آموزش 10 روش حذف اسمارت لاک ( Smart Lock ) گوگل ، سامسونگ و.. در گوشی اندروید

آموزش ۱۰ روش حذف اسمارت لاک (Smart Lock) گوگل ، سامسونگ و.. در گوشی اندروید

اسمارت لوک گوگل (Google Smart Lock) ? یکی از ساده ترین روش ها برای عبور از صفحه ورود به سیستم است؛ با این حال سناریوهای امنیتی بسیار جدی هستند و نمی توان آنها را نادیده گرفت. شاید برای شما سوال باشد که گوگل اسمارت لوک کجاست؟ و روش خاموش کردن قفل هوشمند سامسونگ کدام است؟ در ادامه ما به این مباحث خواهیم پرداخت.

نحوه غیر فعال کردن Smart Lock گوگل و سامسونگ

How to Dis­able Google Smart Lock on Android and Chrome

گوشی های اندرویدی روش های زیادی را برای ایمن سازی ارائه می دهند و این مسئله در مورد سامسونگ گلکسی S20 و S20 Plus تفاوتی ندارد. از الگوهای پایه مانند پین و الگو گرفته تا مکانیزم های پیچیده ای مانند تشخیص چهره؛ اثر انگشت و اسمارت لاک (Smart Lock) و سایر گزینه ها را برای ایمن سازی گوشی خود در اختیار خواهید داشت.

Smart Lock در گوشی های گلکسی S20 و S20 Plus سامسونگ فرآیند کار شما را ساده می کند و باعث صرفه جویی زیادی در وقت شما برای باز کردن قفل گوشی می شود. به عنوان مثال اگر گوشی های بی سیم بلوتوثی را به اسمارت لاک تنظیم کرده باشید هنگامی که گوشی خود را در مجاورت دستگاه دیگر قرار می دهید؛ آنلاک باقی می ماند.

این ویژگی کاربردی و مفید است اما فعال نگه داشتن آن در همه اوقات و خصوصا در محیط کار، تصمیم عاقلانه ای نیست. بنابراین اگر قابلیت Smart Lock گوشی خود را فعال کرده اید، بهترین کار تنظیم دقیق آن برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناخوشایند است یا می توانید به طور کلی آن را غیرفعال کنید. قبلا  ۱۰ تا از بهترین نرم افزار های قفل صفحه گوشی اندروید را بررسی کردیم، در ادامه ما نحوه غیر فعال کردن Smart Lock گوگل و سامسونگ را به شما آموزش خواهیم داد.

چگونه اسمارت لوک را غیر فعال کنیم؟

قبلا نحوه باز کردن و قفل کردن گوشی اندروید با صدا خود را آموزش دادیم، اما برای غیرفعال کردن اسمارت لوک به تنظمیات گوشی خود بروید و ماژول Lock Screen را انتخاب کنید. در اینجا باید روی Smart Lock تپ کنید تا سه گزینه پیش روی شما قرار بگیرد.

چگونه اسمارت لوک را غیر فعال کنیم؟

حالا تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که On-body detection تپ کنید و الگوی خود را ترسیم کنید و سوئیچ را در حالت Off قرار دهید.

چگونه اسمارت لوک را غیر فعال کنیم؟

با این حال؛ این گزینه از نظر ما پتانسیل زیادی دارد. در ابتدا ما از گزینه Trusted Device استفاده کریم تا قفل را باز نگه داریم. با این حال، خیلی زود متوجه شدیم که بهترین گزینه برای ما نیست چون ما همیشه از یک جفت هدفون بلوتوثی استفاده می کردیم. به همین دلیل گوشی ما در طول روز تا حدود زیادی قفل نشده بود و شما هم عواقب آن را می دانید. ما این گزینه را غیرفعال کردیم و در عوض گزینه Trusted Places را فعال کردیم.

چگونه اسمارت لوک را غیر فعال کنیم؟

در اینجا می توانیم فقط آدرس خانه خود را به عنوان یکی از مکان های مورد اعتماد خود انتخاب کنیم و تا وقتی در خانه هستیم قفل گوشی باز است و بهترین چیز این است که اگر آدرس خانه خود را در گوگل مپ تنظیم کنید، لازم نیست آن را جستجو کنید.

بعد از اتمام کار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشی خود را تست کنید که قفل است یا نه.

چگونه Smart Lock را غیر فعال کنیم؟

به غیر از موارد بالا؛ شما می توانید اسمارت لاک گوشی خود را به طور موقت غیرفعال کنید. برای انجام این کار به مسیر Settings > Lock screen > Secure lock Settings بروید و الگوی خود را وارد کنید. بعد از انجام این کار گزینه Show lockdown option را فعال کنید.

چگونه Smart Lock را غیر فعال کنیم؟

حالا منوی تنظیمات سریع گوشی خود را باز کنید؛ همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است روی آیکن Power و سپس Lockdown تپ کنید.

چگونه Smart Lock را غیر فعال کنیم؟

با این کار گزینه های آنلاک بیومتریک مانند اسکنر اثر انگشت و تشخیص چهره همراه با Smart Lock غیرفعال می شوند. به علاوه؛ حتی هنگام کار؛ اعلان ها را در صفحه قفل خود مشاهده نخواهید کرد.

روش باز کردن قفل صفحه گوشی خود را بهینه کنید

قبل از این ها؛ گوشی های سامسونگ دارای چندین مکانیزم قفل عالی بودند که در بین آنها تشخیص چهره سریعترین روش بود. با این وجود قفل گوشی در مطلوب ترین شرایط باز می شد. نور باید کاملا عالی باشد و شما نباید از عینک آفتابی؛ نوع آرایش متفاوت و غیره استفاده کنید. و مطمئنا همه اینها مانع از باز شدن سریع قفل گوشی می شود. خوشبختانه چند روش داخلی وجود دارد که از طریق آنها می توانید این محدودیت ها را برطرف کنید.

استفاده از Alternative Look

همانطور که از نام Alternative Look پیداست شما می توانید گزینه جایگزینی را تنظیم کنید. به طوری که دفعه بعدی که عینک آفتابی استفاده می کنید؛ گوشی بتواند شما را شناسایی کند. برای انجام این کار به مسیر Settings > Biometrics بروید و امنیت یا security را انتخاب کنید و روی Face Recognition تپ کنید.

روش باز کردن قفل صفحه گوشی خود را بهینه کنید

در مرحله بعد الگوی مورد نظر خود را تایید کنید و روی گزینه دوم تپ کنید تا alternative look راه اندازی شود.

Brighten Screen

یکی دیگر از محدودیت های قابلیت تشخیص چهره؛ باز کردن قفل صفحه گوشی در محیط های تاریک است. اگر نور کافی نباشد قفل برای شما باز نخواهد شد. برای جلوگیری از این وضعیت گزینه Brighten Screen را باید فعال کنید. به صورت همزمان گزینه Stay on Lock screen را فعال کنید. هنگام فعال شدن؛ به جای اینکه روی آخرین برنامه باز شده قرار بگیرید؛ روی صفحه قفل باقی خواهید ماند.

روش باز کردن قفل صفحه گوشی خود را بهینه کنید

علاوه بر روش های فوق، شما می توانید از ۵ روش باز کردن قفل گوشی با دستکش و ماسک استفاده کنید.

حذف گوگل اسمارت لاک

در گوگل کروم روی آیکن سه نقطه در گوشه بالا سمت راست (منو) تپ کنید و به تنظیمات مرورگر وارد شوید. به پایین اسکرول کنید و Passwords and forms را انتخاب کنید و Manage passwords را انتخاب کنید.

حذف گوگل اسمارت لاک

حالا گزینه Offer to save passwords off و Auto Sign-in را غیرفعال کنید.

حذف گوگل اسمارت لاک

چگونه سیو رمز گوشی کروم را غیر فعال کنیم؟

غیرفعال کردن اسمارت لاک برای رمز گوشی در اندروید یک روش ساده است. خیلی ساده مروگر کروم خود را در گوشی اندروید باز کنید و به تنظیمات آن وارد شوید.

روی Passwords تپ کنید و گزینه Save Passwords و Auto Sign-in را غیرفعال کنید.

چگونه رمز گوشی را غیر فعال کنیم؟

حذف رمزهای ذخیره شده بعد از غیرفعال کردن گوگل اسمارت لوک

حالا که Google smart lock حذف شده است با رمزهای عبوری که ذخیره شده اند چه کار می کنید؟ به تنظیمات مرورگر گوگل خود وارد شوید و در کادر جستجو Password را تایپ کنید. در پنجره ظاهر شده به قسمت Saved Passwords بروید و روی آیکن Delete کلیک کنید.

حذف رمزهای ذخیره شده بعد از غیرفعال کردن گوگل اسمارت لوک

همچنین می توانید هیستوری مرورگر خود را پاک کنید. همچنین مطمئن باشید که در قسمت Time گزینه All time را انتخاب کرده اید.

حذف رمزهای ذخیره شده بعد از غیرفعال کردن گوگل اسمارت لوک

حالا که رمزهای خود را پاک کرده اید چگونه می خواهید کلمات عبور خود را مدیریت کنید. به خاطر سپردن رمزهای متنوع می تواند کار دشواری باشد. با استفاده از برنامه های مدیریت پسورد؛ یادآوری تمام کلمات عبور ساده می شود.

حذف Google Smart Lock در نسخه های قدیمی تر

تنظیمات گوشی به شما کمک می کند تا اسمارت لاک گوشی خود را غیرفعال کنید. به تنظیمات گوشی خود بروید و Security را انتخاب کنید. در زیر بخش Advanced؛ گزینه Trusted agents را فعال کنید. برای فعال کردن با غیرفعال کردن اسمارت لوک گزینه Smart Lock (Google) را انتخاب کنید.

حذف Google smart lock

غیر فعال کردن قفل صفحه سامسونگ

وقتی در یک مکان مطمئن هستید؛ اسمارت لاک به طور خودکار قفل دستگاه شما را باز می کند. برای فعال یا غیرفعال کردن گزینه اسمارت لوک به مسیر Apps > Settings > Security بروید. روی Smart Lock ضربه بزنید.

پین، الگو یا هر روشی که برای باز کرن قفل فعلی می توانید استفاده کنید را وارد کنید. برای آنلاک شدن صفحه؛ هر یک از گزینه های موجود را انتخاب کرده و بعد دستورالعمل های موجود در صفحه را دنبال کنید.

دستگاه های بلوتوث یا NFC را تنظیم کنید تا وقتی که این دستگاه متصل است؛ گوشی شما در حالت آنلاک است. مکان های مورد اعتماد مانند خانه؛ محل کار و غیره را تنظیم کنید تا هر زمان که در این مکان ها بودید قفل گوشی باز باقی بماند.

در آخر از شما دعوت می کنیم، آموزش اضافه کردن شماره تماس اضطراری در صفحه قفل گوشی اندروید، آیفون و.. را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پشنهادات شما؟

در مطالب گفته شده در بالا با تنظیمات قفل صفحه سامسونگ شما می توانید برای حذف Smart Lock گوشی سامسونگ و سایر دستگاه های اندروید اقدام کنید. آیا شما روش دیگر برای غیرفعال کردن اسمارت لوک برای اندروید می شناسید؟ نظرات و پشنهادات خود را در بخش نظرات این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

Google Smart Lock چیست؟ کاربرد ، فعال و غیر فعال سازی آن
Google Smart Lock چیست؟ کاربرد ، فعال و غیر فعال سازی آن

نظرات