آموزش روش افزایش رم گوشی اندروید با کارت حافظه

آموزش ۵ روش افزایش رم گوشی اندروید با کارت حافظه و…

تاکنون به فکر افزایش رم موبایل اندروید خود افتاده‌اید؟ ⚡ در حال حاضر هیچ راهی برای افزایش رم گوشی اندروید به همان روش افزایش رم گوشی با کامپیوتر وجود ندارد. در این مطلب انزل وب،‌ آموزش ۵ روش افزایش رم گوشی اندروید با کارت حافظه و … را بررسی می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

دانلود برنامه افزایش رم اندروید با کارت حافظه

How to Add More RAM to Your Android Device with a MicroSD Card

رم، بخش مهمی از موبایل‌های هوشمند به شمار می‌رود. عمده داده‌های تلفن روی آن ذخیره و نگهداری می‌شود. رم امکان انجام چند وظیفه را فراهم می‌کند. در حال حاضر رم‌های چهار گیگابایتی بهترین عملکرد را در موبایل‌های هوشمند دارند.

بیشتر تلفن‌های همراه اندرویدی System On Chip هستند؛ به این معنی که GPU، CPU و رم روی یک تراشه قرار دارند. به همین دلیل به راحتی نمی‌توانید این تراشه را جایگزین کنید یا آن را ارتقا دهید.

کاری که می‌توانیم در حال حاضر انجام دهیم،‌افزایش رم گوشی با کارت حافظه است. به کمک کارت حافظه،‌ مقدار مشخصی از فضای پوشه Swap را به عنوان حافظه مجازی در نظر می‌گیریم.

موثر بودن این ترفند، بسته به نوع کارت حافظه‌ای که استفاده می‌کنید، دارد. هرچه سرعت کارت حافظه بالاتر باشد، حافظه مجازی بیشتری در اختیار خواهید داشت. در طبقه بندی کارت‌های حافظه، باید کارت حافظه‌ای حداقل در ردیف کلاس ۱۰ را برای افزایش رم گوشی انتخاب کنید.

سریع‌ترین کارت‌های حافظه موجود در بازار در حال حاضر عبارتند از: Sony SF-G UHS-II U3، Lexar Professional 2000x UHS-II U3، Toshiba Exceria Pro UHS-II U3 و SanDisk Extreme PRO UHS-II U3.

در ادامه روش‌های افزایش رم اندروید را بررسی می‌کنیم.

نسخه کامل برنامه های معرفی شده را از سرویس های داخلی دانلود و نصب کنید.

استفاده از برنامه ROEHSOFT RAM Expander برای افزایش رم گوشی

قیمت برنامه ROEHSOFT RAM Expander در گوگل پلی حدود ۵ دلار است. این برنامه، قابل اعتماترین برنامه برای افزایش رم گوشی با روت است. این برنامه تمام آن چیزی که ما نیاز داریم را در اختیار می‌گذارد. یک رابط کاربری گرافیکی بصری دارد.

نکته مهم در خصوص استفاده از این برنامه آن است که Ram Manager آن باید با تلفن همراه شما سازگار باشد. برای بررسی این نکته می‌توانید برنامه‌ رایگان Memoryinfo and Swapfile را آزمایش کنید. به این ترتیب می‌توانید مطلع شوید که تلفن همراه شما از پارتیشن فایل Swap پشتیبانی می‌کند یا خیر.

افزایش رم گوشی اندروید

لذا پس از نصب برنامه به آن وارد شوید و دکمه Start RAMEXPANDER Test Here را بزنید. حال برای مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه از تلفن خود به صورت معمولی استفاده کنید. در این مدت برنامه یک راهی برای استفاده از حافظه شما پیدا خواهد کرد.

بعد از گذشت این زمان، برنامه نتایج حافظه تلفن همراه شما را نمایش می‌دهد. اگر همه چیز روی روال باشد، هیچ خطایی نمایش داده نمی‌شود. به این ترتیب میتوانید برنامه ROEHSOFT RAM Expander را نصب کنید. اما اگر خطا نمایش داده شد، باید راه دیگری را امتحان کنید.

در صفحه اصلی برنامه ROEHSOFT RAM Expander، اطلاعاتی در خصوص رم و کارت حافظه موبایل اندروید شما نمایش داده می‌شود. ابتدا گزینه Autorun را علامت بزنید؛ چون با فعال شدن بوت گوشی شما این اپلیکیشن فعال خواهد شد.

افزایش رم گوشی اندروید

سپس دکمه Optimal Value را در پایین سمت چپ صفحه نمایش برنامه بزنید. این گزینه به طور خودکار، پرونده صفحه‌بندی را ظرفیت مطلوب خود می‌رساند. در صورت تمایل می‌توانید به صورت دستی لغزنده ذخیره سازی کارت حافظه را که می‌خواهید به عنوان حافظه مبادله اضافی اختصاص داده شود،‌ افزایش دهید.

سپس دکمه Swap active را بزنید. این گزینه فرآیند افزایش حافظه Swap موبایل را شروع می‌کند. در قسمت تنظیمات هیچ گونه افزایش رم را مشاهده نخواهید کرد. به خاطر داشته باشید که این کار در حقیقت رم شما را افزایش نمی‌دهد. با این وجود، بعد از این اقدامات گوشی شما باید مقداری سریع‌تر و راحت‌تر کار کند.

برای آزمایش این که برنامه ROEHSOFT RAM Expander درست کار می‌کند یا خیر، می‌توانید یک بازی که در گوشی شما پیش از این به سختی اجرا می‌شد را باز کنید. این بهترین راه برای سنجش عملکرد این برنامه در گوشی شما است.

افزایش رم گوشی روت با ابزار  RAM Manager Pro

نرم‌افزار  RAM Manager Pro، ابزاری مشابه نرم‌افزار ROEHSOFT RAM Expander است. تفاوت اصلی آن ارزان‌تر بودن این اپلیکیشن است. در واقع این برنامه یک نسخه پایه‌ای است. ممکن است برای افزایش رم اندروید روت، نیاز به ابزار حرفه‌ای تر داشته باشید.

در هر صورت، نرم‌افزار RAM Manager Pro از طریق یک اسکریپت بهینه سازی شده موفق رم در XDA به وجود آمده است. در گام اول پس از نصب و راه‌آندازی این برنامه در موبایل خود باید روی گزینه VM Heap Size بزنید.

افزایش رم گوشی سامسونگ

VM Heap Size حداکثر حافظه‌ای است که یک برنامه می‌تواند در تلفن همراه شما استفاده کند. لذا اگر یک برنامه مانند فیسبوک، حجم زیادی از حافظه رم گوشی را به خود اختصاص می‌دهد، می‌توانید دسترسی آن را محدود کنید. اما آنچه در واقع به آن نیاز داریم، ویژگی Swap File است.

این برنامه دارای پروفایل‌های مختلفی است. مثلا از پروفایل Hard Gaming برای زمانی که قصد اجرای بازی‌های با رم سنگین را دارید، استفاده کنید. یا از پروفایل Hard multitasking برای اجرای همزمان واتساپ، فیسبوک و یوتیوب استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید پروفایل‌های شخصی مورد نیاز خود را نیز در این نرم‌افزار تعریف کنید.

افزایش رم گوشی اندروید با کامپیوتر

این روش نیز در دسته روش‌های افزایش رم اندروید روت قرار می‌گیرد. برای این کار شما نیاز به یک کارت خوان External کارت حافظه و ابزاری مانند Mini Tool Partition Wizard نیاز دارید. باید کارت خوان را به کامپیوتر متصل کرده و کارت حافظه خود را وارد کنید.

افزایش رم اندروید روت

سپس ابزار Mini Tool Partition Wizard را راه‌اندازی کرده و کارت حافظه خود را فرمت کنید. حالا باید یک قسمت در کارت حافظه خود ایجاد کنید. آن را به عنوان یک Primary partition مانند FAT32 در نظر بگیرید و حدود ۱ گیگابایت فضای خالی برای آن تعریف کنید.

حال یک قسمت دیگر به صورت EXT2، EXT3 یا EXT4 ایجاد کنید. تغییرات را اعمال کرده و سپس کارت حافظه را به در تلفن همراه اندروید خود قرار دهید.

حال برنامه Link2SD را از گوگل پلی بارگیری کنید و روی تلفن همراه خود نصب نمایید. حال آن را باز کنید. دسترسی روت به این برنامه بدهید. سپس قسمت EXT را که ایجاد کردید، انتخاب کنید و به آنها لینک دهید.

حال برنامه Swapper For Root را بارگیری و نصب کنید. آن را اجرا کرده و میزان رمی را که می‌خواهید افزایش دهید، انتخاب کنید. برنامه Swapper For Root یک پرونده SWP. ایجاد خواهد کرد. رم گوشی شما را افزایش می‌دهد.

این افزایش رم را می‌توانید با مراجعه به قسمت About Phone در بخش Settings موبایل خود مشاهده کنید. اما توجه داشته باشید که انچه اتفاق افتاده فقط افزایش ظرفیت حافظه مبادله شده است و نه افزایش رم گوشی واقعی.

نرم افزار افزایش سرعت رم اندروید

سه برنامه رایگان هستند که در ردیف بهترین برنامه افزایش رم گوشی اندروید قرار می‌گیرند. این سه برنامه عبارتند از : Swapper – ROOT،‌ Swapper for Root و AMemoryBoost.

افزایش رم اندروید بدون روت

روش افزایش حافظه رم گوشی اندروید با هر سه این نرم‌افزارها یکسان است. ابتدا باید آنها را اجرا کنید. سپس یک فایل Swap ایجاد کنید. در ادامه اندازه آن فایل را تعیین کنید. سپس مکان فایل را مشخص کرده و صبر کنید تا ایجاد شود. ممکن است نیاز باشد برای تکمیل فرآیند، تلفن همراه خود را مجددا راه‌اندازی کنید.

باید در نظر داشته باشید که پس از اتمام نیازتان به فایل Swap، برنامه نصب شده را پاک کنید.

افزایش رم گوشی بدون نیاز به روت

ممکن است تلفن همراه شما روت نشود. یا اینکه سازنده امکان مدیریت دستی فایل Swap را محدود کرده باشد. در این مواقع برای افزایش رم اندروید بدون روت، باید به فکر مدیریت بهتر حافظه گوشی باشید.

به این ترتیب که از نسخه‌های سبک و کم حجم برنامه‌ها استفاده کنید. برنامه‌هایی که دیگر نیاز ندارید را حذف نصب کنید. این اقدامات از جمله کارهایی است که برای افزایش رم گوشی اندروید بدون روت باید انجام شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آموزش ۵ روش افزایش رم گوشی اندروید با کارت حافظه و … را مرور کردیم. آیا تاکنون برای افزایش رم گوشی سامسونگ، سونی یا … خود اقدام کرده‌اید؟ کدامیک از روش‌های فوق را برای افزایش رم گوشی استفاده کرده‌اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش کامل 3 روش افزایش رم مجازی ویندوز 10 ، ویندوز 11 ، 7 ، 8 و...
آموزش کامل ۳ روش افزایش رم مجازی ویندوز ۱۰ ، ویندوز ۱۱ ، ۷ ، ۸ و…
2 اقدام اساسی برای پاکسازی و آزاد کردن فضای رم (RAM) کامپیوتر
آموزش پاکسازی و آزاد کردن فضای رم (RAM) کامپیوتر با نت پد ویندوز !
آموزش استفاده کامل از رم کامپیوتر و رفع محدودیت رم در ویندوز 32 و 64 بیتی
نحوه استفاده کامل از رم کامپیوتر و رفع محدودیت رم در ویندوز ۳۲ و ۶۴ بیتی
۷ روش کاهش مصرف حافظه رم توسط گوگل کروم برای افزایش سرعت آن

نظرات