آموزش ساخت افکت low-poly بر روی تصویر چهره در 6 قدم

آموزش ساخت افکت low-poly بر روی تصویر چهره در ۶ قدم

افتر افکت (After Effects) یکی از بهترین برنامه ها برای اجرای انیمیشن، طراحی موشن گرافیک و اعمال انواع افکت ها هست. هر چقدر که در مورد قابلیت های افترافکت اطلاعات بیشتری کسب کنید، متوجه می شوید که در چه حوزه ای میتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

در این آموزش به صورت قدم به قدم و عملی یاد میگیرید که افکت low-poly را روی تصاویر افراد اجرا کنید. احتمالا شما این افکت را در تصاویر موجود در اینترنت دیده باشید و مشتاق باشید که این کار را برای تصاویر خودتان و اطرافیانتان انجام دهید.

نرم افزارهای مورد نیاز: فوتوشاپ (به دنبال یادگیری فتوشاپ به صورت حرفه ای هستید؟)

سطح آموزش: مبتدی (رو به متوسط)

راز خوب درآمدن این افکت در استفاده از تصاویر مناسب با کیفیت خوب است و اگر در تلاش های اول نتوانستید کار خوبی طراحی کنید، ناامید نشوید و ادامه دهید. مطمئنا با تکرار مراحل تجربه و مهارت شما افزایش پیدا میکند.

قدم اول: تصویرتان را در فوتوشاپ باز کنید

ساخت افکت low-poly بر روی تصویر چهره

همانطور که گفته شد انتخاب تصویر مناسب با نورپردازی درست و با کیفیت خوب خیلی در خروجی کار تاثیر دارد پس سعی کنید از تصاویر خوب و مناسب استفاده کنید.

بعد از اینکه تصویرتان را پیدا کردید، آن را در فوتوشاپ باز کنید و سپس در بخش layers روی لایه تان دوبار کلیک کنید و ok را بزنید تا از حالت قفل خارج شود.

قدم دوم: سوژه مورد نظر را انتخاب کنید

ساخت افکت low-poly بر روی تصویر چهره

سوژه مورد نظرتان را انتخاب کنید. میتوانید این کار را با Lasso Tool انجام دهید. دقت کنید که هر چه جزئیات بیشتری را انتخاب کنید، تصویر نهایی شما زیبا تر میشود.

مراقب باشید که تا حد ممکن چیزی از تصویر زمینه انتخاب نکنید. حتی اگر شده محدوده انتخابتان را کمی از داخل تر بگیرید تا مطمئن شوید چیزی از پس زمینه انتخاب نمیشود. برای مثال من در این تصویر محدوده انتخاب را کمی داخل فلامینگو در نظر گرفته ام تا مطمئن شوم هیچ چیزی از آب و دریا انتخاب نمیشود.

قدم سوم: یک داکیومنت جدید در فوتوشاپ باز کنید

ساخت افکت low-poly بر روی تصویر چهره

وقتی که انتخاب سوژه به پایان رسید، کلید های ترکیبی Ctrl+X را بزنید و از منوی فوتوشاپ File->New را انتخاب کنید و Ok را بزنید و سپس کلید های Ctrl+V را فشار دهید تا سوژه تان را در داکیومنت جدید وارد شود.

قدم چهارم: یک مثلث درست کنید!

ساخت افکت low-poly بر روی تصویر چهره

مطمئن شوید که لایه سوژه (در اینجا فلامینگو) را انتخاب کرده اید، سپس ابزار Lasso Tool را انتخاب کنید و در یکی از بخش های فلامینگو یا سوژه خودتان یک مثلث بسازید.

قدم پنجم: فیلتر را روی مثلثی که ساخته اید اعمال کنید

ساخت افکت low-poly بر روی تصویر چهره

در حالی که مثلثی که ساخته اید در حالت انتخاب قرار دارد از منوی Filter گزینه Blur و در آنجا Average را انتخاب کنید. این فیلتر یک میانگین رنگ از منطقه ای که انتخاب کردید به دست می آورد و برای تمام ناحیه انتخاب شده آن رنگ را اعمال میکند.

بعد از اینکه کار این مثلث تمام شد، باید به سراغ مثلث دیگری بروید، فقط دقت کنید که مثلث بعدی دقیقا کنار مثلث قبلی باشد تا هیچ شکافی بین دو مثلث نباشد. وقتی انتخاب کردید دیگر نیازی نیست به منوی فیلتر ها بروید. فقط کافی است کلیدهای ترکیبی Ctrl+F را فشار دهید. با این کار آخرین فیلتر اعمال شده را دوباره تکرار میکنید.

قدم ششم: تکرار کنید!

ساخت افکت low-poly بر روی تصویر چهره

این کار را باید تکرار کنید. تکنیک low-poly سخت نیست ولی وقت گیر است. همچنین هیچ چیزی دقیق تر از مغز شما عمل نمیکند در نتیجه بهترین کار، اعمال این افکت به صورت دستی است. حتی اگر وقت گیر باشد، ارزشش را دارد!

.:تکنیک هایی که به دردتان میخورد:. 

نکته اول: شکاف ها را پر کنید

ساخت افکت low-poly بر روی تصویر چهره

اگر بین مثلث هایتان شکافی به وجود آمد، نگران نباشید! فقط کافیست یک مثلث دیگر در اطراف شکاف بکشید و مطمئن باشید که حتی اگر زوم هم بکنید قابل مشاهده نیست!

نکته دوم: در جزئیات، مثلث ها را کوچکتر کنید

ساخت افکت low-poly بر روی تصویر چهره

سعی کنید در جزئیات مثلث ها را کوچکتر انتخاب کنید، این کار به زیبایی تصویر نهایی شما کمک میکند. البته نیازی به مثلث های کوچک در کل تصویر ندارید چون علاوه بر وقت زیاد، جلوه خوبی هم به تصویر شما نمیدهد. بهتر این است که مثلث های بزرگ و کوچک را در کنار هم با یک تناسب به کار ببرید.

ساخت افکت low-poly بر روی تصویر چهره

سخن پایانی

این کار را تا وقتی که سوژه تان تکمیل نشده، ادامه دهید. در پایان به شما خسته نباشید میگوییم! شما توانستید یک افکت low-poly به صورت دستی بسازید. شاید به نظرتان استفاده از افکت های آماده در اپلیکیشن ها کار راحت تری باشد اما همیشه به خاطر داشته باشید که این روش دقیق تر و بهتر عمل میکند.

با تمرین و تکرار می توانید بهترین افکت ها را ایجاد کنید. در این زمینه می توانید از آموزش های آنلاین استفاده کنید.سایت زیکو یکی از ناب ترین وب سایت های آموزش آنلاین است که دوره های مقدماتی تا پیشرفته آموزش های گرافیکی  را در اختیار علاقه مندان به این هنر پولساز قرار می دهد.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات