آموزش 12 روش حل مشکل باز نشدن استوری در اینستاگرام

آموزش ۱۲ روش حل مشکل باز نشدن استوری در اینستاگرام

استوری اینستاگرام یک موفقیت واقعی است چون نسبت به زندگی افراد مختلف سراسر دنیا بینش هایی را ارائه می دهند؛ دسترسی ساده ای دارند و توسط میلیون ها نفر استفاده می شود. با این وجود مشکل باز نشدن استوری در اینستاگرام ? یکی از چالش هایی است که بسیار نامید کننده است. استوری ها بهترین اتفاقی بودند که در اینستاگرام اتفاق افتادند و شما نمی توانید به آن دسترسی پیدا کنید. در ادامه ما برخی از روش های رفع مشکل لود استوری اینستاگرام را توضیح می دهیم که امیدواریم برای شما کاربرد داشته باشد.

نحوه رفع مشکل عدم نمایش و لود نشدن استوری اینستاگرام

How to Fix Instagram Stories Aren’t loading and the Circle is Spinning

از میان تمام بروزرسامی هایی که اخیرا در دنیای رو به رشد رسانه های اجتماعی به وجود آمده است؛ استوری اینستاگرام به یکی از جذابترین قابلیت ها تبدیل شده است. به طور کلی استوری قطعه های کوچکی از تصاویر و فیلم ها هستند که می توانید برای چند دقیقه که شده به آن نگاه کنید. استوری ها معمولا بعد از ۲۴ ساعت پاک می شوند و شما به سراغ استوری بعدی می روید. وقتی که سعی دارید استوری خود را باز کنید یک دایره در حال چرخش نشان داده می شود.

وقتی که اینستاگرام یا گوشی شما به درستی کار می کند؛ نباید این دایره در حال چرخش را ببینید و یا حداکثر باید در کمتر از ۱ ثانیه این دایره را ببینید. گاهی اوقات لود نشدن استوری اینستاگرام ممکن است کمی طول بکشد (که به ندرت رخ می دهد) و در این صورت؛ این دایره در حال چرخان را کمی طولانی تر مشاهده خواهید کرد. در صورتی که مطمئن شدید که با مشکل لود استوری اینستاگرام مواجه هستید راهکارهای زیر را امتحان کنید. اما اگر در اینستاگرام عکس ها باز نمی شوند؛ می توانید از ۱۰ روش رفع مشکل باز نشدن عکس در اینستاگرام اندروید ، آیفون و.. استفاده کنید.

حل مشکل لود استوری اینستاگرام با بررسی شبکه

علت باز نشدن استوری در اینستاگرام می تواند به اتصال شبکه شما برگردد. وقتی که دایره درحال چرخان اینستاگرام را مشاهده کردید بررسی کنید که آیا برنامه های دیگر به سرعت بارگیری می شوند؟ آیا فیس بوک به سرعت لود می شود یا می توانید از یوتیوب استریم ویدیویی را پخش کنید؟ اگر پاسخ شما بله است به احتمال زیاد شبکه شما مقصر نیست.

اگر از اینترنت ۴G استفاده می کنید و در صورتی که دسترسی دارید از وای فای استفاده کنید و سعی کنید استوری اینستاگرام را لود کنید؟ آیا تغییری ایجاد شد؟ اگر استوری سریعتر لود شد می تواند سرعت شبکه شما مشکل داشته باشد. اگر تغییری ایجاد نشد ممکن است استوری یا اینستاگرام با مشکل روبرو شده باشند.

حل مشکل لود استوری اینستاگرام با بررسی شبکه

علت مشکل نیاوردن استوری در اینستاگرام

مشکل نیاوردن استوری در اینستاگرام می تواند به خود برنامه Instagram برگردد. برای حل این مشکل شما می توانید برنامه را ریست کنید.

اگر از گوشی اندروید استفاده می کنید وارد تنظیمات گوشی خود شوید و برنامه ها یا Apps را باز کنید. اینستاگرام را انتخاب کنید و Force Close را تپ کنید (اگر هنگام لود استوری؛ برنامه از کار افتاده باشد ممکن است گزینه Force Close در دسترس نباشد).

اگر از گوشی آیفون استفاده می کنید به صفحه اصلی بروید و برنامه Instagram را با انگشت به طرف بالا بکشید تا برنامه کاملا بسته شود. فقط کافیست که از کشوی برنامه ها اینستاگرام را باز کنید و دوباره سعی کنید استوری را لود کنید.

علت مشکل نیاوردن استوری در اینستاگرام

رفع مشکل عدم نمایش استوری در اینستاگرام با ریست گوشی

با ریست گوشی خود می توانید در عرض چند ثانیه برای حل مشکل عدم نمایش استوری در اینستاگرام اقدام کنید. وقتی که گوشی را راه اندازی مجدد کردید؛ دوباره سعی کنید که استوری را امتحان کنید.

برای حل مشکل باز نشدن استوری در اینستاگرام حافظه کش را پاک کنید

علت باز نشدن استوری در اینستاگرام می تواند به حافظه کش برنامه اینستاگرام برگردد. با این راه حل ممکن است اطلاعات قبلی شما پاک شود؛ پس احتیاط کنید. آیفون گزینه ای به نام Clear Cache ندارد اما از تابعی به نام Offload App استفاده می کند که داده های غیر ضروری را از برنامه پاک می کند.

برای پاک کردن حافظه کش اینستاگرام اگر گوشی اندروید دارید وارد تنظیمات گوشی خود شوید و برنامه های یا Apps را انتخاب کنید. برنامه اینستاگرام را باز کنید. فضای ذخیره سازی یا Storage را انتخاب کنید و در نهایت Clear Data و Clear Cache را تپ کنید.

حافظه کش برنامه اینستاگرام را پاک کنید

اگر گوشی آیفون دارید وارد تنظیمات گوشی خود شوید؛ General و iPhone Storage را انتخاب کنید. اینستاگرام را پیدا کنید و روی آن تپ کنید و Offload App را انتخاب کنید. برای ارسال و گذاشتن گیف در استوری اینستاگرام آموزش قبلی ما را مطالعه بفرمایید.

حل مشکل بالا نیاوردن استوری در اینستاگرام با آپدیت یا نصب مجدد برنامه

نسخه منسوخ شده برنامه می تواند علت سیاه شدن استوری اینستاگرام باشد. برنامه اینستاگرام را از گوگل پلی استور یا اپل استور بروزرسانی کنید. اگر این روش برای شما جواب نداد می توانید برنامه را به طور کلی حذف کنید و دوباره آن را نصب کنید.

حل مشکل بالا نیاوردن استوری در اینستاگرام با آپدیت یا نصب مجدد برنامه

اگر گوشی اندروید دارید وارد تنظیمات گوشی خود شوید و برنامه ها را باز کنید. اینستاگرام را انتخاب کنید و Uninstall را یا حذف برنامه را تپ کنید. گوگل پلی استور را باز کنید و جدیدترین نسخه اینستاگرام را نصب کنید (البته توصیه می شود که برنامه را از خود سایت اینستاگرام دانلود کنید).

اگر گوشی آیفون دارید وارد تنظیمات گوشی خود شوید. General را انتخاب کنید و فضای ذخیره سازی گوشی خود را انتخاب کنید و iPhone Storage را انتخاب کرده و Instagram را تپ کنید. Delete App را انتخاب کرده و انتخاب خود را تأیید کنید. به اپل استور بروید و نسخه جدید برنامه را دانلود و نصب کنید.

تنظیم نبودن تاریخ و زمان گوشی دلیل باز نشدن استوری در اینستاگرام

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما دلیل باز نشدن استوری در اینستاگرام می تواند به تنظیم نبود تاریخ و زمان گوشی شما برگردد. تاریخ و زمان دستگاه شما باید به طور خودکار بروز شود؛ اما گاهی اوقات تغییراتی می دهیم و یا اشکالات سیستمی وجود دارد که باعث ایجاد عملکرد نامناسب می شود.

در گوشی اندروید خود وارد تنظیمات شوید و روی گزینه عمومی تپ کنید. توجه داشته باشید که این مراحل با توجه به برند و مدل گوشی می تواند متفاوت باشد. روی تاریخ و زمان تپ کنید و حالت خودکار را انتخاب کنید و یا منطقه زمانی خود را آپدیت کنید.

در گوشی آیفون وارد تنظیمات گوشی خود شوید  General یا عمومی را انتخاب کنید و روی تاریخ و زمان یا Date & Time تپ کنید. بسته به تنظیمات خود حالت خودکار را انتخاب کنید و یا منطقه زمانی خود را آپدیت کنید.

حل مشکل نیامدن استوری در اینستاگرام با فعال کردن Save to Archive

قبلا نحوه رفع مشکل لایو اینستاگرام را به شما آموزش دادیم، برای عملکرد صحیح هایلایت های اینستاگرام باید تنظیماتی که به عنوان Save to Archive شناخته می شود را فعال کنید؛ با انتخاب این گزینه استوری های شما در آرشیو ذخیره می شود. بعدا می توانید استوری های قبلی خود را به هایلایت اضافه کنید. اگر این گزینه فعال نباشد نمی توانید از هایلایت اینستاگرام استفاده کنید.

برنامه اینستاگرام را باز کنید و به صفحه پروفایل خود وارد شوید. روی علامت سه نوار عمودی بالای صفحه تپ کنید و تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.

حل مشکل نیامدن استوری در اینستاگرام با فعال کردن Save to Archive

حریم خصوصی (Privacy) و سپس استوری (Story) را انتخاب کنید.

حل مشکل نیامدن استوری در اینستاگرام با فعال کردن Save to Archive

در نهایت Save to Archive یا ذخیره در بایگانی را تپ کنید.

حل مشکل نیامدن استوری در اینستاگرام با فعال کردن Save to Archive

مشکل بالا نیامدن استوری در اینستاگرام به خاطر VPN

در حال حاضر اینستاگرام بدون استفاده از VPN به درستی کار می کند. شما می توانید آن را غیر فعال کنید و یا در صورتی که از وی پی ان استفاده می کنید؛ سعی کنید که از کشور دیگری متصل شوید. شاید همین علت اصلی بالا نیامدن استوری اینستاگرام شما باشد.

چرا استوری اینستا نمیاد؟ باز نشدن استوری در اینستاگرام به خاطر چیست؟

اگر فقط هنگام ایجاد هایلایت با این مشکل مواجه هستید مطمئن شوید که روش درستی را برای اضافه کردن هایلایت استوری دنبال کرده اید. اگر از این مسئله اطمینان دارید می توانید با فعال کردن حالت هواپیما سعی کنید مشکل اینستاگرام خود را حل کنید. با فعال کردن حالت هواپیما تمام اتصالات گوشی شما غیرفعال می شود؛ یک دقیقه صبر کنید و بعد حالت هواپیما را غیر فعال کنید. برنامه اینستاگرام را باز کنید و استوری را باز کنید.

حل مشکل باز نشدن استوری در اینستاگرام با خروج از اکانت

شما همچنین می توانید از اکانت اینستاگرام خود خارج شوید. گاهی اوقات انجام این کار به حل باز نشدن استوری و هایلایت اینستاگرام کمک می کند. برای انجام این کار، برنامه اینستاگرام را باز کنید به پروفایل خود بروید. روی سه نوار عمودی بالای صفحه تپ کنید و تنظیمات را انتخاب کنید.

حل مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام با خروج از اکانت

حالا Log out را تپ کنید. اگر رمز ورود اینستاگرام خود را به خاطر ندارید از این روش استفاده نکنید.

حل مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام با خروج از اکانت

فعال بودن Power Saving Mode دلیل دیده نشدن استوری در اینستاگرام

وقتی که در گوشی آیفون خود Power Saving Mode را برای صرفه جویی در مصرف انرژی فعال می کنید؛ برخی از برنامه ها می توانند عملکرد غیر عادی از خود نشان دهند. سعی کنید که Power Saving Mode را غیر فعال کنید و ببینید مشکل باز نشدن استوری اینستا شما حل شده یا نه. برای این کار به مسیر Settings > Battery بروید و Power Saving Mode را غیر فعال کنید.

فعال بودن Power Saving Mode دلیل دیده نشدن استوری در اینستاگرام

حل مشکل سیاه شدن استوری اینستاگرام با برنامه Tenorshare ReiBoot

گاهی اوقات شما در گوشی آیفون خود نمی توانید استوری های اینستاگرام را بار کنید؛ مخصوصا وقتی که یک نسخه بتا را نصب کرده باشید. در این حالت می توانید از یک ابزار حرفه ای تعمیر مانند Tenorshare ReiBoot برای گوشی آیفون خود استفاده کنید تا مشکل سیاه شدن استوری اینستاگرام را حل کنید.

در کامپیوتر خود برنامه ReiBoot را دانلود و نصب کنید. گوشی آیفون خود را به سیستم متصل کنید و روی Repair Operating System کلیک کنید. Fix Now را کلیک کنید.

حل مشکل سیاه شدن استوری اینستاگرام با برنامه Tenorshare ReiBoot

Download را انتخاب کنید تا فریم ویر روی گوشی شما دانلود شود. منتظر بمانید تا فریم ویر روی گوشی شما نصب شود و بعد از انجام این کار؛ مشکل آیفون شما حل خواهد شد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما سعی کردیم علت عدم نمایش استوری در اینستاگرام را با هم بررسی کنیم. هنوز این راه حل ها ممکن است برای برخی از کاربران کار نکند. پس اگر شما راه حل دیگری را می شناسید که مشکل باز نشدن استوری اینستا را حل می کند می توانید با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید. نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام
حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام
چگونه استوری دیگران را نبینیم؟ (راهکار ساده و فوری)
چگونه استوری دیگران را نبینیم؟ (راهکار ساده و فوری)
آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام

نظرات

  • Masumeh says:

    سلام من استوری ک میزارم و هایلایتش میکنم ولی بعد دو روز دیگل اون استوری لود نمیشه مشکل چیه