant and choose Settings

مرحله سوم از منو ناوبری بالا Assistant را انتخاب کرده و به پایین صفحه به بخش Assistant devices رفته و بر روی Phone و یا Tablet کلیک کنید.

Google Assistant devices section

مرحله چهارم پس از کلیک بر روی مراحل قبلی اسکرول را به پایین کشیده و به بخش General بروید و گزینه Use screen context را روشن نمایید.

Use screen context

بعد از این مراحل شما می بایست تنظیمات دیگری بر روی تلفن همراه خود اجرا کنید تا بتوانید از روی صفحات محدود شده عکس بگیرید.

گرفتن اسکرین شات از صفحه محدود شده

برای حل مشکل نگرفتن اسکرین شات از صفحات محدود شده توسط برنامه های نصب شده بر روی تلفن همراه پس از اینکه تنظیمات خطی مشی امنیتی را در تلفن همراه خود طبق مراحل ذکر شده قبلی انجام دادید. حال بایستی مراحل ذیل را به ترتیب برای رفع مشکل دنبال کنید.

مرحله ۱. برنامه ای را اجرا کنید که محدودیت تصویر گرفتن از صفحه برنامه را اعمال کرده است.

مرحله ۲. بر روی دکمه صفحه اصلی ضربه بزنید و نگه دارید تا Google Assistant را راه اندازی کنید.

مرحله ۳. روی What’s on my screen? ضربه بزنید.

What’s on my screen

مرحله ۴. روی دکمه اشتراک تصویر ضربه بزنید.

Share screenshot

مرحله ۵. مکانی را برای ذخیره تصویر صفحه یا اشتراک گذاری آن تصویر برای یک برنامه ثانویه انتخاب کنید.

Choose a place to save the screenshot

شما با این روش ها به راحتی می توانید محدودیت های اعمال شده توسط برنامه ها در تلفن همراه و یا تنظیماتی که خطی مشی امنیتی برای تلفن همراه ایجاد کرده است را دور بزنید. رفع این محدودیت ها از جمله رفع مشکل اسکرین شات در گوشی هواوی و تنظیمات اسکرین شات سامسونگ  و خلاصه در تمامی گوشی های اندروید با تغییر در این خطی مشی تقریبا قابل حل خواهند بود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

از شما بسیار ممنونم بابت مطالعه مقاله مربوط به آموزش روش رفع مشکل ذخیره نشدن و نگرفتن اسکرین شات اندروید در انزل وب. اگر تجربه خاصی با روش های جدید برای رفع مشکل نگرفتن اسکرین شات در گوشی اندروید را می دانید خوشحال خواهیم شد از بخش نظرات این روش ها را معرفی نمایید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

لیست برترین ها: برنامه ضبط صفحه نمایش اندروید (با امکانات کاربردی)
لیست برترین ها: برنامه ضبط صفحه نمایش اندروید (با امکانات کاربردی)
6 راهکار محافظت چشم در برابر تابش اشعه صفحه گوشی و تبلت های اندرویدی
۶ راهکار محافظت چشم در برابر تابش اشعه صفحه گوشی و تبلت اندروید
باز کردن چند پنجره اجرای چند برنامه همزمان اندروید
۳ روش باز کردن و اجرا همزمان چند پنجره برنامه اندروید در کنار هم
۵ قابلیت مخفی Developers Option گوشی و تبلت های اندرویدی

نظرات

  • Hanye says:

    من اسکرین شات میگیرم ولی ذخیره نمیشه تو گالری چیکارکنم؟؟؟

    • رضا says:

      با سلام ببخشید من هم مشکل شما رو پیدا کردم اسکرین شات میگیرم اما ذخیره نمیشه مینویسه به دلیل سیاستهای امنیتی عکس گرفتن ممکن نیست اگه شما راهشو پیدا کردی میتونی لطف کنی به منم بگی؟ گوشیم گلکسی اس ۵ شمارمو میزارم اگه ممکنه واتساپ یا پیامک بدید خیلی ممنون میشم.
      ۰۹۱۸۹۶۷… رضا دلاوری

  • mahshid says:

    ماله من ردمی ۹c وقتی میخوام از تو شاد اسکرین شاد بگیرم میگه این برنامه اجازه عکس از صفحه نمیدهد باید چیکار کنم

    • سامان says:

      سلام من امروز شروع کردم و از خیلی از برنامه ها خیلی از دسترسی هاروب گوشی گرفتم اما الان هر اسکرین شاتی ک میگیرم میتونم اشتراکش کنم ولی ن داخل محل ذخیره میره و ن گالری لحضه ایه و فقط میشه شیر کرد
      نمیدونم چیکارش کردم ک باید برگردونم تا درست بشه
      اگ کسی میتوته راهنمایی کنه ممنون میشم
      مرسی 💫

  • faeze says:

    سلام
    گوشیم ردمی نوت ۱۰ هستش وقتی اسکرین شات میگیرم میگه فضا کافی نیس با اینکه چیزی روی حافظش نیس چیکارش کنم

  • آیناز says:

    سلام
    گوشی من وقتی میخوام اسکرین شات بگیرم میگه عکس گرفتن از صفحه ممکن نیست توسط سیاست امنیتی متوقف شده است کلا چیزی دانلود نمیشه مدل گوشیم گالکسیs6
    لطفا راهنمایی کنید

    • رضا says:

      با سلام ببخشید من هم مشکل شما رو پیدا کردم اسکرین شات میگیرم اما ذخیره نمیشه مینویسه به دلیل سیاستهای امنیتی عکس گرفتن ممکن نیست اگه شما راهشو پیدا کردی میتونی لطف کنی به منم بگی؟ گوشیم گلکسی اس ۵ شمارمو میزارم اگه ممکنه واتساپ یا پیامک بدید خیلی ممنون میشم.
      ۰۹۱۸۹۶۷.. رضا دلاوری