آموزش 11 روش حل مشکل باز نشدن عکس ها در فتوشاپ

آموزش ۱۱ روش حل مشکل باز نشدن عکس ها در فتوشاپ

برنامه فتوشاپ (Photoshop) از قوی ترین برنامه های ویرایش تصویر ?️ می باشد. کاربران زیادی چه به صورت حرفه ای و یا آماتور از این برنامه استفاده می کنند. یکی از مشکلاتی که در هنگام استفاده از برنامه ممکن است ایجاد شود، باز نشدن عکس است که مانع استفاده شما از برنامه می شود. امروز در انزل وب راه های حل مشکل باز نشدن عکس ها در فتوشاپ را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه رفع مشکل باز نکردن عکس JPG در فتوشاپ

How to Fix JPG Image Doesn’t Open in Photoshop

بعد از باز کردن فتوشاپ، ممکن است کار را با باز کردن عکس شروع کنید. اما به جای باز شدن عکس با یکی از ارور های زیر مواجه می شوید.

  • Could not complete your request because it is not a valid Photoshop document.
  • Could not complete your request because an unknown or invalid JPEG marker type is found.
  • Could not complete your request because the file-format module cannot parse the file.
  • This is not a valid Portable Document File (PDF) document. It cannot be opened.

با کمک راه های زیر می توانید این مشکلات را رفع کنید.

روش رفع مشکل باز نشدن عکس های JPG در فتوشاپ

ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که پسوند نام فایل با نوع واقعی فایل مطابقت داشته باشد. البته نمایش پسوند نام به طور پیشفرض پنهان است که با مراحل زیر می توانید آن را قابل نمایش کنید.

ابتدا وارد فایل اکسپلورر ویندوز شوید.

روش رفع مشکل باز نشدن عکس های jpg در فتوشاپ

روی Organize کلیک کرده و وارد قسمت Layout > Menu Bar شوید.

روش رفع مشکل باز نشدن عکس های jpg در فتوشاپ

به قسمت Tools > Folder Options > View بروید.

روش رفع مشکل باز نشدن عکس های jpg در فتوشاپ

گزینه Hide Extensions for Known File Types را پیدا کرده و آن را غیر فعال کنید.

روش رفع مشکل باز نشدن عکس های jpg در فتوشاپ

در نهایت روی Apply و OK کلیک کنید.

همینطور اگر به صورت کلی با باز کردن فتوشاپ دچار مشکل هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۸ روش حل مشکل باز نشدن فتوشاپ و عدم نمایش عکس یا فایل ها را هم مطالعه نمایید.

بررسی بیشتر اسم برای حل مشکل باز نکردن عکس در فتوشاپ

در مرحله بعد باید اطمینان حاصل کنید که فایل فقط یک پسوند اسم داشته باشد. به طور مثال فایلی مانند filename.pdf.jpg قابل استفاده در فتوشاپ نیست و باید آخرین پسوند را حذف کنید. به طور مثال filename.pdf

برای مشاهده پسوند فایل می توانید مراحل ذکر شده در روش قبلی را دنبال کنید.

حل مشکل باز نشدن عکس در فتوشاپ با ذخیره به عنوان JPEG

تصویر مشکل ساز را در برنامه ای دیگر باز کرده و آن را مجدد به عنوان یک فایل JPEG ذخیره کنید. سپس فایل ذخیره شده را در فتوشاپ باز کنید.

تعمیر عکس برای رفع مشکل باز نشدن عکس با فرمت JPG

اگر عکس شما در هیچ برنامه دیگری نشان داده نمی شود، مشکل از عکس شما هست. در این این موارد می توانید با کمک ابزار هایی مانند Stellar Phoenix JPEG Repair عکس خود را تعمیر کرده و مجدد مشکل را تست کنید.

بررسی سخت افزار برای حل مشکل باز نشدن عکس در فتوشاپ

اگر هنوز مشکل شما رفع نشده است، باید سخت افزار را نیز بررسی کنید. در موارد خاصی ممکن است مشکلات سخت افزاری برای هارد دیسک و.. ایجاد شود که باعث بروز چنین ارور هایی می شود.

حل مشکل باز نشدن فایل های JPG در فتوشاپ با استفاده از برنامه

در برخی دیگر از موارد می توانید از برنامه Irfanview استفاده کنید. تصویر خود را در این برنامه باز کنید. اگر تصویر شما واقعا با فرمت JPEG و.. نباشد، برنامه به شما اخطار داده و در صورت تایید شما پسوند را به صورت صحیح تغییر خواهد داد. همچنین می توانید در این برنامه تصاویر را به فرمت BMP نیز تبدیل کنید.

چرخاندن تصویر

عکس را در نمایشگر تصویر ویندوز باز کنید. سپس آن را بچرخانید. بدون هیچ دلیل مشخصی، این روش برای برخی از کاربران جوابگو بوده است. بنابراین می توانید یک بار آن را هم امتحان کنید.

رفع ارور Could not Complete Your Request Because of a Problem Parsing the JPEG Data با ریست کردن

ممکن است مشکلی در تنظیمات فتوشاپ شما نیز ایجاد شده باشد. برای رفع آن باید تنظیمات را به حالت پیش فرض برگردانید. توجه داشته باشید که با این کار تمامی تنظیمات شما در برنامه از بین خواهد رفت. بعد از باز کردن فتوشاپ به سرعت دکمه های Ctrl+Alt+Shift را فشار دهید. پیام نمایش داده شده را تایید کنید تا تنظیمات فتوشاپ شما ریست شود.

در همین زمینه مطالعه مطلب آموزش ۶ روش برگرداندن و ریست تنظیمات فتوشاپ نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

غیر فعال کردن OpenGL برای حل مشکل نشان ندادن تصویر در فتوشاپ

در فتوشاپ دکمه های Ctrl+K را فشار دهید. سپس به قسمت Performance رفته و گزینه Enable OpenGL Drawing را غیر فعال کنید. سپس برنامه را بسته و مجدد باز کنید.

در نسخه Photoshop CC 2018 version 19.1.4

اگر از نسخه Photoshop CC 2018 version 19.1.4 استفاده می کنید، این مشکل در خود فتوشاپ نهفته شده است. شرکت Adobe  اعلام کرده است که با آپدیت این نسخه از فتوشاپ، مشکل شما رفع خواهد شد.

ایحاد تغییرات در رجیستری برای رفع ارور Could not Complete در فتوشاپ

ابتدا دکمه های Window +R را فشار داده و Regidit را تایپ و اینتر کنید.

ایحاد تغییرات در رجیستری برای رفع ارور Could not complete در فتوشاپ

سپس به دایرکتوری زیر بروید.

Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Adobe\Photoshop\120.0

البته انتهای آدرس بسته به هر نسخه از فتوشاپ که نصب است، متغیر می باشد. سپس در فایل OverridePhysicalMemoryMB یک DWORD ایجاد کنید. روی آن دابل کلیک کرده و Value آن را به عدد ۴۰۰۰ تغییر دهید. (از ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ برای رم ۴ تا ۸ گیگابایت) همچنین باید hexadecimal را انتخاب کرده باشید. روی OK کلیک کرده و ویندوز را ریستارت کنید.

در پایان اگر با ارور Could not complete نیز مواجه بودید، مطالعه مطلب آموزش ۵ روش رفع مشکل ارور Could not complete در فتوشاپ را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه هایی برای رفع ارور فتوشاپ Could not Complete Your Request Because of a Program Error به شما معرفی کردیم. مشکل شما با استفاده از کدام روش رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه باز نشدن عکس JPG در فتوشاپ را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش ۶ روش تبدیل فایل ورد به عکس در ویندوز ، مک و به صورت آنلاین
انزل وب
معرفی وبسایت های جالب و کاربردی – شماره۹

نظرات