معرفی 8 برنامه مخرب و خطرناک اندروید که نباید نصب کنید!

معرفی ۸ برنامه مخرب و خطرناک اندروید که نباید نصب کنید!

شاید تعداد نرم‌افزارهایی که برای گوشی‌های اندروید ساخته می‌شود، حتی قابل شمارش هم نباشد. روز به روز هم به تعداد این برنامه‌ها اضافه می‌شود. اما همه آن‌ها قابل اعتماد نیستند ☠️ در این مطلب از انزل وب به معرفی ۸ برنامه مخرب و خطرناک اندروید که نباید نصب کنید! می‌پردازیم.

شناسایی برنامه های مخرب گوشی اندروید

۸ Most Dangerous Android Apps You Should Not Install on Your Phone

همه برنامه‌هایی که برای گوشی‌های هوشمند منتشر می‌شوند، قابل اطمینان نیستند. برخی از آن‌ها می‌توانند داده‌های شخصی کاربر را بدزدند. در نتیجه، باید در نصب اپلیکیشن‌ها دقت کنید. اگر با خود می‌پرسید چگونه برنامه های مخرب گوشی را پیدا کنیم، با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

شناسایی بدافزار اندروید: برنامه UC Browser

یکی از خطرناک ترین برنامه های اندروید UC Browser است.

حذف بدافزار اندروید

این برنامه توسط UCWeb ساخته شده است. این شرکت یکی از زیرمجموعه‌های غول فناوری چینی یعنی Alibaba است. این مرورگر جز آن دسته برنامه‌هایی است که کاربران گوشی اندروید بسیار زیاد دانلود کرده‌اند. با این حال، تحلیلگران امنیت سایبری با تحقیقاتی که انجام داده‌اند متوجه عدم امنیت داده‌های کاربران شده‌اند. در واقع، این مرورگر در انتقال داده‌ها به اندازه کافی امن عمل نمی‌کند.

با توجه به پژوهش‌های انجام شده، این مرورگر هنگام انتقال داده‌ها از طریق وب از رمزنگاری بسیار ضعیفی استفاده می‌کند. در برخی موارد نیز از هیچ رمزنگاری استفاده نمی‌کند. مرورگرهای اندروید مشابه زیادی وجود دارند که دارای امنیت بالاتری هستند.

بهتر است به جای این برنامه از مرورگرهای زیر استفاده کنید:

Mozilla Firefox

Google Chrome

DuckDuckGo Browser

Firefox Focus

Tor Browser

حذف بدافزار اندروید CLEANit

یکی از برنامه های مخرب باتری گوشی CLEANit نام دارد.

برنامه مخرب و خطرناک اندروید

از این برنامه برای پاک کردن فایل‌های بیهوده‌ای که در هنگام دانلود برنامه‌ها و… در حافظه ذخیره می‌شوند، استفاده می‌شود.

برای استفاده از این برنامه باید اجازه دسترسی زیادی به آن بدهید.

علاوه بر این، برنامه‌هایی را تبلیغ می‌کند که با سخت‌افزارهای گوشی‌های اندروید آن چنان سازگار نیستند.

این برنامه‌ها می‌توانند به گوشی هوشمند شما آسیب بزنند. همچنین، برخی از کارهایی که با این برنامه می‌توان انجام داد، برای گوشی مضر است. به عنوان مثال، پاک کردن Cache می‌تواند موجب کاهش سرعت گوشی در هنگام Rebuilt شود.

برخلاف تصور، پاک کردن چنین مواردی موجب بالا رفتن عمر باتری نخواهد شد.

در ضمن اگر گوشی خود را به تازگی خریده‌اید، نیازی نیست از چنین برنامه‌هایی استفاده کنید.

در چنین حالتی این برنامه‌ها هیچ کمکی به افزایش سرعت عملکرد گوشی نمی‌کنند. این برنامه‌ها ممکن است تنظیمات اصلی را تغییر دهند و موجب بروز مشکلاتی در گوشی شوند.

پیشنهاد می‌کنیم به جای این برنامه مخرب و خطرناک اندروید از Greenify یا CCleaner استفاده کنید.

حذف بدافزار اندروید Dolphin Browser

مرورگر Dolphin یکی دیگر از برنامه های خطرناک اندروید است.

برنامه مخرب و خطرناک اندروید

این مرورگر نیز جز برنامه‌های پرطرفدار اندرویدی است. این مرورگر از فلش پشتیبانی می‌کند. میزان امنیت آن بسیار کم است. این مرورگر جستجوهای شما را حتی در حالت ناشناس ذخیره می‌کند. علاوه بر این، آدرس IP اصلی شما را هم حتی در هنگام تغییر آن نشان می‌دهد. این برنامه دارای ویژگی‌هایی مانند پخش‌کننده ویدئو و تقویت‌کننده سرعت گوشی است که هیچ کدام به درد بخور نیستند.

بهتر است به جای این برنامه مخرب و خطرناک اندروید از مرورگرهایی استفاده کنید که پیشتر معرفی کردیم.

تشخیص بدافزار اندروید: Virus Cleaner – Antivirus Free & Phone Cleaner

یکی دیگر از اپلیکیشن های مخرب اندروید Virus Cleaner – Antivirus Free & Phone Cleaner است.

برنامه مخرب و خطرناک اندروید

این برنامه بیش از ۱۴ میلیون بار نصب شده است. این برنامه دارای تبلیغات بسیار زیادی است. بسیاری از سرویس‌هایی که تبلیغ می‌شوند، پایه و اساس درستی ندارند. این نرم‌افزار قرار بود برنامه‌ای برای تقویت سرعت، افزایش امنیت، حذف فایل‌های بیهوده، غیرفعال کردن اعلان‌ها، خنک‌کننده CPU و صرفه‌جویی در مصرف باتری باشد. متاسفانه هیچ کدام از این کارها از این برنامه به درستی برنمی‌آید. بهترین آنتی ویروس برای اندروید Google Play Protect است که به صورت خودکار روی گوشی فعال است.

بهتر است به جای برنامه Virus Cleaner از آنتی ویروس‌های زیر استفاده کنید:

Avast

AVG

Kaspersky

اگر به دنبال آنتی‌ویروس‌های رایگان و خوب می‌گردید، به مطلب معرفی بهترین آنتی ویروس های اندروید رایگان مراجعه کنید.

نرم افزار های مخرب: RT News

Russia Today یا RT هم جز برنامه های مخرب گوشی اندروید است.

برنامه مخرب و خطرناک اندروید

این برنامه با هدف ارائه کانال‌‌های خبری، وبلاگ و چندین برنامه به زبان انگلیسی می‌خواهد اطلاعاتی شخصی را به دست بیاورد. محققین معتقد هستند این برنامه روسی قصد دارد اطلاعات کاربران غربی و به ویژه آمریکایی را به دست بیاورد. با این حال، بهتر است از آن استفاده نکنید. برنامه‌های شبکه‌های خبری CNN و BBC بسیار امن‌تر هستند.

حذف برنامه های مخرب اندروید: برنامه Super Clean – Master of Cleaner

Super Clean یکی دیگر از برنامه های مخرب برای اندروید است.

برنامه های مخرب اندروید

کاربران بیش از ۲۶ میلیون بار آن را دانلود کرده‌اند. این برنامه نیز وعده افزایش سرعت را می‌دهد اما آن چنان کار خاصی نمی‌کند. این برنامه نیز می‌خواهد مصرف باتری را بهینه‌سازی کند، فایل‌های بیهوده را پاک کند و حافظه گوشی را تقویت کند. هیچ کدام از این کارها نیازی به برنامه شخص ثالث ندارند. بهتر است به جای این برنامه از Greenify و CCleaner استفاده کنید.

بهتر است برای افزایش سرعت گوشی، برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید، پاک کنید. علاوه بر این، ویدئوها و فایل‌های بزرگ را به حافظه خارجی یا محلی دیگر انتقال دهید.

حذف برنامه های مخرب گوشی: Fildo Music

Fildo یکی دیگر از برنامه های مخرب بدافزار اندروید است.

برنامه های مخرب گوشی

از این برنامه برای پخش موسیقی استفاده می‌شود. قبلا از این برنامه برای دانلود غیرقانونی موسیقی استفاده می‌شد. این برنامه ارتباطاتی با شرکت سرگرمی Netease دارد، شرکتی که از جانب بسیاری از افراد عملکرد درستی ندارد.

بهتر است به جای آن از برنامه ‌های زیر استفاده کنید:

VLC

AIMP

Poweramp

حذف بدافزار اندروید: برنامه S.M.T.H.

یکی دیگر از برنامه های مخرب برای اندروید S.M.T.H. است.

این بازی از سنسور‌های داخلی گوشی استفاده می‌کند و میزان به هوا انداختن گوشی را اندازه می‌گیرد. برای این کار باید گوشی خود را به هوا پرتاب کنید. این برنامه حدود ده سال پیش منتشر شد. مسلما این کار می‌تواند به گوشی آسیب بزند زیرا ممکن است فرد نتواند در هنگام فرود گوشی را بگیرد!

برنامه‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم، در حال حاضر در Play Store هستند.

در کنار این برنامه‌ها، برخی از اپلیکیشن‌ها از Play Store حذف شده‌اند اما همچنان می‌توان آن‌ها را دانلود کرد. Clean Master، DU Battery Saver، ES File Explorer و Quick Pic Gallery از دیگر برنامه‌های خطرناک هستند. نرم‌افزارهای شرکت Cheetah هم قابل‌اعتماد نیستند.

چگونه برنامه های مخرب گوشی را پیدا کنیم؟

تشخیص بدافزار اندروید کار دشواری است. یکی از چیزهایی که باید کاربر را نگران کند، درخواست زیاد برنامه برای دسترسی به اطلاعات است.

برخی از این مجوزها بسیار غیرضروری هستند. به عنوان مثال، یک برنامه چراغ قوه نیازی به موقعیت مکانی کاربر ندارد! البته این مجوزها همیشه نشانه خطرناک بودن یک برنامه نیستند.

قبل از نصب یک برنامه درباره آن تحقیق کنید. بسیاری از این برنامه‌ها تاثیری روی عملکرد گوشی ندارند. برنامه‌های آب و هوا و اسکنر هم گاهی خطرناک هستند زیرا به موقعیت مکانی کاربر دسترسی دارند. همیشه به نوع درخواست مجوزهای یک برنامه توجه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به معرفی برنامه های مخرب گوشی اندروید پرداختیم. شما کدام یک از این برنامه‌ها را روی گوشی خود نصب کرده بودید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تصویری نحوه حذف ویروس Hi.ru از مرورگر ها
آموزش تصویری نحوه حذف ویروس Hi.ru از مرورگر ها
جلوگیری و تشخیص برنامه های جاسوسی گوشی اندروید ، آیفون و..
۵ روش جلوگیری و تشخیص برنامه های جاسوسی گوشی اندروید ، آیفون و..
آموزش حذف کامل و غیرفعال کردن آنتی ویروس Windows Defender ویندوز 10، 8، 7 و..
آموزش حذف کامل و غیرفعال کردن آنتی ویروس Windows Defender ویندوز ۱۰، ۸، ۷ و..
8 روش فوق العاده حذف و از بین بردن ویروس مانکی تست (Monkey Test) در اندروید
۸ روش از بین بردن و حذف ویروس Monkey Test یا مانکی تست در اندروید

نظرات

  • وهاب says:

    به نظر من انتی ویروس فقط انتی ویروس nod32یا همون eset خیلی قویه

  • علی says:

    سلام ببخشید من مرورگر یو سی رو دانلود کردم بعد الان این پست رو دیدم حذفش کردم ولی متاسفانه گوشیم سرعتش خیلی اومده پایین الان چیکار کنم؟؟؟؟

  • شیما says:

    لطفا اخر این مطلب همه نرم افزار ها رو کنار هم تو یه جدول کوچیک بیارید که بشه ازش شات گرفت یا کسی مثل من که حوصله نداره همه رو بهونه یه بخش جمع بندی اون اخر باشه با یه نگاه میتونم لیست همه رو ببینم
    تشکر