چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟

چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟

اکسپلور اینستاگرام یا Explore یکی از بهترین راه‌هایی است که برای برندسازی پیش روی ما قرار دارد. اگر بخواهیم برندسازی را خیلی کوتاه و خلاصه تعریف کنیم، باید بگوییم که برندسازی به معنای معروف شدن و نزد همه شناخته شدن است. حال اگر کسی می‌خواهد برندسازی کند و کاری کند که کسب و کار او را همه بشناسند باید چه کاری انجام دهد؟ قطعاً یکی از بهترین کارها ورود به شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام است.

ورود به اکسپلور اینستاگرام یکی از بهترین مسیرهایی است که ما را به هدفمان که برندسازی است می‌رساند. مثلاً اگر کسی در زمینه پوشاک مردانه کار می‌کند و بخواهد در گوگل برندسازی کند، باید کاری کند که وقتی کسی در گوگل کلمه پوشاک مردانه را جستجو می‌کند، وب‌سایت مربوط به کسب و کار او در صفحه اول نتایج جستجو و ترجیحاً در بین لینک‌های اول باشد.

ممکن است بگویید که قرار گرفتن در بین لینک‌های اول گوگل کار آسانی نیست. پاسخ ما هم تأیید صحبت شما است. کار آسانی نیست ولی با تلاش و انجام اقداماتی که خود گوگل به ما گفته است، این مسئله امکان‌پذیر است. حال اگر کسی بخواهد در اینستاگرام برندسازی کند، باید کاری کند که وقتی افراد دکمه شبیه به ذره‌بین را در نوار پایینی اینستاگرام می‌زند پست‌ها و محتوای او در اکسپلور مشاهده شود.

در این مقاله قصد داریم در مورد اکسپلور اینستاگرام صحبت کنیم و بگوییم که ورود به این بخش چه مزایا و محاسنی دارد و اصلاً چگونه میشود به این بخش از اینستاگرام برویم؟ در صورتی که تمایل دارید در اینستاگرام برندسازی کنید و می‌خواهید به اکسپلور راه پیدا کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

اکسپلور اینستاگرام چیست

صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

وقتی روی آیکون دارای شکل ذره بین در نوار پایینی اینستاگرام بزنید، یک سری تصویر و ویدیو مشاهده می‌کنید. حال اگر هر کاربر روی این علامت بزند مشاهده خواهد کرد که پست‌ها و ویدیوهایی که نشان داده می‌شود، با کاربران دیگر متفاوت است. به بیان دیگر این بخش برای کاربران مختلف یکسان و شبیه نیست. حال سوال پیش می‌آید که محتوای این صفحه بر اساس چه معیارهایی برای کاربران مختلف چیده می‎شود؟ در ادامه به این موضوع اشاره شده است:

  • افرادی که دنبال می‌کنید
  • پست‌هایی که معمولاً می‌پسندید
  • حساب‌هایی مشابه حساب‌هایی که تاکنون دنبال کرده‌‎اید
  • پست‌های دارای انگیجمنت یا Engagement بالا

حال اگر کسی در زمینه پوشاک مردانه کار کند، باید کار کند که آن دسته از کاربران اینستاگرام که به پوشاک علاقه دارند و پست‌های مربوط به آن را می‌پسندند، او را در صفحه اکسپلور خود ببینند. اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، می‌توان گفت محتوای صفحه اینستاگرام به علاقه کاربران و کسانی که دنبال می‌کنند بستگی دارد. کاربر به هر موضوعی که علاقه داشته باشد، اینستاگرام صفحه اکسپلور را برای او پر از محتوای مربوط به موضوع دلخواهش خواهد کرد.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و از سوی دیگر نیمی از کاربران اینستاگرام حداقل ماهی یک بار وارد صفحه اکسپلور خود می‌شوند. با این حساب حداقل ۵۰۰ میلیون کاربر حداقل ماهی یکبار صفحه اکسپلور اینستاگرام را مشاهده می‌کنند.

اینستاگرام همیشه به فکر راحتی کاربران خود بوده و تلاش کرده است کاری کند که کاربران بتوانند خیلی راحت محتوای مورد علاقه خود را در صفحه اکسپلور اینستاگرام مشاهده کنند. اگر در نوار پایینی اینستاگرام روی آیکون ذره بین بزنید، وارد صفحه اکسپلور می‌شوید. در این صفحه یک نوار بالایی قرار دارد که روی آن IGTV، خرید و غیره نوشته شده است. ابتدا قصد داریم که این دو مورد یعنی IGTV و Shop یا خرید را بررسی کنیم:

IGTV

این بخش مربوط به ویدیوهای طولانی است که زمان آن‌ها بیش از یک دقیقه است. اینستاگرام آن دسته از ویدیوهای IGTV را در این بخش قرار می‌دهد که احساس کند صاحب حساب به آن علاقه دارد.

Shop یا خرید

در این صفحه پست‌هایی دیده می‌شود که امکان خرید از آن‌ها وجود دارد. اینستاگرام دارای قابلیت فروشگاهی است و برندها می‌توانند از این قابلیت برای فروش محصولات و مصرف کنندگان برای خرید محصولات مورد علاقه خودشان استفاده کنند.

همان طور که پیش از این گفتیم در این صفحه به جز خرید و IGTV موضوعات دیگری هم وجود دارد و این موضوعات هم شخصی‌سازی‌شده هستند؛ به این معنا که این بخش‌ها برای هر کاربر متفاوت است. با زدن روی هر بخش پست‌های جالبی که در مورد آن مبحث وجود دارد را مشاهده خواهید کرد.

تا به اینجای کا با صفحه اکسپلور اینستاگرام و محتوای آن آشنا شدیم و اکنون نوبت آن رسیده است که ببینیم اصلاً چرا باید به این صفحه برویم؟ مگر ورود به صفحه اکسپلور چه مزایایی دارد؟

رفتن به صفحه اکسپلور اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

اینستاگرام در مورد صفحه اکسپلور و خصوصیات آن اعلام کرده است:

مهم‌ترین عاملی که در مرتب کردن تصاویر و ویدیوهای موجود در صفحه اکسپلور اینستاگرام تأثیر دارد، علاقه کاربران است. هر کاربر بسته به علاقه خودش محتوای گوناگونی در صفحه اکسپلور مشاهده می‌کند. تصاویر و ویدیوها بر اساس تعاملی که با حساب‌های مختلف دارید مرتب می‌شوند. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که زمان انتشار پست هم روی قرار گرفتن آن پست در صفحه اکسپلور اینستاگرام تأثیر دارد. اینستاگرام همیشه تلاش کرده است که صفحه اکسپلور را بهینه‌سازی کند تا محتوای موجود به بهترین شکل در اختیار هر کاربر قرار گیرد و به او نشان داده شود.

اولین مزیتی که ورود به صفحه اکسپلور دارد این است که کاربران بیشتری محتوا و پست‌های شما را می‌بینند و در صورتی که این محتوا مورد علاقه آن‌ها باشد قطعاً شما را دنبال خواهند کرد. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین مزایای ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام اشاره شده است:

  • قطعاً پستی که وارد صفحه اکسپلور می‌شود، توسط افراد بیشتری دیده می‌شود و احتمال لایک و کامنت گذاشتن برای آن بیشتر خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد که با تعامل یا Engagement یک پست با ورود به صفحه اکسپلور خیلی بیشتر می‌شود. کاربران زیادی در این صفحه وجود دارد و در نتیجه کاربران زیادی می‌توانند به محتوای شما واکنش نشان دهند.
  • دومین مزیت این است با ورود به این صفحه کاربران بیشتری محتوای شما را می‌بینند و با برند شما آشنا می‌شوند و به همین خاطر است که ورود به صفحه اکسپلور برای برندسازی خیلی اهمیت دارد. در حال حاضر اینستاگرام بیش از ۵۰ میلیون نفر کاربر ایرانی دارد و اگر کسی هوشیار باشد می‌تواند در این فضا یک برند مشهور و پردرآمد برای خودش بسازد.
  • دنبال کنندگان شما چندین برابر خواهد شد؛ زیرا مسلماً کاربرانی هستند که پس از مشاهده محتوای شما از آن لذت خواهند برد و تمایل دارند که شما را دنبال کنند. بنابراین هنر تولید محتوا در اینستاگرام هم خیلی در جذب مخاطب اهمیت و تأثیر دارد. در ادامه در این زمینه مفصل‌تر صحبت خواهیم کرد.
  • یکی از مزایای دیگر ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام این است که اگر یک دکمه درخواست اقدام یا CTA در پست خود قرار داده باشید، کاربران بیشتری به درخواست شما پاسخ می‌دهند و در نتیجه نرخ تبدیل شما هم خیلی بیشتر می‌شود. حال فرض کنید که یک صفحه فروشگاهی در اینستاگرام خود داشته باشید، چه اتفاقی می‌افتد؟ قطعاً اگر محصولتان کیفیت و فیمت مناسبی داشته باشد، به سرعت فروش خواهد رفت.

حال که مزایای ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام را بیان کردیم، می‌توان به راحتی فهمید که ورود به این صفحه برای یک کسب و کار چقدر اهمیت دارد و تا چه حد می‌تواند در رسیدن شما به موفقیت تأثیر داشته باشد. به همین خاطر است که همیشه روی ورود به صفحه اکسپلور تأکید شده است.

چگونه به صفحه اکسپلور اینستاگرام برویم؟

اگر قصد داریم در اینستاگرام به موفقیت برسید لازم است خودتان را با الگوریتم اینستاگرام هماهنگ کنید. همیار آکادمی که یکی از مراکز تخصصی در زمینه آموزش اینستاگرام محسوب می‌شود مقالات خوبی دارد که با مطالعه این مقالات می‌توانید عملکرد موفقی در این رسانه اجتماعی داشته باشید.

در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که در صورت رعایت این نکات می‌توانید به صفحه اکسپلور اینستاگرام بروید:

به زمان انتشار پست‌های خود اهمیت بدهید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که به شما کمک می‌کند به صفحه اکسپلور اینستاگرام بروید این است که ببینید مخاطبان شما بیشتر در چه ساعاتی از روز آنلاین هستند، باید پست‌های خودتان را در همین ساعات منتشر کنید تا مخاطبان شما بتوانند ببینند و از این طریق میزان بازدید از پست‌های شما بالا برود.

تعداد بازدید از پست‌ها خیلی در ورود به صفحه اکسپلور اهمیت دارد. بنابراین باید با ابزارهای مختلف بهترین زمان برای انتشار پست‌ها را پیدا کنید. همیار آکادمی هم مقاله خوبی در این زمینه دارد که با مطالعه آن می‌توانید بفهمید که بهترین زمان برای انتشار پست‌ها چه زمانی است.

به تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت بدهید

شاید مهم‌ترین نکته‌ای که باعث می‌شود محتوای شما به صفحه اکسپلور برود و مورد بازدید میلیون‌ها کاربر قرار بگیرد، محتوایی است که منتشر می‌کند. اگر بتوانید در اینستاگرام محتوای باکیفیت و باب میل مخاطب تولید کنید، قطعاً مخاطب هم با تعامل و بازدیدهای خودش کاری می‌کند که این محتوا به صفحه اکسپلور برود.

همیار آکادمی یک مقاله عالی دارد که در آن روش تولید محتوای باکیفیت برای اینستاگرام را به خوبی توضیح داده است. در صورتی که تمایل دارید این مقاله ارزشمند را مطالعه کنید، کافی است به تولید محتوا در اینستاگرام مراجعه کنید. مسلماً پس از مطالعه این مقاله خواهید دانست که برای موفقیت در این رسانه اجتماعی باید چه خط مشی‌ای را اتخاذ و دنبال کنید.

در عصر کسب و کارهای اینترنتی، آن دسته از بیزنس‌هایی موفق می‌شوند که بتوانند محتواهای ارزشمند و جذاب تولید کنند. باید از تمامی روش‌های موجود استفاده کنید تا بتوانید مخاطبان را به سمت خودتان بکشید. البته محتوا انواعی دارد که عبارت است از:

  • متنی
  • صوتی
  • ویدیویی
  • تصویری

آن کسب و کاری موفق می‌شود که بتواند هر چهار نوع محتوای بالا را در جایگاه خود و به بهترین شکل ممکن به کار ببرد.

از تجزیه و تحلیل‌ها غافل نشوید

خوشبختانه اینستاگرام به نیاز مخاطبان خودش توجه دارد و می‌داند کسانی که حساب کاربری تجاری در این شبکه اجتماعی دارند باید بدانند که در صفحه آن‌ها چه می‌گذرد، مخاطبانشان چه کسانی هستند و در مورد برند آن‌ها چه احساسی دارند. اینستاگرام ابزاری به نام Insights دارد که اطلاعات خوبی را با شما در میان می‌گذارد. از طرفی ابزارهای دیگری هم هست که اطلاعات و آنالیزهای جامع‌تر و کامل‌تری در اختیار شما قرار می‌دهند و از جمله این ابزارها می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  • Union Metrics
  • Iconosquare

حتما استوری، ویدیوهای IGTV و سایر انواع ویدیو را امتحان کنید

استفاده از استوری یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به شما کمک کند وارد صفحه اکسپلور شوید. البته دقت داشته باشید که اینستاگرام هنوز بخش اکسپلور خودش را برای استوری فعال نکرده است ولی به زودی این اتفاق خواهد افتاد و آن گاه متوجه خواهید شد که این قابلیت چه تأثیر مهمی بر برندسازی در اینستاگرام خواهد داشت. یکی دیگر از نکات مهمی که به شما کمک می‌کند وارد صفحه اکسپلور شوید، ویدیوهای ارزشمند، جذاب و ارزشمند است. انتشار ویدیوهای زیبا و ارزشمند کمک زیادی به برند شما خواهد کرد.

ویدیوهای IGTV از این جهت جذاب هستند که طولانی هستند و معمولاً افراد این ویدیوها را با اشتیاق بیشتری نسبت به ویدیوهای معمولی تماشا می‌کنند. این بخش برای توضیح در رابطه با محصولات و مزایا و معایبی که دارند واقعاً عالی است. اگر یک کاربر این هنر را داشته باشد که به درستی از بخش IGTV استفاده کند، حتماً به موفقیت می‌رسد.

پست‌های فروشگاهی خود را منتشر کنید

اینستاگرام با رونمایی از قابلیت فروشگاهی خود کاری کرد که بسیاری از کسب و کارها تصمیم گرفتند حساب کسب و کار خودشان را در این رسانه اجتماعی راه اندازی کنند. بخش‌های فروشگاهی در بخش Shop یا خرید نمایش داده می‌شود. لازم است که قابلیت فروشگاهی حساب خود را فعال کنید و محصولات خودتان را عرضه کنید تا مخاطبان این محصولات را مشاهده کنند و وقتی بازدید زیاد شد پست وارد بخش اکسپلور اینستاگرام می‌شود.

استفاده درست از هشتگ را در اینستاگرام یاد بگیرید

این نکته را بدانید که هشتگ نقش مهمی در برندسازی و معروفیت شما در اینستاگرام دارد. این هشتگ است که به شما کمک می‌کند. وقتی شما از هشتگ‌های درست استفاده کنید مخاطبان می‌توانند به راحتی شما را پیدا کنند و در نتیجه بازدید شما افزایش پیدا می‌کند و وارد صفحه اکسپلور می‌شوید. همیار آکادمی مقالات خوبی در زمینه آموزش استفاده از هشتگ در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی دارد. سعی کنید این مقالات را مطالعه کنید و از آن‌ها نهایت استفاده را ببرید.

تعامل با اینفلوئنسرها و سایر حساب‌ها در اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است. به همین خاطر باید یاد بگیریم که در این رسانه با سایر کاربران و کسب و کارها تعامل مثبت و خوبی برقرار کنیم. می‌توانیم از سایر کسب و کارها بخواهیم که ما را به مخاطبان خودشان معرفی کنند و ما هم آن‌ها را به فالوورهای خود معرفی می‌کنیم.

از سوی دیگر اینفلوئنسرها یا افراد تأثیرگذار در اینستاگرام هم می‌توانند با معرفی کسب و کار ما به مخاطبان خود نقش مهمی در افزایش فالوور و ورود ما به اکسپلور ایفا کنند. بنابراین اگر قصد دارید در اینستاگرام موفق شوید و محتواهای ارزشمندی که تولید می‌کنید در صفحه اکسپلور اینستاگرام جای بگیرد، حتماً از کمک سایر حساب‌های اینستاگرام و اینفلوئنسرها نهایت استفاده را ببرید.

تا به اینجای کار تلاش کردیم که روش ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام را توضیح دهیم. همیار آکادمی یک مقاله خوب در این زمینه دارد که به صورت کامل و همراه با تصویر به آموزش ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام پرداخته است. در صورت تمایل به مطالعه این مقاله به صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام چیست؟ مراجعه کنید.

اکسپلور اینستاگرام چیست

همیار آکادمی؛ مجموعه‌ای بی‌نظیر برای یادگیری ۰ تا ۱۰۰ اینستاگرام

همیار آکادمی یک شعار خیلی مهم دارد که اگر به شعار آن توجه کنیم می‌توانیم این مجموعه را به خوبی بشناسیم. شعار همیار آکادمی یادگیری مهارت‌های جدید است. این مجموعه تلاش می‌کند که روش راه اندازی کسب و کار اینترنتی، هدایت و مدیریت آن در جهت درست را به کاربران خود آموزش دهد. یکی ازبخش‌های مهم و اساسی کسب و کار اینترنتی، فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است. در حال حاضر مهمترین رسانه اجتماعی ایران، اینستاگرام است که بیش از ۵۰ میلیون کاربر ایرانی دارند در آن فعالیت می‌کنند.

همیار آکادمی هم به اهمیت اینستاگرام آگاهی کامل دارد و یک دوره عالی برای آموزش اینستاگرام راه اندازی کرده است. این دوره توسط شخص موسس و مدیرعامل همیار آکادمی یعنی آقای علی حاجی محمدی تدریس و برگزار می‌شود. با شرکت در این دوره تمام فوت و فن‌ها برای کار در اینستاگرام را یاد می‌گیرید. البته همان طور که پیش از این بیان کردیم همیار آکادمی در زمینه‌های دیگری مانند:

  • آموزش ۰ تا ۱۰۰ گرافیک
  • آموزش ۰ تا ۱۰۰ راه اندازی کسب و کار اینترنتی
  • آموزش ۰ تا ۱۰۰ آموزش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

در صورتی که تمایل دارید با مقالات و دوره‌های ارزشمند همیار آکادمی به ویژه دوره کسب درآمد از اینستاگرام آشنا شوید، کافی است به  سایت آموزش کسب و کار در اینستاگرام همیار آکادمی مراجعه کنید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات