آموزش 2 روش جلوگیری از حذف برنامه ویندوز 10 ، 8 و 7

آموزش ۲ روش جلوگیری از حذف برنامه ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

اگر سیستمی در اختیار دارید که چند کاربر دیگر هم از آن استفاده می‌کنند، باید مراقب برنامه‌ها و نرم‌افزارهای خود باشید. در چنین حالتی ممکن است کاربر دیگر بخواهد برنامه‌ای را حذف ❌ کند. حتی ممکن است اشتباها این کار را انجام دهد! در این مطلب از انزل وب به آموزش ۲ روش جلوگیری از حذف برنامه ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ می‌پردازیم.

چگونه از حذف برنامه ها در ویندوز جلوگیری کنیم؟

?How To Block Users From Uninstalling Apps From Windows

اگر نمی‌خواهید کاربران دیگر برنامه‌ها و نرم‌افزارهای شما را عمدا یا سهوا حذف کنند، باید تدابیری در پیش بگیرید. در این مطلب از انزل وب روش‌های جلوگیری از حذف برنامه ویندوز را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

جلوگیری حذف برنامه از استارت آپ ویندوز ۱۰ با کمک Group Policy

برای جلوگیری از حذف فایل در ویندوز ۱۰ با این روش، کلیدهای ترکیبی Windows key + R را بگیرید. در کادر Run عبارت gpedit.msc را وارد کنید و OK را بزنید. سپس از منوی سمت چپ روی User Configuration و پس از آن روی Administrative Template کلیک کنید. وقتی منوی آن باز شد روی Start Menu and Taskbar کلیک کنید. روی Prevent users from uninstalling applications from Start در سمت راست کلیک کنید.

حذف برنامه ویندوز

در پنجره باز شده روی تیک Enabled را فعال کنید.

حذف برنامه ویندوز

سپس روی Apply و پس از آن OK کلیک کنید. با این روش اگر سایر کاربران از منوی استارت روی برنامه‌ای راست کلیک کنند، گزینه Uninstall را مشاهده نخواهند کرد. در این حالت وقتی به Settings بروید با پیام Some settings are managed by you organization مواجه خواهید شد که اجازه حذف برنامه را نمی‌دهد.

حذف برنامه ویندوز

اگر نمی‌خواهید کسی برنامه‌های گوشی شما را حذف کند، به مطلب آموزش جلوگیری از حذف برنامه اندروید مراجعه کنید.

جلوگیری از حذف برنامه کامپیوتر با Registry

برای جلوگیری از حذف برنامه ویندوز با این روش، کلید ترکیبی Windows key + R را بگیرید تا Run باز شود. در کادر regedit را تایپ کنید و OK را بزنید. سپس از منوی سمت چپ به ترتیب روی HKEY_CURRENT_USER، Software، Policies، Microsoft و Windows کلیک کنید. روی پوشه Windows راست کلیک کنید و New و سپس Key را انتخاب کنید. نام Key را Explorer بگذارید و دکمه Enter را بزنید.

حذف برنامه ویندوز

این پوشه را باز کنید و درون بخشی از آن راست کلیک کنید. روی New و سپس DWORD (32-bit) کلیک کنید.

حذف برنامه ویندوز

نام NoUninstallFromStart را در کادر وارد کنید و Enter را بزنید. روی آن دو بار کلیک کنید و Value را به ۱ تغییر دهید. سپس OK را بزنید.

حذف برنامه ویندوز

اگر می خواهید برنامه‌ای را حذف کنید، عدد ۱ را به ۰ تغییر دهید.

همچنین می‌توانید پوشه‌هایی در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ بسازید که حذف نمی‌شوند. برای یادگیری این قابلیت به مطلب آموزش ساخت فایل غیر قابل حذف در ویندوز مراجعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش‌های جلوگیری از حذف برنامه ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ را آموزش دادیم. آیا توانستید این قابلیت را فعال کنید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 5 امن و تست شده تغییر محل نصب برنامه در ویندوز 11
آموزش ۵ روش امن و تست شده تغییر محل نصب برنامه در ویندوز ۱۱
آموزش 9 روش جلوگیری از نصب برنامه در ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش ۹ روش جلوگیری از نصب برنامه در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
آموزش مخفی کردن برنامه های ویندوز 10 ، 11 ، 7 و 8
آموزش مخفی کردن برنامه های ویندوز ۱۰ ، ۱۱ ، ۷ و ۸
آموزش 4 روش ریست برنامه ها در ویندوز 10
آموزش ۴ روش ریست برنامه ها در ویندوز ۱۰

نظرات