7 روش رفع ارور Checkpoint required و Challenge required اینستاگرام

۸ روش رفع ارور Checkpoint required و Challenge required اینستاگرام

اگر به طور روزانه از اینستاگرام (Instagram) ? استفاده کرده باشید، احتمال دارد که با ارور و خطا در استفاده از برنامه مواجه شوید. امروز در انزل وب قصد داریم تا راه های حل مشکل ارور Checkpoint required و Challenge required اینستاگرام را به شما آموزش بدهیم.

آموزش حل مشکل Challenge required و Checkpoint required اینستاگرام

How to Fix Instagram Challenge required and Checkpoint required Error

در هنگام استفاده از هر برنامه ای از جمله اینستاگرام، ممکن است با خطا های مختلفی مواجه شوید. ارور های Checkpoint required و Challenge required در اینستاگرام که معمولا به دلیل ایجاد مشکل در پروتکل های امنیتی برنامه که برای کارکرد صحیح به آن ها نیاز است، به وجود می آید با کمک روش های زیر به سادگی قابل رفع می باشد.

علت بروز خطا

با مشاهده این ارور کاربران ممکن است به این موضوع فکر کنند که چه مشکلی برای آن ها ایجاد شده است؟ به طور کلی این خطا دو دلیل عمده دارد.

  • اولین دلیل این است که شما از یک مکان دیگر (موقعیت جغرافیایی) به اینستاگرام و اکانت خود متصل شوید. این موضوع برای پیج هایی که چند ادمین دارند و یا افرادی که از تغییر دهنده آیپی استفاده می کنند، محتمل تر است.
  • دومین دلیل ورود و استفاده از برنامه یا سرویس های جانبی اینستاگرام می باشد که خدماتی را برای اینستاگرام انجام می دهند. به طور مثال برنامه های افزایش لایک و.. می توانند باعث بروز این مشکل شوند که در نتیجه اینستاگرام می خواهد تا اطلاعات خود را تایید کنید.

به هر حال دلیل هر چه که باشد، با کمک یکی از روش های زیر مشکل رفع خواهد شد.

رفع ارور Checkpoint Required

اگر هنگام ورود به اکانت خود با ارور checkpoint required مواجه شده اید، باید اطلاعات اکانت خود را با استفاده از کد دسترسی تایید کنید. کد دسترسی می تواند با پیامک یا ایمیل ارسال شود. برای رفع این مشکل ابتدا وارد وبسایت اینستاگرام شده و وارد اکانت خود شوید.

پس از ورود به حساب، با پیامی مواجه می شوید که باید روی دکمه It was me کلیک کنید. اطلاعات مورد نیاز برای تایید را وارد کنید.

رفع ارور checkpoint required

با انجام این کار حال می توانید در گوشی خود نیز به راحتی از اینستاگرام استفاده کنید.

بررسی سرور برای رفع مشکل پیغام خطای Checkpoint required

ابتدا با کمک سرویس هایی مانند Down Detector مطمئن شوید که سرور های اینستاگرام به درستی در دسترس هستند و سایر کاربران مشکلی در این زمینه ندارند.

همینطور اگر نمی توانید وارد اکانت خود شوید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۱۴ روش حل مشکل ورود به اینستاگرام و باز نشدن اکانت شما را هم مطالعه نمایید.

رفع ارور Checkpoint required با بررسی اینترنت

در قدم بعدی باید اتصال اینترنت خود را چک کنید. اگر از وای فای استفاده می کنید، اینترنت سیم کارت را تست کرده و یا برعکس این فرایند را انجام دهید. همچنین با انجام یک تست سرعت، مطمئن شوید که سرعت و پهنای اینترنت شما دارای ثبات است.

رفع ارور Checkpoint required با بررسی اینترنت

معنی Checkpoint Required؟ رفع آن با بستن برنامه

برنامه را به طور کامل ببندید. پس از آن مجدد وارد برنامه شوید. بسیاری از کاربران با این روش مشکل خود را رفع کرده اند.

در صورت مشاهده ارور Sorry something went wrong نیز مطالعه مطلب ۱۰ روش حل مشکل ارور Sorry something went wrong اینستاگرام برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

بررسی آپدیت برای حل مشکل Checkpoint Required اینستاگرام

مشکلاتی که در خود برنامه وجود دارند، در آپدیت های جدید رفع می شوند. بنابراین برنامه خود را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید.

حذف کش برای رفع ارور Checkpoint Required اینستاگرام

وجود داده های معیوب در حافظه کش برنامه نیز دیگر عامل مشکل است. پس با کمک مطلب آموزش حذف حافظه کش برنامه ها، اقدام به پاکسازی این قسمت از حافظه کنید.

غیرفعال کردن اکانت

اگر همچنان با مشکل رو به رو هستید، با کمک این روش اکانت خود را باید برای چندین ساعت غیر فعال کنید. برای این کار دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا با کمک کامپیوتر وارد اکانت خود شوید.
  • روی آیکن پروفایل کلیک کنید.
  • روی edit profile کلیک کنید.
  • در پایین صفحه روی دکمه Temporary disable my account کلیک کنید.
  • در صفحه باز شده گزینه just need a break را از منوی کشویی انتخاب کرده و پسورد اکانت خود را وارد کنید. سپس دکمه temporary disable account را بزنید.

غیرفعال کردن اکانت

  • حداقل سه ساعت صبر کرده و سپس وارد اکانت خود شوید.

حال مشکل باید رفع شده باشد.

حل ارور Challenge Required در اینستاگرام با حذف و نصب برنامه

در نهایت اگر مشکل شما رفع نشد، ممکن است نیاز باشد تا برنامه را به طور کامل حذف کرده و آخرین نسخه آن را مجددا دانلود و نصب کنید.

حل ارور challenge required در اینستاگرام با حذف و نصب برنامه

در پایان اگر مشکل شما رفع نشد، مطالعه مطلب علت و ۳ روش رفع ارور We Detected an Unusual Login Attempt اینستاگرام نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بوذ.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های حل مشکل Confirm it’s you to login در اینستاگرام را به شما آموزش دادیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه حل مشکل ورود به اینستاگرام را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
11 روش حل مشکل موزیک در ریلز و ارور Original Audio اینستاگرام
۱۱ روش حل مشکل موزیک در ریلز و ارور Original Audio اینستاگرام
آموزش 7 روش حل مشکل User Not Found در اینستاگرام و بررسی معنی و دلیل آن
آموزش ۷ روش حل مشکل User Not Found در اینستاگرام و بررسی معنی و دلیل آن
آموزش 12 روش حل مشکل ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام

نظرات

  • Mobina says:

    الان من پاسورت قبلی نداشتم اصلا چطوری پاسورد قبلی بزنم از اول یک پاسورد داشتم خواهشا کمکم کنین

  • zahra says:

    سلام من داشتم پسورد پیجم رو عوض میکردم بعد که عوض کردم سیو شد ۵ دقیقه بعد برگشتم و دوباره پسورد قبلی رو خواستم برگردونم و بعد ک رفتم داخل پیجم دیگه نیاورد و حدود یک ماه صبر کردم و اصلا دست نزدم ولی همچنان نمیارع