آموزش تعیین اجازه و مجوز دسترسی در اندروید به صورت موقت

آموزش تعیین اجازه و مجوز دسترسی در اندروید به صورت موقت

با استفاده از خطرناک ترین مجوز دسترسی هنگام نصب نرم افزار ✅ شما می توانید به راحتی ردیابی شوید. هنگام نصب برنامه ها بدون توجه به این موضوع شما ممکن است مجوز دسترسی به مکان یا GPS را فعال کرده باشید؛ به همین دلیل از طریق این برنامه ها و مجوزها به راحتی دنبال می شوید که چیز جالبی به نظر نمی رسد. به همین دلیل در آموزش امروز سعی داریم نحوه تعیین اجازه دسترسی در اندروید به صورت موقت را به شما آموزش دهیم.

محدود کردن مجوز دسترسی در اندروید

How to Grant Temporary Permissions to Apps on Android

ما اغلب برنامه هایی را نصب می کنیم که قصد نداریم بیشتر از چند بار از آنها استفاده کنیم به این برنامه ها نباید مجوز دسترسی دائم به اطلاعات گوشی را بدهیم. اندروید به شما این امکان را می دهد تا از مجوزهای دسترسی موقت یا یکبار مصرف استفاده کنید تا وقتی که این برنامه ها را استفاده نمی کنید نتوانند شما را ردیابی کنند.

مجوز دسترسی موقت در اندروید ۱۱ و جدیدتر در دسترس است و می توان برای دادن مجوزهای حساس مانند دوربین و GPS از آن استفاده کرد. در صورتی که گوشی شما نسخه قدیمی اندروید را به همراه دارد می توانید با استفاده از برنامه جانبی Bouncer مشکل مجوز دسترسی در اندروید خود را حل کنید. در ادامه ما در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تنظیمات و مجوز دسترسی برنامه ها در اندروید

وقتی که برای اولین بار برنامه ای را در اندروید راه اندازی می کنید باید تنظیمات پرمیشن در اندروید را انجام دهید. معمولا صفحه درخواست مجوز اندروید سه گزینه دارد. برای اینکه از دست خطرناک ترین مجوز دسترسی هنگام نصب نرم افزار خلاص شوید باید یک مجوز موقت را ایجاد کنید؛ برای انجام این کار گزینه Only This Time یا فقط این بار را انتخاب کنید. این بدان معناست که به محض بیرون آمدن از برنامه؛ اندروید به طور خودکار مجوز دسترسی را به طور خودکار لغو می کند و دفعه دیگر که برنامه را باز کردید باید برای تنظیم Permission  در اندروید اقدام کنید.

تنظیمات و مجوز دسترسی برنامه ها در اندروید

برای جلوگیری از دسترسی برنامه ها به اینترنت اندروید از ۳ روشی که قبلا آموزش دادیم استفاده کنید.

مدیریت دسترسی برنامه های اندروید

برای فعال کردن مجوز یکبار مصرف برای برنامه هایی که در حال حاضر نصب دارید کافیست که به مسیر Settings > Apps & Notifications > Apps یا تنظیمات>برنامه ها و اعلانات>برنامه ها بروید.

مدیریت دسترسی برنامه های اندروید

برنامه ای که می خواهید اجازه دسترسی در اندروید را برای آن تغییر دهید را پیدا کنید.

Permissions یا مجوزها را انتخاب کنید و مجوزی که می خواهید برنامه برای هر بار از آن استفاده کند (مانند میکروفن یا دوربین) را انتخاب کنید.

مدیریت دسترسی برنامه های اندروید

در اینجا گزینه Ask Every Time یا هر بار سوال شود را انتخاب کنید.

مدیریت دسترسی برنامه های اندروید

استفاده از پرمیشن ها در اندروید ۶ به بالا با برنامه Bouncer

برای تنظیم مجوز نصب برنامه در اندروید بعد از اینکه برنامه Bouncer را روی گوشی یا تبلت اندروید خود نصب کردید؛ آن را باز کنید و برای پیکربندی سرویس؛ دستورالعمل های نمایش داده شده روی صفحه را دنبال کنید.

حالا هر زمان که مجوزی را اعطلا می کنید؛ Bouncer برای حذف دسترسی برنامه های اندروید یا نگه داشتن آنها اعلانی را برای شما ارسال می کند. اگر برای چند لحظه به مجوز احتیاح دارید؛ روی دکمه Schedule تپ کنید با این کار شما به Bouncer می گویید که بعد از یک دوره زمانی مشخص مجوزها را لغو کند.

استفاده از پرمیشن ها در اندروید ۶ به بالا با برنامه Bouncer

به طور پیش فرض، Bouncer عادت های شما را به خاطر می سپارد. بنابراین وقتی از برنامه می خواهید که مجوزهای دسترسی یک برنامه حذف یا نگه داشته شود؛ برای دفعات بعدی به صورت خودکار این عملیات را تکرار می کند. به عنوان مثال اگر همیشه دسترسی به موقعیت مکانی را برای Uber لغو کنید؛ برنامه Bouncer بعد از تنظیمات اولیه به طور خودکار این کار را انجام می دهد.

استفاده از پرمیشن ها در اندروید ۶ به بالا با برنامه Bouncer

اگر این قابلیت به صورت پیش فرض در دسترس نمی باشد می توانید برای حذف دسترسی برنامه های اندروید روش آیکن چرخ دنده موجود در گوشه بالا سمت راست برنامه Bouncer تپ کنید و گزینه Auto Remove را به صورت دستی فعال کنید.

استفاده از پرمیشن ها در اندروید ۶ به بالا با برنامه Bouncer

در آخر پیشنهاد می کنیم که برای تکمیل اطلاعات خود مقاله آموزش ۳ روش تغییر و مدیریت تنظیمات اجازه دسترسی برنامه ها در اندروید را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش امروز ما سعی کردیم با استفاده از قابلیت های داخلی و برنامه جانبی نحوه محدود کردن مجوز دسترسی در اندروید را به شما آموزش دهیم. نظرات و پیشنهادات خود را می توانید در بخش نظرات این پست منتشر بفرمایید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش 3 روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش ۳ روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش نصب و اجرای ویندوز 11 در اندروید
آموزش نصب و اجرای ویندوز ۱۱ در اندروید توسط لانچر
آموزش 7 روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید
آموزش ۷ روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید

نظرات