حل مشکل OTG در گوشی اندروید

آموزش ۷ روش حل مشکل OTG در گوشی اندروید

فناوری USB مدتی است که وجود دارد و نقش فزاینده ای در قابلیت استفاده از تلفن هوشمند دارد. ویژگی USB OTG (On The Go) نیز بر همین اساس به یک قابلیت پرطرفدار تبدیل شده است. با این حال برخی از کاربران در استفاده از OTG دچار مشکل ⚠️ می شوند. امروز در انزل وب راه های حل مشکل OTG در گوشی اندروید را به شما معرفی خواهیم کرد.

نحوه حل مشکل نخواندن و عدم شناسایی کابل OTG و USB در گوشی اندروید

How to Fix USB OTG Issues in Android Devices

با کمک قابلیت OTG می توانید درایو های USB را به گوشی خود متصل کنید. خصوصا در گوشی های با حافظه کم، نه تنها جالب بلکه کاربردی هم می باشد. اگر گوشی شما از OTG پشتیبانی می کند و در استفاده از آن دچار مشکل شده اید، راه حل های زیر را دنبال کنید.

مشکل OTG در گوشی (مشکل OTG در اندروید)

عدم اتصال و عدم شناسایی کابل OTG دو دلیل عمده دارد. اول اینکه ممکن است گوشی شما از این ویژگی پشتیبانی نکند و دومین دلیل وجود برخی مشکلات می باشد. بنابراین ابتدا مشخصات گوشی خود را مجدد بررسی کنید و مطمئن شوید. پس از اطمینان از ساپورت OTG، راه حل های بعدی را انجام دهید.

همچنین اگر کارت حافظه شما نیز شناسایی نمی شود، پیشنهاد می کنیم مطلب ۱۱ روش رفع مشکل خوانده نشدن و نشناختن کارت حافظه SD Card گوشی اندروید را هم مطالعه نمایید.

استفاده از برنامه برای مشکل OTG در گوشی هواوی و..

برای اینکه مطمئن شوید گوشی شما از این فناوری پشتیبانی می کند، می توانید برنامه USB OTG Checker را دانلود و نصب کنید.

همینطور اگر خودتان قصد ساخت کابل OTG را دارید، مطالعه مطلب آموزش تصویری نحوه ساخت کابل OTG یا او تی جی برای اتصال به اندروید، آیفون و.. نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

بررسی درایو برای رفع مشکل OTG (عدم شناسایی فلش توسط گوشی)

ما اغلب ترجیح می دهیم از گوشی هوشمند جدید استفاده کنیم اما به لوازم جانبی توجه چندانی نمی کنیم. درایور های فلش قدیمی معمولا کند تر هستند و برای کار به ولتاژ و منابع بسیاری نیاز دارند. پورت های گوشی معمولا برای عملکرد بهینه ساخته شده اند و ممکن است توان کافی برای پردازش و انتقال داده را نتوانند تامین کنند و با مشکل عدم شناسایی کابل OTG مواجه شوید.

بنابراین در صورتی که درایو فلش شما قدیمی است، باید از رابط های OTG که برای کار با دستگاه های قدیمی و جدید طراحی شده اند استفاده کنید و یا از یک درایو فلش به روز تر استفاده کنید.

سازگاری فرمت در مشکل نخواندن OTG

یکی از مسائل آزار دهنده در نخواندن فلش در گوشی، ناسازگاری فرمت ها می باشد. سخت افزار گوشی شما ممکن است فلش را تشخیص دهد اما نرم افزار سیستم نتواند فرمت فایل ها را تشخیص دهد. در این زمان بهتر است از فلش درایو با برند معتبر (مانند SanDisk) استفاده کنید که با نرم افزار گوشی ها سازگاری داشته باشد. همچنین فرمت کردن فلش در حالت FAT 32 نیز می تواند مشکل را رفع کند (فرمت فلش برای OTG).

البته راه حل دیگری هم برای بالا نیامدن هارد اکسترنال با کابل OTG وجود دارد و آن استفاده از فایل منیجر های بهتر است. به طور مثال برنامه هایی مانند ES File Explorer بهتر می توانند فلش های با فرمت مختلف را شناسایی کنند.

برنامه های عیب یابی برای مشکلات OTG

راه دیگر شما برای رفع مشکل از کار افتادن OTG سامسونگ و..، کمک گرفتن از برنامه های عیب یابی OTG است. در این قسمت چندین برنامه را معرفی می کنیم که می توانند مشکلات موجود را شناسایی کرده و به شما اعلام کنند. همچنین برخی از برنامه به باز کردن فایل ها کمک می کنند.

OTG Troubleshooter: برنامه OTG Troubleshooter را دانلود و نصب کنید. پس از اتصال کابل و باز کردن برنامه، شما باید ۴ تیک سبز دریافت کنید. در غیر اینصورت مشکلی وجود دارد که برای راهنمایی بیشتر و حل مشکل OTG روی دکمه توضیحات بیشتر کلیک کنید.

برنامه های عیب یابی برای مشکلات OTG

OTG Disk Explorer Lite: با کمک این برنامه می توانید فایل های درایو های متصل با OTG را بخوانید.

برنامه های عیب یابی برای مشکلات OTG

OTG Status: هدف تولید برنامه OTG Status این است که مشخص شود آیا گوشی شما از OTG ساپورت می کند یا خیر.

برنامه های عیب یابی برای مشکلات OTG

Nexus Media Importer: این برنامه نیز به شما امکان می دهد محتوای فلش خود را بتوانید در گوشی مشاهده کنید.پس از اتصال برنامه به صورت خودکار اجرا می شود.

برنامه های عیب یابی برای مشکلات OTG

Easy OTG Checker: این برنامه نیز به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا گوشی شما از فناوری OTG پشتیبانی می کند.

در پایان اگر گوشی توسط کامپیوتر هم شناسایی نشد، مطالعه مطلب ۱۵ روش رفع مشکل عدم شناسایی گوشی و تبلت توسط کامپیوتر و لپ تاپ را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های رفع مشکل OTG و حل مشکل عدم شناسایی USB در اندروید را به شما معرفی کردیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه حل مشکل عدم شناسایی USB در اندروید را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش استفاده و فعال سازی OTG آیفون
آموزش استفاده و فعال سازی OTG آیفون
ساخت کابل افزایش طول USB
آموزش تصویری ۴ روش ساخت کابل افزایش طول USB
حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست (Factory Reset) اندروید
۵ روش حل مشکل اکانت گوگل بعد از فکتوری ریست (Factory Reset) اندروید
راهنمای خرید بهترین فلش مموری در بازار ایران
راهنمای خرید و ۷ روش انتخاب بهترین فلش مموری در بازار ایران

نظرات

  • HotAmir says:

    با سلام و تشکر
    من سه تا ساختم کار نمیکنه .اتصالات هم چک کردم .میشه لطفا راهتمایی کنیدچرا کار نمیکنه ؟