آموزش تصویری تميز كردن ماشين ريش تراش

آموزش تصویری تمیز کردن ماشین ریش تراش

تمیز کردن ماشین ریش تراش برقی ? کار سخت و وقت گیری به نظر می‌رسد. کافی است شیوه آن را به درستی بدانید تا بتوانید به سادگی این کار را انجام دهید. در این مطلب انزل وب قصد داریم به آموزش تصویری تمیز کردن ماشین ریش تراش بپردازیم.

چگونه ماشین ریش تراش را تمیز کنیم؟

How to Clean an Electric Shaver?

شستشوی ریش تراش یکی از کارهایی است که بعد از هر بار استفاده از آن باید انجام دهید زیرا باقی ماندن مو در دستگاه و تجمع آن موجب آلودگی و در نتیجه، ایجاد حساسیت در پوست می‌شود. در این پست می‌خواهیم شیوه تمیز کردن ماشین ریش تراش را توضیح دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مرحله اول تمیز کردن ماشین ریش تراش: جدا کردن قطعات

در ابتدا ریش‌تراش را در سینک صورتشویی بگیرید تا در حین تمیز کردن موها و پوست‌های مرده درون سینک بریزد و جاهای دیگر را کثیف نکند.

شستشوی ریش تراش

دستگاه را از برق بکشید و خاموش کنید. اگر دستگاه شما با باتری کار می‌کند، پیش از تمیز کردن و جدا کردن قطعات ریش تراش موزر باتری را دربیاورید.

شستشوی ریش تراش

سر ریش‌تراش را جدا کنید. شیوه جدا کردن تیغه در مدل‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد اما در اکثر دستگاه‌ها، تیغه جدا می‌شود. اصولا گیره کوچکی در قسمت پایینی سر دستگاه وجود دارد که با فشردن آن می‌توانید این بخش را جدا کنید. ریش‌تراش‌های برقی معمولا به دو دسته برش چرخشی و برش مستقیم تقسیم می‌شوند. جداسازی قطعات این دو مدل کمی متفاوت است و بهتر است برای این کار از دفترچه راهنمای دستگاه استفاده کنید. در جداسازی قطعات بسیار دقت کنید زیرا برخی از آن‌ها بسیار حساس هستند و حتی نباید تمیز شوند.

بهتر است در این لحظه دستگاه را برای وجود خرابی، ترک و… هم بررسی کنید.

شستشوی ریش تراش

برای اطلاعات تکمیلی در این زمینه می‌توانید به مطلب شستن و تمیز کردن وسایل و قطعات الکترونیکی مراجعه کنید.

مرحله دوم: تمیز کردن ماشین ریش تراش

برای شستشوی ریش تراش به آرامی به دستگاه ضربه بزنید تا موها بریزد. سر ریش‌تراش را به گونه‌ای در سینک بگیرید که مو درون آن بریزد. ضربه زدن را ادامه دهید تا تمام موها بریزد. به هیچ عنوان برای ضریه زدن دستگاه را به سینک نزنید. این کار موجب آسیب رساندن به بخش‌های حساس ریش تراش می‌شود. برای این کار از اسپری هوای فشرده هم می‌توانید استفاده کنید.

با برس قسمت چرخان ریش تراش را تمیز کنید. اکثر ریش تراش‌های برقی دارای یک یا چند برس کوچک برای تمیز کردن هستند. به آرامی بخش‌هایی را که ممکن است در آن مو گیر کرده باشد، با برس تمیز کنید. اگر دستگاه شما برس ندارد می‌توانید از یک قلموی نرم یا مسواک برای این کار استفاده کنید.

بخش‌های ضدآب را با آب بشویید. ریش‌تراش‌های ضد آب را هم به سادگی می‌توان زیر شیر شست. برای شستن این نوع دستگاه‌ها می‌توانید از صابون مایع هم استفاده کنید.

اگر دستگاه شما از نوع چرخشی و ضدآب است، کافی است قبل از جداسازی قطعات، مقداری مایع دستشویی را روی قسمت تیغه بریزید و سپس دستگاه را روشن کنید. اجازه دهید دستگاه به مدت ده ثانیه روشن بماند و تمام سطح تیغه چرخشی را کف بپوشاند. ریش تراش برقی پاناسونیک به صورت اختصاصی سیستم شست و شو دارد که با چند ثانیه نگه داشتن دکمه پاور دستگاه فعال می‌شود. در این حالت تیغه‌ها با سرعت به چرخش درمی‌آیند و موها بیرون میریزند.
پس از چند ثانیه دستگاه را در همان حالت روشن زیر آب گرم بگیرید و به مدت ده ثانیه نگه دارید. سپس قطعاتی را که جدا می‌شوند، زیر آب بگیرید و جداگانه بشویید.

آموزش تصویری تمیز کردن ماشین ریش تراش

آموزش تصویری تمیز کردن ماشین ریش تراش

آموزش تصویری تمیز کردن ماشین ریش تراش

بخش داخلی را هم به خوبی با آب بشویید. برخی از انواع تیغه‌ها دارای خطوط و قسمت‌های ریزی هستند که بهتر است برای جلوگیری از بستن جرم، هر باز پس از استفاده با آب شسته شوند.

آموزش تصویری تمیز کردن ماشین ریش تراش

حال اجازه دهید قسمت‌های شسته شده خشک شود. می‌توانید از حوله یا دستمال تمیز هم برای خشک کردن استفاده کنید. در هنگام بستن قطعات، دستگاه نباید خیس باشد. بنابراین، خشک شدن آن بسیار مهم است. در ادامه به آموزش بستن ماشین موزر هم خواهیم پرداخت.

شستشوی ریش تراش

اکنون می‌توانید از تمیز کننده ریش تراش استفاده کنید. این اسپری‌ها برای روغن کاری ماشین ریش تراش هم خوب هستند و اصولا شرکت‌های سازنده ریش‌تراش آن‌ها را تولید می‌کنند. قبل از استفاده دستورالعمل اسپری را مطالعه کنید.

قطعات ریش تراش را همان گونه که باز کردید، ببندید و تمام مراحل جداسازی را این بار برعکس انجام دهید.

مرحله سوم: آموزش نگه‌داری و تمیز کردن ماشین ریش تراش

برای نگه‌داری و تمیز کردن ماشین ریش تراش همیشه بعد از استفاده از دستگاه آن را تکان دهید. بعد از این که سر ریش‌تراش را برداشتید، با انگشت به بدنه آن ضربه بزنید تا موها بریزد.

بهتر است هفته‌ای یک بار ریش‌تراش خود را تمیز کنید تا مو وارد دستگاه نشود و موتور آن را اذیت نکند.

آموزش تصویری تمیز کردن ماشین ریش تراش

تمامی قطعات تیز ریش تراش را هر ۱۸ الی ۲۴ ماه تعویض کنید. اصولا قطعات یدکی ریش‌تراش‌ها به صورت جداگانه به فروش می‌رسد. تعویض به موقع موجب می‌شود تا دستگاه عمر بیشتری کند و بهتر کار کند.

آموزش تصویری تمیز کردن ماشین ریش تراش

نکاتی درباره تمیز کردن ماشین ریش تراش چرخشی

برای تمیز کردن ماشین ریش تراش چرخشی بهتر است تمامی قطعات را ماهی یک بار جدا کنید. این نوع از دستگاه دارای قطعات ریز زیادی است که تقریبا در انواع جدید تمامی قطعات از یکدیگر جدا می‌شوند. به دلیل زیاد بودن و ریز بودن قطعات این مدل دستگاه، ممکن است جرم زیادی در طول زمان در آن جمع شود. در نتیجه، با ماهی یک بار تمیز کردن اساسی آن به سلامت و سرعت کار آن کمک خواهید کرد.

تمیز کردن ماشین ریش تراش

تمیز کردن ماشین ریش تراش

بهتر است قبل از این کار دستورالعمل آن را بخوانید. علاوه بر این، در دستگاه‌هایی که تمامی قطعات آن جدا می‌شود، هر قطعه را که درآورید در همان زمان بشویید تا مراحل بستن آن را فراموش نکنید.

اگر دستگاه شما ضدآب نیست بهتر است در کنار برس تمیزکننده از اسپری هوای فشرده استفاده کنید. اسپری تمیزکننده هم گزینه مناسبی برای این نوع دستگاه است و تیغه‌های آن را نیز روغن‌کاری می‌کند. اسپری‌های تمیزکننده ریش تراش رسوبات معدنی آب را هم حل می کنند. در نتیجه، حتی اگر با آب و صابون دستگاه خود را می‌شویید، می‌توانید از این اسپری استفاده کنید.

چگونه تیغ ریش تراش را تیز کنیم؟

روغن کاری ماشین ریش تراش، تمیز کردن به موقع آن و استفاده از اسپری تمیزکننده می‌تواند تیزی تیغه دستگاه را حفط کند. کافی است این موارد را رعایت کنید تا دستگاه شما هیچ وقت کند نشود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب انزل وب به آموزش تصویری تمیز کردن ماشین ریش تراش پرداختیم. شما کدام یک از انواع ریش تراش را استفاده می‌کنید؟ آیا تا کنون تمامی این موارد را در تمیز کردن ریش تراش رعایت می‌کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نحوه تمیز کردن و از بین بردن چربی شیشه ماشین
آموزش نحوه تمیز کردن و از بین بردن چربی شیشه ماشین
آمورش کامل طریقه صحیح شستن داخل و بیرون ماشین
آمورش کامل طریقه صحیح شستن داخل و بیرون ماشین

نظرات