آموزش 4 روش انتقال پسورد های ذخیره شده به کروم

آموزش ۴ روش انتقال پسورد های ذخیره شده به کروم

در مرورگرها قابلیتی وجود دارد که به کاربر این امکان را می‌دهند تا رمزهایی 🔑 را که وارد می‌کنند، ذخیره کنند. در نتیجه، نیازی نیست وقتی برای بار دوم می‌خواهید وارد کاربری، حساب بانکی و… شوید، رمز خود را دوباره وارد کنید. همچنین می‌توانید این رمزها را از مرورگری به مرورگر دیگر انتقال دهید تا در صورت عوض کردن دستگاه و… نیازی به وارد کردن دوباره همه آن‌ها نباشد. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۴ روش انتقال پسورد های ذخیره شده به کروم می‌پردازیم.

چگونه رمزهای ذخیره شده سایر مرورگرها به کروم انتقال دهیم؟

?How To Import Passwords into Chrome

قابلیت انتقال رمزهای ذخیره شده از مرورگری به گوگل کروم می‌تواند کار شما را راحت کند. گاهی ممکن است رمزها را فراموش کرده باشید و این تنها راهی باشد که بتوانید وارد سایت و… شوید. در این مطلب از انزل وب مدیریت گذرواژه های ذخیره شده را آموزش می‌دهیم.

انتقال رمز های ذخیره شده به کروم با Flag

برای انتقال پسوردهای ذخیره شده به کروم می‌توانید از رمزهای ذخیره شده خود به صورت فایل CSV بکاپ بگیرید. این ویژگی به طور پیشفرض فعال نیست. برای فعال کردن آن Google Chrome را باز کنید و در نوار آدرس chrome://flags را وارد کنید و دکمه Enter را بزنید.

انتقال پسورد های ذخیره شده

حال در بخش Search عبارت Password import را وارد کنید. فلش کوچکی را که در کارد وجود دارد، بزنید و گزینه Enabled را انتخاب کنید.

انتقال پسورد های ذخیره شده

سپس روی دکمه Relaunch کلیک کنید. وقتی Google Chrome دوباره باز شد، روی منوی سه‌نقطه‌ای کلیک کنید. سپس به Settings و بخش Passwords بروید. سپس روی منوی سه‌نقطه‌ای که در کنار Saved Passwords قرار دارد کلیک کنید و گزینه Import را انتخاب کنید. به بخشی بروید که فایل پسورد CSV خود را در آن جا ذخیره کرده‌اید و آن را انتخاب کنید.

بازیابی پسورد های ذخیره شده در گوگل کروم با استفاده از Command Prompt

برای بازیابی رمز عبور ذخیره شده در مرورگر می‌توانید از Command Prompt هم استفاده کنید. در ویندوز به منوی Start بروید و Command Prompt را جستجو کنید. عبارت زیر را در بخش ورود دستور وارد کنید و دکمه Enter را بزنید:

cd “C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application”

سپس عبارت زیر را وارد کنید و دکمه Enter را بزنید:

chrome.exe -enable-features=PasswordImport

پس از آن گوگل کروم به صورت خودکار باز خواهد شد. در کروم روی منوی سه‌نقطه‌ای بزنید و وارد Settings و سپس Passwords شوید. منوی کنار Saved Passwords را بزنید و Import را بزنید.

انتقال پسورد های ذخیره شده

حال در macOS روی  Launchpad کلیک کنید و Terminal را جستجو و باز کنید. عبارت زیر را وارد کنید و Enter را بزنید:

/Applications/Google\ Chrome.app/Contents/MacOS/Google\ Chrome -enable-features=PasswordImport

پسورد کروم

حال روی منوی سه‌نقطه‌ای در کروم کلیک کنید و به Settings و سپس Passwords بروید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای کنار Saved Passwords کلیک کنید و Import را انتخاب کنید.

انتقال پسورد های ذخیره شده

بازیابی پسورد ذخیره شده از مرورگر فایرفاکس به کروم

برای Import پسورد به کروم از فایرفاکس، باید هر دو مرورگر روی یک سیستم نصب شده باشند. با این روش علاوه بر انتقال پسوردها از Firefox به کروم، Browsing history، Favorites/bookmarks و Auto-fill form data را هم انتقال خواهید داد.

انتقال پسورد های ذخیره شده

حال برای انتقال پسورد در کروم ابتدا آن را باز کنید. روی منوی سه‌نقطه‌ای بزنید و Bookmarks و سپس Import Bookmarks and Settings را انتخاب کنید. حال Mozilla Firefox  را از کادر انتخاب کنید. تیک Saved passwords را بزنید. می‌توانید گزینه‌های دیگر را هم فعال کنید.

انتقال پسورد های ذخیره شده

Import را بزنید و پس از آن انجام فرایند روی Done کلیک کنید.

برای راهنمای کامل انتقال اطلاعات از فایرفاکس به کروم به مطلب آموزش انتقال اطلاعات از فایرفاکس به گوگل کروم مراجعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب انتقال پسورد های ذخیره شده از مرورگری دیگر به گوگل کروم را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای این کار استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 15 روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش تصویری تغییر زبان گوگل به فارسی ، انگلیسی و...
آموزش تصویری تغییر زبان موتور جستجو گوگل به فارسی ، انگلیسی و…
آموزش تصویری ادامه دانلود فایل ناقص در گوگل کروم
آموزش تصویری ۲ روش‌ ادامه دانلود فایل ناقص در گوگل کروم
آموزش حل مشکل استفاده زیاد مرورگر گوگل کروم از CPU
آموزش حل مشکل استفاده زیاد مرورگر گوگل کروم از CPU

نظرات