آموزش 8 روش حل مشکل صدا در Adobe Audition : ضبط ، پخش ، اکو و..

آموزش ۸ روش حل مشکل صدا در Adobe Audition : ضبط ، پخش ، اکو و..

ادوب ادیشن (Adobe Audition) نرم‌افزار خوبی برای ویرایش فایل‌های صوتی و میکس موسیقی 🔈 است. گاهی برخی مشکلات فنی موجب می‌شوند تا این برنامه به درستی کار نکند، نتواند صدا را ضبط کند یا قطعات موسیقی را پخش کند و… . در این مطلب از انزل وب به آموزش ۸ روش حل مشکل صدا در Adobe Audition : ضبط ، پخش ، اکو و… می‌پردازیم.

نحوه رفع مشکل ضبط و پخش نشدن صدا در ادوب ادیشن

?how to Fix Audio Problems in Adobe Audition

با برنامه ادوب آدیشن می‌توانید به سادگی فایل‌های صوتی را ویرایش کنید. با وجود قابلیت‌های فراوان، گاهی این برنامه دچار مشکل می‌شود و به درستی کار نمی‌کند . در این مطلب از انزل وب نحوه رفع مشکل صدا در برنامه Adobe connect را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مشکل نیامدن صدا در ادوب ادیشن به علت پایین بودن مشخصات سیستم

مشکل صدا در Adobe Audition

یکی از دلایل ایجاد مشکل صدا در Adobe connect پایین بودن مشخصات سیستم کامپیوتر است. به این معنی که سیستم شما قابلیت اجرای این برنامه را ندارند و ادوب ادیشن برای آن سنگین است. حداقل سیستم موردنیاز برای این برنامه شامل موارد زیر می‌شود:

  • پردازنده چندهسته‌ای ۶۴ بیتی
  • رم ۴ گیگابایتی
  • ویندوز ۱۰ نسخه ۱۷۰۳ یا بالاتر ۶۴ بیتی
  • رزولوشن نمایشگر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ یا بالاتر
  • حداقل حافظه ۴ گیگابایت
  • رابط پشتیبانی USB و MIDI
  • OpenGL 2.0
  • کارت صدا WASAPI، Microsoft WDM/MME و پروتکل ASIO
  • اینترنت برای فعال‌سازی و سایر خدمات آنلاین

اگر از میکروفون خود صدای نویز می‌شنوید، برای حل این مشکل به مطلب آموزش کاهش و رفع نویز میکروفون کامپیوتر مراجعه کنید.

حل مشکل صدا در نرم افزار Adobe connect به علت مغایرت سایر برنامه‌ها

گاهی علت مشکل پخش نشدن صدا در ادوب ادیشن، مغایرت این برنامه با سایر نرم‌افزارها است. این برنامه سنگین است. وقتی سیستم شما حداقل امکانات لازم را برای نصب آن دارد، ممکن است سایر برنامه‌ها از رم و… بیشتر استفاده کنند. در نتیجه، Adobe Audition نمی‌تواند به درستی کار کند. برای جلوگیری از این تداخل مراحل زیر را دنبال کنید:

در منوی Start واژه Task Manager را جستجو کنید یا کلیدهای ترکیبی Ctrl-Alt-Delete را بگیرید.

مشکل صدا در Adobe Audition

به سربرگ Startup بروید.

مشکل صدا در Adobe Audition

در این بخش تمامی برنامه‌های غیرضروری را Disable کنید. اگر راجع به ضرورت هر کدام از برنامه‌ها نمی‌دانید، تغییری ایجاد نکنید.

مشکل صدا در Adobe Audition

حال سیستم را ری‌استارت کنید.

برای یادگیری اصولی برنامه Adobe Connect به مطلب راهنما کامل آموزش حل مشکل برنامه Adobe Connect مراجعه کنید.

رفع مشکل پخش صدا در ادوب ادیشن به علت تنظیم نبودن ورودی و خروجی صدا

یکی از دلایل درست کار نکردن این برنامه تنظیم نبودن Input و Output صدا است. در نتیجه، در این بخش به آموزش تنظیم صدا با Adobe audition می‌پردازیم. برای حل مشکل صدا از منوی Adobe Audition روی Edit کلیک کنید.

حال Preferences و سپس General را انتخاب کنید.

از منوی سمت چپ Audio Hardware را انتخاب کنید.

مشکل صدا در Adobe Audition

در این بخش می‌توانید ورودی و خروجی صدا را ببینید. بخش Master Clock باید با Input و Output هماهنگ باشد.

مشکل صدا در Adobe Audition

علاوه بر این ممکن است تنظیمات Audio Channel Mapping هم نادرست باشد.

برای تنظیم این بخش تا بخش General بروید. حال در این قسمت Audio Channel Mapping را از منوی سمت چپ انتخاب کنید.

مشکل صدا در Adobe Audition

در قسمت File Channel اسپیکر و میکروفون چپ و راست باید به درستی انتخاب شده باشند.

مشکل صدا در Adobe Audition

گاهی مشکل با ریست کردن برنامه به تنظیمات پیش فرض آن حل می‌شود. برای این کار در هنگام باز کردن ادوب ادیشن کلید Shift را نگه دارید. با این کار تمامی تنظیمات پیشین حذف خواهد شد.

مشکل کیفیت صدا در Adobe audition به علت پایین بودن Sample Rate

علت دیگر به وجود آمدن مشکل نرفتن صدا در Adobe connect برابر نبودن Sample Rate است. به عنوان مثال وقتی قطعه‌ای با ریت ۴۸,۰۰۰Hz را پخش می‌کنید در صورتی که میزان Sample Rate شما ۴۴,۱۰۰Hz است، دچار مشکل می‌شوید. ممکن است حتی صدا پخش نشود یا بسیار بد پخش شود.

برای تنظیم این بخش، پس از رفتن به بخش General، از منوی سمت چپ گزینه Audio Hardware را انتخاب کنید. باکس کنار Take exclusive control of devices باید تیک داشته باشد.

در قسمت Audio Hardware گزینه Sample Rate را تنظیم کنید. البته این میزان با توجه به کشش کارت صدای سیستم شما می‌تواند انتخاب شود.

مشکل صدا در Adobe Audition

همچنین ممکن است تنظیمات Latency درست نباشد. باید این بخش را با توجه به نوع صدایی که ضبط شده است، تنظیم کنید. به عنوان مثال، کمتر از ۱۰ ثانیه مناسب صدا در زمان واقعی است. بین ۱۰ms الی ۲۰ms مانیتورینگ صدا قطع می‌شود. بین ۲۰ms الی ۳۰ms ممکن است صدا به صورت قابل ‌توجهی به تاخیر بیفتد. این بخش نیز ممکن است تحت تاثیر کارت صدای سیستم شما قرار بگیرد و با توجه به آن محدودیت داشته باشد.

برای تنظیم آن در بخش Audio Hardware، عدد داخل کادر رو به روی واژه Latency را تنظیم کنید.

مشکل ضبط صدا در Adobe audition به علت تنظیمات ویندوز

مشکل اکو شدن صدا در Adobe connectمی‌تواند به خاطر تنظیمات ویندوز باشد. ممکن است صدای سیستم شما در حالت Mute باشد. علاوه بر این، ممکن است صدای اسپیکرها هم در این حالت باشد. برای این که بتوانید از این مورد مطمئن شوید، به منوی استارت بروید و عبارت Adjust system volume را جستجو کنید.

مشکل صدا در Adobe Audition

Volume Mixer باز خواهد شد. حال هر دو بخش Speakers و Adobe Audition در حالت Mute نباشند.

مشکل صدا در Adobe Audition

بخش ورودی و خروجی ویندوز هم تنظیم کنید. از منوی استارت وارد Settings شوید.

مشکل صدا در Adobe Audition

سپس روی System و پس از آن Sound کلیک کنید.

مشکل صدا در Adobe Audition

مشکل صدا در Adobe Audition

حال ورودی و خروجی صحیح را انتخاب کنید. برای این کار فلش کوچک درون باکس را بزنید و از بین گزینه‌ها، مورد صحیح را انتخاب کنید.

مشکل صدا در Adobe Audition

همچنین ممکن است مشکل از Driver شما باشد. Device Manager را در منوی استارت جستجو کنید.

مشکل صدا در Adobe Audition

در منوی آن گزینه Sound, video and game controllers را انتخاب کنید.

مشکل صدا در Adobe Audition

سپس در منوی باز شده این بخش دستگاه پخش صدای سیستم خود را انتخاب کنید. سپس دوباره به سربرگ Driver بروید و Uninstall Device را انتخاب کنید.

مشکل صدا در Adobe Audition

آموزش تنظیم صدا با Adobe audition و رفع مشکل صدای نامتعادل

برای رفع مشکل کیفیت صدا در Adobe audition باید به نسخه Waveform فایل صوتی دسترسی پیدا کنید. در نتیجه روی فایل صوتی دوبار کلیک کنید. به سربرگ Window بروید و Amplitude Statistics را انتخاب کنید. در پنجره جدید روی Scan کلیک کنید.

مشکل صدا در Adobe Audition

وقتی اسکن کردن به پایان رسید، بخش Possibly Clipped Samples را پیدا کنید. در کنار اعداد فلش کوچکی وجود دارد. روی آن کلیک کنید. این بخش را با توجه به نیاز خود و نوع فایل تغییر دهید.

مشکل صدا در Adobe Audition

حل مشکل ضبط صدا در Adobe audition با استفاده از بخش Spectral Frequency Display

برای حل مشکل ضبط صدا در Adobe audition می‌توانید از Spectral Frequency Display استفاده کنید. این بخش برای زمانی مناسب است که صدایی ناخواسته مانند عطسه کردن و… صدای اصلی را در هنگام ضبط تحت تاثیر قرار دهد و شما بخواهید آن را حذف کنید.

مشکل صدا در Adobe Audition

با دو بار کلیک روی فایل در بخش Files panel حالت Waveform را فعال کنید. سپس به Effects Rack یا سربرگ Effects  بروید. سپس روی Noise Reduction/Restoration کلیک کنید. حال روی Adaptive Noise Reduction کلیک کنید. در این بخش صدای مزاحم را حذف کنید.

مشکل صدا در Adobe Audition

آموزش تنظیم صدا با Adobe audition با استفاده از Frequency Analysis

با استفاده از Frequency Analysis می‌توانید صداهای اضافی را حذف کنید و متوجه شوید کدام بخش صوت ضبط شده شما مشکل دارد. از سربرگ Window روی Frequency Analysis کلیک کنید. در منوی Scale روی Logarithmic کلیک کنید.

مشکل صدا در Adobe Audition

حال قطعه خود را پخش کنید. از اعداد Hold که در کنار Scale قرار دارند، می‌توانید برای Freeze استفاده کنید و صدا را تنظیم کنید.

مشکل صدا در Adobe Audition

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نحوه رفع مشکل ضبط و پخش نشدن صدا در ادوب ادیشن را آموزش دادیم. آیا توانستید مشکل صدا را در این برنامه برطرف کنید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • مجتبی says:

    سلام یه مشکل عجیب دارم
    در ورژن های قبلی ادوبی وقتی روی صدا در پریمیر کلیک میکردم میشد صدا رو وارد ادیشن کرد
    اما در ورژن ۲۰۲۴ کل ادوبی ها که به روز نصب کردم “گزینه ادیت در ادیشن” در پریمیر خاموشه. جالبه که افتر افکتش روشنه ولی برای ادیشن خاموشه
    هر سایتی هم فکر کنید گشتم و هیچکس چیزی درباره اش نمیدونه
    اینجا دوستان کسی میدونه چکار کرد این مشکل حل بشه؟

  • محمدمهدی فتحی says:

    سلام من فایل رو ضبط میکنم و خروجی میگیرم ولی وقتی با ویندوز با گوشی تو هر پیام رسانی میفرستم هیچکدوم تایمشون با تایم پلیر یکی نیست و خیلی بیشتره خیلی موندم والا چیکارکنم

  • SAJJAD says:

    عالیییییو مشکل من حل شد

  • رامین says:

    سلام من برنامه adob auditioncs5.5 رولب تابم نصب کردم باهاش کار ضبط انجام میدم تو مجالس عروسی با کابل ۲به۱ کابل رو وصل میکنم به میکسر ورکورد انجام میدم فقط مشکلی که هست تراکی که ضبط میکنم گاهی وقتا یه چند ثانیه از اهنگ پرتاپ پیدا کرده مثلا یه تیکه از اه نگ ناقص هست خودبه خود میده جلو میدونین راهنمایم کنین

    • master says:

      سلام جناب خسته نباشید
      ببینید اگه منظور شما این هست که مثلاً صدای خواننده با صدای آهنگ مچ نیست خیلی ساده از طریق برنامه پریمیر میتونید صدا هارو روی هم بندازید و پریمیر خودش می‌تونه به صورت خودکار این کارو براتون انجام بده یه سرچ ساده تو نت بکنید یاد میگیرید