ایده هوشمندانه برای مخفی کردن دوربین مداربسته در خانه و بیرون

۱۶ ایده هوشمندانه برای مخفی کردن دوربین مداربسته در خانه و بیرون

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه می توانید بدون اطلاع کسی تنها برای حفظ امنیت خانه و یا محیط بیرون از منزل دوربین مدار بسته ?️‍♂️ را در یک جای مناسب و کاملا خلاقانه نصب کنید. ما در انزل وب ایده های هوشمندانه برای مخفی کردن دوربین مداربسته در خانه و بیرون را به شما معرفی خواهیم کرد. شما در این آموزش برخی نکات را درباره پنهان کردن دوربین مداربسته در یک جای مشخص یاد خواهید گرفت.

نحوه مخفی کردن دوربین مداربسته بی سیم و سیم دار در منزل و بیرون

How to Hide Wireless and Wired CCTV Cameras at Home and Abroad

قبل از هر چیز بد نیست آموزش های مربوط به نصب دوربین مداربسته و تبدیل گوشی به دوربین مداربسته را مطالعه کنید. اگر مایل هستید تا نحوه مخفی کردن دوربین مداربسته بی سیم و سیم دار در منزل و بیرون را یاد بگیرید. با ما همراه باشید.

چگونه می توان یک سیستم امنیتی پنهان و پیشرفته بدون اینکه کسی شک کند ایجاد کنیم؟ برای پاسخ به این سوال که چه راهکارهایی را می توان برای مخفی کردن دوربین امنیتی در منزل و خارج از منزل انجام داد شما می توانید از این ایده های هوشمندانه استفاده نمایید.

لازم به ذکر است هزینه استفاده از این ایده های مخفی کردن دوربین های مداربسته بسیار مقرون به صرفه بوده و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند. پس اگر به دنبال بهترین راه های مخفی کردن دوربین مداربسته هستید این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

دوربین خود را با یک پوشش تزئینی مخفی نمایید

این روش به عنوان یکی از جالب ترین روش های پنهان کردن دوربین های امنیتی خواهد بود. اگر از دوربین های خاصی چون Nest Cam بهره می برید و دوربین خود را با یک پوشش تزئینی مخفی نمایید با طرح های کوچک و یا سبک های مختلف می توانید آن را دقیقا بر روی میز کار خود در کنار لب تاپ و یا حتی بر روی یک میز کوچک در درون یک پوشش شخصیت های کارتونی چون مینیون ها قرار دهید.

دوربین خود را با یک پوشش تزئینی مخفی نمایید

جالب است بدانید این روش بسیار کارآمد خواهد بود زیرا اگر درون یک اتاق و یا حتی خارج از منزل این کار را انجام دهید به عنوان یک چشم دوم می توانید کودکان خود را زیر نظر داشته باشید. از طرفی قرار دادن اینگونه دوربین ها در پوشش شخصیت های کارتونی حتی می تواند به عنوان یک سرگرمی و اسباب بازی برای کودکان شما باشد. بنابراین با این روش می توانید به نوعی پرستار بچه های خود از راه دور باشید.

دوربین های مداربسته را درون شاخ و برگ گیاهان نصب کنید

استفاده از روش مخفی کردن دوربین مدار بسته درون شاخ و برگ گیاهان و در فضای بیرون نه تنها بسیار موثر می باشد. بلکه بسیار ساده بوده و تنها چیزی که مورد نیاز شما برای دوربین های امنیتی است، دوربین های Nest Cam خواهد بود. این دوربین ها با استفاده از سه پایه های قابل انعطاف مخفی می شوند. معمولا این سه پایه ها را می توان در اطراف یک ساقه درخت بسیار محکم کرد و به دور آنها پیچید. البته به این نکته دقت کنید سعی کنید آن را در بین برگ های مخفی کنید به گونه ای که دید این دوربین به اصطلاح کور نشود.

دوربین های مداربسته را درون شاخ و برگ گیاهان نصب کنید

این روش ها بسیار ایده آل برای کسانی است که به دنبال سوالات خود هستند؟ برای مثال از نوجوانی که دیر به خانه می آید و یا از افرادی که نمی توان به آنها اعتماد کرد و یا حتی مزاحمان احتمالی. البته این گزینه و ایده برای افرادی که دارای کلکسیونی از گیاهان زینتی را در منازل خود در اختیار دارند بسیار عالی است.

دوربین را در مکان بالا قرار دهید و از دید خارج شوید

زمانی که دوربین در دید افراد باشد به هر صورت احتمال دیدن آن بسیار بیشتر شده و عملا ممکن است بی استفاده باشد. این بدان معنی است باید مکانی را برای دوربین انتخاب کرد که کسی به فکر آن خطور نکند. مکانی دور از چشم بدون در نظر گرفتن اینکه شخص مورد نظر ما ایستاده باشد و یا نشسته به همین دلیل سعی کنید دوربین خود را در بالاترین نقطه مثلا بر روی یک قفسه کتاب و یا قفسه لباس قرار دهید تا مطمئن باشید مکانی را انتخاب کرده اید که شخص خاص به طور منظم به آن خیره نخواهد شد.

نصب دوربین در فضای بسیار بالا

علاوه بر این می توانید با قرار دادن قطعات دکوراسیون و تزئینی اطراف آن را استتار کرده تا آن را هم رنگ محیط کنید. به همین این روش پنهانی به نظر خواهد رسید که تنها یک چیز کوچک در قفسه بالا خواهد بود. این روش ایده آل برای کسانی است که مثلا کتاب های زیاد و یا دارای لباس های مخصوصی هستند.

می توانید دوربین مداربسته را در پریز مخفی کنید

این روش بسیار هوشمندانه برای مخفی کردن دوربین امنیتی شما است. شاید بپرسید چرا؟ با استفاده از نصب دوربین مداربسته و مخفی در پریز می توانید امنیتی ترین روش را اجرا کنید. یکی از انواع دوربین های مناسب این کار دوربین مخفی pinhole خواهد بود که دارای عمر باتری و ضبط فیلم در حدود ۱۵ روز خواهد بود.

مخفی کردن دوربین در پریز

این روش ایده آل برای کسانی است که می خواهند با استفاده از این راهکار اتاق خود را بررسی کنند، مثلا برای بررسی رفتار یک پرستار با کودک و یا اطمینان از اینکه جواهرات داخل خانه در امنیت کامل قرار دارند و یا اگر دزدی صورت گرفته بتوان آن را به بهترین شکل ممکن بررسی کرد.

دوربین خود را به صورت ساده استتار کنید

استتار مفهومی بسیار ساده است که هزار سال است توسط نیروهای نظامی و حتی برخی از حیوانات به طور غریزی استفاده می کنند. مخفی کردن با استفاده از روش استتار اگر به اندازه کافی با رنگ محیط ترکیب شود، به نوعی شی مورد نظر پنهان شده و با طبیعت پیرامون مخلوط می شود.

دوربین خود را به صورت ساده استتار کنید 

اگر به عنوان مثال، دوربین را روی میز کار خود قرار دهید و میز را با وسایل دیگر پر کنید حتی اگر دوربین شما در فضای آزاد رها شده باشد. در واقع با محیط پیرامون مخلوط شده و نامرئی می شود. این روش ایده و هوشمندانه برای افرادی است که عاشق فناوری هستند و یا راهکار مناسبی را برای مخفی کردن و تزئین کردن دوربین مداربسته را نخواهند داشت.

دوربین خود را توسط یک قاب عکس مخفی کنید

مخفی کردن دوربین امنیتی در این روش به عنوان یکی از کاملترین ایده ها است. شما می توانید دوربین امنیتی خود را در درون یک قاب عکس تعبیه کنید و به تمام مزایای یک دوربین مخفی دست پیدا کنید. دوربین های خاصی که به این منظور ساخته شده اند که به اصطلاح به آن Spy camera می گویند. این دوربین دارای یک لنز داخلی بسیار پنهان بوده که با قاب تصویر مطابقت دارد. به همین دلیل هرگز قابل حدس نمی باشد که دوربین درون چنین قابی وجود دارد.

دوربین خود را توسط یک قاب عکس مخفی کنید

امکانات این دوربین به گونه ای است که به محض حرکت چیزی اقدام به ضبط و فیلمبرداری خواهد کرد. این قابلیت برای این دوربین ها بسیار مهم است و به طور طبیعی می تواند حدود ۲ سال در حالت آماده باش قرار بگیرد. این ایده هوشمند برای کسانی مناسب است که می خواهند به صورت ۱۰۰ در ۱۰۰ دوربین را از دید مزاحمین مخفی کنند.

دوربین را در درون یک ساعت زنگدار مخفی کنید

شما می توانید دوربین امنیتی خود را حتی درون یک ساعت زنگدار مخفی کنید، این ایده کاملا دوربین شما را مخفی می‌کند که آن را از دید مخفی می‌کند در حقیقت هیچ کس نمی داند که یک دوربین در داخل ساعت زنگدار وجود دارد. مگر اینکه خود شما بخواهید آن را به افراد اطلاع دهید و صادقانه بگوید دلیل انجام این کار چیست.

دوربین را در درون یک ساعت زنگدار مخفی کنید

این روش به عنوان بهترین ایده در محوطه و مکان هایی است که می توانید دوربین امنیتی خود را تقریبا در هر کجای منزل قرار داده و متجاوزان را غافلگیر کنید.

استتار دوربین در یک گل آفتابگردان

استتار دوربین در یک آفتابگردان

شاید با نگاه اول ندانید که درون این گل آفتابگردان یک دوربین امنیتی است. درست است این دقیقا همان ایده ای است که می توان توسط دوربین امنیتی را در نزدیکی گل های واقعی در خانه و یا حتی در نزدیکی اسباب بازی های کودکانه قرار دهید. این روش باعث خواهد تا هیچ کس مشکوک نشده و حتی زمانی که کودکان شما در حال تماشای فیلم مورد علاقه خود هستند. شما به فروشگاه رفته و از طریق این دوربین رفتار آنها را زیر نظر داشته باشید.

دوربین خود را روی دیوار بلند نصب کنید

دوربین Nest Cam IQ

فقط یک گربه بازیگوش ممکن است متوجه دوربین در ارتفاع بالا باشد. اما برای اینکه این ایده کارایی لازمی داشته باشد، شما نیاز دارید تا از دوربینی استفاده کنید که در ارتفاع بالا زاویه دید بسیار عریض و با کیفیت باشد.

استتار با استفاده از یک عروسک

استتار با استفاده از یک عروسک

آیا می خواهید بدانید زمانی که یک پرستار کودک در حال نگهداری کودک شما است، واقعا در خانه چه اتفاقی می افتد؟ شما می توانید بدون اینکه به کسی بگوید، اسباب بازی کودک خود را مجهز به دوربین مخفی و امنیتی کنید. شما می توانید با این روش از اتفاقات بد جلوگیری کنید. لازم به ذکر است هیچکس گمان نخواهد کرد که این دوربین جاسوسی Mini Gadgets در کجا جایگذاری شده است. از طرفی این دستگاه Mini Gadgets قابلیت ضیط فیلم با کیفیت  ۱۰۸۰p را در مدت زمان حدود ۳۰ ساعت خواهد داشت.

از دوربین جاسوسی دو منظوره استفاده کنید

دوربین جاسوسی دو منظوره

شما می توانید با استفاده از دوربین جاسوسی دو منظوره نیز استفاده کنید. این دستگاه امنیتی در واقع به نوعی می تواند به عنوان یک شارژر قابل حمل عمل کند. کیفیت فیلمبرداری دوربین چند منظوره DivineEagle با قابلیت فول اچ دی و در اندازه ۱۰۸۰ خواهد بود. لازم به ذکر است این دوربین به هیچ Wifi نیاز ندارد و دارای کارت SD خواهد بود. بسیاری از افرادی که به دنبال تحقیقات خاصی می باشند می توانند از این روش استفاده کنند.

نصب دوربین در هشدار دهنده دود

نصب دوربین در آشکارسازهای دود 

همه افراد چه در محل کار و چه در منزل با آشکار سازهای دود احساس امنیت می کنند. به همین دلیل دوربین های Fuvision Nanny Camera می تواند به عنوان محافظ از کودکان در قالب یک ردیاب دود ساختگی تعیبه شود. این دوربین ها قابلیت کنترل از راه دور را دارند که با استفاده از برنامه YIEYE می توانند هر حرکتی را تشخیص دهند. این سیستم می تواند یک پیام هشدار را با ضبط در حدود ۶۰ ثانیه به تلفن هوشمند ارسال کند. این نوع ردیاب ها معمولا دود را درک نمی کنند اما قادرند فیلم های واضح در حدود کیفیت ۱۰۸۰p را در وضوح تصویری بالا ضبط کنند.

دلایل پنهان کردن دوربین مداربسته

پنهان کردن دوربین مدار بسته از لحاظ امنیتی فواید بسیاری دارد. ما در این بخش چند مورد از مهمترین دلایل مخفی کردن دوربین مدار بسته را به شما می گوییم. دوربین های امنیتی که به صورت مخفیانه نصب و اجرا می شوند احتمالا توسط سارقین شناسایی و غیر فعال نخواهند شد. برخی موارد پیش می آید که نیاز است تا دوربین مدار بسته را حتی در بیرون منزل در یک جای مشخص نصب کنیم.

استفاده از دوربین مدار بسته بی سیم در فضای باز هرگز زیبایی منازل و یا محیط پیرامون را از بین نمی برد. یکی دیگر از دلایل پنهان کردن دوربین مداربسته این است که می تواند به عنوان یک محافظ برای کودکان و پرستاران کودک عمل کند.

از دیگر دلایل پنهان سازی دوربین مدار بسته به عنوان یک نیروی بازدارنده عمل می کند به همین دلیل است که دوربین های جاسوسی امنیتی همیشه مخفی می باشند تا در صورت مشاهده موارد مشکوک همه چیز را ضبط نمایند.

پنهان کردن دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته آن هم به صورت پنهان در منازل در صورتی که از طریق اینترنت قابل رویت باشد و این امکان را داشته باشد تا افراد بتوانند از طریق اینترنت، خانه خود را در هر کجایی که هستند مشاهده کنند حکم یک نگهبان تمام عیار را دارد.

امروزه بسیاری از افراد اقدام به نصب دوربین به صورت آشکارا و یا پنهان خواهند نمود. اما مخفی کردن این دستگاه به عنوان یک سیستم امنیتی در یک مکان خاص و  حتی کنترل از گوشی نه تنها باعث افزایش امنیت خواهد بود بلکه این عمل به نوعی استفاده از دوربین جاسوسی کنترل از راه دور تعریف می شود که همه اتفاقات روزمره را ضبط می کند.

دوربین مدار بسته مخفی برای منزل

دوربین مخفی در خانه در انواع مختلف و شکل های گوناگون در بازار به فروش می رسد. اما نقطه مشترک همه آنها برد الکترونیکی آنها است. اگر تا به حال اقدام به باز کردن بدنه این دوربین ها نکرده اید بد نیست بدانید ، دوربین هایی که در این قطعات جاسازی شده اند معمولا اندازه کوچکی دارند و به راحتی می شود آنها را مخفی کرد. یکی دیگر از قابلیت های بسیار مهم آنها تجهیزات کیت وایرلس خواهد بود به گونه ای که نیاز به سیم هم ندارند.

دوربین مدار بسته مخفی برای منزل

نکته : نسل جدید دوربین های مداربسته ای که در بازار به عنوان دوربین های بی سیم به فروش رسیده که اکثرا دارای اندازه کوچک و حافظه جانبی برای ضبط تصاویر و یا فیلم می باشند و از همه مهمتر با یک باتری کوچک و یا حتی سرپیچ یک لامپ نیز می توانند کار کنند.

اگر شغل سیاسی و حساسی دارید استفاده از دوربین مدار بسته مخفی بهترین راهکار برای حفظ امنیت خواهد بود. عموم مردم تصوراتی دارند مبنی بر اینکه برخی دوربین های جاسوسی و یا کنترل از راه دور مانند بسیاری از فیلم های سینمایی اندازه یک نخود بوده و قابل استفاده هستند اما در دنیای واقعی عملا چنین چیزی وجود ندارد.

دوربین مدار بسته مخفی را در چه جاهایی نصب کنیم؟

برای نصب دوربین مداربسته یا CCTV  انتخاب بهترین موقعیت نصب همیشه مهمترین گزینه است. اما هیچ گاه نباید در انتخاب مکان مناسب از وضوح تصویر غافل شویم. اگر تصاویر شما وضوح کافی نداشته باشد به نظر می رسد مخفی کردن آن هیچ لزومی و توجیهی نخواهد داشت. ممکن است بسیاری از این دستگاه ها در لامپ های ساختمان , ساعت های زنگ دار و یا حتی شارژر تعبیه شده باشند.

Reolink Argus 2

بنابراین اگر انتظار دارید که دوربین های امنیتی و مخفی با وضوح بسیار بالا خصوصا در شب و در هنگام اتصال به Wifi به همراه ضبط صدا کارایی لازم را داشته باشند.  بهترین برند های دوربین از جمله هایک ویژن , هایک لوک , شیائومی و پاناسونیک در بازار امتحان خود را داده اند.

برخی مدل های دوربین مخفی مداربسته مناسب منزل خواهد بود که تقریبا نامرئی به نظر می رسند. برای مثال دوربین Reolink Argus 2 بسیار کوچک است و پنهان کردن آن بسیار آسان خواهد بود.

نصب دوربین امنیتی مداربسته در محیط و فضای باز

شاخ و برگ درختان در محیط بیرون و فضای باز می توانند به عنوان یک مکان خوبی برای دوربین های امنیتی پنهان شده در فضای بیرون از منزل باشند. گاهی اوقات مشاهده شده که برای اینکه استتار این دوربین ها طبیعی تر جلوه کند آن را همرنگ محیط بیرون کرده تا به سختی بتوان آن را تشخیص داد. بسیاری از دوربین ها خصوصا دوربین های تحت شبکه که با باتری های خورشیدی نیز کار می کنند بهترین انتخاب خواهد بود ، زیرا نیاز به هیچ گونه منبع تغذیه خاصی نبود و از نور خورشید تغذیه می کنند.

دوربین امنیتی مداربسته در محیط و فضای باز

نکته : شاید بد نیست بدانیم که نصب برخی دوربین های مخفی برای مصارف خانگی ممکن است به ساعت های طولانی برای فیلم برداری نیاز داشته باشد. لذا برخی از انواع دوربین ها هستند که به محض حرکت افراد اقدام به فعال شدن و ضبط فیلم خواهند کرد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

اگر در خصوص ایده هوشمندانه برای مخفی کردن دوربین مداربسته در خانه و بیرون مارک ها و یا برندهای بسیار مطلوبی را می شناسید. بسیار خوشحال خواهیم شد تا کاربران عزیز را از بخش نظرات در انزل وب راهنمایی کرده و امکانات آنها را ذکر کنید. از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید بسیار خرسندیم. مطمئنا نظرات و یا پیشنهادات شما بسیار کمک کننده خواهد بود.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 20 روش و تکنیک موثر برای بالا بردن کیفیت دوربین گوشی آیفون (iOS)
آموزش ۲۰ روش و تکنیک موثر برای بالا بردن کیفیت دوربین گوشی آیفون (iOS)
آموزش جدید 6 روش قطع صدای اسکرین شات و دوربین آيفون
آموزش جدید ۶ روش قطع صدای اسکرین شات و دوربین آیفون
آموزش قطع صدای دوربین گوشی سامسونگ
آموزش قطع صدای دوربین گوشی سامسونگ
آموزش 10 روش حل مشکل دوربین آیفون
آموزش ۱۰ روش حل مشکل دوربین آیفون

نظرات