آموزش اصولی بسته بندی و جمع کردن کامپیوتر برای اسباب کشی و...

آموزش اصولی بسته بندی و جمع کردن کامپیوتر برای اسباب کشی و…

شاید جابه‌جایی و جمع کردن کامپیوتر خانگی 📦 در وهله اول کار سختی به نظر برسد. اما در واقع این طور نیست. در این مطلب از انزل وب، آموزش اصولی بسته بندی و جمع کردن کامپیوتر برای اسباب کشی و … را بررسی می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه قطعات کامپیوتر را برای جابه‌جایی بسته بندی کنیم؟

How To Pack Computer Parts To Move

برای بسته‌بندی و جمع کردن کامپیوتر، چند اصل کلی وجود دارد که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. یکی از مهم‌ترین این نکات، خطر آسیب دیدن قطعات در اثر الکتریسیته ساکن است. لذا توصیه می‌شود سعی کنید اجزا کامپیوتر به هیچ وجه با فرش در ارتباط نباشند. در ادامه آموزش جمع کردن کامپیوتر به صورت اصولی را بررسی می‌کنیم.

نحوه جمع کردن کیس در فرآیند بسته بندی کامپیوتر

به خاطر داشته باشید که باید قبل از کار جمع کردن سیستم، از تمام پوشه‌های مهم خود پشتیبان تهیه کنید. به هر ترتیب ممکن است در طول فرآیند جابه‌جایی مشکلی به وجود بیاید. لذا باید از فایل‌های مهم خود محافظت کنید.

در مرحله اول جمع کردن قطعات کامپیوتر، باید کامپیوتر را به خاموش کنید. اگر کامپیوتر شما دکمه روشن و خاموش شدن نیز دارد، آن را هم روی حالت خاموش قرار دهید. سپس تمام کابل‌های آن (کابل‌های کیبورد، کیس، مانیتور و اتصالات USB) را از برق و خود کامپیوتر جدا کنید. این کابل‌ها را در گوشه‌ای قرار دهید. نکته مهم بعدی این است که کابل‌های سیستم را به هیچ وجه به همراه کیس و مانیتور در کارتن قرار ندهید.

آموزش جمع کردن کامپیوتر

جعبه یا کارتن مناسب برای قرار دادن کیس پیدا کنید. البته بهتر است همان جعبه کیس خریداری شده را استفاده کنید. در کف کارتن یا جعبه‌ای که می‌خواهید کیس را در آن قرار دهید، پارچه نرم و ضخیمی پهن کنید تا کف جعبه محکم‌تر شود.

بسته بندی کامپیوتر

حال کیس را در یک پارچه یا بسته‌بندی دیگر ضد الکتریسیته ساکن قرار دهید و آن را محکم ببندید. توجه کنید که پارچه پشمی گزینه مناسبی نیست؛ چون تمایل خاصی برای جذب الکتریسیته ساکن دارد. در بین قطعات داخل کیس کامپیوتر، هارد دیسک و کارت گرافیک بیش از سایر قطعات در معرض خطر قرار دارند.

نحوه بسته بندی کامپیوتر و لپ تاپ در اسباب کشی

حتما قسمت پایین کیس را در کف جعبه قرار دهید و آن را وارونه داخل جعبه نگذارید.

اسمبل کردن کامپیوتر

حال قسمت‌های خالی اطراف کیس در جعبه را با پارچه، حوله، فوم و یا کاغذ پر کنید. این کار باعث می‌شود در هنگام جابه‌جایی سیستم، کیس حرکت نکند و ضربه به آن وارد نشود.

جمع کردن سیستم

درزها و محل اتصالات جعبه را با چسب‌های محکم به هم متصل کنید.در نظر داشته باشید که گرد و غبار برای کیس شما بسیار خطرناک است. لذا سعی کنید جعبه یا کارتن هیچ منفذی نداشته باشد و درزهای آن را کامل بپوشانید.

بسته بندی و محتویات داخل کیس کامپیوتر

جمع کردن قطعات جانبی در فرآیند بسته بندی کامپیوتر برای جابجایی

یک دسته از قطعات جانبی کامپیوتر، کابل‌ها هستند. کابل‌ها را جداگانه بپیچید و هر کدام را با یک برچسب مشخص کنید. برای پیچیدن کابل‌ها می‌توانید از نوارهای پلاستیکی یا بندهای زیپ‌دار محکم استفاده کنید. سپس کابل‌ها را در یک جعبه جداگانه قرار دهید.

خوبی این کار آن است که در هنگام اسمبل کردن کامپیوتر، به راحتی می‌توانید کابل‌های هر قسمت را بیابید. در هنگام پیچیدن کابل‌ها،‌ توجه کنید که به آنها فشار زیادی وارد نشود.

بسته بندی و محتویات داخل کیس کامپیوتر

در ادامه مانیتور را به کمک مقوای ضخیم، پارچه یا نوار بسته‌بندی کنید. سعی کنید تمام قسمت‌های مانیتور به طور کامل پوشانده شود. پس از این کار مانیتور را مجدد با یک پارچه یا پتوی کوچک بپوشانید. در نهایت مانیتور را داخل یک جعبه قرار دهید. به هیچ وجه مانیتور را وارونه داخل جعبه قرار ندهید. سعی کنید روی جعبه مانیتور حتما کلمه شکستنی را بنویسید تا همه متوجه این قضیه باشند.

اگر پایه مانیتور قابل جداشدن است، آن را جدا کنید و به صورت مجزا در بسته‌بندی قرار دهید. یک نکته مهم در خصوص بسته‌بندی مانیتور، آن است که نباید از روزنامه برای این کار استفاده کنید.. چون ممکن است جوهر روزنامه به صفحه مانیتور آسیب وارد کند.

بسته بندی کامپیوتر برای جابجایی

حال نوبت به کیبورد می‌رسد. کیبورد را به کمک پارچه یا کاغذ بپوشانید. کابل کیبورد را نیز دور آن بپیچید. سپس آن را داخل یک جعبه کوچک قرار دهید. سعی کنید دکمه‌های کیبورد حتما رو به بالا باشد که فشاری به آنها وارد نشود. البته می‌توانید صفحه کلید را با سایر قطعات در یک بسته قرار دهید، به این شرط که کیبورد در پایین بقیه قطعات قرار نگیرد.

بسته بندی کامپیوتر برای جابجایی

حال نوبت به ماوس، بلندگوها و هدفون می‌رسد. این قطعات به حساسیت کیبورد و مانیتور نیستند. می‌توانید به کمک چند تکه کاغذ یا پارچه آن‌ها را بسته‌بندی کنید و در نهایت داخل یک جعبه قرار دهید.

قطعات داخل کیس کامپیوتر

بسته بندی و محتویات داخل کیس کامپیوتر مخصوص بازی

در صورتی که از کامپیوتر مخصوص بازی استفاده می‌کنید، بهتر است قبل از بسته‌بندی کیس، تعدادی از قطعات مهم داخل کیس را بیرون آورید. به این ترتیب می‌توانید از آنها بهتر محافظت کنید. البته این کار الزامی نیست؛ بلکه صرفا یک کار اضافی برای تضمین بیشتر سلامت قطعات کامپیوتر است.

اگر کار اسمبل کردن کامپیوتر را خودتان انجام داده باشید، جدا کردن آن‌ها نیز برای شما کار آسانی است. اگر از کیس آماده استفاده می‌کنید، لزومی ندارد قطعاتی را که بیرون آوردن آنها کار سختی است را بیرون بیاورید.

قطعات داخل کیس کامپیوتر

برای این منظور ابتدا کیس را کامل از برق جدا کنید. قابل کیس را به کمک پیچ گوشتی به آرامی باز کنید و در کناری قرار دهید. در ابتدا بهتر است با یک دستمال کمی مرطوب داخل کیس را تمیز کنید.

بسته بندی کامپیوتر برای جابجایی

چند کیسه ضد الکتریسیته ساکن تهیه کنید؛ قطعاتی را که از کیس جدا می‌کنید، در این کیسه‌های قرار دهید.

بسته بندی و محتویات داخل کیس کامپیوتر

اولین قطعه‌ای که توصیه می‌شود، بیرون بیاورید، کارت گرافیک است. کابل‌های متصل بین کارت گرافیک و باتری را به آرامی جدا کنید. سپس پیچ‌های آن را جدا کنید. سپس کارت گرافیک را که به مادربرد قفل شده است، جدا کنید.

نحوه بسته بندی کامپیوتر و لپ تاپ در اسباب کشی

قطعه بعدی کولر CPU است. برای جدا کردن آن کافی است کابل اتصال کولر به مادربرد را بیرون بیاورید. سپس کولر جدا شده را به آرامی از شکاف آن خارج کنید و از کیس بیرون بیاورید. لازم به ذکر است که این کولر معمولا یک فن است که در بالای کارت گرافیک قرار دارد.

جمع کردن سیستم

مورد بعدی هارد دیسک است. بیرون آوردن هارد دیسک بسته به نوع هارد و کیس،‌ ممکن است کار متفاوتی باشد. به طور کلی هارد دیسک را از منبع تغذیه جدا کنید و از داخل کیس خارج کنید. در برخی سیستم‌ها نیز جدا کردن هارد دیسک مشابه جدا کردن کارت گرافیک است.

اسمبل کردن کامپیوتر

در محل اتصال محفظه رم در داخل کیس،‌ یک بند نواری یا پلاستیکی ببندید. این کار باعث می‌شود که در هنگام جابه‌جایی این محفظه در اثر تکان خوردن،‌ حرکت نکند. توصیه نمی‌شود که کارت‌های رم را از کیس خارج کنید. همین که جای آنها را در داخل کیس محکم کنید، کافیست.

بسته بندی کامپیوتر

حال کابل‌های رها و شل داخل کیس را ببندید. سپس این کابل‌ها را به بدنه کیس بچسبانید که در هنگام جابجایی به سایر قسمت‌های کیس ضربه وارد نکنند و به آنها آسیب نزنند.

آموزش جمع کردن کامپیوتر

حال فضای خالی داخل کیس را با تعداد کاغذ باطله مچاله شده پر کنید. سپس قاب کیس را مجدد ببندید. در ادامه برای بسته بندی کیس مانند آنچه در ابتدای مطلب گفته شد، عمل کنید.

چگونه قطعات کامپیوتر را برای جا به جایی بسته بندی کنیم؟

نظرات و پیشنهادات شما؟

نحوه بسته بندی کامپیوتر و لپ تاپ در اسباب کشی را در این مطلب مرور کردیم. آیا شما نیز تاکنون برای اسباب کشی اقدام به جمع کردن کامپیوتر کرده‌اید؟ چه قسمتی از کار جمع کردن سیستم، مهم‌ترین بخش آن است؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات