آموزش 52 روش حل مشکل رایج برنامه کافه بازار

آموزش کامل ۵۲ روش حل مشکل رایج برنامه کافه بازار

کافه بازار 👜 نام یکی از اپ استور های ایرانی است که در زمینه ارائه برنامه های اندروید فعالیت می کند. برخی از کاربرانی که از این برنامه استفاده می کنند، ممکن است دچار مشکل و بروز ارور شوند. امروز در انزل وب قصد داریم تا راه های حل مشکلات رایج برنامه کافه بازار را بررسی کنیم.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

رفع مشکل باز نشدن ، نصب نشدن و خطاهای بازار

How to Fix Bazaar App Problems

برخی از مشکلات بازار مربوط به زمان نصب کردن و برخی نیز در زمان اجرا می باشند. معمولا ارور ها با کد یا نام خاصی نمایش داده می شوند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

علت نصب نشدن برنامه در بازار (مشکل کافه بازار)

به طور کلی اگر با نصب برنامه ها دچار مشکل می شوید، یکی از دلایل زیر می تواند عامل آن باشد.

  • عدم وجود حافظه کافی: باید اقدام به افزایش میزان حافظه خالی دستگاه کنید.
  • آپدیت کردن: اگر در آپدیت برنامه دچار مشکل می شوید، نسخه قبلی را به طور کامل حذف کرده و سپس نسخه جدید را دانلود و نصب کنید.
  • ناقص بودن دانلود: ممکن است دانلود کامل نشده باشد و خطای تجزیه رو به رو شوید. برنامه را مجدد دانلود کنید.
  • نسخه اندروید: ممکن است برنامه با نسخه اندروید گوشی شما سازگار نباشد و نیاز به ارتقا نسخه داشته باشید.

همچنین اگر به دنبال برنامه ای جایگزین هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۱۴ تا از بهترین مارکت های خارجی و ایرانی اندروید جایگزین گوگل پلی را هم مطالعه نمایید.

ارور INSTALL_FAILED_ALREADY_EXISTS بازار (خطای ۱)

این ارور به این علت نمایش داده می شود که شما برنامه ای با همین نام را قبلا در گوشی خود نصب کرده اید. برای رفع این مشکل کافیست تا برنامه را از گوشی خود حذف کرده و سپس از بازار نصب کنید.

ارور INSTALL_FAILED_INVALID_APK بازار (خطای ۲)

خطای ۲- در بازار از شایع ترین ارور هایی که در بازار مشاهده می شود، عدم وجود حافظه کافی است که INSTALL_FAILED_INVALID_APK (خطای منفی ۲ در نصب برنامه) یکی از آن ها است. اگر شما حافظه کافی نداشته باشید، برنامه نمی تواند دانلود و نصب شود. پس اقدام به آزاد سازی حافظه کرده و سپس برنامه را دانلود کنید.

ارور INSTALL_FAILED_INSUFFICIENT_STORAGE بازار (خطای ۴)

همانند مورد قبل، این ارور هم به دلیل عدم وجود حافظه کافی رخ می دهد. ابتدا باید حافظه خالی را در گوشی خود افزایش داده و سپس برنامه را دانلود کنید.

ارور INSTALL_FAILED_DUPLICATE_PACKAGE بازار (خطای ۵)

اگر قبلا برنامه مورد نظر را نصب کرده باشید، با این ارور مواجه می شوید. برنامه را از گوشی خود حذف کرده و سپس اقدام به دانلود و نصب آن کنید.

ارور INSTALL_FAILED_UPDATE_INCOMPATIBLE بازار (خطای ۷)

این خطا از ارور هایی است که در زمان آپدیت کردن برنامه یا بازی ممکن است رخ دهد. دلیل آن هم این است که برنامه با امضای متفاوت در گوشی شما نصب است. برای رفع آن نسخه قبلی برنامه را کامل از گوشی خود حذف کرده و سپس نسخه جدید را از بازار دانلود و نصب کنید.

ارور INSTALL_FAILED_MISSING_SHARED_LIBRARY بازار (خطای ۹)

اگر با این ارور مواجه شدید، به معنای وجود مشکل در داخل برنامه مورد نظر است. برای رفع آن تنها باید با پشتیبانی بازار تماس گرفته و مشکل را به آن ها اعلام کنید تا مشکل برنامه را رفع کنند.

ارور INSTALL_FAILED_DEXOPT بازار (خطای ۱۱)

خطای INSTALL_FAILED_DEXOPT هم به دلیل کافی نبودن فضای خالی گوشی رخ می دهد. البته اگر در صورت مشاهده این ارور و خالی کردن فضای کافی، باز هم ارور نمایش داده شد، موضوع را باید به پشتیبانی بازار اعلام کنید.

ارور INSTALL_FAILED_OLDER_SDK بازار (خطای ۱۲)

این ارور به دلیل سازگار نبودن نسخه اندروید نمایش داده می شود. یعنی برنامه مورد نظر به نسخه اندروید بالاتری نیاز دارد و در گوشی شما قابل اجرا نیست.

ارور INSTALL_FAILED_CONFLICTING_PROVIDER بازار (خطای ۱۳)

اگر با این خطا مواجه شدید، یعنی نام برنامه مورد نظر با یکی از برنامه های نصب شده در گوشی شما مشابه است. برای رفع آن باید برنامه نصب شده را از گوشی خود حذف کرده و سپس مشکل را تست کنید.

ارور INSTALL_FAILED_NEWER_SDK بازار (خطای ۱۴)

این خطا هم به دلیل سازگار نبودن با نسخه اندروید دستگاه می باشد. پیشنهاد می شود در زمان مشاهده این ارور، موضوع را به همراه نام دقیق برنامه در پشتیبانی بازار با کارشناسان در میان بگذارید.

ارور INSTALL_FAILED_CPU_ABI_INCOMPATIBLE بازار (خطای ۱۶)

اگر معماری پردازنده گوشی شما با برنامه ای سازگار نباشد، با این ارور مواجه می شوید و نمی توانید از برنامه مورد نظر استفاده کنید.

ارور INSTALL_FAILED_MISSING_FEATURE بازار (خطای ۱۷)

این ارور نشان دهنده عدم سازگاری برنامه با گوشی شما است. برخی از برنامه به گونه ای طراحی می شوند که برخی از ویژگی های آن نیاز به پشتیبانی توسط گوشی دارد و در غیر اینصورت، ارور مذکور نمایش داده می شود.

خطای ۱۸ در بازار، ارور INSTALL_FAILED_CONTAINER_ERROR بازار (خطای ۱۸)

این ارور هم به دلیل کمبود حافظه خالی نمایش داده می شود. برای رفع آن باید اقدام به افزایش فضای خالی گوشی کنید. توجه داشته باشید که اگر محل نصب پیش فرض گوشی شما روی حافظه جانبی (SD Card) تنظیم شده است، احتمال رخ دادن این ارور وجود دارد که باید آن را تغییر دهید.

ارور INSTALL_FAILED_INVALID_INSTALL_LOCATION بازار (خطای ۱۹)

دلیل ارور INSTALL_FAILED_INVALID_INSTALL_LOCATION نیز کافی نبودن فضای خالی دستگاه است. شما باید ابتدا حافظه خالی خود را افزایش داده و سپس مشکل را تست کنید.

ارور INSTALL_FAILED_MEDIA_UNAVAILABLE بازار (خطای ۲۰)

این ارور به مموری کارت شما مربوط می باشد. اگر در هنگام نصب برنامه حافظه جانبی یا USB به گوشی وصل باشد، ممکن است این ارور رخ دهد.

ارور INSTALL_FAILED_VERIFICATION_TIMEOUT بازار (خطای ۲۱)

همانطور که از ارور پیدا است، مربوط به وریفای نشدن نصب ایجاد شده است. برای رفع این مشکل کافیست تا مقدار حافظه خالی گوشی خود را افزایش دهید.

ارور INSTALL_FAILED_VERIFICATION_FAILURE بازار (خطای ۲۲)

این ارور مربوط به سیستم امنیتی گوگل است. برای رفع این مشکل باید گزینه scan apps with play protect را غیر فعال کنید. زیرا با غیر فعال شدن Google Protect برنامه قابل نصب خواهد بود.

ارور INSTALL_FAILED_VERSION_DOWNGRADE بازار (خطای ۲۵)

مشاهده این ارور به معنای نصب بودن نسخه پایین تر از برنامه مورد نظر است. برای رفع آن باید ابتدا برنامه را از گوشی خود حذف کرده سپس آن را مجدد از بازار دانلود کنید.

ارور INSTALL_FAILED_PERMISSION_MODEL_DOWNGRADE بازار (خطای ۲۶)

نمایش این ارور به دلیل نداشتن دسترسی کافی به برخی از امکانات گوشی است. برای تست می توانید برنامه را حذف و مجدد نصب کنید.

ارور INSTALL_PARSE_FAILED_NOT_APK بازار (خطای ۱۰۰)

ارور INSTALL_PARSE_FAILED_NOT_APK به دلیل وجود مشکل داخلی برنامه است و به معنی مناسب نبودن پسوند فایل برای نصب در اندروید است. در این زمان باید موضوع را به پشتیبانی بازار در میان بگذارید.

ارور INSTALL_PARSE_FAILED_BAD_MANIFEST بازار (خطای ۱۰۱)

بروز این ارور هم به دلیل وجود مشکل در داخل برنامه به دلیل مشکل در فایل منیفست می باشد. نام برنامه به همراه مشکل را به پشتیبانی بازار اطلاع دهید.

ارور INSTALL_PARSE_FAILED_NO_CERTIFICATES بازار (خطای ۱۰۳)

در صورتی که برنامه نویس برنامه را ساین نکرده باشد، با این ارور مواجه می شوید. موضوع را با پشتیبانی در میان بگذارید.

ارور INSTALL_PARSE_FAILED_INCONSISTENT_CERTIFICATES بازار (خطای ۱۰۴)

مشکل داخلی برنامه عامل بروز این ارور است. دلیل اصلی متفاوت بودن سایت قبلی با جدید برنامه است که نیاز به تغییر دارد. برای رفع باید مشکل را به پشتیبانی اطلاع دهید.

ارور INSTALL_PARSE_FAILED_CERTIFICATE_ENCODING بازار (خطای ۱۰۵)

نامگذاری اشتباه ریسورس های برنامه عامل بروز این مشکل داخلی می باشد. برای رفع آن باید موضوع را به پشتیبانی بازار اطلاع دهید.

ارور INSTALL_PARSE_FAILED_BAD_PACKAGE_NAME بازار (خطای ۱۰۶)

این ارو به دلیل وجود مشکل داخلی برنامه است. برای رفع آن باید موضوع را به اطلاع پشتیبانی بازار برسانید.

ارور INSTALL_PARSE_FAILED_BAD_SHARED_USER_ID بازار (خطای ۱۰۷)

مشکل داخلی برنامه مانند وجود مشکل در نام گذاری فایل صفت منیفست برنامه عامل بروز این خطا است. نام و ارور را به پشتیبانی برای رفع اطلاع دهید.

ارور INSTALL_PARSE_FAILED_MANIFEST_MALFORMED بازار (خطای ۱۰۸)

مشکل داخلی برنامه مانند وجود مشکل در فایل منیفست برنامه عامل بروز این خطا است. نام و ارور را به پشتیبانی برای رفع اطلاع دهید.

ارور INSTALL_PARSE_FAILED_MANIFEST_EMPTY بازار (خطای ۱۰۹)

خالی بودن منیفست اپلیکیشن مشکل برنامه است. آن را به اطلاع پشتیبانی بازار برسانید.

ارور INSTALL_FAILED_INTERNAL_ERROR بازار (خطای ۱۱۰)

مشکل خطای ۱۱۰ در بازار به دلیل خطای داخلی یا سیستمی برنامه است. برای رفع خطای ۱۱۰ در نصب برنامه موضوع را به اطلاع پشتیبانی برسانید.

ارور INSTALL_FAILED_USER_RESTRICTED بازار (خطای ۱۱۱)

اگر با این ارور مواجه شدید، دستگاه شما محدودیت هایی را برای برنامه ایجاد کرده است. برای رفع آن باید گزینه miui optimization را غیر فعال کنید.

ارور INSTALL_FAILED_DUPLICATE_PERMISSION بازار (خطای ۱۱۲)

اگر با این خطا مواجه شدید، یعنی نام برنامه مورد نظر با یکی از برنامه های نصب شده در گوشی شما مشابه است. برای رفع آن باید برنامه نصب شده را از گوشی خود حذف کرده و سپس مشکل را تست کنید. در صورت عدم رفع مشکل به پشتیبانی اطلاع دهید.

خطای ۱۱۳ در بازار، ارور INSTALL_FAILED_NO_MATCHING_ABIS بازار (خطای ۱۱۳)

اگر معماری پردازنده گوشی شما با برنامه ای سازگار نباشد، با این ارور مواجه می شوید و نمی توانید از برنامه مورد نظر استفاده کنید. موضوع را جهت بررسی به پشتیبانی بازار اعلام کنید.

ارور INSTALL_FAILED_ABORTED بازار (خطای ۱۱۵)

اگر فرایند نصب کنسل شود، این ارور رخ می دهد. برنامه را مجدد نصب کنید.

ارور INSTALL_STATUS_FAILURE_BLOCKED بازار (خطای ۱۱۶)

دستگاه شما اجازه نصب برنامه را نداده است. برای رفع مشکل برنامه را مجدد نصب کنید.

ارور INSTALL_STATUS_FAILURE_CONFLICT بازار (خطای ۱۱۷)

خطای ۱۱۷ در بازار در زمان آپدیت کردن ممکن است نمایش داده شود. برنامه را به طور کامل حذف کرده و مجدد نصب کنید.

ارور INSTALL_STATUS_FAILURE_INSTALLER_DISMISS بازار (خطای ۱۱۸)

طولانی شدن فرایند نصب یا کلیک خارج از دیالوگ نصب عامل بروز مشکل است. مجدد فایل را دانلود و نصب کنید.

ارور INSTALL_STATUS_FAILURE_STORAGE_PERMISSION_DENIED بازار (خطای ۱۱۹)

نمایش این ارور به این معناست که شما دسترسی های لازم را به برنامه نداده اید. جهت برنامه را مجدد نصب و دسترسی ها را بدهید.

ارور INSTALL_STATUS_FAILURE_EXPANSION_PACK_COPY بازار (خطای ۱۲۰)

این ارور به دلیل مشکل در نصب دیتا برنامه رخ می دهد. شایع ترین علت آن هم عدم وجود حافظه کافی می باشد. اقدام به خالی کردن حافظه کرده و مشکل را تست کنید.

ارور INSTALL_STATUS_FAILURE_CONFIRM_ACTIVITY بازار (خطای ۱۲۱)

نمایش خطای ۱۲۱ بازار به معنای این است که گوشی شما قابلیت ادامه نصب را ندارد. برای رفع آن بازار را آپدیت کرده و مشکل را تست کنید. درصورت باقیماندن مشکل، موشوع را به پشتیبانی اطلاع دهید.

ارور FAILURE بازار (خطای ۱۰۰۰)، خطای ۱۰۰۰ بازار چیست؟

ارور FAILURE یا خطای ۱۰۰۰ در بازار به معنای ایجاد اختلال غیر منتظره در هنگام نصب است. برای رفع مشکل ابتدا حافظه خالی گوشی را افزایش داده و سپس مشکل را تست کنید.

همینطور در صورت بروز مشکل با برنامه اسنپ، مطالعه مطلب آموزش ۱۶ روش حل مشکل برنامه اسنپ (Snapp) نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

آپدیت برنامه برای رفع مشکل باز نشدن برنامه بازار

آپدیت کردن بازار را فراموش نکنید. گاهی مشکل در خود برنامه بازار است که با آپدیت آن به آخرین نسخه منتشر شده، می توانید آن را رفع کنید.

آپدیت برنامه برای رفع مشکل باز نشدن برنامه بازار

رفع مشکل دانلود نشدن از بازار با بررسی اتصال اینترنت

اگر برنامه بازار باز نمی شود و یا با مشکل ارتباط مواجه شدید، اتصال اینترنت گوشی خود را بررسی کنید. بدون اتصال اینترنت نمی توانید از این برنامه استفاده کنید.

چرا کافه بازار نصب نمیشود؟ ریستارت گوشی برای رفع مشکل

مشکل برنامه کافه بازار آیفون یا اندروید می تواند به تداخلات نرم افزاری برگردد برای حل این مشکل کافیست که دستگاه خود را ریستارت کنید. گاهی راه اندازی مجدد گوشی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

رفع علت نصب نشدن برنامه کافه بازار با ریست تنظیمات شبکه

اگر به این نتیجه رسیدید که مشکل از اینترنت و تنظیمات شبکه گوشی شما است، با انجام ریست تنظیمات شبکه اندروید می توانید مشکل را رفع کنید.

رفع علت نصب نشدن برنامه کافه بازار با ریست تنظیمات شبکه

حذف کش بازار برای رفع مشکل خرید در کافه بازار

وجود داده های معیوب در حافظه کش یا دیتا برنامه عامل دیگر بروز مشکل است. با کمک مطالعه مطلب حذف کش برنامه اندروید، اقدام به حذف این قسمت حافظه برای این برنامه کنید.

علت باز نشدن برنامه بازار چیست؟ غیر فعال کردن تغییر دهنده آیپی

اگر برنامه های تغییر دهنده آیپی در گوشی شما همیشه فعال هستند، ممکن است در ارتباط با بازار مشکل پیدا کنید. برای بررسی تغییر دهنده آیپی را غیر فعال کرده و مشکل را تست کنید.

خروج از حساب کاربری برای رفع ارور کافه بازار

روش دیگری که مشکلات کاربران را رفع کرده است، خروج از حساب کاربری است. اگر در برنامه وارد اکانت خود شده اید، از آن خارج شده و مجدد وارد شوید.

خروج از حساب کاربری برای رفع ارور کافه بازار

بررسی مجوز های برنامه برای رفع مشکل برنامه بازار

این برنامه برای اجرای صحیح نیاز به برخی از دسترسی ها در گوشی شما دارد. در تنظیمات گوشی و بخش برنامه ها، مجوز های دسترسی بازار را چک کنید.

سایر راه حل های رفع مشکل نصب بازار

برخی دیگر از راه حل ها مانند غیر فعال کردن آنتی ویروس، آپدیت و تنظیم تاریخ و زمان نیز می توانند مفید باشند. بنابراین آن ها را هم تست کنید.

مشکل فنی بازار

در برخی از موارد نیز ممکن است مشکل از خود بازار باشد و برنامه به طور کلی از دسترس همه یا برخی از کاربران خارج شده باشد. معمولا با بررسی سایت بازار و بررسی برنامه سایر کاربران، می توانید از این موضوع مطلع شوید. در این صورت باید تا رفع مشکل منتظر باشید.

مشکل فنی بازار

راه حل مشکل نصب کافه بازار، مشکل خرید درون برنامه ای بازار

اگر مشکل شما با هیچ روشی رفع نشد، موضوع را به پشتیبانی بازار اطلاع دهید تا کارشناسان اقدام به بررسی آن کنند. همچنین اگر برنامه غیر رایگان را خریده اید اما در نصب آن دچار مشکل شدید، در صورتی که در سه روز اول به پشتیبانی اطلاع دهید، می توانید درخواست عودت آن را ثبت کنید.

در پایان برای آشنایی با راه حل های بیشتر، مطالعه مطلب ۸ روش حل مشکل نصب نشدن برنامه ها در گوشی های اندروید را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های رفع مشکل بازار در زمینه دانلود و نصب را به شما معرفی کردیم. مشکل شما با چه روشی رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه رفع مشکل بروز رسانی بازار را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • AMIR says:

    من بازی با حجم ۲گیگ دانلود میکنم وقتی پر میشه دباره شروع میکنه دانلود کردن کسی تو این سایت جوابمو میده؟

  • amtmss says:

    من تو بازار برنامه داره دانلود میشه پر حجم مثلا ۵٠٠تا ۸٠٠مگ وقتی به صد میرسه دوباره شروع میکنه از اول برنامه نصب شدن یعنی نصب مجدد میشه

  • Amirreza says:

    برای من تو نصب یه بازی خطای ۲۲ رو میده اسکن گوگل پلی رو هم غیر فعال کردم ولی بازم همون ارور رو داد چیکار کنم؟