7 روش خاموش کردن و قطع خودکار اینترنت دیتا و وای فای گوشی اندروید

۶ روش خاموش کردن و قطع خودکار اینترنت دیتا و وای فای گوشی اندروید

افرادی که زیاد از اینترنت ? استفاده می‌کنند، ممکن است گاهی یادشان برود تا وای فای یا اینترنت دیتا را خاموش کنند. این امر موجب می‌شود تا برخی از برنامه‌ها به صورت خودکار آپدیت شوند و یا به هر دلیل دیگری اینترنت شما برای چیز دیگری مصرف شود. در این مطلب انزل وب قصد داریم روش های خاموش کردن و قطع خودکار اینترنت دیتا و وای فای گوشی اندروید در زمان و شرایط مشخص را آموزش دهیم.

نحوه خاموش کردن خودکار اینترنت وای فای و دیتا اندروید

?How to turn off Wi-Fi and Android Mobile Data Automatically

روشن بودن بیهوده وای فای یا اینترنت دیتا می‌تواند علاوه بر کاهش حجم اینترنت خریداری شده، به مرور زمان موجب کاهش عمر باتری شود. گاهی این روشن بودن اینترنت گوشی باعث داغ شدن آن می‌شود. در این مطلب به شما نحوه خاموش کردن خودکار اتصال به اینترنت گوشی را آموزش خواهیم داد. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

دانلود برنامه تایمر خاموش شدن اینترنت گوشی اندروید

یکی از راه‌های خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی، استفاده از برنامه WiFi Automatic است. کاربر می‌تواند با این برنامه برای روشن یا خاموش شدن اینترنت گوشی خود زمانی را مشخص کند. برای خاموش شدن خودکار وای فای گوشی، ابتدا برنامه را باز کنید. در قسمت …Turn WiFi off when سه بخش وجود دارد:

قطع خودکار اینترنت گوشی اندروید

Screen is off: با فعال کردن این گزینه، قطع خودکار اینترنت هنگام خاموشی صفحه نمایش گوشی انجام می‌شود. اگر می‌خواهید وای فای گوشی با خاموش شدن صفحه نمایشگر، خاموش شود، این گزینه را فعال کنید. با زدن روی این گزینه می‌توانید زمانی را برای آن مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر اسکرین گوشی شما برای ده دقیقه خاموش باشد، وای فای نیز غیرفعال شود.

Not connected to any network: با فعال کردن این گزینه، در صورتی که شبکه‌ای برای اتصال وجود نداشته باشد، وای فای گوشی خاموش می‌شود. با فشردن روی این گزینه هم منویی برای تعیین زمان باز می‌شود و شما می‌توانید زمانی را برای آن مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر به مدت حداقل یک دقیقه گوشی شما به هیچ شبکه‌ای متصل نشد، وای فای هم خاموش شود.

Everyday at 22:00: در این بخش می‌توانید زمانی را برای خاموش کردن وای فای مشخص کنید. به عنوان مثال، ساعت ۲۲:۰۰ را انتخاب می‌کنید. برای مشخص کردن زمان کافی است روی این گزینه بزنید تا منوی ساعت با عنوان Turn WiFi off at: نمایان شود. سپس زمان دلخواه خود را انتخاب کنید و در نهایت Done را بزنید.

قطع خودکار اینترنت گوشی اندروید با برنامه Auto connection

با برنامه Auto connection هم می‌توانید به خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی شیائومی ، سامسونگ و.. بپردازید.

زمان بندی دیتا

برای این کار ابتدا برنامه را باز کنید و آن را در حالت ON بگذارید. در قسمت Connect every: می‌توانید زمانی را برای روشن شدن وای فای مشخص کنید. به عنوان مثال، شما می‌خواهید هر سی دقیقه وای فای گوشی روشن شود. در قسمت Stay connected for: هم می‌توانید زمانی را برای مدت روشن بودن تعیین کنید. به عنوان مثال، شما هر سی دقیقه به مدت سه دقیقه می‌خواهید اینترنت گوشی روشن شود.

بنابراین، اگر مثلا وای فای گوشی شما در ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه فعال شد، به مدت سه دقیقه روشن می‌ماند. پس از این سه دقیقه خاموش خواهد شد و دوباره بعد از سی دقیقه دیگر، فعال می‌شود.

در بخش بعدی که Pause automatic connection نام دارد، می‌توانید زمانی را برای روشن یا خاموش ماندن یکسره وای فای تعیین کنید. ابتدا تیک این گزینه را فعال کنید. سپس در قسمت from ساعتی را برای آن تعیین کنید. پس از آن، ساعتی را در بخش to مشخص کنید. با انتخاب زمان دلخواه، گزینه Done را بزنید. در نهایت، در بخش in this period: مشخص کنید که می‌خواهید در این زمان خاموش شدن اتوماتیک دیتای گوشی انجام شود یا روشن شدن آن.

خاموش شدن خودکار دیتا

یک نمونه برای خاموش کردن خودکار اینترنت در زمان مشخص با Auto connection

به عنوان مثال، شما می‌خواهید از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۲:۰۰ اینترنت به صورت کامل خاموش شود. در نتیجه در بخش in this period: گزینه Connection Off را فعال می‌کنید. در صورتی که می‌خواهید در این زمان اینترنت گوشی به صورت ممتد روشن بماند، Connection On را انتخاب می‌کنید.

زمان بندی دیتا

در بخش دیگر این برنامه می‌توانید برای خاموش شدن خودکار دیتا یا وای فای گوشی با توجه به چه میزان از عمر باتری، عددی را مشخص شود. در قسمت Don’t automatically connect under this battery value: عددی را مشخص کنید. به عنوان مثال، وقتی باتری به ۱۵ درصد رسید، دیگر اینترنت به صورت خوکار روشن نشود. در نهایت برای اعمال تغییرات گزینه Save را که در پایین صفحه قرار دارد، بزنید.

نکته‌ای که در رابطه با این برنامه وجود دارد این است که خاموش شدن وای فای گوشی با خاموش شدن صفحه در ارتباط است یعنی اگر با وجود رسیدن به زمان از قبل تعیین شده، ضفحه گوشی شما روشن باشد و شما در حال استفاده از آن باشید، اینترنت گوشی خاموش نخواهد شد. اگر اینترنت گوشی شما به دلایل دیگری روشن نمی‌شود می‌توانید مطلب ۱۲ روش حل مشکل روشن نشدن اینترنت دیتا اندروید را مطالعه کنید.

خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی با برنامه Power Schedule

برنامه دیگری که از آن می توانید برای زمانبندی دیتای موبایل یا وای فای استفاده کنید، Power Schedule نام دارد. ابتدا وارد برنامه شوید و در بخش View event، گزینه Turn off را انتخاب کنید.

خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی

خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی

با انتخاب این بخش دو گزینه برای شما نمایان می‌شود که باید گزینه Edit event را انتخاب کنید. سپس در بخش Event type برای زمان بندی دیتا گزینه Data Connection برای زمان‌بندی اینترنت وای فای گزینه Wifi را انتخاب کنید.

خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی

خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی

در قسمت event time می‌توانید زمانی را برای خاموش شدن اینترنت انتخاب کنید. برای این کار گزینه Change time را بزنید و ساعت موردنظر خود را وارد کنید. در صورتی که می‌خواهید این روند برای روزهای مختلفی تکرار شود، در بخش Repeat event each یکی از روزها را انتخاب کنید. با لمس نام روزهای هفته می‌توانید آن روز را برای زمان‌بندی انتخاب کنید. در نهایت، زیر بخش event type گزینه Turn off را فعال کنید. در آخر روی دکمه Done که در بالای صفحه قرار دارد بزنید تا تغییرات ذخیره و فعال شود.

خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی

خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی با برنامه Tasker

برنامه دیگر برای خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی Tasker نام دارد. ابتدا وارد بخش task شوید. سپس روی علامت + شکل بزنید. این تسک را WiFi on بنامید. حال دوباره روی + بزنید و Net را انتخاب کنید و پس از آن WiFi را انتخاب کنید. حال در بخش Set روی On بزنید و دوباره به بخش Tasks برگردید.

خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی

دوباره این کار را انجام دهید اما این بار Off را در منوی Set انتخاب کنید و نام تسک جدید را WiFi OFF بگذارید.

خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی

حالا وارد Profiles شوید و روی + بزنید. State و سپس Phone و بعد از آن Cell Near را انتخاب کنید. اکنون روی Scan بزنید تا برنامه آنتن‌های شرکت‌های مخابراتی اطراف شما را پیدا کند.

خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی

وقتی اسکن کردن به پایان رسید، Stop را بزنید و به بخش قبلی برگردید. حال روی WiFi ON بزنید. سپس چند ثانیه‌‌ای روی آن نگه دارید و Add Exit Task را انتخاب کنید. پس از آن WiFi OFF را بزنید تا در نهایت وای فای شما وقتی محل ثبت شده را ترک کردید، خاموش شود. اگر WiFi گوشی شما به صورت خودکار و بدون این که بخواهید روشن می‌شود، می‌توانید مطلب علت و روش های حل مشکل روشن شدن خودکار وای فای و دیتا اینترنت گوشی را مطالعه کنید.

خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی

قطع خودکار اینترنت گوشی اندروید با برنامه IFTTT

برای قطع خودکار اینترنت گوشی اندروید با برنامه IFTTT ابتدا باید وارد بخش Enter an area شوید و با GPS محل موردنظر را انتخاب کنید. پس از مشخص شدن مکان  سپس در بخش Select action گزینه Turn off WiFi when you leave home را در منو پیدا کنید و آن را در حالت On قرار دهید. این گونه هر زمان که موفعیت جغرافیایی خانه را ترک کنید، وای فای خاموش می‌شود.

خاموش شدن اتوماتیک دیتای گوشی

خاموش شدن اتوماتیک دیتای گوشی

علاوه بر این، می‌توانید این کار را برای خاموش شدن اتوماتیک دیتای گوشی هم انجام دهید. با این تفاوت که باید گزینه Turn off mobile data when i get home را به حالت On دربیاورید.

خاموش شدن اتوماتیک دیتای گوشی

قطع اتوماتیک اینترنت با خاموش شدن صفحه نمایش گوشی

برای قطع خودکار اینترنت گوشی اندروید ابتدا وارد Wi-Fi settings شوید. سپس Advanced را انتخاب کنید. گزینه Keep Wi-Fi on during sleep را انتخاب کنید. سه گزینه وجود دارد که می توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه‌ها در زمانی که صفحه گوشی شما خاموش است، اینترنت نیز خاموش خواهد شد.

خاموش شدن اتوماتیک دیتای گوشی

خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی

برای فعال کردن این حالت، گزینه Always را انتخاب کنید. در صورتی که فقط می خواهید زمانی که گوشی را به شارژر متصل کرده اید، این اتفاق بیافتد، گزینه Only when plugged in را انتخاب کنید. این شیوه برای نسخه های قدیمی‌تر اندروید کارایی دارد.

خاموش شدن اتوماتیک دیتای گوشی

سوئیچ روی اینترنت دیتا و خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی از شبکه وای فای

اگرچه این روش چندان جهت قطع همیشگی اینترنت مناسب نیست اما میتوان از آن برای استفاده بهتر از اینترنت پایدار بهر برد. برای خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی در نسخه های جدید اندروید، ابتدا وارد Settings شوید. سپس Wi-Fi را انتخاب کنید.

خاموش شدن اتوماتیک دیتای گوشی

حال گزینه More را که در بالای صفحه قرار دارد، بزنید.

خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی

سپس منوی کوچکی باز می‌شود. در آن گزینه Smart network switch را انتخاب کنید.

خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی

در نهایت، در بخش بعدی برای قطع اینترنت گوشی سامسونگ از شبکه وای فای و سوئیچ روی اینترنت دیتا در زمانی که شبکه وای فای ناپاپیدار است گزینه On را انتخاب کنید.

خاموش کردن خودکار اینترنت گوشی

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب انزل وب به آموزش ۶ روش خاموش کردن و قطع خودکار اینترنت دیتا و وای فای گوشی اندروید پرداختیم. شما از کدام روش برای قطع خودکار اینترنت استفاده می کنید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 11 روش حل مشکل کار نکردن اینترنت گوشی اندروید
آموزش ۱۱ روش حل مشکل کار نکردن اینترنت گوشی اندروید
آموزش فعال سازی و غیر فعال کردن حالت Data Saver در اندروید
آموزش فعال سازی و غیر فعال کردن حالت Data Saver در اندروید
آموزش 14 روش مشکل عدم اتصال به اینترنت گوشی اندروید
آموزش ۱۴ روش رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت گوشی اندروید
آموزش 7 روش حل مشکل Mobile Network Not Available گوشی اندروید
۷ روش حل مشکل Mobile Network Not Available گوشی اندروید

نظرات