آموزش 10 روش حل مشکل صدا در دیسکورد (Discord)

آموزش ۱۰ روش حل مشکل صدا در دیسکورد (Discord)

نرم افزار دیسکورد (Discord) کاربران زیادی دارد که از آن بهره می برند. در برخی از مواقع ممکن است در هنگام استفاده از این برنامه دچار مشکل صدا ? شوید. امروز در انزل وب راه های حل مشکل صدا در دیسکورد را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه رفع مشکل قطع شدن و نداشتن صدا در دیسکورد

How to Fix Audio Problems in Discord

ما قبلا در انزل وب روش نصب و نحوه کار با برنامه دیسکورد به صورت تصویری به همراه لیست سرور های ایران را به شما معرفی کرده ایم. دیسکورد یک برنامه VoIP است که به شدت توسط گیمر ها و حتی افراد غیر گیمر هم مورد استفاده قرار می گیرد. مشکلات صدا در برنامه آزاد دهنده می باشند. ب طور مثال ممکن است شما صدای سایر افراد را بشنوید اما آن ها صدای شما را نشنود. اکثر مشکلات را می توان در عرض چند دقیقه با یکی از روش های زیر رفع کرد.

رفع مشکل صدا در دیسکورد با بررسی وضعیت سرور Discord

برای این که مطمئن شوید مشکلی در سرور های دیسکورد به وجود نیامده است، بهتر است ابتدا به سایت بررسی وضعیت سرور Discord رفته تا بررسی کنید که مشکلی در سرور وجود نداشته باشد. در صورت وجود مشکل در سرور، تنها راه موجود صبر کردن تا رفع مشکل است.

بررسی Mute نبودن در زمان قطع صدا در دیسکورد

شاید ساده به نظر به رسد اما گاهی Mute کردن ناخواسته ممکن است ایجاد کننده مشکل شما باشد. همچنین جهت اطمینان بهتر است یکبار صدا را Mute کرده و مجدد آن را فعال کنید.

بهتر است برای اطمینان بیشتر در تنظیمات صدای ویندوز نیز این موضوع را بررسی کنید.

بررسی Mute نبودن در زمان قطع صدا در دیسکورد

روش حل مشکل صدا در دیسکورد

گاهی اوقات مکن است سخت افزار شما با Subsystem دیسکورد سازگار نباشد. تنها راه رفع این مشکل بازگشت به سیستم قدیمی برنامه است. برای این کار بعد از باز کردن دیسکورد، روی آیکن User Settings یا همان چرخدنده کلیک کنید.

روش حل مشکل صدا در دیسکورد

وارد بخش Audio & Video شده و گزینه Use Legacy Audio Subsystem را فعال کنید.

روش حل مشکل صدا در دیسکورد

در پیام نمایش داده شده روی Okay کلیک کنید.

روش حل مشکل صدا در دیسکورد

حال از تنظیمات خارج شوید.

روش حل مشکل صدا در دیسکورد

اکنون باید مشکل شما رفع شده باشد.

رفع مشکل صدا در Discord با انتخاب به عنوان دستگاه ارتباطی پیشفرض

در تسکبار ویندوز روی آیکن صدا راست کلیک کرده و Playback Devices را انتخاب کنید.

رفع مشکل صدا در discord با انتخاب به عنوان دستگاه ارتباطی پیشفرض

روی دستگاه صوتی مورد استفاده (میکروفون، بلندگو یا هدفون) راست کلیک کرده و Set as Default Device را بزنید. مجدد همین کار را انجام داده و این بار Set as Default Communication Device را بزنید.

رفع مشکل صدا در discord با انتخاب به عنوان دستگاه ارتباطی پیشفرض

قابل ذکر است که اگر دستگاه مورد نظر شما در لیست نبود، در جای خالی پنجره راست کلیک کرده و گزینه های View Disabled Devices و View Disconnected Devices را فعال کنید. سپس روی دستگاه مشاهده شده راست کلیک کرده و Enable را بزنید. در نهایت مراحل قبلی ذکر شده را روی دستگاه انجام دهید.

Apply و سپس Ok را بزنید.

انتخاب ورودی و خروجی مناسب صدا

دیسکورد را باز کرده و روی آیکن User Settings یا همان چرخدنده کلیک کنید.

انتخاب ورودی و خروجی مناسب صدا

به بخش Audio & Video بروید. حال باید در سمت راست پنجره گزینه های Output و Input را ببینید. روی منوی کشویی کنار آن ها کلیک کرده و میکروفون و اسپیکر مورد استفاده خود را انتخاب کنید. اگر از نام دستگاه خود مطمئن نیستید، گزینه های موجود را انتخاب کرده و بررسی کنید که آیا مشکل رفع شده است یا نه؟

انتخاب ورودی و خروجی مناسب صدا

رفع مشکل صدای دیسکورد با Refresh کردن دیسکورد

همچنین ممکن است که مشکل در خود برنامه دیسکورد باشد. مشکلات معمولا پس از گزارش کاربران در آپدیت های منتشر شده رفع می شوند. بنابراین به سادگی دکمه های CTRL+R را فشار داده یا برنامه را بسته و باز کنید تا آپدیت ها اعمال شوند.

علت قطع شدن صدا دیسکورد چیست؟ استفاده از نسخه وب

اگر همچنان در استفاده از برنامه مشکل داشتید، بهتر است نسخه وب را هم تست کنید. به این شکل اگر مشکل از خود برنامه باشد، تا زمان رفع مشکل می توانید از این نسخه استفاده کنید. برای این کار به سادگی به سایت discordapp.com رفته و وارد اکانت خود شوید.

تغییر Region سرور برای حل مشکل نیامدن صدا در دیسکورد

در موارد خاصی نیز با تغییر منطقه سرور می توان مشکل را بلافاصله رفع کرد. برای تست این راه حل در برنامه روی server کلیک کنید. سپس Overview را زده و روی Server Region کلیک کنید.

تغییر Region سرور برای حل مشکل نیامدن صدا در دیسکورد

منطقه خود را تغییر داده و روی Save Changes برای اعمال تغییرات کلیک کنید.

آپدیت کردن درایور ها

آپدیت بودن درایور ها تاثیر زیادی در استفاده صحیح از سیستم صوتی شما و کارکرد صحیح دیسکورد دارد. پس بهتر است درایور های خود را نیز به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید.

نصب مجدد برنامه

در پایان اگر هیچ کدام از راه ها موثر نبود، ممکن است نیاز باشد تا برنامه دیسکورد را به طور کامل از سیستم خود حذف کرده و مجدد اقدام به نصب آخرین نسخه آن کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های رفع مشکل صدا نداشتن در دیسکورد را به شما معرفی کردیم. مشکل شما با کدام روش رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه تنظیمات صدا در دیسکورد را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش نحوه فیلم دیدن در دیسکورد با دوستان
آموزش نحوه فیلم دیدن در دیسکورد با دوستان
آموزش 5 روش رفع ارور Installation has failed دیسکورد
آموزش ۵ روش رفع ارور Installation has failed دیسکورد
آموزش کامل 6 روش پخش موزیک در دیسکورد (Discord)
آموزش کامل ۶ روش پخش موزیک در دیسکورد (Discord)
آموزش لایو استریم در دیسکورد (Discord) کامپیوتر و گوشی
آموزش لایو استریم در دیسکورد (Discord) کامپیوتر و گوشی

نظرات

  • شایان says:

    ببخشید من وقتی استریم میکنم تو دیسکورد صدای لپتابم برای بقیه نمیره

  • حسین says:

    سلام من مشکل صدا دارم تو دیسکورد پی سی همه این روش هایی که گفتید هم امتحان کردم نشد اونم اینه صدای من تیکه تیکه واسه بقیه میره و اصن قابل فهم نیس بقیه هم میگن صدات تیکه تیکه میاد انگار ۱ ثانیه میره ۱ ثانیه قط میشه و دوباره. البته این مشکل تو دیسکورد موبایلم نیس فقط تو پی سیه لطفا کمک کنید پدرمو در آورده

  • هیوا says:

    سلام و درود مشکل من در دیسکورد این هستش که وقتی تو سرورها یا بعضی از گروهها جوین میشم میگه you dont have webhook permissons in any server you are in بعد میگه از ادمین سرور بخواهید به شما اجازه بده من نمیدونم از کجا باید از ادمین سرورها بخوام اجازه بدن ممنون میشم راهنمایی کنید

  • Amirzed says:

    سلام چیکار کنم تا توی گوشی نوتیفیکیشن های دیسکورد وقتی خارج از برنامش هستم برام بیاد؟ (مثل تلگرام)

  • kiarash says:

    من وقتی که دارم با افراد صحبت میکنم صددای اونها نمیاد ولی صدای خود دیسکورد خوبه

  • Mohammad says:

    سلام مشکل من اینه که وقتی دیسکورد بازه ، میزنم تو بازی ، صدای بازی کم میاد ، خیلی کم میاد ، چیکار کنم درست شه؟