کدام تفریحات ترکیه نزد ایرانیان محبوبیت بیشتری دارند؟

کدام تفریحات ترکیه نزد ایرانیان محبوبیت بیشتری دارند؟

ترکیه کشوری است که موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی دارد. بخشی از این کشور در آسیا و بخشی از آن در اروپا قرار دارد و در طول تاریخ خود به عنوان پلی بین دو قاره عمل کرده است. ترکیه از شمال با دریای سیاه، از شمال شرقی با جورجیا و ارمنستان، از شرق با جمهوری آذربایجان و ایران، از جنوب شرقی با عراق و سوریه، از جنوب غربی و غرب با دریای مدیترانه و دریای اژه و از شمال غرب با یونان و بلغارستان مرزهای مشترک دارد. پایتخت کشور ترکیه، آنکارا است و بزرگترین شهر و بندر آن استانبول است.

این کشور، جز کشورهای کوهستانی به شمار می رود و به دلیل موقعیت خوبی که در آن قرار دارد، امتیازات بسیار خوبی را از آن خود کرده است. کشورهای بسیار زیادی به واسطه ترکیه کالاهای خود را به مناطق دیگر دنیا می رسانند و این مساله، ویژگی های ممتازی را برای ترکیه فراهم کرده است.

آب و هوایی که در کشور ترکیه حاکم است بسیار عالی و دلنواز است و همین مشخصه باعث شده که ترکیه طرفداران زیادی برای گردش و بازدید داشته باشد. علاوه بر آب و هوای خوب، اماکن تاریخی و باستانی زیادی در کشور ترکیه وجود دارد که دیدن آن ها خالی از لطف نیست.

آب و هوای موجود در کشور ترکیه باعث شده که این کشور، از نظر وجود مناظر دیدنی و پارک های جنگلی بسیار غنی باشد و هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن این اماکن به ترکیه سفر کنند. در این بخش قصد داریم تا شما را با محبوب ترین تفریحات ترکیه آشنا کنیم، از این رو در صورتی که مایلید تا بدانید که کدام تفریحات ترکیه نزد ایرانیان محبوبیت بیشتری دارد تا انتها با ما همراه باشید.

تفریحات ترکیه

در ترکیه تفریحات مختلف برای هر نوع سلیقه و علاقه فراهم شده است و بنابراین شما نمی توانید ادعا کنید که مسافرتتان به این کشور برایتان خسته کننده و ملال آور بوده است. در این کشور کارهای مختلفی می توان انجام داد.

شما می توانید در کنار سواحل زیبای این کشور نشسته و افق بی انتهای دریا را تماشا کنید، می توانید غواصی کنید، می توانید از پارک های جنگلی دیدن کنید، به بازدید مکان های باستانی این کشور بروید، در هتل های لوکس و شیک اقامت کنید و یا هزاران کار متفاوت دیگر که انجام آن تنها در ترکیه امکان پذیر است. در ادامه به تفریحاتی که در این کشور می توانید امتحان کنید اشاراتی می کنیم.

غواصی

غواصی یکی از تفریحاتی است که مورد علاقه بسیاری از گردشگران کشور ترکیه است. شما می توانید در کشور ترکیه این تفریح جذاب و تکرار نشدنی را در سواحلی زیبای این کشور تجربه کنید. شنا کردن در زیر سطح دریا و مشاهده ماهی ها و جاندارانی که در آب مشغول زندگی هستند، یکی از اتفاقاتی است که شاید دیگر فرصت انجام آن برایتان پیش نیاید.

سوملا

سوملا، یکی از جمله هیجان انگیزترین تفریحاتی که می توان در ترکیه آن را تجربه کرد. سوملا صومعه ای قدیمی است که در ارتفاعات قرار دارد و به همین دلیل مسیری که باید برای رسیدن به این محل طی کنید کمی با هیجان و ترس توام است، در تمام راه، سبزی درختانی که در دامنه کوه روییده است روحتان را نوازش می دهد و شاید اندکی از میزان ترس شما به دلیل پرتگاه هایی که وجود دارد، کاسته شود.

رفتینگ

رفتینگ از دیگر تفریحات و ورزش هایی است که می توانید در ترکیه آن را امتحان کنید. قایق سواری کردن در رودخانه هایی که آب هایی خروشان دارند، می تواند هیجان زیادی را برای شما پدید آورد. سوار شدن بر قایق ها و گذر کردن از دره ها و معابر باریک رودخانه ها، می تواند ساعات و لحظاتی بسیار خوب و خوش را برایتان ایجاد کند.

پارک های آبی

پارک های آبی ترکیه، یکی از بهترین تفریحاتی هستند که می توانید با مسافرت به این کشور آن ها را امتحان کنید. در برخی از هتل هایی که در کشور ترکیه ساخته شده است، پارک های آبی نیز وجود دارد و نیازی نیست شما برای رفتن به آن مسافت زیادی را طی کنید.

غواصی

برترین تفریحات گردشگری در ترکیه

کشور ترکیه، تفریحات زیادی دارد و برخی از آن ها معمولا با استقبال بی نظیری از سوی گردشگران مواجه هستند. هر شهری در ترکیه جذابیت های خاص خود را دارد، در ادامه برترین تفریحات گردشگری ترکیه را به شما معرفی می کنیم تا در صورتی که به ترکیه سفر کردید بتوانید با اطلاعات بیشتری نسبت به این تفریحات از استفاده از آن ها در زمان مسافرتتان بیشترین استفاده و لذت را ببرید.

بالن سواری

بالن سواری بر فراز کاپادوکیه، یکی از برترین تفریحات کشور ترکیه محسوب می شود. منحصر به فرد بودن مناظر زیبایی که در این منطقه وجود دارد، تنها از ارتفاع زیاد و با کمک بالن دیده می شود. کاپادوکیه یکی از روستاهای صخره ای در دنیا است و صخره هایی که به شکل دودکش هستند، یکی از عوامل شهرت این روستا به شمار می روند.

حمام کردن در پاموکاله

یکی از عجیب ترین و جالب ترین آب گرم های دنیا در منطقه پاموکاله وجود دارد. در این منطقه استخرهای طبیعی که حاوی آب گرم هستند، به صورت پلکانی بر فراز هم قرار گرفته اند و شرایطی بسیار زیبا و طبیعی برای استفاده از آب گرم های طبیعی و معدنی ایجاد کرده اند.

دره ساکلی کنت

دره ساکلی کنت یکی از دره های عمیق در جهان است و حدودا ۱۸ کیلومتر طول دارد. این دره در فصل تابستان که میزان آب کف دره فروکش می کند، توریست ها و گردشگران زیادی را به سمت خود فرا می خواند. قدم زدن در میان آب های خنک این دره، می تواند برای بسیاری از افراد جذاب و به یاد ماندنی باشد.

بهترین تفریحات ترکیه از نظر گردشگران ایرانی

بهترین تفریحات ترکیه از نظر گردشگران ایرانی

اینکه چه تفریحی برای شما به عنوان بهترین تفریح در ترکیه شناخته می شود، کاملا به خصوصیات اخلاقی شما و علایق شما بستگی دارد. ممکن است شما عاشق هیجان باشید، در این صورت می توانید از پارک های آبی ترکیه دیدن کنید و یا به رفتینگ بروید. اگر عاشق آرامش و اماکن باستانی هستید می توانید به جاهایی تاریخی که در این کشور وجود دارد مراجعه کنید و از دیدن آن ها لذت ببرید، با این وجود برخی از تفریحاتی که از نظر اکثر مسافرین ایرانی که به ترکیه سفر کرده اند، بهترین بوده اند را به شما معرفی می کنیم.

کشتی سواری

کشتی سواری در استانبول یکی از کارهای لذت بخش و آرامش بخشی است که می توانید در کشور ترکیه آن را امتحان کنید. با سوار شدن بر این کشتی ها از جزیره هایی که در این کشور وجود دارد و مناظر دیدنی که به واسطه هم جواری با دریای مدیترانه ایجاد شده است، دیدن کنید.

شهربازی

شهربازی استانبول از جمله شهربازی های مطرح در دنیا است که می تواند هیجان وصف ناپذیری را برای همگان ایجاد کند. اگر عاشق هیجان هستید، رفتن به این شهربازی و به طور کلی تمام شهربازی های موجود در ترکیه  را در برنامه سفر خود قرار دهید.

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید می توانید با مراجعه سایت lahzeakhar تور ارزان ترکیه را خریداری نموده و از تفریحات بی نظیر این کشور استفاده کنید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات