آموزش 5 روش حل مشکل پاک نشدن اس ام اس در اندروید

آموزش ۵ روش حل مشکل پاک نشدن اس ام اس در اندروید

گاهی به دلیل برخی از عوامل بخش پیامک گوشی 🗨️ دچار مشکل می‌شود و بعضی از اس ام اس ها را نمی‌توان حذف کرد. با چند روش ساده می‌توانی این مشکل را برطرف کنید. در این مطلب انزل وب به آموزش ۵ روش حل مشکل پاک نشدن اس ام اس در اندروید می پردازیم.

چگونه SMS که پاک نمی شود را در اندروید حذف کنیم؟

?how To Delete Messages That Won’t Delete On Android Phones

برخی از مشکلات گوشی اندروید موجب می‌شوند پیامک‌ها پاک نشوند. این مشکل را می‌توانید با چند راه حل ساده رفع کنید. در این مطلب از انزل وب راه‌های برطرف کردن مشکل پاک نشدن اس ام اس را توضیح می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

پاک نشدن اس ام اس در اندروید به علت برنامه‌های مرتبط دیگر

علت پاک نشدن اس ام اس در اندروید، می‌تواند برنامه‌های شخص ثالثی باشند که به بخش SMS شما دسترسی دارند. گاهی هم دلیل پاک نشدن اس ام اس این است که پیام ناقص دریافت شده است.

برای حل این مشکل، ابتدا یک پیام جدید ایجاد کنید. سپس پیامی را که پاک نمی‌شود، کپی کنید و درون آن پیش‌نویس کنید. در بخش مخاطب، شماره فردی را وارد کنید که پیام غیرعادی را برای او ارسال شده است.

حال می‌توانید پیامی را که پاک نمی‌شود، حذف کنید. اگر مشکل همچنان ادامه پیدا کرد، از اطلاعات گوشی بکاپ بگیرید و برگشت به کارخانه بزنید (توجه کنید که این کار تمام اطلاعات گوشی شما را حذف خواهد کرد)

در صورت درست نشدن مشکل پس از تمامی این روش‌ها گوشی را به نمایندگی معتبر ببرید.

اگر برای ارسال پیامک مشکل دارید، به مطلب حل مشکل ارسال نشدن پیامک طولانی مراجعه کنید.

پاک نشدن اس ام اس گوشی به علت وجود آن در حافظه سیم کارت

در برخی مواقع این مشکل به این علت پیش می آید که پیام مورد نظر به جای حافظه گوشی در حافظه سیم کارت شما ثبت شده است و برای حذف آن باید برنامه های مخصوص این کار که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده کنید.

حذف پیام های ذخیره شده در سیم کارت با برنامه History eraser

مشکل پاک نشدن اس ام اس

روش دیگر این است که از برنامه پاک کردن اس ام اس History eraser استفاده کنید. ابتدا برنامه را دانلود کنید. پس از نصب برنامه بازش کنید. وارد بخش SMS/MMS شوید. روی Delete all SMS and MMS بزنید. با این کار همه پیامک‌ها پاک خواهند شد. در صورتی که می‌خواهید بخش خاصی را پاک کنید یکی از گزینه‌های زیر را تیک بزنید:

  • Sent SMS/MMS برای پاک کردن پیامک‌های ارسال شده
  • Received SMS/MMS برای پاک کردن پیامک‌های دریافت شده
  • SMS/MMS Draft برای پاک کردن پیامک‌های پیش‌نویس شده
  • Failed SMS/MMS برای پاک کردن پیامک‌هایی که در هنگام ارسال دچار مشکل شده‌اند.

در نهایت، گزینه Clean را که در پایین صفحه قرار دارد، بزنید.

در صورتی که پیامکی را اشتباها پاک کردید و می‌خواهید دوباره ان را برگردانید، به مطلب آموزش ریکاوری SMS پاک شده مراجعه کنید.

چگونه اس ام اس را پاک کنیم؟ با پاک کردن Cache

مشکل پاک نشدن اس ام اس را حذف کش گوشی و بخش پیامک می‌توانید حل کنید. برای پاک کردن Cache گوشی وارد Settings شوید و گزینه Storage را انتخاب کنید. سپس Cached Data را بزنید. در برخی از گوشی‌ها سوالی از شما پرسیده خواهد شد که در جواب آن OK را بزنید. این گونه تمام کش‌های گوشی پاک خواهد شد.

مشکل پاک نشدن اس ام اس

حال اگر بخواهید تنها Cache بخش پیامک را پاک کنید، باید بعد از وارد شدن به Settings روی Apps بزنید. برنامه پیامک یا Massage را پیدا کنید و روی آن بزنید. سپس گزینه Storage را بزنید و در نهایت، CLEAR CACHE را انتخاب کنید. در این حالت کش این برنامه پاک می‌شود.

مشکل پاک نشدن اس ام اس

رفع مشکل پاک نشدن اس ام اس به علت درست وارد نکردن سیم کارت

یکی دیگر از دلایل حذف نشدن SMS به درست وارد نکردن سیم کارت درون دستگاه برمی‌گردد. حتما چک کنید که سیم کارت به درستی درون گوشی قرار داشته باشد. علاوه بر این، ممکن است به گوشی ضربه وارد شده باشد یا مایعات روی آن ریخته باشد.

چگونگی حذف پیام های ذخیره شده در سیم کارت

پاک نشدن اس ام اس

برای حذف پیام های ذخیره شده در سیم کارت، به یک USB SIM card reader احتیاج دارید. این دستگاه مانند رم ریدر (RAM reader) است با این تفاوت که در آن سیم کارت را قرار می‌دهند. سیم کارت را از گوشی دربیاورید. سیم کارت را درون سیم کارت خوان بگذارید.

آن را به کامپیوتر وصل کنید. پنجره‌ای روی صفحه کامپیوتر نمایان خواهد شد. روی گزینه Install Device بزنید. کمی صبر کنید تا فرایند اینستال انجام شود. وارد My Computer شوید. سپس روی آیکون Removable Device کلیک کنید. در برخی از دستگاه‌ها نام آن درایو (F:) است.

پاک نشدن اس ام اس

اجازه دهید اطلاعات سیم کارت خوان بالا بیاید. وقتی اطلاعات نمایش داده شد، پوشه‌هایی با نام Last number dialed، Phone book numbers، SMS Text Messages و Fixed Dialed Numbers خواهید دید. وارد پوشه SMS Text Messages شوید. پیامی را که می‌خواهید پاک کنید، پیدا کنید. روی آن راست کلیک کنید و گزینه Delete بزنید. سپس سیم کارت را درون گوشی بگذارید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب دلیل پاک نشدن اس ام اس در گوشی اندروید را توضیح دادیم. شما با کدام یک از روش‌ها توانستید مشکل گوشی خود را حل کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 7 روش غیر فعال سازی MMS در گوشی اندروید سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و..
آموزش ۷ روش غیر فعال سازی MMS در گوشی اندروید سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و..
مشکل ارسال نشدن پیامک طولانی و تبدیل SMS به MMS
۷ روش حل مشکل ارسال نشدن پیامک طولانی و تبدیل SMS به MMS

نظرات