آموزش 8 روش حل ارور Steam Must Be Running To Play This Game بازی

آموزش ۸ روش حل ارور Steam Must Be Running To Play This Game بازی

 ارور Steam Must Be Running To Play This Game بازی ? ممکن است برای کاربرانی که هنگام باز کردن یک یا چند بازی اقدام می کنند رخ دهد. گزارش شده است که این پیغام خطا در تمام نسخه های ویندوز از ویندوز ایکس پی؛ ویستا؛ ۷ تا ویندوز ۸.۱ و ویندوز ۱۰ اتفاق می افتد. در ادامه ۸ روش حل ارور Steam Must Be Running To Play This Game بازی را آموزش می دهیم.

حل مشکل پیغام خطای Steam Must Be Running To Play This Game ویندوز

How to Fix Steam Must Be Running to Play This Game

بسیاری از کاربران ویندوز هنگام اجرای بازی های مد نظر خود در ویندوز با پیغام خطای Steam Must Be Running To Play This Game مواجه می شوند. این خطا اگر برای بازی که خریداری کرده اید اتفاق بیافتد می تواند بسیار نامید کننده باشد. اما علت نمایش این خطا چیست و جه راه حل هایی دارد؟ در ادامه به این بحث بیشتر خواهیم پرداخت.

علت نمایش خطای Steam Must Be Running To Play This Game

با بررسی های انجام شده؛ مشخص شده است که این پیغام خطای به چند علت نمایش داده می شود.

  • Steam در کامپیوتر وجود ندارد – اگر به تازگی بازی را از Steam نصب روی سیستم خود نصب کرده باشید، ممکن است با این پیغام خطا مواجه شوید. برخی از بازی ها برای احراز هویت یا استفاده از خدمات چندگانه به کلاینت Steam احتیاج دارند.
  • خراب شدن فایل نصب – این پیغام خطا ممکن است به دلیل آسیب دیدن فایل های موجود در پوشه نصب Steam رخ دهد. در این حالت، نصب مجدد کلاینت به احتمال زیاد مشکل را برطرف می کند.
  • Steam به آخرین نسخه بروزرسانی نشده است – کلاینت Steam منسوخ شده است و شما شاهد این پیغام خطای ویندوز خواهید بود.
  • پوشه نصب بازی شامل فایل های خارجی است – اگر پوشه نصب Steam را تغییر دهید ممکن است این خطا رخ دهد. چون Steam از اجرا شدن برخی فایل ها جلوگیری می کند.
  • در پوشه نصب بازی برخی از فایل ها پاک شده اند – عدم وجود برخی از فایل ها در پوشه Steam می تواند این ارور را ایجاد کند.

اگر برای حل مشکل steam must be running to play this game در حال تلاش هستید؛ مطلب امروز انزل وب به شما کمک خواهد کرد، اما اگر بازی های شما به طور مداوم کرش می شود، مقاله حل مشکل خارج شدن ناگهانی و کرش شدن بازی ها در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ می تواند به شما کمک کند.

حل ارور steam must be running to play this game با نصب کلاینت Steam

قبل از اینکه هر روش دیگری را امتحان کنید؛ مهم است که اطمینان حاصل کنید که کلاینت Steam را روی سیستم خود نصب کرده اید. امروزه اکثر بازی های کامپیوتری به این کلاینت نیاز دارند. اگر کلاینت Steam را نصب کرده اید به روش بعدی بروید؛ اما اگر این کلاینت را نصب ندارید برای دانلود Steam به این لینک بروید و روی Install Steam Now کلیک کنید. بعد از نصب فایل اجرایی آن را باز کنید و دستور العمل های نمایش داده شده روی صفحه را دنبال کنید تا کلاینت Steam روی سیستم شما نصب شود. بعد از اتمام مراحل نصب؛ سیستم خود را ریستارت کنید و بررسی کنید که آیا ارور steam must be running برطرف شده یا نه. اگر با ارور Unable to Initialize Steam API در بازی مواجه هستید راهکارهایی که قبلا ارائه دادیم را مطالعه بفرمایید.

حل مشکل steam must be running to play با بروزرسانی Steam

اگر کلاینت Steam روی سیستم شما نصب باشد باز هم ممکن است با این پیغام خطا مواجه شوید چون که بازی که می خواهید اجرا کنید به نسخه جدیدتری از Steam نیاز دارد. برای انجام این کار Steam را باز کنید و مطمئن شوید که لاگین شده اید. حالا به مسیر Steam > Check for Steam Clients updates بروید.

حل مشکل steam must be running to play با بروزرسانی Steam

اگر نسخه جدیدی وجود داشت آن را نصب کنید و دستورالعمل های نمایش داده شده در صفحه نمایش را دنبال کنید. بعد از انجام این کار سیستم خود را ریستارت کنید و وضعیت خطا را بررسی کنید.

حل مشکل ارور Steam must be running to play this game با حذف فایل های خارجی

اگر از طریق Steam یک بازی را دانلود کنید و بعد محتوای پوشه پیش فرض نصب را تغییر دهید؛ احتمالا با این خطا مواجه خواهید شد چون کلاینت Steam مانع از استفاده از فایل های خارجی می شود. معمولا با حذف فایل های خارجی می تواند به حل مشکل ارور بازی بپردازید. با رفتن به پوشه بازی و حذف دستی فایل ها با نصب مجدد یک بازی تمیز می توانید از این پیغام خطا رهایی یابید.

رفع خطای Steam must be running to play this game با تایید سلامت فایل های بازی

اگر Steam متوجه شود که در پوشه بازی برخی از فایل ها حذف شده این این پیغام خطا را ایجاد می کند. برای رفع این مشکل باید صحت و سقم فایل های بازی را تایید کنید. کلاینت Steam را باز کنید و به سربرگ Library بروید. از لیست بازی های خود؛ روی بازی که باعث به وجود آمدن این مشکل شده است کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید.

در داخل صفحه Properties به سربرگ Local Files بروید و روی Verify Integrity of Game Files کلیک کنید. صبر کنید تا فرآیند کامل شود و بعد کلاینت Steam را دوباره راه اندازی کنید. بازی را باز کنید و ببینید که آیا پیغام خطا هنوز نمایش داده می شود یا نه.

رفع خطای steam must be running to play this game با تایید سلامت فایل های بازی

رفع ارور Steam must be running to play خروج و ورود دوباره به بازی از طریق ادمین Steam

برخی از کاربرانی که با این پیغام خطا مواجه بوده اند با خروجی از سیستم Stem؛ بستن کلاینت؛ باز کردن کلاینت و اجرای بازی از طریق Steam موفق به حل این مشکل شده اند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که در داخل Steam به گوشه سمت راست صفحه بروید و روی اکانت خود کلیک کنید تا منویی را مشاهده کنید از لیست Log out of account را انتخاب کنید. Steam را ببندید و مطمئن شوید که آیکن آن در تسکبار مشاهده نمی شود. روی آیکن برنامه کلیک راست کنید و Run as administrator را انتخاب کنید. حالا دوباره به اکانت خود وارد شوید و سعی کنید بازی را از رابط Steam با دابل کلیک کردن روی فایل اجرایی راه اندازی کنید. برای این کار بازی را از Library انتخاب کنید و دکمه Play را بزنید.

آموزش رفع ارور Steam must be running to play this game با نصب مجدد Steam و بازی

همانطور که گفته شد؛ اگر فایل های نصب Steam شما خراب شده باشند این پیغام خطا به شما نمایش داده می شود و کلاینت نمی توانید سرویس های مورد نیاز بازی را باز کند. با نصب مجدد Steam به همراه بازی ایجاد کننده خطا می توانید این مشکل را حل کنید. کلید ویندوز و R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود؛ عبارت appwiz.cpl را تایپ و اینتر کنید.

در داخل پنجره Programs and Features؛ در قسمت لیست برنامه ها به پایین اسکرول کنید تا کلاینت Steam را پیدا کنید؛ روی آن کلیک راست کنید و Uninstall را انتخاب کنید. در داخل پنجره Steam Uninstall؛ روی دکمه Uninstall کلیک کنید تا کلاینت از سیستم شما حذف شود. بعد از تمام شدن مراحل حذف سیستم خود را ریستارت کنید و با استفاده از روش اول برای نصب کلاینت Steam اقدام کنید. بعد بازی که باعث ایجاد خظا شده را دوباره نصب کنید و ببینید که آیا مشکل حل شده یا نه.

آموزش رفع ارور steam must be running to play this game با نصب مجدد steam و بازی

آموزش کامل تصویری ساخت اکانت استیم (Steam) با گوشی و کامپیوتر را مطالعه بفرمایید.

مشکل ارور Steam must be running را با اجرای کلاینت بتای Steam حل کنید

خیلی از کاربران نمی دانند که Steam نسخه بتا دارد؛ در کلاینت بتا این شانس را دارید که جدیدترین قابلیت ها را قبل از انتشار امتحان کنید. کلاینت Steam را اجرا کنید و در گوشه بالا سمت چپ روی Steam کلیک کنید و بعد منوی تنظیمات را انتخاب کنید. در سربرگ Account و در زیر Beta Participation دکمه Change را کلیک کنید. از لیست Steam Beta Update را انتخاب کنید و OK کنید. از شما خواسته می شود که Steam را راه اندازی مجدد کنید. فقط دکمه Restart Steam را انتخاب کنید.

مشکل ارور steam must be running را با اجرای کلاینت بتای Steam حل کنید

برای بازی های کرک شده (Skidrow, CODEX, CPY)

افرادی که دوست ندارند برای بازی های کامپیوتری پولشان را هدر دهند با به سرویس های آنلاین ارائه دهنده بازی اهمیتی نمی دهند؛ می توانند از بازی های کرک شده استفاده کنند. چون بازی های کرک شده به معنای مجانی بودن و عدم نیاز به اشتراک است. قرار است بازی های Steam فقط از طریق سرویس های Steam انجام شود؛ اما برخی از کرک های بازی های معروف مانند Skidrow, CODEX روش های خاص خود را برای دور زدن الزامات سرویس Steam دارند. اگر بعد از نصب یک بازی کرک شده با این پیغام خطا مواجه شدید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا اینترنت سیستم خود را قطع کنید.
  • به پوشه راه اندازی بازی بروید.
  • در اینجا پوشه ای به نام “SKIDROW” یا “CODEX” یا هر نام مشابه را پیدا خواهید کرد؛ این پوشه را باز کنید.
  • حالا همه فایل ها را از پوشه SKIDROW کپی کنید و در پوشه نصب بازی پیست کنید.
  • این پوشه باید حاوی فایل های  steam_api.dll  و Steamclient.dll  باشد
  • پس از کپی کردن فایل های کرک در پوشه بازی، کافیست که روی بازی دابل کلیک کنید تا اجرا شود.

برای بازی های کرک شده (Skidrow, CODEX, CPY)

در آخر از شما دعوت می کنیم نحوه تغییر رمز و بازیابی اکانت استیم (Steam) را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

حالا شما می توانید به سوالی مانند Steam must be running to play this game کال اف دیوتی بلک اپس و.. یعنی چه؟ به سادگی پاسخ دهید. امیدواریم که با استفاده از راه حل های ارائه شده بتوانید مشکلات بازی خود را برطرف کنید و بازی های هیجان انگیز خود را اجرا کنید. نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 15 روش رفع ارور Steam Needs To Be Online To Update
آموزش ۱۵ روش رفع ارور Steam Needs To Be Online To Update
آموزش 6 روش حل مشکل ارور Steam_api64.dll
آموزش ۶ روش حل مشکل ارور Steam_api64.dll
آموزش 12 روش حل مشکل باز نشدن استیم (Steam)
آموزش ۱۲ روش حل مشکل باز نشدن استیم (Steam)
آموزش 9 روش حل مشکل ارور 102 استیم
آموزش ۹ روش حل مشکل ارور ۱۰۲ استیم (Steam)

نظرات