آموزش 11 روش حل مشکل تصویر و دوربین در اسکایپ (Skype)

آموزش ۱۱ روش حل مشکل تصویر و دوربین در اسکایپ (Skype)

در حال حاضر، بدون شک اسکایپ در ردیف پرکاربردترین و بهترین نرم‌افزارهای پیام‌رسان به حساب می‌آید. اما مانند سایر پیام‌رسان‌ها، اسکایپ نیز دارای مشکلات خاص خود است. بسیاری از کاربران این برنامه می‌گویند که وب‌ کم اسکایپ 📹 آنها در Skype به درستی کار نمی‌کند. رفع مشکل وب‌ کم اسکایپ کار چندان سختی نیست. آموزش ۱۱ روش حل مشکل تصویر و دوربین در اسکایپ (Skype) را در این مطلب در انزل وب برای شما آماده کرده‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

علت و رفع مشکل دوربین اسکایپ در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Fix Skype Camera Problem in Windows 7, ‌۸ And 10

اسکایپ یک پیام‌رسان است که امکان تماس تصویری از طریق وب‌کم لپ‌تاپ یا دستکتاب را برای کاربران فراهم کرده‌است. این ویژگی به خصوص در زمان شیوع پاندمی کرونا، موجب شده است که کاربران اسکایپ بشدت افزایش پیدا بکند. توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید به کمک تلفن‌های همراه از قابلیت تماس تصویری اسکایپ استفاده کنید. در عین حال تعداد زیادی از کاربران هستند که با مشکل دوربین در اسکایپ مواجه هستند. به طور کلی برای رفع مشکل دوربین در اسکایپ باید درایورهای وب‌ کم اسکایپ را بروز رسانی کنید و همچنین تنظیمات دوربین در اسکایپ را چک نمایید. در ادامه راه‌حل‌هایی را که برای حل مشکل وب‌کم در ویندوز ۱۰ وجود دارد را بررسی می‌کنیم.

رفع مشکل دوربین در اسکایپ با نصب مجدد آن

اسکایپ دارای قابلیت بروز رسانی خودکار است. البته کاربر می‌تواند این قابلیت را غیر فعال کند و که معمولا توصیه می‌شود این کار را نکنید؛ چراکه قابلیت بروز رسانی خودکار به شما امکان می‌دهد همواره از امکانات جدید اسکایپ بهره‌مند شوید و ایرادات احتمالی موجود در هر نسخه برطرف گردد. در هر صورت برای دریافت نسخه بروز اسکایپ می‌توانید به صفحه دریافت اسکایپ برای ویندوز مراجعه نمایید.

البته گاهی اوقات هم ممکن است با بروز رسانی اسکایپ، مشکل تصویر در اسکایپ برای شما به وجود بیاید. لذا در این گونه مواقع مجددا از نسخه‌های قدیمی که با آن به راحتی کار می‌کردید، استفاده کنید و منتظر بروز رسانی جدید بعدی اسکایپ باشید.

بررسی درستی پیکربندی وب‌کم در اسکایپ

بررسی کنید که وب‌کم برای اسکایپ پیکربندی شده باشد. برای این کار برنامه اسکایپ را باز کرده و برای دسترسی به تنظیمات بیشتر بر روی گزینه Tools > Options کلیک کنید.

سپس برای بررسی پیکربندی وب‌کم، بر روی Video settings کلیک کنید. اگر در این بخش نوشته شده بود که اسکایپ نمی‌تواند وب‌کم را پیدا کند، به این مفهوم است که برنامه نتوانسته دوربین شما را شناسایی کند.

در این صورت شما باید نرم‌افزار وب‌کم خود را باز کنید و دوربین آن را روی حالت روشن قرار دهید. پس از این کار دوباره به اسکایپ برگردید.

حل مشکل وب کم در ویندوز 10

برای بررسی مجدد پیکربندی دوربین، از همان مسیر ذکر شده در بالا به پنجره Video settings مراجعه کنید. حال باید تصویر خود را در آنجا ببینید.

اگر تصویر مشاهده شده تار است، باید Webcam settings را انتخاب کنید.

سپس در پنجره Video Capture Filter Properties، تب Camera Control را انتخاب نمایید.

در این پنجره می‌توانید نور تصویر را تنظیم کنید تا به تصویر مناسب و دلخوا‌ه‌تان دست پیدا کنید. بعد از انتخاب تصویر مناسب، روی گزینه Apply کلیک کنید.

رفع مشکل وب کم در اسکایپ با بروزرسانی درایورهای وب‌کم

از منوی کامپیوترتان، Device Manager را انتخاب کنید.

سپس بر روی گزینه Imaging devices کلیک کنید. در اینجا می‌توانید لیست وب‌کم خود را مشاهده کنید.

بروز رسانی درایور وب کم

سپس روی وب‌کم خود کلیک راست کرده و در منوی باز شده بر روی گزینه Update Driver Software کلیک نمایید.

رفع مشکل دوربین در اسکایپ

در پنجره باز شده روی گزینه Search automatically for updated driver software کلیک نمایید. با کلیک بر روی این گزینه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و انتخاب گزینه Uninstall and restart Windows، ویندوز شما به طور خودکار آخرین نسخه درایورهای وب‌کم را نصب خواهد کرد.

استفاده از درایورهای عمومی برای وب‌کم

ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید که مانع از برزو رسانی درایورهای وب‌کم به روش سنتی شود. به هر ترتیب شما سعی کنید از درایورهای عمومی USB Video Device برای وب‌کم خود استفاده کنید. شما می‌توانید از طریق مراحل زیر کار بروز رسانی درایور خود را انجام دهید:

از منوی Start وارد Control Panel شوید. در پنجره باز شده گزینه Performance and Maintenance را انتخاب کنید. سپس وارد System شوید. در صفحه جدید روی تب Hardware کلیک کنید. سپس Device Manager Imaging Devices را انتخاب نمایید. بر روی وب‌کم دوبار کلیک کنید. در پنجره باز شده تب Properties را انتخاب کرده و سپس Driver tab را انتخاب کنید. سپس روی وب‌کم راست کلیک نموده و گزینه Update driver را انتخاب کنید.

بعد از طی کردن مراحل فوق منتظر بمانید تا کار نصب تمام شود . پس از اتمام نصب، روی finish -> Close کلیک کنید. سپس کامپیوترتان را مجددا راه‌اندازی کنید.

سایر برنامه‌ها را بررسی کنید

یک مسئله دیگر که امکان دارد مشکل تماس تصویری در اسکایپ را به وجود آورد، وجود نرم‌افزارهای جانبی است که به طور همزمان از وب‌کم کامپیوتر شما استفاده می‌کنند.

با کلیک راست روی نوار Taskbar و انتخاب گزینه Task Manager می‌توانید این موارد را بررسی کنید. سپس در قسمت Background می‌توانید لیست برنامه‌هایی که از وب‌کم استفاده می‌کنند را مشاهده نمایید. روی گزینه غیر فعال‌سازی وب‌کم برای برنامه‌ها کلیک کنید و نرم‌افزار اسکایپ را مجددا راه‌اندازی نمایید.

برطرف نمودن فریز شدن وب‌ کم اسکایپ

شما می‌توانید به رجیستری رایانه‌تان با کلید میانبر key + R دسترسی پیدا کنید. سپس در جعبه راه‌اندازی متن باز شده عبارت ‘regedit’ را وارد کرده و دکمه OK را بفشارید.

برطرف کردن مشکل فریز شدن وب کم در اسکایپ

سپس در بخش رجیستری عبارت زیر را جستجو کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREWOW6432NodeMicrosoftWindows Media FoundationPlatform

سپس در فضای خالی پنجره رجیستری کلیک راست نموده و New > DWORD (32-bit) Value را از منوی باز شده انتخاب نمایید.

سپس باید عبارت EnterFrameServerMode را در پنجره جدید وارد نمایید.

سپس بر روی EnterFrameServerMode دوبار کلیک کنید تا پنجره Edit DWORD (32-bit) Value باز شود.

در قسمت Value data عدد ۰ را وارد کنید. البته در صورتی که این قسمت به صورت پیش فرض خالی بود.

روی گزینه OK کلیک کنید و ویندوز را ری‌ استارت کنید.

حالا اسکایپ را باز کنید. به احتمال زیاد مشکل تماس تصویری در اسکایپ ویندوز برطرف شده است.

ابزار عیب یابی (Device Troubleshooter) کامپیوتر را اجرا کنید

عبارت Troubleshooter را در قسمت جستجوی Cortana وارد کنید و تب Troubleshooting Control Panel را انتخاب نمایید.

در تب باز شده روی Hardware and Sound کلیک کنید.

راه اندازی عیب یاب دستگاه

از بین موارد لیست شده سخت افزار و دستگاه عیب یابی خود را انتخاب کنید.

بر روی گزینه Next کلیک کنید که سخت افزار و دستگاه اسکن شود.

حال ممکن است که مشکل وب‌ کم اسکایپ برطرف شود.

در صورتی که عیب خاصی در دستگاه شما کشف شد ویندوز را ری استارت کنید.

بررسی سازگار بودن وب‌کم با اسکایپ

دوربین همه لپ‌تاپ‌ها یا دسکتاپ‌ها با اسکایپ سازگار نیست. به خصوص اگر وب‌کم سیستم شما قدیمی باشد،‌ امکان دارد که با اسکایپ سازگار نباشد.

برای بررسی وب‌کم‌هایی که با اسکایپ سازگار هستند می‌توانید به صفحه مرتبط با این موضوع در سایت ویکی اوبنتو مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که برای کار با تماس‌های ویدیویی اسکایپ، نیاز به نسخه DirectX 9.0 و بالاتر دارید.

USB وب‌کم خود را به پورت دیگر متصل کنید

اگر از دوربین خارجی استفاده می‌کنید، نکات زیر می‌تواند در رفع مشکل تصویر در اسکایپ کمک کند.

  • اگر از دوربین خارجی استفاده می‌کنید، سعی کنید آن را به پورت USB دیگری متصل کنید.
  • اگر وب‌کم را به پورت USB 3.0 متصل است، آن را به پورت USB 2.0 متصل کنید.
  • ممکن است هاب USB شما دارای مشکلاتی باشد. لذا دوربین خارجی خود را مستقیما به پورت USB متصل کنید.

تنظیمات حریم خصوصی خود را بررسی کنید

اگر اسکایپ شما نمی‌تواند وب‌کم شما را بخواند، مطمئن شوید که تنظیمات حریم خصوصی شما درست است. برای بررسی آن می‌توانید از مسیر زیر استفاده کنید:

در منوی Start عبارت Tools را جستجو کنید. در پنجره باز شده Options را انتخاب کرده و سپس گزینه Privacy settings را انتخاب کنید. در صفحه جدید در مقابل عبارت Automatically receive video and share screen with گزینه Anyone or People in my contact list only را انتخاب کنید.

فایل StructuredQuerySchema.bin را حذف کنید

برای انجام این کار می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

در صفحه کامپیوتر کلیدهای key + R را همزمان بزنید. در پنجره باز شده عبارت %localappdata%\Microsoft\Windows\1033 را بنویسید. سپس کلید OK را بفشارید.

در قسمت فایل اکسپلورر عبارت ۱۰۳۳ را تایپ کرده و روی فایل StructuredQuerySchema.bin کلیک راست نموده و آن را حذف کنید.

سپس کامپیوتر خود را مجددا راه‌اندازی کنید. بعد از طی مراحل فوق وب‌کم شما به احتمال زیاد برای اسکایپ قابل تشخیص خواهد بود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی علت کار نکردن دوربین در اسکایپ بپردازیم. تمرکز مطالب بر روی فعال سازی دوربین اسکایپ لپ تاپ در ویندوز ۱۰ بود اما عمده روش‌ها برای سایر ویندوزها نیز قابل استفاده است. آیا شما روش دیگری برای حل مشکل وب‌ کم اسکایپ می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش برقراری تماس گروهی در اسکایپ
آموزش برقراری تماس گروهی در اسکایپ
آموزش 12 روش حل مشکل اجرا و باز نشدن اسکایپ در ویندوز
آموزش ۱۲ روش حل مشکل اجرا و باز نشدن اسکایپ در ویندوز
آموزش ساخت ، تغییر و تنظیم آیدی اسکایپ در گوشی و کامپیوتر
آموزش ساخت ، تغییر و تنظیم آیدی اسکایپ در گوشی و کامپیوتر
آموزش 5 روش شیر اسکرین و اشتراک گذاری صفحه در اسکایپ
آموزش ۵ روش شیر اسکرین و اشتراک گذاری صفحه در اسکایپ

نظرات