آموزش 8 روش رفع مشکل ارور d3dcompiler_43.dll ویندوز 10 ، 8 ، 7

آموزش ۸ روش رفع مشکل ارور D3DCompiler_43.dll ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

d3dcompiler_43.dl یک فایل کتابخانه ای است که توسط DirectX استفاده می شود. به همین دلیل این فایل برای اجرای بازی ها و برنامه های گرافیکی ضروری است. خطای d3dcompiler_43.dll is missing from your computer ⚠️ زمانی رخ می دهد که سیستم عامل نتواند فایل DLL مورد نیاز برنامه را پیدا کند؛ یا فایل DLL خراب شده باشد. امروز در انزل وب برای کمک به شما ما روش های مختلف رفع مشکل ارور d3dcompiler_43.dll ویندوز ۱۰، ۸، ۷ را آموزش خواهیم داد.

حل مشکل پیغام خطای D3dcompiler_43.dll بازی ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Fix d3dcompiler_43.dll Missing Error in Windows 10 , 8 and 7

علت ارور d3dcompiler_43.dll چیست؟ d3dcompiler_43.dll یکی از فایل های موجود در مجموعه نرم افزاری DirectX است. از آنجا که دایرکت ایکس توسط اکثر بازی های مبتنی بر ویندوز و برنامه های پیشرفته گرافیکی استفاده می شود؛ ارور d3dcompiler_43.dll معمولا فقط هنگام استفاده از این برنامه ها نشان داده می شود. خطای d3dcompiler_43.dll is missing from your computer زمانی رخ می دهد که سیستم عامل نتواند فایل DLL مورد نیاز برنامه را پیدا کند؛ یا فایل DLL خراب شده باشد این پیغام خطا ممکن است در اشکال متفاوتی در سیستم شما نمایش داده شود که از این بین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • D3dcompiler_43.DLL Not Found
  • The file d3dcompiler_43.dll is missing
  • File d3dcompiler_43.dll not found
  • D3dcompiler_43.dll not found. Reinstalling might help fix this

ارور d3dcompiler_43.dll ممکن است هنگام اجرای بازی با برنامه نرم افزاری و یا در بعضی مواقع در بعضی از مراحل نصب و زمانی که دایرکت ایکس سعی در بروزرسانی دارد نشان داده شود. پیام خطای d3dcompiler_43.dll می تواند برای هر برنامه ای که از مایکروسافت دایرکت ایکس استفاده می کند مانند تری دی مکس، مونوگیم و سایر برنامه ها رخ دهد اما بیشتر در بازی های ویدیویی نمایش داده می شود.

حل مشکل پیغام خطای d3dcompiler_43.dll بازی ویندوز 10 ، 8 و 7

“Grand Theft Auto,” “Chivalry: Medieval Warfare,” “Sniper: Ghost Shooter,” “Far Cry Primal,” “Battlefield,” “Need for Speed,” “MechWarrior Online (MWO),” و “The Elder Scrolls Online: Morrowind” تنها چند نمونه از بازی های ویدیویی شناخته شده هستند که این پیغام خطا را تجربه می کنند.

اما سیستم عامل هایی که این پیغام خطا در آن نشان داده می شود شامل ویندوز ۹۸، ویندوز ۲۰۰۰؛ ویندوز ایکس پی؛ ویندوز ویستا؛ ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ویندوز ۱۰ می شود. از شما دعوت می کنیم ۱۰ روش حل مشکل ارور d3dcompiler_47.dll is missing ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را مطالعه بفرمایید.

رفع ارور d3dcompiler_43.dll با اجرای SFC

SFC یا System File Checker یک ابزار داخلی ویندوز برای تعمیر فایل های خراب شده و یا از دست رفته است. با استفاده از این ابزار می توان خطاهای مختلف DLL را برطرف کرد. کاربران ویندوز ۱۰ و ۸ با فشار دادن کلیدهای ویندوز و X می توانند Command Prompt را از منوی ظاهر شده انتخاب کنند. شما باید به عنوان Admin این ابزار را اجرا کنید. حالا کافیست دستور DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth را وارد و اینتر کنید. دستور sfc /scannow را وارد کنید و برای شروع اسکن؛ کلید Return را فشار دهید. وقتی که کار اسکن تمام می شود؛ ابزار Command Prompt به شما اعلام می کند که فایل های آسیب دیده شما اصلاح شده است یا نه. در صورت امکان سیستم خود را ریستارت کنید.

رفع ارور d3dcompiler_43.dll با اجرای SFC

حل مشکل ارور d3dcompiler_43.dll با آپدیت مایکروسافت دایرکت ایکس

از آنجا که d3dcompiler_43.dll بخشی از Microsoft DirectX است، آپدیت دایرکت ایکس می تواند به حل مشکل The file d3dcompiler_43.dll is missing کمک خواهد کرد. DirectX User End Runtime Web Installer می تواند نسخه های منسوخ دایرکت ایکس را آپدیت کند و در صورت لزوم فایل های آسیب دیده را بازیابی کنید.

با فشار دادن دکمه Download در این لینک سایت مایکروسافت؛ دایرکت ایکس را دانلود کنید. دکمه DirectX End-User Run Web Installer را کلیک کنید تا فایل نصب روی ویندوز ذخیره شود. روی فایل نصب دابل کلیک کنید؛ تا پنجره نصب زیر به شما نمایش داده شود. دکمه رادیویی I accept the agreement را کلیک کنید و Next را کلیک کنید.

حل مشکل ارور d3dcompiler_43.dll با آپدیت مایکروسافت دایرکت ایکس

اگر نیازی به ابزار تولبار ندارید گزینه Install the Bing Bar را از حالت انتخاب خارج کنید. برای آپدیت DirectX دکمه Next را کلیک کنید.

حل مشکل ارور d3dcompiler_43.dll با آپدیت مایکروسافت دایرکت ایکس

برای رفع ارور Unable to load library dbdata.dll بازی ها از این ۴ روش استفاده کنید.

نصب مجدد برنامه راه حل ارور d3dcompiler_43.dll

اگر یک برنامه یا بازی خاصی پیغام خطای d3dcompiler_43.dll is lost را نمایش می دهد؛ نصب مجدد این برنامه ممکن است این مشکل را حل کنید. با این کار فایل های برنامه که شامل فایل های DLL و لاگ های رجیستری می شود جایگزین می شوند. هنگام نصب مجدد بازی ها؛ فایل های ذخیره شده بازی هم از دست خواهند رفت؛ بنابراین بهتر است از اطلاعات خود بکاپ بگیرید و به روش زیر دوباره نرم افزار را نصب کنید.

کلید ویندوز و R را با هم فشار دهید تا پنجره Run باز شود. دستور appwiz.cpl را وارد کنید و اینتر کنید. با این کار وارد صفحه زیر خواهید شد. برنامه را برای حذف انتخاب کنید.

نصب مجدد برنامه راه حل ارور d3dcompiler_43.dll

برخی از برنامه ها ممکن است گزینه Repair هم داشته باشند؛ پس بهتر است اول روی Repair کلیک کنید تا مشکل برنامه حل شود. در غیر این صورت برنامه را پاک کنید و سیستم خود را ریستارت کنید. برنامه را دوباره نصب کنید. مطمئن شوید که آخرین نسخه برنامه را نصب کرده اید. شما حتی می توانید با استفاده از برنامه هایی مانند IOBit Uninstaller به حذف نرم افزارهای مورد نظر خود بپردازید و هر گونه فایل باقی مانده روی سیستم را از بین ببرید.

نصب مجدد برنامه راه حل ارور d3dcompiler_43.dll

حل ارور d3dcompiler_43.dll is missing با System Restore

با استفاده از ابزار System Restore می توانید ویندوز را به نقطه قبلی که سیستم شما مشکلی نداشت برگردانید. سیستم ریستور همچنین می تواند فایل d3dcompiler_43.dll پاک شده یا آسیب دیده را ریکاوری کند. برای انجام این کار کلید ویندوز و R را فشار دهید و دستور restrui را وارد کنید و اینتر کنید تا پنجره زیر باز شود. روی Next کلیک کنید.

نقطه بازیابی را انتخاب کنید که سیستم عامل در آن زمان هیچ گونه خطای d3dcompiler_43.dll را نمایش نداده است. دکمه Scan for affected programs را فشار دهید تا ببینید بعد از این نقطه بازیابی انتخاب شده چه نرم افزاری را نصب کرده اید. نرم افزارها، آپدیت ها و درایورهای اضافه شده به سیستم بعد از این حذف می شوند. در نهایت Next و Finish را انتخاب کنید.

حل ارور d3dcompiler_43.dll is missing با System Restore

رفع مشکل d3dcompiler_43.dll با بازیابی فایل دی ال ال

قبلا در انزل وب نحوه حل مشکل ارور MSVCP100.dll is missing را به شما آموزش دادیم؛ اما اگر فایل d3dcompiler_43.dll حذف شده است می توانید با بررسی اینکه آیا فایل در سطل بازیابی است یا نه، آن را بازیابی کنید. سطل بازیافت را باز کنید و D3DCompiler_43.dll را در کادر جستجو وارد کنید و بعد روی فایل کلیک کنید و گزینه Restore را انتخاب کنید. اگر نمی توانید از سطل بازیافت فایل را بازیابی کنید می توانید برنامه هایی مانند Recuva, EaseUS Data Recovery, Pandora File Recovery و MiniTool Partition Recovery را امتحان کنید.

رفع خطای d3dcompiler_43.dll با دانلود یک فایل دی دی ال جدید

وب سایت های زیادی وجود دارند که از طریق آنها می توانید یک فایل جدید D3dcompiler_43.dll را دانلود کنید. ممکن است همه این سایت ها منابع معتبری نباشند اما سایت DLL-files یکی از بهترین سایت ها برای تهیه فایل DLL است. به صورت زیر می توانید یک فایل DLL جدید را از این سایت دانلود و در ویندوز ذخیره کنید.

از سایت DLL-files این صفحه را باز کنید. بسته به سیستم عاملی که دارید نسخه ۳۲ یا ۶۴ بیتی را کلیک کنید. فایل به عنوان ZIP ذخیره می شود، این فایل را از حالت فشرده خارج کنید. بعد فایل d3dcompiler_43.dll را به مسیر C: > Windows > System32 انتقال دهید. این کار را می توانید با کشیدن و رها کردن انجام دهید. سیستم خود را ریستارت کنید. همچنین ممکن است لازم باشد فایل DLL جدید را رجیستر کنید. برای این کار با فشار دادن کلید ویندوز و X و انتخاب Command Prompt (Admin) این ابزار را اجرا کنید. regsvr32 d3dcompiler_43.dll را وارد کنید و کلید Return را فشار دهید.

رفع خطای d3dcompiler_43.dll با دانلود یک فایل دی دی ال جدید

توجه داشته باشید که به جای پوشه System32 شما می توانید فایل را در پوشه SysWOW64 پیست کنید.

حل مشکل d3dcompiler_43.dllبا نرم افزار DLL Fixer

بسیاری از ابزارها وجود دارند که می توانند خطاهای DLL را از ویندوز برطرف کنند. DLL Suite نرم افزاری است که می توانید یک فایل d3dcompiler_43.dll خراب یا پاک شده را با آن تعمیر و جایگزین کنید. علاوه بر این، این نرم افزار فایل DLL را به طور خودکار رجیستر می کند.

راهکارهای دیگر برای رفع اخطار D3dcompiler_43.dll

  • قبل از این که راه حل های بالا را استفاده کنید؛ بهتر است سیستم خود را ریستارت کنید. ممکن است خطای d3dcompiler_43.dll را به سادگی رفع کند.
  • درایورهای کارت ویدیوی خود را بروزرسانی کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

با استفاده از راه کارهای بالا شما می توانید برای حل ارور D3dcompiler_43 dll تلاش کنید. نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه رفع این ارور در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما تست شده برای رفع ارور ISDone.dll در نصب بازی و برنامه
راهنما تست شده برای رفع ارور ISDone.dll در نصب بازی و برنامه
آموزش روش رفع ارور msvcp110.dll ویندوز
آموزش ۸ روش رفع ارور msvcp110.dll ویندوز ۱۱ ، ۱۰ و..
آموزش 4 راهکار برای رفع ارور mfplat.dll در ویندوز 11، 10 و..
آموزش ۴ راهکار برای رفع ارور mfplat.dll در ویندوز ۱۱ ، ۱۰ و..
آموزش 7 روش رفع ارور uplay_r1_loader64.dll ویندوز 11 ، 10 و..
آموزش ۷ روش رفع ارور uplay_r1_loader64.dll ویندوز ۱۱ ، ۱۰ و..

نظرات

  • Adb says:

    سلام من بازی جی تی ای وی را نصب ارور را داد دوبارە بازی را نصب کردم بازم ارور داد دایرکت ایکس اپدیت کردم بازم ارور
    در خود پوشەی بازی فایل dll وجود داشت بارم ارور را میدە

  • Father of IT says:

    یکم زیادی داستان داشت
    ولی ببینم چی میشه..