آموزش تصویری و کامل استفاده از حافظه کلیپ بورد ویندوز 10

آموزش تصویری و کامل استفاده از حافظه کلیپ بورد ویندوز ۱۰

کلیپ بورد ویندوز ۱۰ ?️ نسبت به نسخه کلیپ بورد قبلی پیشرفته تر شده است. با استفاده از کلیپ بورد جدید می توانید متن و تصاویری را که در حافظه کلیپ بورد ویندوز ۱۰ کپی شده است را مشاهده کنید و محتوای مورد نظر را برای پیست انتخاب کنید. علاوه بر این؛ کلیپ بورد جدید ویندوز می تواند با سایر سیستم ها و تبلت های ویندوز ۱۰ که از همان اطلاعات ورود به اکانت مایکروسافت استفاده می کنند همگام سازی شوند. این بدان معناست که شما می توانید تصاویر و متن را از یک دستگاه ویندوز ۱۰ کپی کرده و در دستگاه دیگری پیست کنید.

چگونه از  کلیپ بورد ویندوز ۱۰ استفاده کنیم؟

How to Enable and Use Clipboard History on Windows 10

ویندوز ۱۰ با قابلیتی به نام تاریخچه کلیپ بورد (Clipboard history) کپی و پیست را به سطح دیگری انتقال داده است و به شما امکان می دهد تا لیست مواردی که اخیرا در کلیپ بورد کپی کرده اید را مشاهده کنید و برای این کار کافیست که دکمه های ویندوز و V را فشار دهید. در ادامه نحوه فعال کردن و مشاهده تاریخچه کلیپ بورد برای شما آورده شده است.

چه چیزی در حافظه‌ی کلیپ بورد جدید در ویندوز ۱۰ ذخیره می شود؟

تاریخچه کلیپ بورد برای اولین بار در آپدیت اکتبر ۲۰۱۸ ویندوز ۱۰ (نسخه ۱۸۰۹) ظاهر شد. در حال حاضر؛ تاریخچه کلیپ بورد از متن؛ HTML و عکس های با اندازه کمتر از ۴ مگابایت پشتیبانی می کند. موارد حجیم تر در تاریخچه ذخیره نمی شوند.

تاریخچه کلیپ بورد حداکثر ۲۵ مدخل را ذخیره می کند که قدیمی ترین موارد با ظاهر شدن موارد جدید ناپدید می شوند. همچنین مگر اینکه موردی به کلیپ بورد پین شود؛ هر بار سیستم یا دستگاه خود را ریستارت کنید تا تاریخچه کلیپ بورد ریست شود.

کلیپ بورد ویندوز ۱۰ کجاست؟

قبلا نحوه جلوگیری از دست دادن اطلاعات قبلی و بازیابی آیتم های کپی شده ویندوز را آموزش دادیم، اما برای دستیابی به کلیپ بورد، ابتدا دکمه Start را کلیک کنید و بعد روی آیکن چرخ دنده که در سمت چپ منوی استارت وجود دارد کلیک کنید تا پنجره تنظیمات ویندوز باز شود. برای باز شدن این پنجره می توانید دکمه های ویندوز و I را فشار دهید. در این پنجره روی System کلیک کنید.

کلیپ بورد ویندوز 10 کجاست؟

در پنل کناری صفحه تنظیمات روی Clipboard کلیک کنید. در پنجره Clipboard settings، بخشی به نام Clipboard history وجود دارد، این گزینه را به On تغییر دهید.

کلیپ بورد ویندوز 10 کجاست؟

حالا تاریخچه کلیپ بورد فعال شده است. می توانید پنجره تنظیمات را ببندید و از ویژگی موجود در هر برنامه استفاده کنید.

توجه داشته باشید که برای کپی کردن می توانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید و یا روی آیتم مورد نظر خود کلیک راست کنید و از منوی ظاهر شده Copy را انتخاب کنید.

برای پیست کردن هم به همین شکل می توانید از دکمه های Ctrl + V استفاده کنید و یا روی آیتم مورد نظر خود کلیک راست کنید و از منوی ظاهر شده paste را انتخاب کنید.

برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز به صورت حرفه ای و بدون نرم افزار می توانید از ۸ روشی که قبلا آموزش دادیم استفاده کنید.

نحوه مشاهده کلیپ بورد در ویندوز ۱۰

برای بازیابی حافظه کلیپ بورد وقتی که تاریخچه کلیپ بورد ویندوز ۱۰ را فعال کردید؛ می توانید لیستی از مواردی که اخیرا کپی کرده اید را در هر برنامه ای مشاهده کنید. برای این کار دکمه های ویندوز و V را فشار دهید.

یک پنجره کوچک ظاهر می شود؛ جدیدترین مواردی که کپی کرده اید را در بالای لیست مشاهده خواهید کرد.

نحوه مشاهده کلیپ بورد در ویندوز 10

می توانید روی هر مورد از لیست تاریخچه کلیپ بورد کلیک کنید و آن را در یک برنامه باز پیست کنید.

نحوه مشاهده کلیپ بورد در ویندوز 10

برای حذف هر کدام از این آیتم ها می توانید روی علامت سه نقطه کناری موردی که می خواهید حذف کنید کلیک کنید و Delete را انتخاب کنید. اگر می خواهید همه موراد را از تاریخچه کلیپ بورد پاک کنید روی Clear All کلیک کنید.

نحوه مشاهده کلیپ بورد در ویندوز 10

به جای این کار می توانید به مسیر Settings > System > Clipboard بروید و Clear را انتخاب کنید.

همچنین می توانید هر آیتمی که در لیست تاریخچه کلیپ بورد دارید را پین کنید. به این ترتیب حتی اگر سیستم را ریستارت کنید یا روی Clear All کلیک کنید؛ این موارد همچنان در لیست باقی خواهند ماند. برای انجام این کار روی سه نقطه کنار هر آیتم کلیک کنید و Pin را انتخاب کنید. بعدا می توانید با انتخاب گزینه Unpin این موارد را از حالت پین خارج و پاک کنید.

نحوه مشاهده کلیپ بورد در ویندوز 10

مدیریت کلیپ بورد ویندوز در نسخه قبل از ۱۹۰۹

رابط کاربری History Clipboard در نسخه های قدیمی ویندوز کمی متفاوت است، در اینجا دستورالعمل های لازم برای افرادی که نسخه قبل از ۱۹۰۹ را اجرا می کنند آورده شده است.

بعد از انتخاب کلیدهای ویندوز و V یک پنجره کوچک در نزدیکی برنامه مورد استفاده شما ظاهر می شود؛ یا اگر پنجره را مینیمایز کرده باشد در گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش داده می شود. جدیدترین مواردی که کپی کرده اید در بالای لیست قرار می گیرند.

مدیریت کلیپ بورد ویندوز در نسخه قبل از 1909

در حالی که پنجره Clipboard history باز است می توانید روی هر مورد از لیست کلیک کتید تا در برنامه یا سند باز شما پیست شود.

برای حذف هر آیتم از تاریخچه کلیپ بورد روی علامت X کوچک در کنار هر مورد کلیک کنید. یا می توانید با کلیک روی Clear All در گوشه بالا – سمت راست پنجره تاریخچه کلیپ بورد, تمام لیست را پاک کنید.

مدیریت کلیپ بورد ویندوز در نسخه قبل از 1909

همچنین می توانید با کلیک روی آیکن سنجاق کوچک کنار هر مورد؛ آنها را به لیست تاریخچه کلیپ بورد ویندوز ۱۰ خود پین کنید. به این ترتیب؛ حتی اگر سیستم را ریستارت کنید یا روی Clear All کلیک کنید؛ این آیتم ها در لیست شما باقی خواهند ماند.

مدیریت کلیپ بورد ویندوز در نسخه قبل از 1909

چگونه تاریخچه کلیپ بورد در ویندوز ۱۰ را غیرفعال کنیم؟

در بالا به سوال چگونه کلیپ بورد را پیدا کنیم؟ پاسخ دادیم؛ اما برای غیرفعال کردن تاریخچه کلیپ بورد ویندوز ۱۰ باید به مسیر Settings > System > Clipboard بروید. به بخش Clipboard history بروید و آن را در حالت Off قرار دهید. بعد از غیرفعال شدن؛ اگر کلید ویندوز و V را فشار دهید؛ پنجره کوچکی مشاهده خواهید کرد که به شما هشدار می دهد که ویندوز ۱۰ نمی توانید تاریخچه کلیپ برود را به شما نشان دهد چونکه این قابلیت غیر فعال است.

چگونه تاریخچه کلیپ بورد در ویندوز 10 را غیرفعال کنیم؟

در آخر از شما می توانید از ۵ روش برتر کپی پیست متن و مدیریت کلیپ بورد (Clipboard) در اندروید استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

دسترسی به Clipboard ویندوز ۱۰ کار چندان سختی نیست و با فعال کردن این قابلیت ویندوز ۱۰ می توانید در کارهای روزانه خود پیشرفت قابل توجهی را ایجاد کنید. با کپی، پیست کردن متن و تصاویر شما می توانید با سرعت بیشتری کارهایتان را انجام دهید. نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش حل مشکل Press F1 هنگام بوت کامپیوتر و لپ تاپ
آموزش ۹ روش حل مشکل Press F1 هنگام بوت کامپیوتر و لپ تاپ
آموزش 6 روش حل مشکل کار نکردن دکمه F8 کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش ۶ روش حل مشکل کار نکردن دکمه F8 کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش 6 روش تغییر اندازه آیکون دسکتاپ در ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش ۶ روش تغییر اندازه آیکون دسکتاپ در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
8 روش حل مشکل Network Discovery Is Turned Off ویندوز 10 و ویندوز 11
۸ روش حل مشکل Network Discovery Is Turned Off ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

نظرات

  • جعفریان says:

    عالی بود. دستتون درد نکنه. با این همه سایت های آموزش که دیدم کار شما بی نظیره. موفق پیروز باشید.