10 روش حل مشکل کنترل پنل در ویندوز 10 ، 8 و 7

۱۰ روش حل مشکل کنترل پنل در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

Control Panel یکی از مهم ترین ابزار های ویندوز ? است که توسط آن می توانید تغییرات زیادی را در سیستم ایجاد کنید. این بخش هم ممکن است گاهی دچار مشکل شده و دیگر نتوانید آن را باز کنید. امروز در انزل وب روش هایی را برای حل مشکل کنترل پنل در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ به شما آموزش می دهیم.

رفع مشکل باز نشدن کنترل پنل در ویندوز ۱۰

How to Fix Windows Control Panel not Responding

اگر از کاربران ویندوز باشید، حتما از کنترل پنل (Control Panel) استفاده کرده اید. ما قبلا روش وارد شدن به کنترل پنل ویندوز را هم آموزش داده ایم. علاوه بر امکان تغییر تنظیمات، ابزار هایی برای تعمیر، برزورسانی و سفارشی سازی ویندوز هم در آن وجود دارند. اگر کنترل پنل ویندوز شما باز نمی شود یا با باز کردن با ارور Not Responding رو به رو می شوید، ما را همراهی کنید. قابل ذکر است که روش های که در ادامه به آن ها می پردازیم، در نسخه های مختلف ویندوز مانند ۱۰، ۸ و ۷ به شکل مشابه در دسترس می باشد.

مشکل کنترل پنل در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ با ویروسی شدن سیستم

یکی از دلایل شایع ایجاد مشکل باز نشدن کنترل پنل ویندوز، آلوده شدن سیستم به ویروس و بدافزار ها می باشد. بنابراین با کمک یک آنتی ویروس و یا Windows Defender ویندوز اقدام به اسکن کل سیستم کرده و بدافزار ها و ویروس های موجود را حذف کنید.

مشکل کنترل پنل در ویندوز 10، 8 و 7 با ویروسی شدن سیستم

همچنین اگر تنظیمات ویندوز هم بالا نمی آید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۶ روش حل مشکل باز نشدن و بالا نیامدن تنظیمات ویندوز ۱۰ را هم مطالعه نمایید.

پاکسازی لیست Startup ویندوز برای رفع باز نشدن کنترل پنل در ویندوز ۱۰

این احتما هم وجود دارد که برنامه ای که به صورت خودکار راه اندازی می شود، روی کنترل پنل اختلال ایجاد کند. برای بررسی روی تسکبار ویندوز راست کلیک کرده و Task Manager را باز کنید.

پاکسازی لیست startup ویندوز برای رفع باز نشدن کنترل پنل در ویندوز 10

در پنجره باز شده به تب Startup بروید. در اینجا لیستی از برنامه هایی را مشاهده خواهید کرد که با روشن شدن ویندوز، اجرا می شوند.

پاکسازی لیست startup ویندوز برای رفع باز نشدن کنترل پنل در ویندوز 10

حال هر برنامه ای که فکر می کنید اجرای آن به صورت خودکار نیاز نیست، غیر فعال کنید. توجه داشته باشید که برخی از برنامه های مربوط به سیستم، حتما باید اجرا شوند و نباید آن ها را غیر فعال کرد.

حل مشکل باز نشدن Control Panel در ویندوز ۱۰ و ۸ و ۷ با بررسی سرویس Software Licensing ویندوز

دکمه های Win+R را فشار داده و در باکس مشاهده شده عبارت services.msc را وارد و اینتر کنید.

حل مشکل باز نشدن control panel در ویندوز 10 و 8 و 7 با بررسی سرویس Software Licensing ویندوز

اکنون پنجره Windows Services باز می شود.

حل مشکل باز نشدن control panel در ویندوز 10 و 8 و 7 با بررسی سرویس Software Licensing ویندوز

سرویس Software Licensing را پیدا کرده و آن را فعال کنید. اگر هم فعال بود، یک بار غیر فعال و مجدد فعال کنید. کامپیوتر را ریستارت کرده و مشکل را تست کنید.

بررسی فایل های سیستمی برای حل مشکل کار نکردن کنترل پنل در ویندوز ۱۰

نباید از معیوب شدن فایل های سیستمی غافل شد. جهت بررسی و ترمیم فایل های ویندوز، از دستورات تعمیر ویندوز مانند sfc /scannow استفاده کنید.

بررسی فایل های سیستمی برای حل مشکل کار نکردن کنترل پنل در ویندوز 10

استفاده از ابزار تعمیر مایکروسافت برای حل مشکل ورود به کنترل پنل در ویندوز ۱۰

اگر هنوز مشکل شما رفع نشده است، می توانید از ابزار تعمیر مایکروسافت استفاده کنید. برای این کار ابتدا ابزار تعمیر مایکروسافت را از وبسایت رسمی مایکروسافت دانلود کنید. سپس روی آن دابل کلیک کرده تا پنجره زیر باز شود.

استفاده از ابزار تعمیر مایکروسافت برای حل مشکل ورود به کنترل پنل در ویندوز 10

روی Next کلیک کرده و منتظر بمانید تا کامپیوتر شما اسکن شود. این فرایند مدتی طول می کشد. پس از اتمام، برنامه خودش مشکلات موجود را رفع می کند.

همینطور در صورت از کار افتادن سرچ ویندوز، مطالعه مطلب آموزش ۹ روش رفع مشکل کار نکردن سرچ در ویندوز ۱۰ نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

تغییر تنظیمات رجیستری برای حل حل مشکل ورود به کنترل پنل در ویندوز ۸ ، ۱۰ و..

قبل از انجام این روش حل مشکل باز نشدن و ارور کنترل پنل ویندوز و تغییر در تنظیمات رجیستری، توجه داشته باشید که از تنظیمات رجیستری خود بکاپ گرفته تا در صورت بروز هر گونه مشکل، آن را بازیابی کنید.

عبارت regedit را در سرچ ویندوز وارد کرده و روی Registry Editor کلیک کنید. حال به دایرکتوری زیر بروید.

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell

پوشه های BagMRU و Bags را حذف کنید.

تغییر تنظیمات رجیستری برای حل حل مشکل ورود به کنترل پنل در ویندوز 8

بسیاری از کاربران ویندوز تایید کرده اند که با حذف این دو پوشه، مشکل کنترل پنل رفع می شود.

تغییر میزان مقیاس صفحه برای حل مشکل ورود به کنترل پنل در ویندوز ۷

با این که شاید این روش عجیب به نظر برسد، اما برخی از کاربران با تغییر مقیاس یا Scaling نمایشگر، مشکل را رفع کرده اند. در واقع اگر نمایشگر خود را روی بیش از ۱۰۰% مقیاس گذاری کرده اید، ممکن است کنترل پنل باز نشود. بنابراین آن را به ۱۰۰% کاهش دهید. برای این کار در سرچ ویندوز Change the size of apps on the screen را تایپ کرده و روی اولین نتیجه دوبار کلیک کنید. به قسمت Custom scaling رفته و مقدار را روی ۱۰۰ درصد تنظیم کنید.

تغییر میزان مقیاس صفحه برای حل مشکل ورود به کنترل پنل در ویندوز 7

رفع مشکل از کار افتادن کنترل پنل با آپدیت ویندوز

وجود یک اشکال ساده در ویندوز هم ممکن است باعث از کار افتادن کنترل پنل شود. در نیتجه بهتر است ویندوز خود را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید.

غیر فعال کردن سرویس Windows Error Reporting در ویندوز ۷ و..

متناوبا می توانید با غیر فعال کردن سرویس Windows Error Reporting نیز مشکل باز نشدن کنترل پنل ویندوز را برطرف کنید. برای این کار دکمه های Win+R را فشار داده و در باکس مشاهده شده عبارت services.msc را وارد و اینتر کنید. اکنون پنجره Windows Services باز می شود. در ویندوز ۷ باید به تب Services بروید. گزینه Windows Error Reporting Service را پیدا کرده و آن را غیر فعال کنید. سپس Apply و OK را بزنید.

غیر فعال کردن سرویس Windows Error Reporting در ویندوز 7 و..

نصب مجدد ویندوز

در نهایت اگر با هیچ کدام از روش ها مشکل شما رفع نشد، ممکن است ویندوز به طور کلی دچار مشکل شده باشد. در این زمان باید یا ویندوز را ریست یا ریستور کرده و یا اقدام به نصب مجدد آن کنید.

در پایان در صورتی که با مشکل باز نشدن منوی استارت مواجه شدید، مطالعه مطلب ۹ روش حل مشکل از کار افتادن و باز نشدن منوی استارت در ویندوز ۱۰ را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما

در مطلب امروز راه های رفع مشکل باز نشدن کنترل پنل ویندوز را به شما معرفی کردیم. مشکل شما با کدام روش رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه مشکلات کنترل پنل را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

وارد شدن و دسترسی به کنترل پنل ویندوز 10 ، 8 و 7
آموزش ۱۳ روش وارد شدن و دسترسی به کنترل پنل ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
دستورهای ضروری run در ویندوز
۱۷ دستور مهم و ضروری Run ویندوز که هر کاربر باید بداند

نظرات