آنالیز هشتگ مناسب و دیدن آمار بیشترین ترند هشتگ در توییتر

آموزش آنالیز هشتگ مناسب و دیدن آمار بیشترین ترند هشتگ در توییتر

توییتر نیز یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار است که حدودا ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در سرتاسر دنیا دارد. هرکدام از شبکه های اجتماعی قوانین و مقررات و همچنین نکاتی را برای استفاده بهینه و بهتر از شبکه اجتماعی خود دارند، در این پست به آموزش آنالیز هشتگ مناسب و دیدن آمار بیشترین ترند هشتگ در توییتر ? خواهیم پرداخت.

تحلیل و انتخاب هشتگ در توییتر و دیدن بالاترین و داغ ترین هشتگ ها جهان

Twitter Hashtags: How To Find and Use the Right Trending Hashtags

آیا از هشتگ استفاده می کنید تا حداکثر میزان قرار گرفتن در معرض مارک یا حساب توییتر مشتری خود را دریافت کنید؟ اگر از هشتگ استفاده نمی کنید ، محتوای شما در دریایی از توییت ها فرو می رود. از طرف دیگر ، اگر بیش از حد از هشتگ استفاده می کنید ، پیام شما ارزش خود را از دست می دهد. در این راهنما یاد می گیرید چگونه هشتگ های مناسب را در توییتر پیدا کنید و از آنها استفاده کنید که به مخاطب مشتری شما مربوط باشد. ما امروز آنالیز هشتگ مناسب و دیدن آمار بیشترین ترند هشتگ در توییتر را به شما آموزش می دهیم. بد نیست برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب مناسب ترین هشتگ های محبوب فارسی مطلب مورد نظر را مطالعه نمایید.

هشتگ چیست؟

هشتگ ها از سال ۲۰۰۷ در توییتر ایجاد شده اند، اما امروزه در سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام و همچنین کمپین های تلویزیونی و ویدئویی مورد استفاده قرار می گیرند. هشتگ شامل دو قسمت است: نماد هش یا # که در ایالات متحده گاهی اوقات به آن نماد پوند (Pound) می گویند بلافاصله با یک کلمه کلیدی یا عبارت همراه است. به عنوان مثال قرار دادن نماد # در مقابل کلمات “World Cup” (بدون فاصله) باعث می شود آن هشتگ شود: CorldCup#. هشتگ برای توییت های توییتر یک مکمل بسیار مناسب است.

چرا از هشتگ استفاده کنیم؟

هشتگ ها یک روش مفید برای گروه بندی و طبقه بندی توییت ها است و به کاربران کمک می کند تا موضوعات مورد علاقه خود را دنبال کنند. هر کسی که به دنبال یک موضوع خاص است، می تواند بلافاصله توییت های مربوطه را پیدا کند به جای اینکه مجبور شود از طریق فید توییتر، دنبال توییت های مورد علاقه خود بگردد.

تحقیقات توییتر نشان داد که توییت های دارای هشتگ میزان جذابیت را برای افراد و مارک ها افزایش می دهند و ای میزان جذابیت شامل کلیک ها ، بازتوییت ها (retweet) ، موارد دلخواه و پاسخ ها می شود. توییت های دارای هشتگ می توانند میزان جذابیت را برای افراد تقریباً ۱۰۰٪ (۲x) و برای مارک ها ۵۰٪ (۱.۵x) افزایش دهند. بنابراین باید از هشتگ برای کمک به مردم در کشف و تعامل با محتوای شما استفاده کنید. استفاده از هشتگ های داغ توییتر و هشتگ های معروف توییتر باعث افزایش بازدید توییت شما می شود.

آنالیز هشتگ توییتر با دانستن اینکه چه زمانی باید از هشتگ در توییتر استفاده کنیم؟

هر زمان به موضوع خاصی اشاره می کنید می توانید از هشتگ استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از هشتگ برای موارد زیر استفاده کنید:

مناسبت ها

مکان ها: London#

مضامین: ThursdayThoughts#

اشیا: computers#

افعال: writing#

اصطلاحات صنعت: photography#

همچنین هشتگ هایی را می توانید برای چت های توییتر استفاده کنید. به عنوان مثال QChat ، #SEMRushChat#.

چه زمانی نباید از هشتگ در توییتر استفاده کنیم؟

اگر می خواهید  از توییتر برای بالا بردن بازدید کنندگان سایت خود استفاده کنید ،از هشتگ در تبلیغات خود استفاده نکنید. در توییتر  تبلیغاتی که بدون # یا  @ هستند، ۲۳ درصد کلیک بیشتر دارند. با کمال تعجب بهترین عمل آنها می گوید:

از # یا  @ در توییت خود پرهیز کنید. اگر از # یا @ در توییت تبلیغاتی خود استفاده کنید مخاطبانتان روی تبلیغ شما کلیک نمی کنند.

نحوه استفاده از هشتگ در توییتر

سه دستورالعمل طلایی استفاده از هشتگ در توییتر عبارتند از:

  • شما می توانید در هر کجای توییت خود از یک یا چند هشتگ استفاده کنید. توییتر توصیه می کند که بیش از دو هشتگ در هر توییت استفاده نکنید، اما شما می توانید از هر تعداد هشتگ مورد نظر خود استفاده کنید.
  • از جای خالی در هشتگ استفاده نکنید.
  • از علائم نگارشی در یک هشتگ استفاده نکنید. به عنوان مثال It’sComingHome# کار نمی کند، اگرچه از نظر دستوری درست است. به جای آن از ItsComingHome# استفاده کنید.

چگونه هشتگ های محبوب توییتر را پیدا کنیم؟

اگر کسی در جستجوی هشتگی که شما از آن استفاده می کنید نباشد، هیچ کاربردی در استفاده از هشتگ نخواهد داشت. برای کمک به شما در یافتن هشتگ های محبوب و پرطرفدار برای توییت های خود از ابزارهای مناسب که در ادامه معرفی میکنیم استفاده کنید. همچنین می توانید آموزش گام به گام تصویری کار با توییتر(بخش اول) و  (بخش دوم) را در انزل وب مطالعه کنید. آمار توییت خود را با استفاده کردن از هشتگ در توییتر افزایش دهید.

چگونه ترند های جهانی امروز توییتر را ببینیم؟ در خود توییتر!

اولین مکان برای بررسی هشتگ های پرطرفدار خود توییتر است. در نوار کناری سمت چپ در زیر نمایه خود یک لیست شخصی از ۱۰ ترند برتر پیدا خواهید کرد:

آموزش آنالیز هشتگ مناسب و دیدن آمار بیشترین ترند هشتگ در توییتر

توجه: برخی از این گزینه ها بیشتر موضوع هستند تا هشتگ.

گزینه هایی که در این صفحه آمده اند براساس موقعیت شما و افرادی که دنبال می کنید و متناسب با شما هستند:

تحلیل و انتخاب هشتگ در توییتر و دیدن بالاترین و داغ ترین هشتگ ها جهان

اگر آنچه را مشاهده می کنید دوست ندارید می توانید بر روی “Change” کلیک کنید تا مکان دیگری را انتخاب کنید :

هشتگ توییتر

نکته: نسخه تلفن همراه توییتر با ۵ گزینه برتر شروع می شود:

هشتگ های توییتر

اما می توانید بر روی “Show more” ضربه بزنید تا لیستی از ۲۰ هشتگ برتر را نشان دهد:

هشتگ برای توییتر

Hashtagify

Hashtagify ابزاری درخشان برای یافتن هشتگ های دارای گرایش و محبوبیت و رکوردار است. hashtagify اجازه می دهد تا شما به کشف بهترین هشتگ ها برای رسیدن به مخاطبان خود برسید. هشتگی را که می خواهید از آن استفاده کنید وارد کنید. به عنوان مثال ، بیایید با WorldCup# شروع کنیم:

آنالیز هشتگ توییتر

و نتایج را برای موارد زیر مشاهده خواهید کرد:

Popularity = 79.5%

Recent Popularity = 83.8%

Month Trend = +31%

Week Trend = -3%

در زیر این نتایج پیشنهاد هایی برای هشتگ های مرتبط وجود دارد:

آمار هشتگ توییتر

به دنبال popularity trend برای چند هفته گذشته بروید:

ترند هشتگ توییتر

Hashtagify همچنین شما را از بهترین و تأثیرگذارترین هشتگ خود خبردار می کند:

بیشترین هشتگ توییتر

Trendsmap

Trendsmap آخرین هشتگ های توییتر را در هر جای دنیا به شما نشان می دهد. روی یک کلمه یا هشتگ روی نقشه کلیک کنید و شما نتایج آن مکان را خواهید دید. به عنوان مثال با کلیک بر روی کلمه “Rescue” در کانادا، گزینه های نجات غار قهرمانانه تایلند نمایش داده می شود:

تحلیل هشتگ توییتر

نقشه را به انگلستان منتقل کنید و بر روی CorldCup# کلیک کنید تا آخرین توییت های محبوب در مورد جام جهانی فوتبال که در روسیه برگزار می شود را ببینید:

بالاترین هشتگ توییتر

با استفاده از Trendsmap می توانید ببینید که مکان های مختلف چگونه به توییت های مختلف واکنش نشان می دهند. با داشتن این داده های می توانید پیام هایی را ایجاد کنید که توسط مخاطب مورد نظر کشف می شوند.

RiteTag

RiteTag یکی دیگر از ابزارهای عالی برای بررسی هشتگ های پرطرفدار و محبوب است. به عنوان مثال وقتی اصطلاح “social media” را وارد می کنید ، RiteTag دو لیست تولید می کند.

برای نتایج هشتگ های فوری، از هشتگ هایی با رنگ سبز استفاده می کند:

رکورد هشتگ توییتر

برای نتایج محبوب طولانی مدت از هشتگ های آبی رنگ استفاده می کنید تا توییت های تان تا مدت های زیادی دیده شوند :

هشتگ های داغ توییتر

همچنین هشتگ هایی که نباید استفاده شود زیرا افراد کمی آنها را دنبال می کنند:

هشتگ های معروف توییتر

و اگر تصاویر را دوست دارید ، یک نقشه کلمه ای از ارتباطات و آمار در مورد هشتگ انتخابی وجود دارد:

هشتگ برای توییت توییتر

با استفاده از RiteTag ، تصویر کاملی برای هر هشتگ به دست می آورید. یافتن هشتگ های پرطرفدار و محبوب یک چیز است اما این بدان معنی نیست که مجبور به استفاده از آنها هستید.

بالاترین هشتگ و بیشترین هشتگ توییتر کدام اند؟

مطالعات نشان داده است که توییت هایی که شامل هشتگ هستند ، ۳۳٪ بیشتر از آنهایی که فاقد آنها هستند ، بازتوییت می شوند. اما کدام هشتگ های خاص به احتمال زیاد به شما کمک می کند؟

طبق تحقیقات انجام شده توسط Hubspot، هشتگ های پر کاربرد و پرطرفدار عمومی هستند و در بیشتر مارک ها قابل استفاده هستند. آنها عبارتند از:

competition#

influencer#

influencermarketing#

fridayfeeling#

MondayMotivation#

tbt#

wcw#

thursdaythoughts#

traveltuesday#

blessed#

goals#

vegan#

fitness#

science#

fintech#

هنگام تصمیم گیری که هشتگ‌ها را در پست های خود بگنجانید قانون مربوط بودن را بخاطر بسپارید. آیا مخاطبان شما از ارسال موضوع شما بر اساس این هشتگ استقبال می کنند؟ این مورد همچنین در مورد هشتگ هایی که از محبوبیت بالایی برخوردارند استفاده می شود.

چگونه می توان ارتباط هشتگ های توییت های خود را بررسی کرد؟

هشتگ فارسی برای توییتر

به عنوان مثال اگر می خواهید از هشتگ پرطرفدار مانند WorldCup# استفاده کنید  اما پیام و پیوند احتمالی شما هیچ ارتباطی با جام جهانی فیفا ندارد ، پس شما توجه و مخاطب اشتباهی را به دست آورده اید. حتی بدتر اگر افراد به اندازه کافی شکایت کنند ممکن است توییتر حساب شما را مسدود کند. خلاصه اینکه هشتگ های شما باید به مطالبی که ارسال می کنید مرتبط باشند. تحلیل هشتگ نیز در توییتر دارای اهمیت زیادی است.

در اینجا سه روش برای اطمینان از موفقیت در آزمون ربط وجود دارد:

تعریف هشتگ های موجود را بررسی کنید

اگر با هشتگی روبرو شدید اما خیلی مطمئن نیستید که معنی چیست و آیا با برند مشتری شما مرتبط است، شما می توانید تعریف هشتگ مورد نظر را در TagDef بررسی کنید. به عنوان مثال contentmarketing# را وارد کنید و تعریف زیر را مشاهده خواهید کرد:

ترند توییتر امروز

بررسی کنید که فرد تأثیر گذار  در تویتتر از چه هشتگ هایی استفاده می کنند

اگر میخواهید از میزان تاثیرگذاری هشتگ مدنظر خود مطمئن شوید بهتر است هشتگ در نوار جستجو تویتتر سرچ و سپس ببینید افراد و پیج های مهم در این زمینه از چه هشتگ های مرتبطی استفاده میکنند و به چه میزان هشتگ شما اعتبار و طرفدار دارد در مثال زیر با عبارت #videomarketing سرچ و صفحه متانسب با آن نمایش داده می شود:

ترند توییتر امروز

و در پایان نتیجه:

بررسی کنید که فرد تأثیر گذار  در تویتتر از چه هشتگ هایی استفاده می کنند

ایجاد هشتگ شخصی

اگر با نام تجاری جدیدی کار می کنید ، ممکن است بخواهید یک هشتگ منحصر به فرد ایجاد کنید که بتوانید در کمپین های خاص یا مارک های بلند مدت از آن استفاده کنید. به عنوان مثال شعار JustDoIt# مترادف با نام تجاری ورزشی نایک است.

ایجاد یک هشتگ جذاب یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند است، اما به یاد داشته باشید که این سه مرحله را دنبال کنید:

وجود آن را بررسی کنید. برای اطمینان از اینکه هشتگ جدید پیشنهادی شما قبلاً وجود نداشته یا قبلاً به صورت منفی استفاده نشده است، در توییتر جستجوی کاملی انجام دهید.

طول را در نظر بگیرید. یک هشتگ باید کوتاه و به یادماندنی باشد. ایجاد یک هشتگ از یک عبارت طولانی نتایج مطلوبی را به همراه ندارد و احتمال غلط نوشتن آن بیشتر است. سه کلمه یا کمتر باید برای انتقال پیام شما کافی باشد.

از حروف بزرگ استفاده کنید. هشتگ های توییتر به حروف کوچک و بزرگ حساس نیستند، اما استفاده از حروف بزرگ باعث خوانایی بیشتر هشتگ شما می شود. به طور مثال socialmediamarketing# و SocialMediaMarketing# را مقایسه کنید.

نظر و پیشنهادات شما؟

خب سعی کردیم به موارد مهم و کلی مرتبط با استفاده از هشتگ در توییتر و اینکه چگونه آنها را آنالیز کنیم بپردازیم، در پایان اگر شما نیز تجربه و نکته ای در زمینه هشتگ برای توییت توییتر کسب کردید خوشحال میشویم آن را با ما و دیگران در بخش نطرات به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش ترفند ها و نکات مهم هشتگ زدن در توییتر
آموزش ترفند ها و نکات مهم هشتگ زدن در توییتر
حل مشکل کار نکردن هشتگ در اینستاگرام
آموزش ۸ روش حل مشکل کار نکردن هشتگ در اینستاگرام
10 سایت برتر
معرفی بهترین سایت های TOP 10 در زمینه های گوناگون

نظرات

  • خورشیدی says:

    سلام ممنون از سایت خوبتون عجب نسل جالبی شده ما قدیما هر کاری که داشتیم باید کلی دنبال طرف میگشتیم تا پیداش کنیم مثلا برا لوله بازکنی برچسب های در و دیوار رو زیر و رومیکردیم اما الان طرف برای بازکردن چاه خونش هم اینترنتی درخواست میده مخصوصا توی این کرونا که بیرون رفتن از خونه مکافاتیه..