قطع شدن صدای اس ام اس

۱۷ روش حل مشکل قطع شدن صدای اس ام اس اندروید سامسونگ و…

گاهی گوشی خود را چک می‌کنید و می‌بینید با وجود فعال بودن صدای آن، متوجه دریافت پیامک ✉️ نشده‌اید. این مشکل به چند دلیل به وجود می‌آید. در این مطلب از انزل وب ۱۷ روش حل مشکل قطع شدن صدای اس ام اس اندروید سامسونگ و… را آموزش می‌دهیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

رفع مشکل صدای اعلان پیامک سامسونگ و…

?How To Fix Text Mes­sag­ing Sound Not Work­ing on Android

ممکن است در طول روز چند اس ام اس دریافت کنید و اصلا متوجه نشوید با این سوال رایج که “چرا صدای اس ام اس گوشیم نمیاد!” مواجه شوید. زیرا صدایی برایتان پخش نشده است. این مسئله می‌تواند در مواقعی که منتظر پیامک مهمی هستید، آزاردهنده باشد. در این پست به آموزش حل مشکل قطع شدن صدای زنگ SMS می‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

حل مشکل قطع شدن صدای اس ام اس با Restart کردن گوشی

برای حل مشکل صدای SMS سامسونگ، ال جی، هوآوی و… پیش از هر کاری گوشی خود را ری‌استارت (Restart) کنید. اکثر مشکلات گوشی با این کار برطرف می‌شوند.

حل مشکل قطع شدن صدای زنگ SMS با بالا بردن صدای اعلان

قطع شدن صدای اس ام اس

برای حل مشکل صدای اعلان پیامک اندروید میزان صدای Notification را چک کنید. اصولا کنترل میزان صدای زنگ با اعلان در گوشی‌ها متفاوت است. بنابراین، ممکن است صدای Ringtone بالا باشد اما صدای Notification پایین یا حتی روی صفر باشد.

برای بالا بردن صدای اعلان، یکی از دکمه‌های صدا را فشار دهید. سپس روی فلش کوچکی را که روی پنل صدا قرار دارد، بزنید. چند نوار صدا برایتان به نمایش در می‌آید. میزان صدای Notification را بالا ببرید.

روش دیگر این است که وارد Settings و سپس Sound شوید. حال گزینه Volume را انتخاب کنید و نوار صدا را بالا ببرید.

رفع مشکل اعلان پیامک سامسونگ، هوآوی، نوکیا و… با چک کردن هدفون بلوتوثی

اگر همچنان مشکل وجود دارد و با خود می‌پرسید چرا صدای اس ام اس نمیاد، اتصال گوشی به هدفون بلوتوثی را چک کنید. اگر هدفون بلوتوثی دارید، ممکن است فراموش کرده باشید که گوشی به آن وصل است. وقتی هدفون وصل باشد، صدای اعلانات به آن می‌رسد و بلند پخش نمی‌شود. بنابراین، اگر هدفون به  گوشی وصل است، اتصال آن را قطع کنید.

وجود مشکل صدای اس ام اس سامسونگ به علت Muted Contacts

قطع شدن صدای اس ام اس

ممکن است علت قطع شدن صدای اس ام اس سامسونگ و… بی‌صدا یا میوت کردن (Mute) مخاطبان باشد. اگر مخاطبی را میوت کنید، هنگام دریافت پیام یا تماس از او صدایی از گوشی پخش نخواهد شد. برای Unmute کردن این مخاطبان، باید روی نام آن‌ها چند ثانیه نگه دارید. سپس روی Unmute یا آیکون زنگوله‌ای بزنید.

در برخی از گوشی‌های اندروید باید وارد چت یا بخش پیامک مخاطب بروید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای بزنید. در نهایت، Unmute را بزنید. این گونه اگر برایتان پیامک ارسال کنند، صدای آن پخش خواهد شد.

تنظیمات اعلان اس ام اس گوشی و فعال کردن آن

ممکن است این مشکل به علت تنظیمات اس ام اس گوشی سامسونگ، ال جی و… باشد. وارد Settings و سپس Apps شوید. برنامه پیامک گوشی خود را پیدا کنید و روی آن بزنید. سپس Notifications را باز و فعال کنید.

قطع شدن صدای اس ام اس

روش دیگر برای گوشی‌های اندروید ۷.۱ Nougat و بالاتر مناسب است. روی برنامه پیامکی در  Home screen یا منوی برنامه‌ها قرار دارد، چند ثانیه نگه دارید. سپس روی App info با آیکون i بزنید. سپس Notifications را بزنید.

قطع شدن صدای اس ام اس

علاوه بر این، می‌توانید وارد بخش پیامک شوید. سپس منوی سه نقطه‌ای را بزنید. Settings و سپس Notifications را انتخاب کنید.

قطع شدن صدای اس ام اس

در همه این موارد علامت Show notifications باید روشن باشد. سایر اعلان‌ها را هم فعال کنید. به عنوان مثال، علامت اعلان General، Incoming messages و… هم فعال کنید. برای این کار روی هر کدام از این موارد بزنید و Show notifications هر کدام را فعال کنید. گزینه Alert را انتخاب کنید و علامت Show pop up on screen را روشن کنید.

قطع شدن صدای اس ام اس

گاهی صدای زنگی که برای اعلان اس ام اس اندروید انتخاب کرده‌اید، مناسب نیست. برای تغییر آن، در تمامی موارد بالای گزینه Sound را هم انتخاب کنید. منویی از آهنگ‌های مختلف نمایان خواهد شد. با انتخاب هر کدام صدا پخش می‌شود. هر کدام را که بلندتر و رساتر است، انتخاب کنید.

قطع شدن صدای اس ام اس

حل مشکل قطع شدن صدای اس ام اس با چک کردن Battery Optimization

ممکن است علت قطع شدن صدای اس ام اس سامسونگ و… این باشد که برنامه Messages را به لیست Battery Optimization اضافه کرده‌اید. در این حالت، برخی از برنامه‌ها در فهرست بهینه‌سازی باتری قرار داده می‌شوند تا از مصرف باتری کاسته شود.

علاوه بر این، زمانی که شارژ گوشی به حالت هشدار برسد، این برنامه‌ها کمترین استفاده را از باتری داشته باشند. به Settings و سپس Battery بروید. روی Battery optimization یا Sleeping apps بزنید و تیک Messages را بردارید. ممکن است اسامی و مراحل کمی در گوشی‌های مختلف متفاوت باشد.

حل مشکل صدای اعلان پیامک اندروید با بررسی حالت  Do Not Disturb

ممکن است مشکل اعلان پیامک سامسونگ و… به علت فعال بودن حالت Do Not Disturb باشد. اگر این حالت فعل باشد، در بخش نوار وضعیت علامتی خواهید دید. این علامت در گوشی‌های مختلف متفاوت است. اصولا به شکل دایره، زنگوله و… است.

قطع شدن صدای اس ام اس

برای غیرفعال کردن آن Settings را باز کنید. به Sound یا Notifications بروید. علامت کنار Do not disturb را غیرفعال کنید. ممکن است بخش Scheduled mode آن نیز فعال باشد. تمامی مواردی را که در بخش Do not disturb وجود دارد، غیرفعال کنید.

تنظیمات اعلان اس ام اس گوشی با چک کردن برنامه‌های شخص ثالث

گاهی برخی از برنامه‌های شخص ثالث می‌توانند تنظیمات اعلان اس ام اس گوشی را بهم بریزند. برنامه‌هایی مانند آنتی‌ویروس‌ها،Clean Master، Notisave و… ممکن است این مشکل را ایجاد کنند که باید غیرفعال شوند.

حل مشکل صدای SMS سامسونگ و… با پاک کردن Cache

پاک کردن Cache هم می‌تواند به حل مشکل صدای SMS سامسونگ و… کمک کند. برای این کار وارد Settings و سپس Apps شوید. Messaging را پیدا کنید و روی آن بزنید. حال Storage را بزنید و Clear cache و Clear data را انتخاب کنید. سپس گوشی را ری‌استارت کنید.

قطع شدن صدای اس ام اس

مشکل صدای اس ام اس سامسونگ و… با Reset App Preferences

RESET APP PREFERENCES هم می‌تواند به حل مشکل صدای SMS سامسونگ و… کمک کند. وارد Settings و سپس Apps شوید. All apps را باز کنید. منوی سه نقطه‌ای را بزنید و Reset app preferences را انتخاب کنید. این گونه فقط تنظیمات به حالت پیش فرض برمی‌گردند و نیازی نیست کلا دستگاه را Reset کنید.

حل مشکل صدای اعلان پیامک اندروید با استفاده از برنامه دیگری برای پیامک

گاهی تمامی راه‌ها جواب نمی‌دهند و باید برای حل مشکل صدای اعلان پیامک اندروید، برنامه شخص ثالث نصب کنید. برنامه‌هایی مانند Pluse، SMS Organizer و Textra می‌توانند مفید باشند.

در صورتی که با نمایش داده نشدن پیامک مشکل دارید، به مطلب حل مشکل عدم دریافت پیامک مراجعه کنید.

حل مشکل قطع شدن صدای اس ام اس با Force quit

روش دیگری که برای مشکل قطع شدن صدای اس ام اس می‌توانید استفاده کنید، Force quit برنامه پیامک است. روی دکمه Recent Apps بزنید. لیست برنامه‌هایی که باز هستند، نمایش داده خواهد شد. سپس CLOSE ALL را بزنید.

رفع مشکل اعلان پیامک سامسونگ با پاک کردن Cache partition

اگر گوشی سامسونگ دارید، برای رفع مشکل قطع شدن صدای اس ام اس می‌توانید Cache partition را پاک کنید. ابتدا گوشی را خاموش کنید. سپس دکمه بالا بردن صدا را به همراه دکمه Bixby نگه دارید. سپس دکمه Power را نگه دارید. زمانی که لوگوی سبزرنگ اندروید نمایان شد، دکمه‌ها را رها کنید. چند بار کلید پایین آوردن صدا را فشار دهید تا به Wipe cache partition برسید.

علت قطع شدن صدای اس ام اس سامسونگ

برای انتخاب کردن آن دکمه Power را فشار دهید. سپس دکمه پایین آوردن صدا را بگیرید تا واژه Yes انتخاب شود. دکمه Power را فشار دهید.

وقتی این فرایند به پایان رسید، Reboot system now هایلایت شده است. دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی ری‌استارت شود.

حل مشکل اعلان پیامک سامسونگ با ریست کردن تنظیمات شبکه

برای رفع مشکل اعلان پیامک سامسونگ به این روش، از بخش Home screen به قسمتی خالی بکشید تا Apps tray باز شود. سپس General Management و پس از آن Reset settings را بزنید. حال Reset network settings را انتخاب کنید.

اگر برای گوشی PIN گذاشته بودید، آن را وارد کنید. Reset settings را بزنید. زمانی که این فرایند تکمیل شد، پنجره‌ای باز می‌شود و پایان کار را اعلام می‌کند.

حل  مشکل اعلان پیامک سامسونگ با Safe Mode

گاهی مشکل اعلان پیامک سامسونگ با Safe Mode هم حل می‌شود. ابتدا گوشی را خاموش کنید. سپس دکمه پاور را نگه دارید. وقتی واژه SAMSUNG نمایان شد، دکمه را رها کنید و فورا دکمه کم کردن صدا را نگه دارید.

دکمه را تا زمانی که ری‌استارت شدن دستگاه به پایان برسد، نگه دارید. Safe mode در سمت چپ و پایین صفحه نمایان خواهد شد. وقتی Safe mode نمایان شد، دکمه را رها کنید. حال اعلان‌ها را چک کنید و ببینید چگونه کار می‌کنند. اگر مشکلی وجود ندارد، گوشی را دوباره به حالت عادی برگردانید. کافی است گوشی را ری‌استارت کنید. اگر می‌خواهید بدانید که چه برنامه‌ای این مشکل را ایجاد می‌کند، مراحل زیر را بروید:

حالت Safe mode را اجرا کنید. به دنبال مشکل بگردید. اگر برنامه شخص ثالثی موجب بروز این مشکل شده است، آن را Uninstall کنید. بهتر است آخرین برنامه‌ای را که نصب کردید، چک کنید. وقتی برنامه را پاک کردید، گوشی را ری‌استارت کنید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

اگر مدل گوشی شما +S9 است و همچنان مشکل وجود دارد، مراحل بالا را دوباره تکرار کنید.

رفع مشکل اعلان پیامک سامسونگ با پاک کردن دیتای برنامه BadgeProvider

برای رفع مشکل اعلان پیامک سامسونگ، Settings و سپس Apps را باز کنید. منوی سه نقطه‌ای را بزنید. Show system apps را انتخاب کنید. برنامه BadgeProvider را پیدا کنید. به Storage بروید و Clear Data را بزنید. حال گوشی را ری‌استارت کنید.

حل مشکل صدای sms سامسونگ با Factory reset

توجه کنید در این روش تمام اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد.

شیوه دیگر برای حل مشکل صدای SMS سامسونگ این است که گوشی را Factory reset کنید. ابتدا از اطلاعات گوشی خود بکاپ (Backup) بگیرید. گوشی را خاموش کنید. کلید بالا بردن صدا را به همراه کلید Bixby نگه دارید. سپس کلید پاور را نگه دارید.

وقتی لوگوی سبز اندروید را دیدید، دکمه‌ها را رها کنید. دکمه کم کردن صدا را چند بار فشار دهید تا روی Wipe data / factory reset برود. سپس دکمه پاور را فشار دهید. حال دکمه دکمه کم کردن صدا را بزنید تا Yes — delete all user data هایلایت شود.

علت قطع شدن صدای اس ام اس سامسونگ

سپس دکمه پاور را بزنید. فرایند آغاز می‌شود. وقتی این فرایند به پایان رسید، Reboot system now هایلایت می‌شود. دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی ری‌استارت شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به آموزش روش‌های حل مشکل صدای اعلان پیامک اندروید پرداختیم. شما از کدام روش برای حل این مشکل استفاده کردید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما کامل قدم به قدم حل مشکل ارسال SMS اندروید (اکثر دستگاه ها)
راهنما کامل قدم به قدم حل مشکل ارسال SMS اندروید (اکثر دستگاه ها)
آموزش تنظیم برنامه پیامک پیش فرض گوشی اندروید سامسونگ ، شیائومی و..
آموزش تنظیم برنامه پیامک پیش فرض گوشی اندروید سامسونگ ، شیائومی و..
آموزش کامل 5 روش ارسال لوکیشن با پیامک در اندروید و آیفون
آموزش کامل ۵ روش ارسال لوکیشن با پیامک در اندروید و آیفون
بررسی جدید 9 تا از بهترین پنل پیامکی ایران : کدام پنل مناسب شماست؟
بررسی جدید ۹ تا از بهترین پنل پیامکی ایران : کدام پنل مناسب شماست؟

نظرات

  • عماد says:

    عالی بود ممنون مشکل من حل شد

  • عاطفه says:

    ممنونم آموزشتون عالی بود.

  • عاطفه says:

    واقعا ممنونم از آموزش‌های خوبتون .عالی بود .مشکل منم به خاطر ویروس یاب بود

  • مقدم says:

    عالی بود ممنون مشکل من حل شد

  • علیرضا says:

    در نوتیسیو اشتباها بلاک شده بود. ممنون از شما و سایت خوبتون

  • میثم says:

    متشکرم
    مشکل گوشیم حل شد

  • سیامک says:

    عالی بود مطلبتون مال من کلین مستر باعثش شده بود پاکش کردم اومد صدای پیام ممنون واقعا

  • خواجه وند says:

    دستتون درد نکنه
    از طریق ستینگ اس ام اس حل نسد
    اما از طریق ستینگ سیستمی ی اندروید حل سد
    متشکرم

  • Dentist says:

    خیلی ممنون از راهنماییتون مشکل منم حل شد دمتون گرم 🌺

  • مجید says:

    بسیار عالی و کاربردی بود. مشکلی که مدتها داشتم و با مطالعه مطلب شما برطرف گردید.
    موفق و پیروز باشید 👌

  • غلامرصارشیدی says:

    باسلام وعرض ارادت وتشکر
    همه روش هارابجزیکی امتحان کردم نشد.رفتم سراغ آنتی ویروسی که نصب کرده بودم،نوتیفیکیشن کلینران راغیرفعال کردم مشکل قطع صدای پبامک حل شد.
    ازصمیم قلب تشکرمی کنم.رشیدی ازنهاوند

  • Pedram says:

    درود بر شرافتت برای راه حلت

  • قلی says:

    دمتون گررررم

  • Hamed says:

    دست گل شما درد نکنه مشکلم به خوبی حل شد.🌹

  • مریم says:

    سلام،خدا قوت
    بسیار عالی و مفید بود،خیلی درگیر این مشکل بودم که خداروشکر با راه حل کاربردی شما در کمترین زمان حل شد.
    براتون ارزوی موفقیت روز افزون دارم

  • Rahim says:

    با سلام وخسته نباشید بنده خودم تعمیرکار موبایلم نزدیک ۱۰ ساله و برام این مشکل به وجود اومده بود حقیقتا همه راه‌هارو رفته بودم و گفتم بزار یه نگاهیم به سایت شما بندازم که اتفاقا تونستم درستش کنم و مشکل نصب برنامه آنتی ویروس بود که بعد حذفش درست شد مجدد ازتون تشکر میکنم به خاطر نشر این موضوع