آموزش رمزگذاری و قفل پوشه اندروید در فایل منیجر گوگل

آموزش رمزگذاری و قفل پوشه اندروید در فایل منیجر گوگل

گذاشتن قفل پوشه اندروید ?  باعث افزایش امنیت شما در گوشی تلفنی که ممکن است همیشه همراتان باشد و در دسترس دیگران نیز قرار گیرد شود. در این پست به نحوه قفل گذاری روی فایل در اندروید خواهیم پرداخت تا به حفظ امنیت فایل ها شما کمک کنیم. همراه انزل وب با آموزش رمزگذاری و قفل پوشه اندروید در فایل منیجر گوگل باشید.

آموزش کار با Safe Folder فایل منیجر برای پسورد گذاری و قفل فایل ها

How to Enable and Use Safe Folders in Google Files App

پیش از این در انزل وب به آموزش ۵ روش ساماندهی و پوشه بندی گالری، موزیک و فایل ها در اندروید و معرفی ۱۰ روش پیشرفته رمز و قفل گذاری روی گالری، تنظیمات و برنامه های اندروید پرداختیم، در پست امروز به آموزش قفل پوشه امن یا به عبارت درست تر آموزش فعال سازی Safe Folder اندروید خواهیم پرداخت.

گوگل اخیراً اعلام کرده که تصمیم به ارتقا مجدد ویژگی ها  در برنامه “Files” خود با عنوان “Safe Folders” گرفته است. پس لازم به ذکر می دانیم که اعلام کنیم، این ویژگی جدید و نو در این سرویس است و قابلیت  “Safe Folders” در نسخه بتا برنامه “Files” در دسترس است. با این حال، این شرکت قصد دارد این ویژگی را به زودی به شکل نهایی ارائه کند.

پوشه امن اندروید کجاست؟

همانطور که گفته شد امروزه امنیت فایل ها برای استفاده کنندگان موبایل های هوشمند بسیار پر اهمیت است، بعضی افراد فایل های خود را مخفی  می کنند، برخی دیگر بر روی فایل های رمز می گذارند، از طرفی برای گذاشتن پسورد روی پوشه اندروید به روش Safe Folder باید برنامه Files by Google را دانلود کرد برای این کار ابتدا، به صفحه دانلود فایل در Google Play بروید.  هنگامی که این اپ را یافتید به پایین صفحه بروید و بر روی دکمه “Join” مانند شکل زیر ضربه بزنید.

 پسورد روی پوشه اندروید

پس از انجام این کار، برنامه مزبور را در موبایل هوشمند اندروید خود نصب کنید

پوشه امن اندروید کجاست؟

اکنون برنامه را باز کنید و اجازه سیستمی را به آن بدهید.

پسورد فولدر اندروید

آموزش استفاده از Safe Folder

حال که برنامه را دانلود کردید می توانید با استفاده از روش زیر پسورد فولدر اندرویدی خود را تعیین کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

با ضربه زدن روی نماد “Files” برنامه را در موبایل یا تبلت خود راه اندازی کنید. برای دسترسی به پوشه های همگام شده در موبایل، در پایین صفحه فهرست نمایش داده شده در صفحه (مانند شکل زیر)، روی گزینه “Browse” ضربه بزنید.

آموزش استفاده از Safe Folder

در این صفحه، یک بخش به نام “Collections ” را پیدا خواهید کرد که در آن گزینه “Safe Folder” وجود دارد.

آموزش استفاده از Safe Folder

روی گزینه “Safe Folder” ضربه بزنید، در این حالت شما  می توانید یک پین ( رمز عبور) ۴ رقمی برای پوشه خود تنظیم کنید. پین مورد نظر خود را تنظیم کنید، کار تمام است. اکنون، با استفاده از ویژگی “Safe Folder”، می توانید فایل های خود را از پوشه های دیگر به راحتی بردارید و در این حالت قرار دهید تا از دسترسی سایر کاربران جلوگیری کنید.

نحوه انتقال داده ها به پوشه امن اندروید

چگونه می توانید پرونده ها و رسانه های خود را از پوشه های دیگر به “Safe Folder ” منتقل کنید؟ برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه “Files” را باز کنید و از گزینه”Browse” به پوشه مورد نظر خود بروید.

فایلی را انتخاب کنید که می خواهید به “Safe Folder” منتقل شود.

برای رفتن به حالت انتخاب فایل ها، روی فایل انتخاب شده به صورت طولانی فشار دهید.

روی دکمه سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید تا منوی پاپ آپ ظاهر شود.

 پسورد روی پوشه اندروید

در این فهرست، روی گزینه “Move to Safe Folder” ضربه بزنید تا فایل(های) خود را به بخش “Safe Folder” منتقل کنید.

خب به همین راحتی می توانید پوشه های خود را مخفی کرده یا داده های حساس خود را در این پوشه محافظت شده با استفاده از کد یا همان PIN ذخیره کنید. در صورتی که تصمیم به حذف هر پرونده ای از “پوشه امن” دارید ، نگران گم شدن آن نباشید زیرا این پرونده به محل اصلی خود باز خواهد گشت.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش گذاشتن قفل پوشه در فایل منیجر اندروید را آموزش دادیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه رمز روی فولدر اندروید توسط این فایل منیجر رسمی گوگل را با ما در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چرا پسورد اسنپ چت قبول نمیکند؟
چرا پسورد اسنپ چت قبول نمیکند؟ از این ۱۴ راه حل استفاده کنید
آموزش 6 روش پسورد گذاشتن روی هارد اکسترنال
آموزش ۶ روش پسورد گذاشتن روی هارد اکسترنال
آموزش 8 روش رمز گذاشتن روی فولدر در ویندوز 11
آموزش ۸ روش رمز گذاشتن روی فولدر در ویندوز ۱۱
پسورد اسنپ چت باید چگونه باشد؟ آموزش ساخت پسورد اسنپ چت
پسورد اسنپ چت باید چگونه باشد؟ آموزش ساخت پسورد اسنپ چت

نظرات

  • فرداد says:

    سلام، زدم جوین بشم به نسخه بتا، اما پیام داده که Beta signup in progress. it takes a few minutes. الان یک ساعتی گذشته و این پیام نرفته که اینستالش کنم. اینم بگم که الان با فیلترشکن و پاک کردن کش پلی استور اومدم برای دانلودش. راهکاری دارید آیا؟؟

  • فرداد says:

    سلام. من میخوام این اپ رو دانلود کنم و چون تو کشور ما ارائه نمیشه مجبور شدم کش پلی استورم رو پاک کنم و با فیلتر شکن برم تو پلی استور دانلودش کنم. وقتی زدم جوین نسخه بتا، نوشت: “Beta signup in progress. it takes a few minutes.”. ولی مسئله اینه که بعد از گذشت زمان نسبتا زیادی، هنوز هم همین پیام مونده. ایده ای دارید که چطور میتونم این مشکل رو حل کنم؟؟

  • ازاده says:

    من یکبار پین برایش گذاشتم ولی بعد هرکار کردم با اون پین نشد هر پین دیگه هم امتحان میکنم نمیشه.. همون سیف فولدر را میگم نمی‌دونم چه طور باید بازش کنم انگار یکی رمزش عوض کرده؟