آموزش 6 روش فهمیدن بلاک شدن شماره تلفن در گوشی اندروید ، آیفون و..

آموزش ۶ روش فهمیدن بلاک شدن شماره تلفن در گوشی اندروید ، آیفون و..

وقتی نتوانید با شخصی تماس بگیرید 📞 ممکن است این مسئله در ذهن شما ایجاد شود که شاید شماره شما بلاک شده است. اما چگونه بفهمیم که شماره ما بلاک شده است یا نه و چه نشانه هایی دارد؟ امروز در انزل وب نحوه فهمیدن بلاک شدن شماره تلفن در گوشی اندروید، آیفون و.. را به شما آموزش خواهیم داد.

تشخیص بلاک شدن شماره تماس در گوشی آیفون و اندروید

How to Find Out If Someone Has Blocked Your Phone Number

به طور کلی با بلاک شدن شماره شما، متوجه نخواهید شد و پیام یا اعلانی نمایش داده نمی شود. اما به هر حال بلاک کردن شماره در هنگام تماس نشانه ها و علائمی را ایجاد می کند که از طریق آن ها می توانید حدس بزنید.

فهمیدن بلاک شدن شماره تلفن برای آیفون

این روش فهمیدن بلاک شدن در تماس از iMessage استفاده شده و فقط برای کاربران آیفون کار می کند. برای این کار به پیام های گوشی رفته و برای شخص مورد نظر از طریق iMessage یک پیام ارسال کنید. (پیام شما باید آبی باشد نه سبز)

سپس با دقت به اعلان زیر پیامی که ارسال کرده اید، توجه کنید. اگر وضعیت Delivered نشان داده شد، به این معنا است که فرد پیام را دریافت کرده اما هنوز نخوانده است. اگر وضعیت Read را مشاهده کردید، یعنی گیرنده نگاهی به آن انداخته است. اما اگر شخص شما را بلاک کرده باشد، فضای خالی و بدون نمایش وضعیت مشاهده می کنید.

به طور مثال در تصویر سمت چپ هیچ وضعیتی زیر پیام دیده نمی شود.

فهمیدن بلاک شدن شماره تلفن برای آیفونفهمیدن بلاک شدن شماره تلفن برای آیفون

البته بهتر است مدتی را صبر کنید زیرا ممکن است گیرنده اتصال اینترنت نداشته باشد و چک کردن آن طول بکشد.

همچنین آیا مشکوک به بلاک شدن در اینستاگرام هم هستید؟ پس پیشنهاد می کنیم مطلب چگونه بفهمیم در اینستاگرام بلاک شدیم؟ آشنایی با روش های تشخیص را هم مطالعه نمایید.

از کجا بفهمیم شماره ما بلاک شده؟ هدایت سریع به Voicemail

متاسفانه هنگام تماس با شخصی که شما را مسدود کرده است، هیچ نوع اعلانی مشاهده نمی کنید. اما مواردی وجود دارند که به این موضوع اشاره می کنند. به طور مثال اگر خیلی سریع پس از شروع تماس به پست صوتی یا Voicemail هدایت می شوید، احتمال بلاک شدن وجود دارد.

البته در نظر داشته باشید که ممکن است گیرنده گوشی خود را خاموش کرده باشد و یا در منطقه ای بدون پوشش باشد. به هر حال باید بعد از مدتی صبر، مجدد امتحان کنید.

چگونه بفهمیم بلاک تماس شدیم؟ تماس گرفتن با شماره دیگر برای تشخیص بلاک شدن شماره تلفن

روش دیگری که می توانید امتحان کنید، استفاده از شماره تلفن دیگر است. باید تلفن شخص دیگری را قرض گرفته و با شخص تماس برقرار کنید. اگر با شماره جدید تماس برقرار شد اما با شماره شما خیر، توسط شخص بلاک شده اید.

همینطور اگر از کاربران واتساپ هم هستید، مطالعه مطلب ۷ روش فهمیدن بلاک شدن توسط دیگران در واتساپ نیز برای شما کاربردی خواهد بود.

تشخیص بلاک شماره تماس در گوشی اندروید، فعال بودن Do Not Disturb

فعال بودن حالت Do Not Disturb می تواند مانع برقراری تماس شود و شخص متوجه نشود که شما تماس گرفته اید. در این حالت و در صورت داشتن کار ضروری، باید در کمتر از سه دقیقه چندین تماس برقرار کنید. با این کار تماس شما به گیرنده اعلام می شود. البته تحقق این کار به فعال بودن تنظیم Repeated Calls در بخش DND گیرنده می باشد.

تشخیص بلاک شماره تماس در گوشی اندروید، فعال بودن Do Not Disturb

نشانه بلاک شدن شماره تلفن، پخش پیام های غیر معمول

در برخی از موارد ممکن است شما یک پیام غیر معمول را بشنوید. با این که پیام ها متفاوت هستند، اما از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد.

نشانه بلاک شدن شماره تلفن، پخش پیام های غیر معمول

  • شخصی که با او تماس گرفته اید، در دسترس نیست.
  • شخصی که با او تماس گرفته اید، در حال حاظر تماسی را قبول نمی کند.
  • شماره ای که با آن تماس گرفته اید، به طور موقت غیر فعال شده است.

از کجا بفهمیم بلاک شدیم؟ فهمیدن بلاک شدن تماس در آیفون و.. با بررسی تعداد بوق های پخش شده

اگر قبل از اینکه تماستان به پست صوتی برسد یا قطع شود، یک بوق بشنوید نشانه خوبی است که شماره شما بلاک شده است. اما اگر قبل از انتقال به پست صوتی یا قطع شدن حداقل ۳ تا ۵ زنگ بشنوید، احتمالا مسدود نشده اید. البته این موضوع هم نیازمند تکرار در روز های مختلف است.

تماس با شماره ای که بلاک کرده است؟

به صورت کلی راه خاصی برای رفع بلاک شماره تلفن از سمت شما وجود ندارد. اگر احتمال می دهید که اشتباهی رخ داده است، بهتر است از شخص دیگری بخواهید که این موضوع را به گیرنده اطلاع دهند. همینطور می توانید برای خروج از بلاک تماس یک شماره جدید تهیه کرده و با آن اقدام به تماس کرده و یا از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید.

در پایان اگر خودتان هم به دنبال راهی برای بلاک شماره بودید، مطالعه مطلب قوی و حرفه ای: ۱۲ تا از بهترین برنامه بلاک شماره تماس و اس ام اس اندروید را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های فهمیدن مسدود شدن تماس و قرارگیری در لیست سیاه گوشی را به شما معرفی کردیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه بلاک شماره را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما کامل روش های فهمیدن بلاک شدن در ایفون ( iMessage و تماس)
راهنما کامل روش های فهمیدن بلاک شدن در آیفون ( iMessage و تماس)
آموزش 9 روش بستن و بلاک سایت در کروم گوشی و کامپیوتر
آموزش ۹ روش بستن و بلاک سایت در کروم گوشی و کامپیوتر
آموزش 15 روش دیدن لیست تماس های بلاک شده در اندروید
آموزش ۱۵ روش دیدن لیست تماس های بلاک شده در اندروید
آموزش جدید نحوه بلاک کردن در اینستاگرام
آموزش جدید نحوه بلاک کردن در اینستاگرام

نظرات

  • پ says:

    اگر شماره تلفن شخصی در تلفن ما پاک شود یعنی مارا بلاک کرده؟ ( ایفون و اندروید)

  • آرشا says:

    سیگارو فندک دردِ خیانت 🙂

  • حدیث says:

    سلام.اگه یه بوق بخوره بعد اشغال ینی بلاک شدین .پیامم ارسال میشه طرف میتونه تو قسمت هرزنامه ببینه:( پیام ها.سه نقطه سمت چپ .تنظیمات.هرزنامه پیام)

  • D says:

    بدون اینکه بهش زنگ بزنم
    چطور متوجا بشم بلاک شدم؟

  • H says:

    پیام (در حال حاضر برقراری تماس با مشترک مورد نظر امکان پذیر نیست تماس شما به اطلاع ایشان میرسد) چیست؟…..

  • XXXTENTACION says:

    خدا سر هیچکی نیاره:)💔

  • ابوالفضل says:

    سلام.من تماس میگیرم ی بوق میخوره بقیش اشغال میزنه..اما پیامک میدم اعلان پیام دریافت شد میزنه.پیامم دریافت میشه عایا؟

    • علی says:

      مه دوست عزیز وقتی شما رو بلاک کنند.جتی پیام فرستاده شد وپیام دریافت شد هم نوشته میشه یا دوتا تیک آبی هم ممکنه بخوره.ولی اصلا پیام شما به دستش نمیرسه

    • حدیث says:

      سلام.اگه یه بوق بخوره بعد اشغال ینی بلاک شدین .پیامم ارسال میشه طرف میتونه تو قسمت هرزنامه ببینه:( پیام ها.سه نقطه سمت چپ .تنظیمات.هرزنامه پیام)