معنی دو فلش آبی روی آیکون ها فایل و پوشه ها در ویندوز چیست؟ نحوه رفع آن

معنی دو فلش آبی روی آیکون ها فایل و پوشه ها در ویندوز چیست؟ نحوه رفع آن

در اکثر موارد کاربران با اکثر آیکن ها و نماد فایل ها در ویندوز آشنا هستند. اما گاهی ممکن است با مورد جدیدی رو به رو شوید که معنی آن را ندانید. یکی از این موارد وجود دو فلش آبی روی آیکن ⏪ است. اگر شما هم با معنی این دو فلش آشنا نیستید، تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید. امروز در انزل وب معنی دو فلش آبی روی آیکن فایل را به شما معرفی خواهیم کرد و نحوه حذف این دو پیکان آبی را بررسی می کنیم.

نحوه از بین بردن دو فلش آبی روی فایل و فولدر های ویندوز ۱۰

What Does a Windows Folder Icon With Double Blue Arrows Mean and How to Remove It?

هر نوع آیکن و یا وجود علامت خاص روی آن، نشان دهنده موضوعی می باشد. اگر هم شما با یک فایل رو به رو شوید که روی آیکن آن دو فلش آبی ظاهر شده است، می توانید به راحتی از محتویات فایل استفاده کنید و یا مشکل خاصی رو به رو نشوید. اما مفهوم وجود علامت پیکان کوچک کنار یک آیکون نشانه چیست؟

معنی دو فلش آبی روی آیکون فایل

ظاهر شدن علامت فلش در کنار یک آیکن نشانه چیست؟ وجود دو فلش آبی روی آیکن فایل به این معنی است که پوشه مورد نظر فشرده شده است. این دو فلش که مقابل هم ظاهر شده اند نیز قصد بیان فشرده شدن فایل را دارند. برای بررسی این موضوع می توانید روی فایل راست کلیک کرده و در اطلاعات مشاهده کنید که تیک گزینه Compress contents to save disk space فعال شده است. معنی این گزینه این است که محتویات فایل برای صرفه جویی در مصرف حافظه فشرده شده اند.

معنی دو فلش آبی روی آیکون فایل

از جمله این فایل ها می توان به پوشه Panther اشاره کرد. هنگام نصب ویندوز، اجرای ابزار Media Creation یا Update Assistance این پوشه ایجاد می شود.

معنی دو فلش آبی روی آیکون فایل

همینطور اگر با مشکل سبز شدن نام فایل و.. نیز مواجه شدید، پیشنهاد می کنیم مطلب رفع مشکل سبز شدن نام فایل و پوشه ها و Encrypt خودکار در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را هم مطالعه نمایید.

نحوه فشرده سازی و ظاهر شدن علامت دو فلش روی آیکون ها

سیستم فایل NTFS که توسط ویندوز استفاده می شود، دارای یک ویژگی داخلی فشرده سازی به نام NTFS compression می باشد. NTFS compression با استفاده از الگوریتم خود باعث می شود تا فایل مورد نظر روی هارد دیسک شما فشرده شده و فضای کمتری از حافظه را اشغال کند. این ویژگی برای فایل هایی که کمتر از آن ها استفاده می کنید مناسب است.

همینطور مطالعه مطلب ۱۰ روش اشتراک گذاری فایل و پوشه در شبکه ویندوز ۱۰ ، ۸ ، ۷ ، مک و لینوکس نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

فشرده کردن با این روش یا از بین بردن دو فلش آبی رنگ در کنار فایلها Files با خارج کردن از حالت فشرده

اگر شما هم می خواهید فایلی را با این روش فشرده کنید و یا آن را از حالت فشرده خارج کنید، کافیست تا روی فایل خود راست کلیک کنید. سپس به بخش Properties بروید.

فشرده کردن با این روش یا خارج کردن برای از بین بردن دو فلش آبی رنگ در کنار فایلها files

حال در بخش Attributes روی دکمه Advanced کلیک کنید.

فشرده کردن با این روش یا خارج کردن برای از بین بردن دو فلش آبی رنگ در کنار فایلها files

با فعال کردن گزینه Compress contents to save disk space و کلیک روی OK فایل شما فشرده می شود. همچنین با غیر فعال کردن این گزینه، فایل از حالت فشرده خارج می شود.

فشرده کردن با این روش یا خارج کردن برای از بین بردن دو فلش آبی رنگ در کنار فایلها files

در این هنگام می توانید مشخص کنید که فشرده سازی یا لغو آن فقط برای پوشه اعمال شود یا شامل فایل ها و زیر پوشه های آن نیز شود.

فشرده کردن با این روش یا خارج کردن برای از بین بردن دو فلش آبی رنگ در کنار فایلها files

همچنین در این زمان ویندوز از شما سوال می کند که آیا قصد رمزگزاری زیر پوشه ها و فایل ها را دارید یا خیر.

روش حذف فلش آبی در ویندوز ۱۰

اگر می خواهید فایل مورد نظر همچنان فشرده باشد اما از دیدن آیکن فلش آبی خوشحال نیستید، می توانید با تغییرات در رجیستری، این آیکن را حذف کنید. برای این کار دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

ابتدا باید آیکن ZIP که برای فایل فشرده به نام blank_icon.zip استفاده می شود و نماد خاصی ندارد را دانلود کنید. سپس آن را در پوشه C:\Windows\System32 قرار دهید. در صورت مشاهده پیام، روی Continue کلیک کنید.

روش حذف فلش ابی در ویندوز 10

دکمه های Win+R را فشارد داده و regedit را تایپ و اینتر کنید.

روش حذف فلش ابی در ویندوز 10

در ویرایشگر رجیستری باز شده، به مسیر زیر بروید.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer

روی Explorer راست کلیک کرده و New > Key را بزنید. نام آن را Shell Icons قرار دهید.

روش حذف فلش ابی در ویندوز 10

Shell Icons را انتخاب کرده و در سمت راست صفحه string value ایجاد کرده و نام آن را ۱۷۹ قرار دهید.

روش حذف فلش ابی در ویندوز 10

روی ۱۷۹ دابل کلیک کرده و در قسمت value آدرس فایل را وارد کنید. (در این مثال نام عکس دانلود شده blank.ico می باشد) طبق توضیحات آدرس C:\Windows\blank.ico را وارد کنید.

روش حذف فلش ابی در ویندوز 10

روی OK کلیک کرده و ویرایشگر را ببندید. یک بار ویندوز را ریستارت کنید تا این آیکن از روی فایل های فشرده شده حذف شود.

استفاده از برنامه برای جلوگیری از قرار گرفتن علامت فلش روی فولدر ها

اگر خواهان انجام مراحل ذکر شده در روش قبل بودید اما انجام آن برای شما دشوار یا وقت گیر است، می توانید فایل w10-remove-compress-overlay.zip را دانلود و اجرا کنید. این فایل مراحل ذکر شده را به صورت خودکار انجام می دهد.

در پایان اگر به دنبال راهی برای تغییر آیکن پوشه ها نیز بودید، مطالعه مطلب آموزش ۵ روش تغییر رنگ و آیکون پوشه ها در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز معنی دو فلش آبی روی آیکن فایل را به همراه روش حذف آن را به شما معرفی کردیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه حذف فلش آبی آیکن را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

تغییر آیکون های ویندوز
آموزش ۷ روش تغییر آیکون های ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
آموزش 8 روش حل مشکل سیاه شدن و عدم نمایش دسکتاپ ویندوز 10 ، 8 و 7
۸ روش حل مشکل سیاه شدن و عدم نمایش دسکتاپ ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
تغییر رنگ و آیکون پوشه ها در ویندوز 10 ، 8 و 7
آموزش ۵ روش تغییر رنگ و آیکون پوشه ها در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
رفع مشکل تاری و ناخوانا بودن نوشته ها و آیکن ها در ویندوز 10
۹ روش رفع مشکل تاری و ناخوانا بودن نوشته و آیکن ها در ویندوز ۱۰

نظرات

  • سیدعباس says:

    هارد من یک درایو بیشتر نداشت خودم درایو جدید درست کردم. وقتی هر چیزی توی درایو جدید کپی میکنم همین دو فلش آبی نمایان میشه. اما مشکل من این نیست که این فلش ها باشن یا نه مشکل اینه که این درایو ۳۸۶ گیگ هست ولی ۲۰۲ گیگ ریختم توش میگه حافظه باقی مانده ۴۴ گیگ. در حالیکه طبق اونچیزی که شما گفتید باید فشرده شده باشه و حجم کمتری گرفته باشه
    چه بلایی سرش اومده که اینطور شده؟

  • Moh3n says:

    عالی بود ممنون مشکل دوفلش ابی روی پوشه هام حل شد خیلی ممنون🙏