آموزش 25 ایده خلاقانه و کاردستی با چوب

آموزش ۲۵ ایده خلاقانه و کاردستی با چوب

یکی از بهترین مواد برای ساخت کاردستی و به کار بردن خلاقیت، چوب ? است. مسلما کار حرفه‌ای با چوب نیاز به آموزش دارد. با این حال، شما می‌توانید کاردستی های خلاقانه با چوب را با شیوه‌هایی ساده درست کنید. در این مطلب انزل وب قصد داریم به آموزش ایده خلاقانه و کاردستی با چوب بپردازیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

بهترین کار دستی های خلاقانه با چوب

 Best Wood Craft Ideas

ساخت کاردستی با چوب و به طور کلی انواع کار با چوب یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها برای گذران اوقات فراغت است. شما می‌توانید ایده های خلاقانه با چوب درست کنید. برخی از آن‌ها بسیار آسان هستند و می‌توانند کاربردی باشند. در این مطلب انزل وب ساخت کاردستی با چوب می‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

هنر کار با چوب و ساخت قاب عکس

کاردستی با چوب

یک ایده خلاقانه با چوب ساخت قاب عکس است. کافی است چند تیکه چوب ساده را به هم وصل کنید و عکس خود را روی آن بچسبانید. چیدمان چوب‌ها نیز به خودتان برمی‌گردد. در مجموع، نیازی نیست زیاد حساسیت به خرج دهید.

گاهی برخی از خطوط و کجی‌ها حسی نوستالژیک به انسان منتقل می‌کند. در نهایت تکه‌ای کنف یا نخ کاموایی ضخیم به پشت قاب وصل کنید تا بتوانید آن را به دیوار آویزان کنید.

خلاقیت با چوب درخت: ساخت ارگانایزر پتو و ملحفه

کاردستی با چوب

ساخت ارگانایزر پتو و ملحفه ایده خلاقانه با چوب دیگری است که به سادگی می‌توانید درست کنید.

برای ساخت این ارگانایزر که شبیه به نردبان است، نیاز به چند تکه چوب دارید. دو قطعه چوب را بلندتر ببرید.

سه یا چهار تکه دیگر که قرار است بین این دو قرار بگیرند، باید کوچک‌تر باشند.

با چند میخ و چکش می‌توانید این چوب‌ها را به هم وصل کنید. قبل از وصل کردن، جای قرارگیری هر تکه را علامت بزنید تا مرتب و دقیق باشند.

خلاقیت با چوب: آویز و قلاب پرده

کاردستی با چوب درخت ساده

آویز و قلاب پرده هم نوعی کاردستی با چوب درخت ساده است. این آویز پرده سبکی راستیک و شیک به خانه شما می‌دهد.

حتی دوخت پرده برای این قلاب ساده‌تر است دیگر نیازی نیست برای بالای پرده گیره تهیه کنید.

همه هم می‌دانیم که وارد کردن گیره‌ها در میله پرده چه کار سختی است. با این طاق پرده کارتان راحت می‌شوید.

چوب ساده‌ای را به اندازه کادر پنجره ببرید. می‌توانید آن را چند سانتیمتر بزرگ‌تر از کادر پنجره ببرید تا زیباتر شود. در نهایت، چند قلاب را با فاصله‌های یکسان به آن وصل کنید. به همین سادگی!

ایده و خلاقیت با چوب: طبقه دیواری کنفی

کاردستی های خلاقانه با چوب

بسیاری از لوازم خانه به کمک ایده و خلاقیت با چوب ساخته می‌شوند و هزینه بسیار کمی دارند.

در ابتدا نیاز به یک قطعه چوب به اندازه دلخواه خود دارید. پیشنهاد می‌کنیم عرض آن ده سانتی‌متر باشد.

طول طبقه سلیقه‌ای است. در دو طرف چوب دو سوراخ به موازات هم ایجاد کنید.

طناب‌ یا بند کنفی محکمی را بردارید و به اندازه دلخواه ببرید. دو طناب به یک اندازه تهیه کنید.

حال لبه‌های طناب را از دو سوراخ رد کنید و از زیر گره محکمی بزنید. طناب‌ها را به گونه‌ای گره بزنید که دو طرف با هم برابر باشند.

اگر دو طرف برابر نباشند طبقه روی دیوار کج می‌شود. در نهایت، دو میخ به موازات هم و به اندازه فاصله دو طناب روی دیوار بکوبید. طبقه را آویزان کنید. بهتر است لوازمی سبک روی آن بگذارید.

ایده و خلاقیت با چوب: تابلوی پشت‌دری

کاردستی با چوب

برای ساخت این ایده و خلاقیت با چوب تنها نیاز به یک برش از تنه درخت دارید. برش تنه درخت به تنهایی زیبایی خاصی دارد.

دو قسمت بالایی آن را به موازات هم سوراخ کنید تا بتوانید بندی را از آن‌ها رد کنید. سپس روی آن متنی را که دوست دارید بنویسید.

برای براق شدن یا حتی مات کردن چوب می‌توانید از اسپری وارنیش استفاده کنید.

ایده خلاقانه با چوب

ابتدا متن موردنظر را با رنگ بنویسید. پس از آن روی آن وارنیش بزنید و بگذارید کامل خشک شود. حال می‌توانید آن را به پشت در آویزان کنید. برای نوشتن متن می‌توانید از اتصال تخته سیاه به چوب استفاده کنید. تخته سیاه کوچکی را به اندازه چوب خود پیدا کنید و آن را به شکل دلخواه ببرید. سپس به وسط پشت دری بچسبانید. این گونه می‌توانید متن خود را هر زمان خواستید تغییر دهید.

ایده و خلاقیت با چوب: نگه‌دارنده گلدان شیشه‌ای با کشوی چوبی قدیمی

کاردستی با چوب درخت ساده

برای این ایده و خلاقیت با چوب به یک کشوی چوبی قدیمی احتیاج دارید.

اگر دراور، کمد و… قدیمی دارید که دیگر به آن نیاز ندارید و می‌خواهید آن را دور بیندازید، می‌توانید کشوهای آن را تبدیل به محل نگه‌دارنده گلدان شیشه‌ای استفاده کنید.

برای زیباتر شدن کار می‌توانید کشو را رنگ بزنید. برای گلدان‌ها هم می‌توانید از شیشه مربا یا سس استفاده کنید.

چند گیاه پیچکی درون شیشه‌ها می‌تواند زیبایی این خلاقیت چوب را دوچندان کند.

کاردستی با چوب و ساخت جا مدادی

کاردستی با چوب

یکی دیگر از ایده های خلاقانه با چوب درخت، ساخت جامدادی است. برای ساخت این جامدادی نیاز به دستگاه‌های تخصصی برش چوب دارید. برای ایجاد سوراخ‌هایی که بتوانند مداد و خودکار را نگه دارند، باید از این دستگاه‌ها استفاده شود. چوبی را که به شکل آجر است پیدا کنید. محل سوراخ‌ها را روی سطح آن علامت بزنید. سپس با دستگاه برش مخصوص این سوراخ‌ها را ایجاد کنید. در نهایت می‌توانید این کاردستی با چوب درخت برای کودکان را سمباده بکشید و رنگ کنید.

کاردستی با چوب و ساخت میزعسلی و کنار مبلی

ایده های خلاقانه با چوب درخت

دیگر کاردستی با چوب ساخت میزعسلی و میز کنار مبلی به سبک میز‌های قرون وسطی است. ساخت این میز بسیار ساده است. به یک برش نسبتا نازک از تنه درخت احتیاج دارید. اجازه دهید تنه درخت به همان فرمی که هست بماند. در واقع، این امر آن را زیباتر می‌کند. آن را سنباده بکشید. سپس آن را رنگ روغن و وارنیش بزنید تا یکدست و صاف شود.  برای پایه‌ها هم می‌توانید از پایه‌های آماده استفاده کنید. پایه‌ها را با دقت به زیر چوب وصل کنید و تمام!

روی این میز می‌توانید چراغ خواب یا آباژور بگذارید. برای آموزش بیشتر در این زمینه به مطلب آموزش تصویری ۱۱ روش ساخت چراغ خواب ساده و حرفه ای در خانه مراجعه کنید.

کاردستی با چوب و ساخت پایه گلدان

کاردستی با چوب

دیگر کاردستی با چوب به سبک قرون وسطی این پایه گلدان است. ساخت این پایه بسیار ساده است. به طور کلی شما به ۸ تکه چوب احتیاج دارید. آن‌ها را به دو گروه تقسیم کنید. چهار تا را بلندتر برش بزنید زیرا قرار است به عنوان پایه و قسمت نگه‌دارنده گلدان استفاده شود. چهارتای دیگر را به اندازه‌ای برش بزنید که گلدانتان در آن جا شود. این چهار تکه کوچک را مانند + به هم وصل کنید. حال این + را به آن چهار تکه بلندتر وصل کنید. قبل از وصل کردن روی پایه علامت بزنید تا بتوانید چوب + شکل صاف وصل کنید.

کاردستی با چوب و ساخت ساعت به سبک راستیک

کاردستی با چوب

یک خلاقیت چوبی دیگر، ساخت ساعت به سبک راستیک است. برای ساخت آن می‌توانید از عقربه و موتور ساعتی کهنه استفاده کنید. عقربه‌ها را دربیاورید. موتور را جدا کنید. دایره‌ای از چوب را ببرید. سپس اعداد ساعت را بسیار دقیق روی آن علامت بزنید. اعداد را بنویسید. می‌توانید از رنگ‌های معمولی یا هر رنگ دیگری که به مرور کمرنگ نمی‌شود، استفاده کنید. در مرکز دایره سوراخی بسیار کوچک ایجاد کنید. این سوراخ برای وصل شدن عقربه‌ها به موتور است که در پشت چوب وصل می‌شود. موتور ساعت را پشت چوب وصل کنید. سپس از قسمت جلویی آن عقربه‌ها را متصل کنید.

کاردستی با چوب و ساخت طبقه ادویه

کاردستی با چوب

یکی از لوازم کاربردی و زیبایی که می‌تواند آشپزخانه شما را سامان دهد، شلف‌ها هستند. برای این کاردستی با چوب تنها به سه تکه چوب ساده نیاز دارید. می‌توانید شلف را در کنار فر، توستر یا اجاق بگذارید. این گونه ادویه‌ها همیشه دم دستتان هستند. علاوه بر این، همه چیز مرتب و زیبا در جای خود قرار دارد.

کاردستی با چوب و ساخت نیمکت چوبی X شکل

کاردستی با چوب

یکی دیگر از ایده های خلاقانه با چوب ساخت نیمکت X شکل است. ساخت نیمکت یکی از ساده‌ترین کارهایی است که می‌توانید با چوب انجام دهید.

یک نیمکت چوبی می‌تواند حال و هوای مدرن‌تری به منزل شما دهد. برای ساخت آن نیز به چند تکه چوب نیاز دارید که با دقت اندازه‌گیری شده‌اند.

کاردستی با چوب و ساخت هدبرد

کاردستی با چوب

یکی دیگر از انواع کار با چوب ساخت هدبرد برای تخت است. ساخت لوازم چوبی سبک راستیک بسیار ساده است و شما می‌توانید برای تخت خود هدبری به این سبک بسازید.

در حین ساخت متوجه ساده بودن طرح آن خواهید شد. همین سادگی فضای اتاق شما را از این رو به آن رو خواهد کرد.

کاردستی با چوب و ساخت شلف ستاره‌ای

کاردستی با چوب

ساخت شلف ستاره‌ای یکی دیگر از کاردستی های خلاقانه با چوب است. این کاردستی هم با چند تکه چوب ساده ساخته می‌شود. برای زیبایی بیشتر می‌توانید ستاره‌ها را در اندازه‌های متفاوت بسازید و در کنار هم روی دیوار قرار دهید.

کاردستی با چوب و ساخت برد عکس

کاردستی با چوب

بسیاری از افراد دوست دارند تصاویری که به دیوار وصل می‌کنند، بدون قاب باشد. برای این کار می‌توان عکس موردنظر را به عکاسی برد و آن را روی تخته چاپ کرد.

در صورتی که بخواهید تصویر روی برد آن قدرها هم ساده نباشد، می‌توانید از برش تنه درخت استفاده کنید. این کاردستی با چوب جلوه خاصی به تصاویر شما می‌دهد.

ساخت گلدان با تنه درخت

کاردستی با چوب

ساخت گلدان با تنه درخت بسیار ساده است. کافی است وسط تنه درخت را با دستگاه‌های مخصوص خالی کنید. برای خراب نشدن آن بهتر است از وارنیش استفاده کنید. در نهایت گل‌ها را درون آن بگذارید.

کاردستی با چوب و ساخت سینی ساده

کاردستی با چوب

یکی دیگر کاردستی های خلاقانه با چوب، ساخت سینی سرو است. سینی سرو نیازی به لبه، دسته چوبی و… ندارد.

برای آن تنها نیاز به قطعه‌ای چوب صاف به هر شکلی که می‌خواهید، دارید. با سمباده و رنگ آن را یکدست کنید. در نهایت، می‌توانید دسته‌ای ساده در دو طرف آن وصل کنید.

ایده و خلاقیت با چوب: گلدان آویز

کاردستی با چوب

از دیگر ایده و خلاقیت با چوب ساخت گلدان آویزی است. برای این کار تنها به یک جعبه جوبی کوچک، طناب و گل احتیاج دارید.

دو طرف جعبه را به موازات هم سوراخ کنید. طناب را در آن‌ها گره بزنید. حال گیاهان خود را درون آن قرار دهید. این گلدان بسیار مناسب گل‌های کاکتوس است.

کاردستی با چوب: تقویم ساده

کاردستی با چوب

یکی از کاردستی‌های خلاقانه با چوب، ساخت تقویم رومیزی است. برای این تقویم می‌توانید از دو تکه چوب مکعبی استفاده کنید. روی همه قسمت‌های آن اعداد را مختلف بنویسید. برای ماه‌ها نیز همین کار را انجام دهید. بهتر است از ورقه تخته سیاه برای اعداد و ماه استفاده کنید. این گونه دیگر نیاز نیست چند مکعب درست کنید.

ساخت جاشمعی با کاردستی با چوب

کاردستی با چوب

برای ساخت کاردستی با چوب در این مورد می‌توانید مانند ساخت جامدادی عمل کنید.

چوبی را پیدا کنید. سنباده بکشید. قسمت‌های موردنظرتان را با دستگاه مخصوص سوراخ کنید.

سوراخ‌ها به اندازه‌ای باشند که شمع در آن‌ها جای بگیرد. تعداد آن‌ها نیز کاملا سلیقه‌ای است. در نهایت می‌توانید جاشمعی را رنگ کنید. با زدن وارنیش یا رنگ روغن عمر و ماندگاری چوب بیشتر خواهد شد.

خلاقیت با چوب و ساخت تخته سیاه

کاردستی با چوب

دیگر خلاقیت با چوب ساده و راحت، ساخت تخته سیاه است. ورقه تخته سیاه به صورت آماده به فروش می‌رسد. ورقه را تهیه کنید و آن را به شکل دلخواه برش بزنید.

اگر شکل خاصی مانند تصویر مدنظرتان است، می‌توانید از دستگاه برش لیزری استفاده کنید.

شکل مورد نظرتان را به فرد متخصص بدهید تا تخته را برش دهد. در نهایت سوراخی در بالای آمن ایجاد کنید و با بند آن را با دیوار یا در آویزان کنید.

ایده های خلاقانه با چوب بامبو

ایده های خلاقانه با چوب بامبو

یکی از ایده های خلاقانه با چوب بامبو این است که از آن‌ها به عنوان تزیینی در گلدان استفاده کنید. چند چوب بامبو را در گلدانی قرار دهید. می‌توانید در کنار آن گل‌های دیگر هم بگذارید. با این حال، چوب بامبو به تنهایی هم زیبایی خاص خود را دارد و سبکی مینیمال ایجاد می‌کند.

کاردستی با چوب و ساخت حروف چوبی

کاردستی با چوب

کاردستی با چوب به این شکل، می‌تواند بسیار کاربردی باشد. اگر فرزند خردسال دارید، می‌توانید این گونه به او حروف را آموزش دهید.

علاوه بر این، می‌توان حروف را روی دیوار، پشت در و… وصل کرد و متن دلخواه را نوشت. یکی از زیباترین ایده‌ها درست کردن نام اعضای خانواده و وصل کردن آن روی دیوار است.

ایده خلاقانه با چوب و ساخت میز کنار مبلی

کاردستی با چوب

دیگر کاردستی با چوب، ساخت میز کنار مبلی مخصوص کنترل‌ها، دفترچه و… است.

برای ساخت این میز به چند تکه چوب نیاز دارید. آن‌ها را با احتیاط به هم وصل کنید. زیبایی این میز به این است که عرض زیادی نداشته باشد. این گونه کنترل‌ها، خودکار و… همیشه دم دستتان است. در عین حال، همه چیز مرتب خواهد ماند.

کاردستی با چوب و ساخت آویز لباس

کاردستی با چوب

یکی دیگر از ایده های خلاقانه با چوب که بسیار کاربردی است، ساخت آویز لباس یا جالباسی ساده است.

برای ساخت این آویز تنها به دو تکه چوب نیاز دارید. با یک تکه هم کارتان راه می‌افتد. برای اتصال قلاب‌ها روی چوب را علامت‌گذاری کنید. سپس قلاب‌ها را با میخ به چوب پیچ کنید.

خلاقیت با چوب و ساخت برد خاطره

کاردستی با چوب

برای این کاردستی با چوب تنها به یک تخته ساده نیاز دارید. می‌توانید از پالت‌های چوبی قدیمی استفاده کنید.

اگر از پالت استفاده می‌کنید، آن را به اندازه دلخواه برش بزنید.

برای وصل کردن تصاویر هم از میخ استفاده کنید. چیدمان میخ‌ها و نوع قرار گرفتن تصاویر کاملا سلیقه‌ای است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب انزل وب ۲۵ کاردستی با چوب و ایده خلاقانه چوبی را معرفی کردیم. کدام یک از این ایده‌ها برای شما کاربردی است؟ قصد دارید کدام یک را خودتان درست کنید؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه با ما درمیان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات