آموزش تصویری اتصال دوربین عکاسی به گوشی با وای فای و..

آموزش تصویری اتصال دوربین عکاسی به گوشی با وای فای و..

یکی از دغدغه های کاربرانی که دوربین عکاسی و فیلمبرداری ? دارند، انتخاب راه مناسب برای اتصال به دستگاه های دیگر است. با پیشرفت تکنولوژی راه های سریع و ساده ای برای این کار طراحی شده اند. امروز در انزل وب نحوه اتصال دوربین عکاسی به گوشی با وای فای را به شما آموزش خواهیم داد.

طریقه وصل شدن وای فای دوربین کنون و.. به گوشی

How to Connect The Phone to The Camera with WiFi

دوربین های جدید اکثرا از ویژگی اتصال Wi-Fi داخلی بهره می گیرند. با کمک این ویژگی می توانید با استفاده از وای فای دوربین خود را به گوشی و.. وصل کنید. این فرایند به سادگی با کمک برنامه های موجود انجام پذیر است که در ادامه به آن می پردازیم.

طریقه وصل شدن وای فای دوربین به گوشی، وصل کردن دوربین به گوشی با برنامه Imaging Edge Mobile

یکی از راه های اتصال گوشی به دوربین برای انتقال تصویر، فیلم و عکسبرداری از راه دور استفاده از نرم افزار وصل دوربین به گوشی Imaging Edge Mobile برای اندروید و آیفون می باشد. این برنامه به خصوص برای دوربین های سونی پیشنهاد می شود. قابل ذکر است که Imaging Edge Mobile جانشینی برای برنامه PlayMemories Mobile است. این برنامه برای اجرا به حداقل اندروید ۶.۰ و iOS نسخه ۱۱.۴ نیاز دارد. شما می توانید لیست دوربین های پشتیبانی کننده از این برنامه را هم ببینید.

طریقه وصل شدن وای فای دوربین به گوشی، وصل کردن دوربین به گوشی با برنامه Imaging Edge Mobile

همچنین اگر قصد مقایسه دوربین ها را هم دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب بررسی ۶ سایت تخصصی مقایسه دوربین های عکاسی : سایز ، مشخصات و.. را هم مطالعه نمایید.

انتقال عکس از دوربین کنون به گوشی با برنامه Canon Camera Connect

اما نحوه اتصال دوربین کنون به گوشی چگونه است؟ شرکت Canon هم با انتشار برنامه اتصال دوربین canon به گوشی Canon Camera Connect راهی برای استفاده از قابلیت وای فای دوربین و ارسال عکس از دوربین کنون به گوشی و.. ایجاد کرده است. نسخه های قبلی این برنامه با نام های EOS Remote و Canon CameraWindow منتشر شده بودند اما برنامه Canon Camera Connect جایگزین آن ها شده و برنامه اصلی مورد تایید Canon می باشد.

انتقال عکس از دوربین کنون به گوشی با برنامه Canon Camera Connect

برای استفاده از این برنامه رایگان انتقال تصویر دوربین به گوشی که برای اندروید و iOS در دسترس است، ابتدا لیست دستگاه های سازگار را چک کنید تا مطمئن شوید که دوربین شما با این برنامه سازگار است. سپس می توانید از برنامه استفاده کنید. بعد از اتصال دوربین به گوشی اندروید می توانید برنامه در گوشی باز کنید و از آن استفاده کنید. منو های برنامه کم و بسیار ساده است.

انتقال عکس از دوربین کنون به گوشی با برنامه Canon Camera Connect

در برنامه با فشار دادن دکمه Images on camera می توانید تصاویر موجود در دوربین را مشاهده کنید. تصاویر به ترتیب تاریخ مرتب شده اند. با تپ کردن هر تصویر، یک منو به شما نمایش داده می شود که می توانید تصویر را به گوشی انتقال دهید، ستاره دار کنید یا آن را حذف کنید.

انتقال عکس از دوربین کنون به گوشی با برنامه Canon Camera Connect

گزینه دیگری که مشاهده می کنید، Remote shooting است. با انتخاب این گزینه می توانید تصویر زنده دوربین متصل را مشاهده کنید. شما می توانید سرعت شاتر، دیافراگم، ISO، جبران نوردهی، حالت درایو، فوکوس و.. را کنترل کنید. در نهایت می توانید با زدن دکمه شاتر، عکس بگیرید.

انتقال عکس از دوربین کنون به گوشی با برنامه Canon Camera Connect

در قسمت Camera settings نیز تنظیمات دیگری را برای تنظیم دوربین خواهید دید.

انتقال عکس از دوربین کنون به گوشی با برنامه Canon Camera Connect

اتصال دوربین به موبایل، روش فعال کردن وای فای برای انتقال فیلم از دوربین کنون به گوشی

برای استفاده از این برنامه ها و اتصال دوربین به گوشی، ابتدا باید Wi-Fi دوربین را فعال کنید. این مرحله قبل از اتصال دوربین به موبایل با وای فای بسته به دوربین شما متفاوت است و ممکن است کمی پیچیده باشد. برای هر مدل می توان از دفترچه راهنما یا توضیحات وب سایت سازنده استفاده کرد. به طور مثال شما می توانید از راهنمای تنظیمات وای فای و بلوتوث کنون استفاده کنید. در سایر مدل ها هم می توانید در دفترچه راهنما یا سایت سازنده، سرچ کنید تا با این مراحل آشنا شوید.

همینطور اگر به دوربین دید در شب هم نیاز دارید، مطالعه مطلب آموزش ۲ روش ساخت دوربین دید در شب با گوشی و دوربین دیجیتال در خانه هم برای شما کاربردی خواهد بود.

علت وصل نشدن وای فای دوربین به گوشی چیست؟ اتصال دوربین به گوشی با کابل

اگر نتوانستید از وای فای استفاده کنید و یا دوربین شما دوربین قابلیت اتصال به گوشی با وای فای نداشت، می توانید با کمک کابل دوربین را به گوشی متصل کنید. البته همه دوربین ها از این ویژگی پشتیبانی نمی کنند و باید بسته به مدل، دفترچه راهنما را بررسی کنید. همچنان استفاده از مموری کارت برای انتقال تصاویر، از راه های قدیمی می باشد.

در پایان اگر نیاز به انتقال تصویر دوربین مدار بسته هم داشتید، مطالعه مطلب آموزش تصویری ۸ روش انتقال تصویر دوربین مدار بسته را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز نحوه اتصال دوربین به گوشی با وای فای برای انتقال عکس و عکسبرداری از راه دور را به شما معرفی کردیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه نصب برنامه دوربین روی گوشی را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات