آموزش روش حل مشکل پیکسل سوخته یا Burn-In در صفحه گوشی

آموزش ۵ روش حل مشکل پیکسل سوخته یا Burn-In در صفحه گوشی

مشکل پیکسل سوخته در گوشی ? خود را به شکل های مختلف نشان می دهد: مثل تار شدن تصاویر، به وجود آمدن خط رنگی روی صفحه گوشی، لکه بنفش روی صفجه گوشی در اندروید یا خط بنفش روی ال سی دی آیفون، نقطه نورانی روی صفحه گوشی، سایه انداختن صفحه نمایش و.. در ادامه ۵ روش حل مشکل پیکسل سوخته یا Burn-In در صفحه گوشی را در انزل وب بررسی می کنیم.

رفع مشکل Burn In صفحه گوشی اندروید، آیفون

How to Fix Burn-In Problem in Android and iOS Phones

سوختن پیکسل گوشی وقتی اتفاق می افتد که کاربر یک تصویر را به مدت طولانی در صفحه نمایش گوشی خودش باز می‌گذارد و این باعث می‌شود پیکسل های صفحه نتوانند به راحتی تغییر رنگ بدهند. با وجود رنگ آبی این مشکل بیشتر اتفاق می‌افتد اما هر تصویری که مدت طولانی در صفحه نمایش باز باشد، می تواند علت رنگی شدن صفحه گوشی سامسونگ و.. شود.

رفع مشکل Burn-In با خاموش کردن گوشی

حل مشکل سوختگی پیکسل با خاموش کردن گوشی

این ساده ترین راه برای رفع مشکل پیکسل سوخته در صفحه نمایش گوشی است. در بسیاری موارد هم مشکل را حل می‌کند. گوشی تلفن همراه خودتان را کاملا خاموش کنید و اجازه دهید چند ساعت به همین حالت بماند. اگر مشکل سوختگی پیکسل، جزئی باشد همین زمان استراحتی که به گوشی داده اید برای حل مشکل کافی است. و هنگامی که دوباره گوشی را روشن کنید اثری از سوختگی پیکسل نخواهید دید.

رفع مشکل سوختگی پیکسل با استفاده از اپلیکیشن های اصلاح رنگ

اگر خاموش کردن موبایل مشکل را حل نکرد، باید پیکسل های صفحه نمایش را اصلاح و حالت آنها را متعادل کرد. اپلیکیشن های مختلفی برای این کار وجود دارد.

برای گوشی های اندروید  OLED Saver را می توانید نصب کنید. یک اپلیکیشن خیلی ساده است ولی با ابزارهایی که دارد پیکسل های صفحه نمایش گوشی را به رنگ های مختلف در می آورد و سعی می کند آنها را به حالت واقعی خودشان برگرداند.

اگر گوشی شما  iOS است، از اپلیکیشنی به نام  Doctor OLED X استفاده کنید.

در نهایت اگر نخواستید هیچ اپلیکیشنی روی گوشی خودتان نصب کنید، از وبسایت ScreenBurnFixer استفاده کنید. این وبسایت یک قسمت ویدئو دارد که اسلایدهای رنگی و الگوهای خط خطی شکل در آنها نمایش داده می شود. این کار به درست شدن پیکسل های گوشی شما کمک می‌کند.

حل مشکل پیکسل سوختگی با استفاده از وبسایت ScreenBurnFixer

حل مشکل سوختگی پیکسل با تغییر تنظیمات گوشی

یک سری تنظیمات در گوشی موبایل وجود دارد که با تغییر آنها می‌توانید با تغییر آنها از مشکلات سوختگی پیکسل جلوگیری یا اثر آن را کم کنید.

کم کردن روشنایی صفحه نمایش: هرچه روشنایی صفحه نمایش بیشتر باشد پیکسل های صفحه کارشان سخت تر میشود. این میتواند باعث مشکل سوختگی پیکسل بشود. اگر گوشی شما همیشه روی حالت حداکثر روشنایی است آن را روی حالت خودکار قرار بدهید که با توجه به نور محیط تنظیم شود.

قفل صفحه نمایش تعریف کنید: گوشی های هوشمند را می توان طوری تنظیم کرد که بعد از یک زمان مشخص که بدون استفاده ماندند، صفحه نمایش خاموش شود. یا صفحه قفل شود. حتما این تنظیمات را در گوشی خودتان فعال کنید تا  از مشکلات بعدی ناشی از روشن و ثابت ماندن صفحه نمایش جلوگیری کنید.

نوار منو و نوار وضعیت را غیر فعال کنید: گاهی اوقات شما مدام دارید از یک اپلیکیشن که یک نوار ثابت برای اطلاع رسانی یا موارد دیگر دارد استفاده می‌کنید. مثل زمانی که دارید فیلم میبینید یا بازی میکنید. وقتی این نوار از صفحه نرود و ثابت باشد، می تواند باعث سوختگی پیکسل بعد از یک زمان طولانی شود.

حالت تاریک یا Dark Mode را فعال کنید: اگر چه این روش قطعی نیست، اما خطر سوختگی پیکسل را کاهش می‌دهد به خصوص وقتی از روشنایی بالا در صفحه نمایش استفاده می‌کنید. حتی می‌توانید حالت تاریک را برای کیبورد گوشی هم استفاده کنید.

حل مشکل سوختن پیکسل با فعال کردن حالت تاریک صفحه نمایش

حل مشکل Burn-In در سامسونگ با تغییر تنظیمات صفحه نمایش

قبلا در مطلبی راه حل هایی برای  سیاه شدن صفحه گوشی های سامسونگ معرفی کردیم. برای سوختگی پیکسل هم اگر از اپلیکیشن OLED Saver استفاده کردید حتما برای جلوگیری از بروز دوباره این مشکل، حالت Always-on Display را غیر فعال کنید. مخصوصا اگر مدل گوشی شما Galaxy S8 است.

برای حل مشکل سایه انداختن صفحه نمایش ,.. این کار وارد قسمت Settings بشوید و Lock screen and security را انتخاب کنید. پایین صفحه گزینه Always-on Display می‌بینید. آن را انتخاب و غیر فعال کنید.

حل مشکل burn-In در گوشی های سامسونگحل مشکل burn-In در گوشی های سامسونگحل مشکل burn-In در گوشی های سامسونگ

تست پیکسل سوخته گوشی با صفحه نمایش LCD

سوختگی پیکسل در صفحه نمایش های LCD هم اتفاق می‌افتد، هرچند خیلی کمتر. درست کردن آن هم سخت تر است چون پیکسل های LCD با OLED متفاوت است. وقتی در صفحه نمایش های LCD مشکل سوختگی پیکسل اتفاق می افتد اثرات آن ماندگار تر است. برای تست صفحه نمایش و مشخص کردن پیکسل های سوخته و رفع آنها در صفحه نمایش های LCD از اپلیکیشن Dead Pixels Test and Fix استفاده کنید.

در نهایت اگر هیچکدام از این راه حل ها مشکل را برطرف نکرد حتما به مراکز مجاز تعمیرات تلفن همراه مراجعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب، آموزش ۵ روش حل مشکل پیکسل سوخته یا Burn-In در صفحه گوشی را بیان کردیم. اگر با این مشکل در گوشی خود روبرو شده اید و توانستید آن را حل کنید حتما تجربه خودتان را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

5 برنامه برتر مات کردن صفحه گوشی اندروید برای حفظ حریم شخصی
۵ برنامه برتر مات کردن صفحه گوشی اندروید برای حفظ حریم شخصی
علت و 4 روش رفع مشکل سبز شدن صفحه گوشی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و..
۴ علت و روش رفع مشکل سبز شدن صفحه گوشی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و..
آموزش 5 روش خاموش و روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه
آموزش ۵ روش خاموش و روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه
جلوگیری از خاموش شدن صفحه گوشی اندروید
آموزش ۳ روش جلوگیری از خاموش شدن صفحه گوشی اندروید

نظرات