پلتفرم های پخش پادکست و ویدیو را بشناسید

پلتفرم های پخش پادکست و ویدیو را بشناسید

در ادامه این مقاله به دو پلتفرم فرم خیلی مهم میپردازیم. پلتفرم هایی در رابطه با پادکست و در رابطه با ویدیو. درست حدس زدید منظورمان از ویدیو همان یوتیوب است. اما پادکست چطور؟

پادکست و پادکستر

جالب اینجاست که کلمه پادکستر در ایران بسیار کم کاربرد بوده. خیلی کم شنیده شده و بسیار کمتر هم به کار میرود. بیشترین استفاده ای که از آن می شود بین خو پادکستر هاست.

پادکستر به معنی تولید کننده پادکست بوده یا به اصطلاح کسی که میزبان پادکست است. این فرد یا افراد باید متن پادکست را آماده کنند و مجری آن باشند. ادیت پادکست و حتی تبلیغ و طراحی عکس و یا بنر میتواند کار فرد یا افراد دیگری باشد و یا حتی توسط خود آن فرد انجام شود.

اما توضیح پادکست خود چندین صفحه توضیحات نیاز دارد که اینجا به چند نکته کوتاه اکتفا می کنیم. پادکست می تواند درباره هر موضوعی باشد از بازگویی تاریخ گرفته تا خاطرات سفر و یا خلاصه یک کتاب.

پادکست و پادکستر

تمام انواع این پادکست ها را می توانید از اپلیکیشن های  پخش پادکست گوش داد که معروفترین آنها کست باکس، اسپاتیفای و شنوتو هستند.

در مورد پادکست ولی نمیتوان به صورت قاطع یک پادکست را به عنوان بهترین مشخص کرد. هر کسی با توجه به علایق خود میتواند یک پادکست را به عنوان بهترین انتخاب کند. ماهم به همین دلیل اینجا چند پادکست را نام میبریم بر اساس علایق خودمان.

پادکست های چنل بی و بی پلاس را میتوان از پرمخاطب ترین پادکست های فارسی دانست. علی بندی در این دو پادکست در مورد موضوعات مختلفی صحبت میکند که حتما شما هم میتوانید قسمت های جذابی را پیدا کنید.

پادکست دیگر ۱۰ صبح است که در مورد فضای استارت آپی صحبت میکند. امید اخوان و میثم زرگرپور با پخش هفته ای یک قسمت پر شنونده ترین پادکست تخصصی مدیریت، کارآفرینی و استارتاپی را دارند.

یکی دیگر از پادکست ها رادیو جولون است که سالار و کیمیا درباره سفر صحبت میکنند. آنها درباره تجربیات سفر خود صحبت کرده و همچنین تکنیک هایی برای سفری بهتر به نقاط مختلف ایران و یا خارج از ایران میگویند.

به شما هم پیشنهاد میکنم که حتما یکی از این پادکست ها را انتخاب کرده و گوش دادن آن را شروع کنید.

اگر انتخاب شما پادکستی انگلیسی زبان است. ترجمه صوت ویدابیا می تواند به شما برای ترجمه آن کمک کند.

کانال های یوتیوبی

برای شروع  کسب درآمد از یوتیوب اولین کار ساخت کانال یوتیوبی است. افراد بسیاری هستند که در یوتیوب فارسی تولید محتوای ویدیویی می کنند. بعضی از آنها مانند میا پلیز و یا اسکیل وید توانسته اند مخاطبان بسیاری جذب کنند. در مقاله ای با همین نام که در بالا لینک آن را مشاهده می نمایید، می توانید اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

تولید محتوای ویدیویی میتواند به صورت های متفاوتی انجام شود. بطور مثال در ابتدا شما میتوانید تنها با یک پایه و گوشی موبایل خود شروع کنید. این ویدیو ها کیفیت بالایی ندارند اما می توانید با تکنیک های متفاوت و همینطور محتوای غنی مخاطب را جذب کنید. مقاله ای که در ابتدای این متن معرفی شد را بخوانید و کلی ایده جذاب برای کسب درآمد داشته باشید.

ویدیو ها را می توان به صورت های متفاوتی تولید کرد. همچنین موضوع ویدیوها نیز می تواند متنوع باشد. محتوای آموزشی، اطلاع رسانی یا سرگرمی از موضوعات پر بازدید هستند. یکی از کانال هایی که به تولید ویدیو آموزشی می پردازد همان skillvid است. این کانال آموزش پریمیر را هم دارد که همان نرم افزار ادیت ویدیو است. با این نرم افزار می توانید ویدیو های بهتری را برای کانال خود تولید کنید.

کانال های یوتیوبی

محتوای آموزشی

یکی از انواع محتوایی که همیشه مخاطب خاص خود را دارد، محتوای آموزشی است. محتوای آموزشی محتوایی است که در زمینه ای خاص بتواند به مخاطبان، اطلاعات و آموزش های کاربردی و عملی بدهد. این محتوا باید کاربردی و جدید باشد. شما هم میتوانید به راحتی در زمینه تخصصی خودتان یکی از آنها را پیدا و یا تولید کنید.

مسیر تولید ویدیو آموزشی بسیار طولانیست. از پیدا کردن موضوع گرفته تا نوشتن متن، ادیت و پخش شاید چندین روز زمان نیاز باشد.

پیدا کردن آموزش در حال حاضر دیگر کار سختی نیست. در زبان فارسی سایت هایی مثل فرادرس و فرانش هستند که در حال تولید فیلم آموزشی اند. می توانید با مراجعه به این سایت ها کلی ایده در باره زمینه تخصصی خودتان و موضوع ویدیو بعدیتان داشته باشید.

در زبان انگلیسی اما محتوا بسیار گسترده تر از زبان فارسی است. هزاران سایت انگلیسی روزانه در حال تولید میلیون ها دقیقه فیلم آموزشی و با کیفیت اند. بعضی از آن سایت ها را میتوان نام برد: کورسرا، یودمی و لینکدین لرنینگ.

ویدابیا در کنار شما در زمینه ترجمه

موسسه ویدابیا به عنوان تنها سایت در ایران بصورت تخصصی در زمینه ترجمه  و  ترجمه زیرنویس، دوبله و نریشن ویدیو و فیلم مشغول به فعالیت است. این وبسایت با تولید پلتفرم هایی نوآورانه توانسته است تا سرعت ترجمه و یا صداگذاری ویدیو را تا ۲ برابر نسبت به سایر سایت ها و موسسات افزایش دهد. این پلتفرم های نوآورانه همچنین باعث کاهش هزینه ها تا حدودا ۵۰ درصد شده است. یعنی شما در سایر سایت های ترجمه و یا صداگذاری باید حدودا ۲ برابر نسبت به این وبسایت هزینه کنید. ویدابیا می تواند هر فیلم و ویدیویی را برای شبکه های اجتماعی، سایت و حتی بیزینش شخصی شما ترجمه و زیرنویس نماید و در صورت تمایل، توسط صداپیشگان ویدابیا دوبله فیلم صورت میگیرد.

از جمله مزایای دیگر ویدابیا می توان به استفاده از مترجم ها و گویندگان حرفه اشاره نمود که همه آنها آزمون هایی را برای همکاری با این وبسایت داده و نمره قبولی را آورده اند. همچنین طبق بررسی ها، پلتفرم های ویدابیا امنیت اطلاعات کاربران را به شدت افزایش داده است. به طوری که هیچ فردی جز صاحب محتوا امکان دانلود و دسترسی به ویدیو، ترجمه و یا دوبله را نخواهد داشت. این موضوع برای شرکت های بسیاری نکته بسیار مهمی است که ویدابیا سعی نموده است تا این مسئله را نیز حل نماید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات