آموزش 8 روش رفع مشکل تنظیم و تغییر زبان کیبورد اندروید

آموزش ۸ روش رفع مشکل تنظیم و تغییر زبان کیبورد اندروید

سیستم عامل اندروید از زبان های متنوعی پشتیبانی می کند و ممکن است برخی از کاربران با مشکل تغییر زبان کیبورد اندروید ⌨️ مواجه باشند. در ادامه مطلب امروز انزل وب شما یاد خواهید گرفت که چگونه زبان کیبورد گوشی خود را تغییر دهید و مشکلات تغییر زبان کیبورد اندروید خود را حل کنید.

علت و حل مشکل تغییر زبان کیبورد گوشی سامسونگ ، هواوی و…

How to Change Keyboard Language in Android?

اکثر کاربران برای تایپ با گوشی خود از زبان های متنوعی استفاده می کنند؛ مخصوصا تایپیست ها؛ ادمین های شبکه اجتماعی که از طریق گوشی کسب درآمد می کنند معمولا حداقل دو زبان را در کیبورد گوشی های خود استفاده می کنند. حتی شما به عنوان یک کاربر برای گذاشتن کامنت ها؛ نوشتن ایمیل ها؛ ارسال پیامک و غیره به تغییر زبان کیبورد اندروید نیاز دارید. اما به دلیل برخی از مشکلات که در ادامه توضیح خواهیم داد قادر به تغییر زبان کیبورد گوشی سامسونگ؛ هواوی و .. خود نیستند.

عوض نشدن زبان کیبورد

ممکن است شما سعی در تغییر زبان کیبورد خود داشته باشید اما به صورت اتفاقی متوجه شده باشید که دکمه تغییر زبان کیبورد غیر فعال شده است؛ این در حالی است که قبلا با دکمه فاصله می توانستید این کار را انجام دهید. در این حالت به تنظیمات گوشی خود وارد شوید. قسمت قابلیت دسترسی را انتخاب کنید. برای برنامه ۳۶۰security جستجو کنید و سعی کنید که برنامه را غیر فعال کنید.

عدم تغییر زبان در کیبورد فابریک گوشی

اگر با مشکل تغییر زبان کیبورد اندروید مواجه شده اید می توانید وارد تنظیمات گوشی خود شوید؛ برنامه ها یا Apps را انتخاب کنید. Force Stop و سپس Clear Data و Clear Cache را انتخاب کنید. در صورت کار نکردن یا بالا نیامدن صفحه کلید اندروید خود می توانید از ۱۰ روشی که قبلا آموزش داده ایم استفاده کنید.

علت تغییر نکردن زبان کیبورد

یکی از دلایل تغییر نکردن زبان کیبورد اندروید شما این است که وقتی شما به بعضی از برنامه ها مجوز دسترسی را می دهید؛ قادر به تغییر زبان صفحه کلید نخواهید بود. اگر به تازگی با این مشکل روبرو شده اید پیشنهاد می کنیم که برنامه ای را که اخیرا نصب کرده اید را بررسی کنید.

علت عدم تغییر زبان در کیبورد سامسونگ؛ هواوی و..

یکی دیگر از علل عدم تغییر زبان در کیبورد اندروید شما این است که شما قابلیت Battery Saver را فعال کرده اید. تنظیمات گوشی خود را بررسی کنید و در صورت فعال بودن این قابلیت؛ آن را غیر فعال کنید. برای تغییر زبان گوشی هواوی از چینی به فارسی شاید شما به نصب کیبورد یا تغییر تنظیمات زبان صفحه کلید اندروید خود نیاز داشته باشید. به همین خاطر در ادامه ما نحوه انجام این کار را به شما توضیح خواهیم داد.


نحوه نصب کیبورد فارسی اندروید

اگر می خواهید زبان صفحه کلید اندروید را تغییر دهید؛ صفحه کلید استاندارد Gboard که روی گوشی هوشمند یا تبلت خود نصب کرده اید بیش از ۵۰۰ زبان را ارائه می دهد. می توانید هر تعداد زبان ورودی را به آن اضافه کنید و به راحتی بین این زبان ها جابجا شوید. در مطلب امروز انزل وب شما نحوه اضافه کردن و تغییر زبان صفحه کلید به گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی را یاد خواهید گرفت.

نحوه دسترسی به تنظیمات برای تغییر زبان کیبورد اندروید

صفحه کلید پیش فرض Gboard گوگل در اکثر دستگاه های اندرویدی از قبل نصب شده است و از بیش از ۵۰۰ زبان و ۴۰ سیستم نوشتاری در سراسر جهان را پشتیبانی می کند. برای استفاده از زبان ورودی متفاوت از حالت پیش فرض دستگاه؛ ابتدا باید آن را اضافه کنید. با دسترسی به تنظیمات زبان صفحه کلید Gboard در اندروید می توانید این کار را انجام دهید.

ساده ترین راه برای دستیابی به تنظیمات زیان صفحه کلید این است که ابتدا برنامه ای را راه اندازی کنید که از صفحه کلید مانند برنامه های پیام رسان استفاده کند. به محض تپ کردن روی قسمت تایپ؛ صفحه کلید Gboard در دسترس قرار می گیرد. دکمه تنظیمات که به شکل چرخ دنده است را می توان در بالای صفحه کلید پیدا کنید.

نحوه دسترسی به تنظیمات زبان صفحه کلید در اندروید

دکمه چرخ دنده همیشه بخشی از طرح Gboard نبوده است؛ بنابراین می توانید از روش کلاسیک استفاده کنید. وارد تنظیمات گوشی اندروید خود شوید؛ به پایین اسکرول کنید و روی System یا System & updates تپ کنید.

نحوه دسترسی به تنظیمات زبان صفحه کلید در اندروید

در صفحه بعدی روی Language(s) & input تپ کنید.

نحوه دسترسی به تنظیمات زبان صفحه کلید در اندروید

شما در صفحه Languages & input می توانید تمام تنظیمات مربوط به زبان دستگاه اندروید خود را پیدا کنید. اولین گزینه که Languages یا Language and region است به شما امکان می دهد زبان گوشی یا تبلت اندرویدی خود را تغییر دهید.

برای اضافه کردن زبان ورودی جدید صفحه کلید؛ در بخش Keyboard & inputs گزینه Virtual keyboard را انتخاب کنید. در برخی از گوشی های هوشمند مانند هواوی این مرحله وجود ندارد و می توانید به مرحله بعدی بروید.

نحوه دسترسی به تنظیمات زبان صفحه کلید در اندروید

در صفحه بعدی روی Gboard تپ کنید تا تنظیمات آن باز شود. اگر از نسخه خاصی از اندروید استفاده می کنید که توسط سازنده گوشی شما سفارشی سازی شده است ممکن است گزینه Gboard در دسترس نباشد. به همین خاطر می توانید Gboard را از گوگل پلی استور نصب کنید یا روی نام صفحه کلید پیش فرض نصب شده روی دستگاه خود تپ کنید (مانند Swiftkey).

نحوه دسترسی به تنظیمات زبان صفحه کلید در اندروید

برای قطع کردن ویبره و صدای کیبورد اندروید روش هایی که قبلا توضیح دادیم را امتحان کنید.

نحوه تغییر زبان کیبورد اندروید با اضافه کردن زبان دیگر

قبلا بهترین کیبورد اندروید را به شما معرفی کردیم؛ از آنجا که Gboard یک برنامه است؛ صرف نظر از دستگاه یا نسخه اندروید که استفاده می کنید، رابط کاربری آن یکسان به نظر می رسد. پس از دسترسی به تنظیمات Gboard با استفاده از روش های قبلی؛ روی Languages تپ کنید.

نحوه اضافه کردن زبان دیگر به صفحه کلید اندروید

دکمه Add keyboard را تپ کنید تا به همه طرح های موجود برای صفحه کلید دسترسی پیدا کنید.

نحوه اضافه کردن زبان دیگر به صفحه کلید اندروید

در صفحه Add keyboard بر اساس تنظیمات انجام شده روی گوشی یا تبلت؛ برخی از زبان های پیشنهادی را دریافت می کنید. اگر زبانی که می خواهید استفاده کنید در بین آنها نیست می توانید به پایین صفحه اسکرول کنید؛ در بخش All languages می توانید زبان های موجود را بر اساس حروف الفبا پیدا کنید.

نحوه اضافه کردن زبان دیگر به صفحه کلید اندروید

برای بعضی از زبان ها شما باید بین نسخه های صفحه کلید مخصوص مناطق و کشورهای مختلف یکی را انتخاب کنید. پیکانی که در کنار زبان ها وجود دارد نشان می دهد که گزینه های بیشتری در دسترس است. به طور مثال زبان اسپانیایی یکی از زبان هایی است که چندین طرح دارد. روی زبانی که می خواهید اضافه کنید تپ کنید.

نحوه اضافه کردن زبان دیگر به صفحه کلید اندروید

اگر زبان شما با بیش از یک نسخه ارائه شده باشد؛ در صفحه بعدی می توانید نسخه مورد نظر خود را انتخاب کنید. یک روش سریعتر برای پیدا کردن زبان صفحه کلید مورد نظر خود، تپ کردن روی آیکن ذره بین است که می توانید با استفاده از آن زبان را جستجو کنید.

نحوه اضافه کردن زبان دیگر به صفحه کلید اندروید

بعد از تصمیم گیری در مورد زبان مورد نظر خود؛ در قسمت بالای صفحه بعدی می توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. در بخش تنظیمات زبان؛ همچنین می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از تایپ چند زبانه (Multilingual typing) استفاده کنید یا نه. بعد از انجام تنظیمات مورد نظر خور روی Done تپ کنید.

نحوه اضافه کردن زبان دیگر به صفحه کلید اندروید

شما به صفحه Languages بازگردانده می شوید؛ زبانی که اخیرا اضافه کرده اید در زیر بخش Your keyboard languages and layouts نمایش داده می شود.

نحوه تغییر زبان کیبورد در اندروید

بعد از اضافه کردن زبان صفحه کلید دیگر؛ روش های مختلفی برای سوئیچ کردن بین طرح های موجود وجود دارد. برنامه مد نظر خود را باز کنید و روی قسمت تایپ ضربه بزنید تا صفحه کلید ظاهر شود. زبان های ورودی موجود روی کلید فاصله که در پایین صفحه کلید مجازی است نمایش داده می شود، اولین زبانی که نشان داده می شود؛ زبانی است که اندروید شما برای وارد کردن متن از آن استفاده می کند.

نحوه تغییر زبان کیبورد در اندروید

ساده ترین راه برای تغییر زبان صفحه کلید تپ کردن روی کلید کره است که در سمت چپ کلید فاصله وجود دارد. با هر بار تپ کردن به شما امکان داده می شود بین زبان های مختلف صفحه کلید سوئیچ کنید.

نحوه تغییر زبان کیبورد در اندروید

همچنین می توانید هر دو دکمه کره و فاصله را تپ و نگه دارید.

نحوه تغییر زبان کیبورد در اندروید

با این کار یک پنجره پاپ آپ نمایش داده می شود که به کمک آن می توانید زبان صفحه کلید را تغییر دهید.

نحوه تغییر زبان کیبورد در اندروید

به یاد داشته باشید که اگر درباره صفحه کلید فعال مطمئن نیستید همیشه می توانید دکمه فاصله را تپ کنید. اولین زبانی که نشان داده شد؛ زبانی است که در حال حاضر می توانید استفاده کنید.

تغییر زبان کیبورد اندروید

در صفحه کلید خود، ویرگول را در گوشه پایین سمت چپ فشار دهید و نگهدارید. روی آیکن تنظیمات که شکل چرخ دنده است تپ کنید. از منوی Gboard Settings گزینه Preferences را انتخاب کنید. در منوی Preferences گزینه Show language switch key را فعال کنید. اگر گزینه Show language switch خاکستری بود, به این دلیل است که سوئیچ ایموجی را فعال کرده اید. برای فعال کردن قابلیت های زبان؛ آن را غیر فعال کنید. در نهایت از شما دعوت میکنیم ۴ روش حل مشکل کوچک شدن کیبورد اندروید را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم راه حل هایی که در بالا اشاره شد به رفع مشکل کیبورد فارسی سامسونگ؛ هواوی و.. شما کمک کرده باشد. عوض نشدن زبان کیبورد یک مشکل رایج است که توسط بسیاری از کاربران تجربه شده است، پس نگران نباشید و برای امتحان کردن روش های بالا تلاش کنید. اگر لیست بالا را کامل نمی دانید؛ می توانید راه حل های دیگری که از آن اطلاع دارید را در بخش نظرات این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری نحوه تغییر زبان توییتر یا ایکس
آموزش تصویری نحوه تغییر زبان توییتر یا ایکس
آموزش 8 روش حل مشکل راه اندازی اینستاگرام به زبان فارسی و انگلیسی
آموزش ۸ روش حل مشکل راه اندازی اینستاگرام به زبان فارسی و انگلیسی
آموزش 6 روش حل مشکل تغییر زبان ویندوز 10
آموزش ۶ روش حل مشکل تغییر زبان ویندوز ۱۰
آموزش تغییر زبان یوتیوب
آموزش تغییر زبان یوتیوب

نظرات

  • مهرداد says:

    ممنون بابت مطالبت مفیدتون ، یک مشکل برا من پیش امده ، گزینه پیشنهاد کلمات را فعال می کنم وقتی کیبورد روی انگلیسی هستش کار میکنه ولی روی فارسی تایپ میکنم هیچ کلمه ای بهم پیشنهاد نمیده اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

  • ناشناس says:

    سلام ببخشید
    ی سوال داشتم کیبورد گوشی من انگلیسی هست ولی فارسی تایپ می‌کنه چکار باید کنم

  • علی says:

    تبلت من سامسونگه زبانش‌فارسیه اما تنظیماتش یه زبان دیگه هست potvasca یه چیزایی تو این مایه نوشته !؟ چطور درستش کنم

  • عباس says:

    سلام و عرض ادب
    من Galaxy feel2 دارم زبان خود گوشی فارسی میشه
    اما از کیبوردش فارسی نمیشه
    از قسمت اپدیت کردن هم نمیشه
    جز اینکه کیبورد دیگه ای نصب کنم اگر تکنیک دگه میدونید لطفا راهنمایی کنید

  • artco1400@gmail.com says:

    آقاااا خدا خیرت بده واااقعااااا هرچی سرچ میکردم نمیتونستم بفهمم مشکل از کجاست خوب شد که گفتین ممنونممم.

  • مریم says:

    من کیبوردم زبانش خارجی ولی فارسی تایپ میکنه چیکار کنم؟

  • ل says:

    سلام
    برای من زبان فارسی نمیاد باید چیکار کنم