5 روش رفع مشکل گوگل پلی و گوگل پلی سرویس در گوشی های هواوی

۵ روش رفع مشکل گوگل پلی و گوگل پلی سرویس در گوشی های هواوی

مشکل گوگل پلی ▶️ در ایران فقط به کشور ما محدود نمی شود، بلکه به خاطر مشکلاتی که بین هواوی و گوگل وجود دارد این محدودیت برای همه کشورها ایجاد شده است. علت غیر فعال شدن گوگل پلی سرویس این است که دولت ایالات متحده همکاری با هر گونه شرکت فناوری چینی را قدغن کرد و گوگل که مالک اندروید بود از بکارگیری سیستم عامل اندروید و سایر خدمات خود (از جمله گوگل پلی استور) در گوشی های چینی جلوگیری کرد. از این رو ما تصمیم گرفتیم که برای کابرانی که به این برند چینی علاقمند هستند روش های رفع مشکل گوگل پلی و گوگل پلی سرویس در گوشی های هواوی را ارائه دهیم.

آموزش حل مشکل نصب گوگل پلی در گوشی هواوی

How to Download and Install Google Play Store on Huawei Phones

هواوی یکی از بهترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند است که در چین مستقر است. این برند گوشی هوشمند چینی به دلیل ارائه گوشی های با کیفیت بالا و برچسب های مقرون به صرفه شناخته شده است؛ اما به دلیل اعتقاد شدید به میهن پرستی؛ دولت چین استفاده از محصولات و خدمات سایر کشورها را ممنوع کرده است. گاهی اوقات، محصولات کشورهای دیگر برای ورود به چین نیاز به گذراندن شرایط و ضوابط مختلفی را دارند. بنابراین؛ چین دارای مرورگر وب، سایت شبکه اجتماعی و موارد دیگر است. گوشی های هوشمند فروخته شده در چین از سرویس های گوگل استفاده نمی کنند.

بنابراین اگر یک گوشی هوشمند هواوی خریداری کرده باشید ممکن است هیچ یک از سرویس های گوگل مانند Play Store, Google Calendar, Gmail, Google Chrome, Google Play Services و غیره را نداشته باشید. برای کاربرانی که به گوشی های هواوی علاقمند هستند، ما در ادامه نحوه دانلود گوگل پلی استور برای هواوی را آموزش خواهیم داد.

نحوه دانلود گوگل پلی سرویس برای گوشی هواوی که در ادامه توضیح می دهیم با دستگاه های Huawei P30 Pro, P20 Pro, Nova 4, Honor 9X Pro, Honor View 20, Honor Magic 2, Mate 20 Pro, Honor 8X, Huawei Mate 30 Pro, Huawei P40 Pro Plus و غیره سازگاری دارد.

۵ راه حل برای نصب گوگل پلی روی هواوی و آنر

قبلا ۷ روش حل مشکل ارور RH 01 و DF-DFERH-01 گوگل پلی اندروید را آموزش دادیم؛ اما برای حل مشکل گوگل پلی گوشی های هواوی چند روش مختلف وجود دارد. همه این روش ها ساده هستند و هر کاربر هواوی می تواند به راحتی آنها را انجام دهد.

حل مشکل گوگل پلی در هواوی با فایل APK

برای حل مشکل گوگل پلی y7p یا هر گوشی هوشمند دیگری که دارید به کشوی برنامه ها بروید. تنظیمات را پیدا کنید و روی آن تپ کنید. Advanced Settings یا تنظیمات پیشرفته را انتخاب کنید. روی امنیت یا Security تپ کنید و سپس “فعال کردن نصب از منابع ناشناخته” یا Enable Installation from Unknown Sources را تپ کنید.

شما اعلانی دریافت خواهید کرد که به شما اعلام می کند این نوع فایل می تواند به دستگاه شما آسیب برساند (this type of file can harm your device) نگران نباشید و این پیغام را نادیده بگیرید. برای ادامه OK یا تایید را تپ کنید.

۳ فایل زیر را در حافظه دستگاه خود دانلود کنید:

بعد از دانلود یا هر سه فایل را یکی پس از دیگری نصب کنید. بعد از نصب موفقیت آمیز فایل های اشاره شده؛ به کشوی برنامه ها بروید و گوگل پلی استور را اجرا کنید. برای شروع استفاده از سرویس ها باید از اکانت گوگل استفاده کنید؛ اگر جیمیل ندارید یک مورد جدید ایجاد کنید. نصب پلی استور هواوی با موفقیت انجام شد. حالا می توانید برنامه های مورد علاقه خود را از گوگل پلی استور دانلود کنید. اگر با مشکل Waiting for Download گوگل پلی مواجه شدید از ۱۵ روشی که قبلا آموزش داده ایم استفاده کنید.

 حل مشکل گوگل پلی سرویس در هواوی با GSM Installer

برای نصب گوگل پلی روی میت یا هر دستگاه هواوی دیگری که دارید به کشوی برنامه ها بروید. تنظیمات را پیدا کنید و آن را تپ کنید. Advanced Settings یا تنظیمات پیشرفته را انتخاب کنید. روی امنیت یا Security تپ کنید و سپس “فعال کردن نصب از منابع ناشناخته” یا Enable Installation from Unknown Sources را تپ کنید. شما اعلانی دریافت خواهید کرد که به شما اعلام می کند این نوع فایل می تواند به دستگاه شما آسیب برساند (this type of file can harm your device) نگران نباشید و این پیغام را نادیده بگیرید. برای ادامه OK یا تایید را تپ کنید.

حالا شما باید GSM Installer را روی دستگاه EMUI خود دانلود و نصب کنید. بعد از اتمام دانلود؛ فایل APK برنامه Google Play Store را روی گوشی هواوی خود دانلود کنید. فایل APK را اجرا کنید و دستورالعمل های نمایش داده شده روی صفحه را دنبال کنید. بعد از نصب موفقیت آمیز، برنامه گوگل پلی استور را اجرا کنید و با استفاده از اکانت جیمیل خود وارد شوید. نصب پلی استور هواوی با موفقیت انجام شد. برای ساخت اکانت هواوی یا هواوی آیدی آموزش انزل وب را مطالعه بفرمایید.

حل مشکل گوگل پلی هواوی با Google Installer

این روش یکی دیگر از راه حل هایی است که از طریق آن می توانید برای رفع مشکل گوگل پلی هواوی اقدام کنید. در اینجا کابران برای نصب پلی استور باید APK Google Installer را دانلود کنند و تنظیمات را در برنامه انجام دهند.

Google Installer APK و  Google Play Store APK را روی حافظه دستگاه خود دانلود کنید. از تنظیمات دستگاه خود؛ منابع ناشناخته را فعال کنید. حالا فایل Google Installer APK را با استفاده از مدیر فایل گوشی هواوی خود پیدا و باز کنید و دستورالعمل های نمایش داده شده روی صفحه را دنبال کنید تا فایل روی دستگاه شما نصب شود. بعد از نصب موفقیت آمیز Google Installer را باز کنید. در صفحه اصلی؛ یک دایره بزرگ آبی خواهید دید، روی آن تپ کند. بعد روی دایره زرد تپ کنید.

حل مشکل گوگل پلی هواوی با Google Installer

حالا شما باید Google Services Framework را روی دستگاه خود نصب کنید. روی دکمه قرمز تپ کنید و شرایط را بپذیرید و همه مجوزه ها را بدهید. حالا؛ APK گوگل پلی استور را پیدا کنید و آن را نصب کنید. حالا می توانید برنامه های گوگل را روی گوشی اندرویدی خود راه اندازی کنید. ما به شما توصیه می کنیم که ابتدا گوگل پلی استور را نصب کنید و بعد برنامه هایی مانند گوگل مپ و سایر برنامه های گوگل را نصب کنید.

تمام روش های بالا از نصب گوگل پلی روی رام چینی هواوی پشتیبانی می کنند.

رفع مشکل گوگل پلی در ایران با برنامه Chat Partner

قبلا ۱۰ روش حل مشکل آپدیت برنامه و Download Pending گوگل پلی اندورید را آموزش دادیم؛ اما برای نصب گوگل پلی استور شما به برنامه Chat Partner که دارای حجم ۱۴۷ مگابایتی است نیاز دارید. بعد از اجرای این برنامه  باید روی Detect Device تپ کنید و بعد Repair Now را انتخاب کنید. در نهایت در پنجره Active Device Administrator روی دکمه Active تپ کنید. گوشی خود را ریستارت کنید؛ حالا باید گوگل پلی استور روی گوشی شما نصب شده باشد.

رفع مشکل گوگل پلی در ایران با برنامه Chat Partner

نحوه نصب گوگل پلی استور در گوشی های هواوی با Googlefier

انجمن توسعه دهندگان XDA برنامه ای به نام Googlefier را توسعه داده اند که به شما اجازه نصب ساده گوگل پلی استور را می دهد. قبل از شروع ممکن است لازم باشد گوشی خود را به حالت کارخانه ریست کنید تا هر گونه اطلاعات موجود در دستگاه پاک شود. این بدان علت است که ممکن است برنامه ها یا تنظیماتی وجود داشته باشند که در این روند تداخل ایجاد کنند.

برنامه Googlefier را دانلود و نصب کنید. برنامه را اجرا کنید و مجوزهای لازم را به آن بدهید. دستورالعمل های نمایش داده شده روی صفحه را دنبال کنید. حالا این برنامه جایگزین برنامه پشتیبان موجود شده و LZPlay را بازیابی می کند. حالا می توانید وارد جیمیل خود شوید و کار تمام است.

لازم به ذکر است که Googlefier روی گوشی های هوشمند دارای رابط کاربری EMUI 11 یا جدیدتر کار نمی کند.

در آخر از شما دعوت می کنیم مطلب ۱۳ روش حل مشکل دانلود نشدن برنامه از گوگل پلی انزل وب را هم مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

چیزی که در حال حاضر واضح است این است که پشتیبانی گوگل از هواوی به این زودی ها امکان پذیر نخواهد شد. رفع مشکل هواوی با گوگل به سیاست های هر دو کشور وابسته است؛ پس تا زمان بهبود روابط می توانید از روش های یاد شده در بالا برای نصب گوگل پلی استور و سایر سرویس های گوگل روی گوشی هواوی خود استفاده کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری 3 روش بازگشت به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری هواوی
آموزش تصویری ۳ روش بازگشت به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری هواوی
آموزش 11 روش رفع مشکل ریستارت شدن گوشی هواوی
آموزش ۱۱ روش رفع مشکل ریستارت شدن گوشی هواوی
دقیق ترین روش های تشخیص گوشی اصل از تقلبی سامسونگ، اپل و..
دقیق ترین روش های تشخیص گوشی اصل از تقلبی سامسونگ، آیفون اپل و..
آموزش رفتن و خارج شدن از حالت ایمن Safe Mode اندروید
آموزش ۴ روش رفتن و خارج شدن از حالت ایمن Safe Mode اندروید

نظرات

  • نام شما * says:

    سلام گوشی من هواوی y8p هس و بازی زیاد رو گوشیم دارم میترسم اگه از راه apkبرم برنامه ها برام نیاد

  • رضا says:

    سلام.از این‌که با حوصله جواب میدهید و راهنمایی کامل میکنید کمال تشکر را دارم.کاش در هیچ نقطه‌ای از جهان اینترنت فیلتر نمیشد

  • مهدی says:

    سلام من گوشیم y6p هستن بعد وفتی وارد برنامه ها میشم میندازه بیرون مثل بازی کالاف یا برنامه های دیگه ک حتی حجمشون هم ب ۳مگ نمیرسه
    مشکلش از چیه رام گوشیم ۳ هست حافظه گوشیم هم خالیه اندروید گوشیم هم ۱۰ هستش
    لطفا بگین چیکار کنم که درست بشه

  • ناشناس says:

    عالی بود

  • مهیار says:

    سلام گوشی بابای من هواوی هستش گوگل اینا براش میاره ولی وقتی داخلش میره میندازه بیرون دلیلش چیه میشه لطفا بگید خیلی ممنون میشمم جواب بدید؟

  • مشکی says:

    من راه هایی که باید میرفتم برای نصب play store روی گوشی آنر رو رفتم و بعدش گوشیم دچار مشکل شده و از همه ی برنامه ها میپره بیرون. با اینکه اون برنامه های جانبی رو پاک کردم ولی بازم این مشکل وجود داره😣😣😣 لطفا راهنماییم کنید که باید چیکار کنم.

  • محمد says:

    عالی بود عاااالی واقعا دستتون درد نکنه. من روش اولرو اجرا کردمو جواب داد برای نصب اسنپ روی هواوی‌y7a

  • ابراهیم رئیس الساداتی says:

    آخه مغزمون خله این همه دردسرو بکشیم تا بتونیم برنامه های اندروید رو روی گوشی های مزخرف ساخت چین نصب کنیم، خو بنده مومن خدا برو گوشی سامسونگ بخر، همه برنامه های اندروید مجانی داخلش نصبه، هواوی یا چینی بخری فقط مشکل نصب پلی استور و پلی سرویس نیست که، هربار ورژن آپ دیت جدیدش بیاد باید کل گوشی چینی تو ریست کارخانه کتی و همه چیت پاک بشه حداقل هر شش ماه هزچی رو گوشیته رو باید پاک کنی برای نصب آپ دیت های جدید، گوشی هتی آیفون هم همیشه همین مشکلات فعالسازی و جیلبریک کردن رو داشت هر دو تیا سه ماه صد هزارتومن آب می خگرد تا گوشی از حالت قفل در بیاد و کار کنه الان گوشی هتی چینی هم همین بدبخنی رو دچار شدن پس گوشی تولید چین نخر، دردسر برای خودت نخر تا از دنیای بی انتهای خدمات رایگان گوگل بی بهر نباشی

    • زکی says:

      دا بیا پایین سزمون درد گرف
      چی چی میگی؟
      یخورده برو تحقیق کن بعد بیا کامنت بزا

    • ممد says:

      دیگه اینکه ما میخایم چی بخریم یه مساله شخصیه و به تو ارتباطی نداره. بفهم نفهم توی زندگی مردم سرک نکشی

    • کیوان says:

      چقدر که تو ابله هستی. هنوز نفهمیدی سرچشمه مشکل و تحریم و این مکافات از همون گوگل و آمریکاست که تو اینهمه یقه ات رو براشون جر دادی؟؟؟

  • 'FK says:

    سلام ببخشید برای استفاده از بعضی برنامه ها میزنه نسخه گوگل پلی سرویس شما قدیمیه بعد نمیتونم اپدیتش کنم چون گوشیم هواویه نصب نمیشه نسخه جدیدش باید چیکار کنم؟

  • نیما says:

    سلام روش شماره ی دو چجور رو گوشیم انجامبدم روی تنظیمات که نگه میدارم تنظیمات پیشرفته نمیاره گوشیم y8p هست

  • فاضل says:

    سلام
    ببخشید من گوشیم برای باز کردن بعضی بازی ها نیاز به پشتیبانی گوگل داره با این ۵ روش حل میشه یانه

  • mak says:

    سلام. از نرم افزار gspace استفاده کنید .احتمال زیاد جواب میده

صفحات 1 2